1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. torsen

    torsen Well-Known Member

    Hivatalosan az akksi élettartamot 80%-ra történő kapacitásesésnél határozzák meg. (SOH: state of health) ezért furcsa a 92%-os csere. De miután az akkustack blokkokból áll (általában 6-12 cella van bennük) és ezen cellák SOH-ját a vezérlő külön-külön ellenőrzi, így egy blokk "betegsége" indokolhat cserét.
    Az ampera "trükkje" érthető, hiszen van benne belsőégésű motor. Majd minden hybrid úgy dolgozik, hogy nem meríti le az akksit 20% (SOC state of capacity) alá, hogy a BM indíthatósága mindig biztosított legyen, és nem tölt 80% fölé, hogy a rekuperált "ingyen" energiának mindig legyen "hely". A villanyautó (BEV) esetében ezek nem korlátoznak és nem játszhatók meg.
    Hybrid komponensek árait már korábban valahol írtam, de a Toyota pl. a Prius II. akkupakkot 200e körül CSERÉLI, a hybridvezérlő és a hajtás (MG', MG2, bolygóműves nyomatékosztó és fordulatszám csökkentők) ára 300e fölött van. Oka, hogy a kokányolással/bontott darabokkal ne rontsák a hybrid technika renoméját. (ez gyakprlatilag önköltségi ár)
     
    sirdavegd and fishbed like this.
  2. fip7

    fip7 Well-Known Member

    torsen

    "Hybrid komponensek árait már korábban valahol írtam, de a Toyota pl. a Prius II. akkupakkot 200e körül CSERÉLI, a hybridvezérlő és a hajtás (MG', MG2, bolygóműves nyomatékosztó és fordulatszám csökkentők) ára 300e fölött van."

    Ugyan ez a cég, 350-ért akar kormány-összekötőt rám sózni, meg 250-ért katalizátort....
    De a szervizesek jó fejek, mondják keressek bontóban, meg ajánlottak egy nagyon jó maszek "tuning" kipufogó műhelyt :D:D:D
     
  3. torsen

    torsen Well-Known Member

    A Toyota alkatrészek sose voltak olcsók...viszont (elvileg) kevés kell belőlük. A kat. ára azért kicsi így is magas. A "kormányösszekötő" gondolom nem csak a két összekötő rúd a külső-, belső rúdfejekkel. Vagy ha igen, akkor menekülj!
     
  4. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

    Hagyományos fordon a kettőstömegű-vezérlés csere 500e ;)
     
    fip7 and sirdavegd like this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Sokszor csak ennyi kell.
     
  6. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Jézusom, pedig anno az 1.8-as Zetec benzines Escort kombim egy elnyűhetetlen gép volt. Arra 4 év alatt összesen 110000-et költöttem olajcserével, igaz volt hogy közel 40000-et mentem vele mire észrevettem mennyit is kocsikáztam egy olajjal. :) Akkoriban heti 3-4 Lenti utam volt egy csajhoz 220 el-vissza. :) De bírta, mindent, és sok minden befért, hűtőláda is, csak sajnos a nyúlványok elrohadtak hátul, de így is többért eladtam mint amennyiért vettem. Még midig fáj érte a szívem.
    Azok bőven jó autók, csak sajnos 20+osak. Az Astra vezérműtengelye elkopik, meg picit rohad, de sok alkatrész a Vectrából átvehető, és olcsó is. A régi Toyoták meg legendák. Az újak szerintem nem. Ezért félek lecserélni őket, nem szeretek kocsira költeni. A szememben csak munkaeszköz. Pedig a következő egy évben megy mind a kettő a háztól. Az asszonynak van egy Aveója a gyerekeket hurcolni, fapados kocsi, kicsi, gyenge, de futkosni elég, és olcsó. Csak osztrák volt és minden tavaszra át kell kennem rozsdamaróval hogy megfogja egy időre, de eddig 3 év alatt egyedül két pár hátsó fék betétet kapott a három olajcserén kívül. Én egy Picassoval járok, de az gyalázatos, hihetetlen mit ki bírt. Vontattam vele épp múlt héten a vonóhorogra kötve egy diófa tuskót a szeméttelepig. De volt benn már 5 m-es gerendák, tetőlécek, deszkák tömkelege, 150 db kisméretű tégla, MTD fűnyírótraktor, egyszerre két mosógép, hűtőláda, kutyaól,birkák, csirkék,tűzifa, stb... Volt mikor a megfagyott szántáson vonóhorogra kötve húzkodtam fel a rönköket vele a patakmederből. :) Igaz már vége van, mert hátsó futómű betegsége ezt is elérte, és csere kb 100000. Szóval menni fog egy éven belül.
    Meg a másik is.
    Ami lesz helyette valami olcsó de nagy xar. Benzines, vonóhorgos, 3 gyerekülés hátul kitétel, 1,8-2,0 benzin kb, max 10 éves. Akár régi Picasso is de lehet az újabb Grand is. Annak már 700kg a teherbírása. Ez meg így nehéz ügy, mert errefelé nyugaton ilyesmi ritka, Pest meg az Alföld, de én messze nem megyek, minek. Anno volt egy Voyagerem is futólag úgy 15 (?) éve azért sírtam, pedig xar volt, dízel. De a kaszni az csúcs volt, két pasi két csaj is volt benne, mármint normál felállásban persze. :D Dízel egy 20 évvel ezelőtti 88-as 33-as Alfa meg a Voyager óta nem jöhet szóba életem hátralevő részében.
    Szóval majd meglátjuk, kell valami nagy pakolós, benzines olcsó az asszonynak, én meg veszek valami újabb Nívát mert tele a tököm a hóátfúvással meg úgyis földúton is járok szóval kell valami árkon bokron át autó. Erre kényelmesen van egy év.
     
    fip7 and sirdavegd like this.
  7. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    De miért nem a gyalogátkelő helyen megy át? Ha elütöm meg persze én vagyok a hibás. A magyar buszokból a túloldalon integet a buszsofőr... Nekem nagyon tele a hócipőm az idióta gyalogosokkal meg biciklisekkel. Kreszt nem kell tudniuk, ihatnak is kedvükre, az új szabályok szerint övék a világ mert mindenhol elsőbbségük van, akkor is ha nekiáll cigizni a zebrán mint nekem múltkor az öreglány. Sík ideg vagyok miattuk, a motoros meg jobbról balról előz, míg rá nem nyitom az ajtót... :mad:
     
    nyugger, fip7 and bartinieffektus like this.
  8. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Ami után kapsz te is öt évet, mint az a szerencsétlen fickó, aki 3 éve nem vette észre a jobbról előző biciklist mikor ki akart szállni az anyósülésről...
     
  9. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Ez szörnyű, akkor el is ásom. Hihetetlen mit meg nem tehetnek. Nagyon xar így vezetni, pláne hogy csak az autós lehet a hibás. Ha netán 1%-ban ki is hozzák a gyalogost vagy a biciklist hibásnak soha az életben nem fizeti ki a károdat, pláne ha több milliós kocsid van.
     
    bartinieffektus likes this.
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Azért erősen beszűkült megközelítést látok itt és az előző kommentben is...
     
    sirdavegd likes this.
  11. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Molni, te még sosem előzted a sort dugóban jobbról -balról? Váltogattad az utat a járda és úttest közt felváltva? Bicikliztél járdán? Bicikliztél át zebrán megállás nélkül?
    Stb.
     
    bartinieffektus likes this.
  12. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Engem tegnapelőtt lámpás zebrán "ütött" el egy tahó (átjött piros lámpán és mivel én bunkó módon zöld jelzésre leléptem a járdáról ezért ki akart kerülni, de ahogy előreléptem belém akadt a kormány széle és felborult). Azonnal kapcsoltak a reflexek és rázuhantam, könyökkel előre. Nem volt őszinte a mosolya amikor biztosítottam, hogy nem esett semmi bajom és nem szándékozom feljelenteni. 100-ból maximum 1 ilyen aki leszar minden szabályt, de pont elég, hogy miatta az összeset megbélyegezzék...

    Szerintem ami undorítóbb az az, hogy elektromos robogóval lehet menni kerékpárúton papírok nélkül... Sok vénasszony ezt úgy értelmezi, hogy a gyalogosnak kötelessége őt átengedni, miközben cikk-cakkban halad a járdán. Másik fő felhasználó, a kedvenc kisebbségünk pedig természetesen ezt is felcsavarta 11-re, általában 30-40-nel száguldoznak, de láttam már utánfutós példányt is Tatabányán az állomás előtt miközben letolt mindenkit a járdáról.
     
    nyugger, antigonosz, fip7 and 2 others like this.
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ritkán, kivéve az utóbbit. De a kikelésed a gyalogos tette ellen röhejes. Álló kocsisor. A jobbról balról váltás csak akkor áll fent nálam, amikor érdekes módon egy valaki képtelen felismerni, hogy úgy vezet, hogy nem férek el mellette jobbra. Egyébként mit zavar téged, hogy jobbról el megy melletted egy bringa, ahol amúgy is haladnak akkor is, ha te állsz és akkor is, ha nem...?
     
  14. torsen

    torsen Well-Known Member

    Toyota Verso diesel DPF 570ezer.
     
    rappali_, fip7 and sirdavegd like this.
  15. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Ha ennyire bevált a csaj, miért adtad el? :D
     
    Nagy Csaba, antigonosz, fip7 and 2 others like this.
  16. Tcat

    Tcat Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor



    Menet közben rájöttek, hogy elnézték a kikötőt, vagy mi? :) Vagy valami teszt volt. Amúgy szép kis manőver.
     
    Nagy Csaba, antigonosz and fishbed like this.
  17. fip7

    fip7 Well-Known Member

    antigonosz

    "Azok bőven jó autók, csak sajnos 20+osak."

    Nem kicsit jó autók. Sokszor dumálok kocsikról mindenféle emberekkel (valahogy mindig szóba kerül) és nem egy mondta, hogyha újra gyártanák őket , olyan új kocsit vennének. (Régi Corolla, Astra)
    Meg is értem őket. Az Astrát imádtam csak kihíztam :(
     
    rappali_ and antigonosz like this.
  18. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Idegesítő, várja ki mögöttem a sorát ő is, éppúgy részt vesz a közlekedésben. Én elmehetek jobbról autóval mellette? Nem. Ha letöri a tükröm, vagy meghúzza a kocsi oldalát kifizeti? Nem. Ha én jobbra tartok és ő benézi, mert megy mint egy tank a biciklivel hiszen "mindenhol" mehet úgy képzeli, nekem jön, összetöri magát, dugót okoz ezzel, helyszínelés, a mentőben meg meghal más valaki mert nem jut időben célba. Nekem számítanom kell rá hogy valaki jobbról előz? Vagy a kocsisor között? Meg figyeljek még előre, jobbra,meg balra is, mag fel a lámpára, meg a gyalogosokra a járdán, hogy melyik ugrik elém, meg még hova nem? Nem tudom, én ritkán biciklizek, meg nem is városban, de nem előzöm meg a körforgalomnál várakozó autót, hanem megállok mögötte ugyanúgy mint autóval ha lennék.
    Biciklisnek akkor lenne jogosultsága részt venni a forgalomban ha rendelkezne kresz vizsgával, autóra meg segédmotorra is kell, biciklire miért nem? Részt vesz a forgalomban az úttesten. Plusz műszaki vizsga a biciklire, mert mindenféle ákombákom xarral mehetnek, nekem meg ugye valamiért az autóra műszaki kell. Na és biztosítás, az tényleg fontos lenne, elég sok baleset van a bringásokkal szerintem ahhoz hogy létjogosultsága legyen, szerintem egy évi 5000 ft-ba mondjuk talán te sem halnál bele, és mindjárt nincs gond ha valakinek összetöröd a kocsiját. A feleségem unokahúga faxán belebringázott egy parkoló autóba, jól összebaxta a hátulját, szó nélkül otthagyta, de volt hogy zebrán majdnem elütöttem mert lendületből átkerekezett előttem a járdáról jövet ,lassítás nélkül. Vannak ilyenek. Nagypapi 80+, letolja a bringát a járdáról a zebrára és próbálkozik a felüléssel, a sor áll, mert rajta van a zebrán, totál kiszámíthatatlan, az öreg remeg, eltelik vagy két perc mire nyeregbe pattan, nem hiszem hogy lovashuszár volt fiatalkorában, aztán elindul végre ,le a zebráról, az úton, nagy kilengésekkel. Hogy őszinte legyek félelmetesek tudnak lenni a biciklisek.
    Na meg a másik félelmetes jelenség ezek az elektromos rokkantkocsik, az összes nyugdíjas ezekkel száguldozik a boltba meg a kocsmába. Mindenhol elmegy ez is, úton,járdán vegyesen. Bot meg a bevásárlószatyor beállítva. Csak azt nem tudom ha ekkora rehabos akkor hogyan ballag fel a negyedikre???
     
    rappali_ and bartinieffektus like this.
  19. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

    Nekem az A Vectra volt eddig a legjobb kocsim. Ha c20let mocival lett volna, megtartom. Sajna ma kényszerhelyzet van; vagy van egy öreg megbízható kocsid, vagy élve szállsz ki a koccanásból.
     
    fip7 likes this.
  20. misinator

    misinator Well-Known Member

    Bár nem frissítettem még a népítéletemet, de egy termosztátház cserén kívül a 12 év alatt a szervizeken kívül még semmire nem költöttem (Azokat meg megtudom csinálni magam). Igaz, hogy csak 108 ezer kilométer van benne, de az napi kétszeri hidegindítás.
    (Még a féktárcsa is gyári; s nem érte el a kopáshatárt, az ablaktörlőlapátokat már tavaly cserélni kellett, mert el kezdtek csíkozni...a nyavalyások:hadonaszos:)

    https://nepitelet.hu/autok/fiat/albea_2003/a_torok_lancia/
     
    zeal likes this.

Ezen oldal megosztása