1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Az se nagy gond, mult honapban csereltunk le 16 szelepet az egyik kocsinkban mert 18000 km utan beallt a vizpumpa es ledaralta a szijat es emiatt elhajtott 14 szelepet. Nem orultem neki tulzottan mert 1 hettel elotte csereltem le az olajat es mert nem vart kiadas lett. Korabban vagy 15 eve egy f Astranak mar megnyujtottam, belevittem az 1,4-est dombnak lefele a 190-be, de ha jol remlik egy regi 1,6-os Vectrabol bontottunk hozza amit kellet es lass csodat szuper lett.
     
  2. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    A vízpumpa volt 18000 km-es, vagy az egész kocsi? Ha az utóbbi, akkor ezt nem fedezi a garancia?
     
  3. Laci1970

    Laci1970 Well-Known Member

    Ha tudod akkor miért a felesleges szócséplés?
     
  4. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Harapós kedved van. Inkább szisszents fel egy sört, és lazulj. :)
     
    misinator likes this.
  5. papi

    papi Well-Known Member

    Nagyából arra koncentrálj amit csinálsz. Valami 80 százalékkal kisebb az esélye, hogy valamit elnézzen az ember ezzel a módszerrel.
    Shisa Kanko a neve.
    [​IMG]
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Akkor ez olyasfajta drill, mint amikor checklistát olvas magának az ember és nem csak fejben hangzik el?
     
    papi and Veér István like this.
  7. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Nekem másfél éves gyári Hankook került le tegnap róla, szörnyű ahogy az első pár kinéz ~12000km után.
    Yaris is mocsok orrnehéz volt a dízel motor miatt, de ennyire nem gyilkolta le, igaz azon Dunlop volt.
    Jövőre első-hátsó megforgatva, aztán ősszel lehet csak a felnit viszem haza, gumit meg rásózom vmi német prémiumosra.

    Ilyenkor örülök, hogy kisköbcentis Suzukim van, ezt egy ceruzaelem is bepörgeti :D

    Az újaknál meg az indítómotor a lithium akkuról megy, gondolom ott már tovább húzza az ólmos.
    Mondjuk pont reggel olvastam, hogy van bennük egy elég kretén funkció is és az illető aki Istenítette nem bírta felfogni miért baromság az, hogy lejtőn kirakja üresbe és akkuról tartja motort alapjáraton miközben fékkel lassítja a kocsit. Mert szerinte az jobb kigyorsítást tesz lehetővé ha közben váltana a lámpa...
    Gondolom a prospektus írói lámpánál VÁRAKOZÁSRA gondoltak, mikor kiemelték ennek a funkciónak a hasznosságát.
     
    nyugger and Veér István like this.
  8. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Néztük is cimbivel, hogy az MX-5 2.0 literhez kisebb akku kell mint az Alfa 147 1.6 -hoz...

    Ezt automatika csinálja? OMG.
     
  9. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Nálam a Baren (jegesmacis márka) 6 évet bírt most, talán tovább is bírta volna, de az elmúlt évben állásban sikerült 3 x is mélymeríteni, szóval inkább csere. Oldschool 60 Ah akksi, túlméretezve, és nuku start stop. Újabb kocsiknak így is külön nyűgje, hogy hely nincs az akksinak, ellenben minden elektromos és tele van fogyasztóval.

    Szerelő most belerakott valami EVA-t vagy mit, húztam a számat, valami magyar, de nem volt időm utánajárni, meg olcsóbb is volt, majd meglátjuk meddig bírja. De a Baren volt eddig a legtartósabb.
     
    nyugger and Veér István like this.
  10. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Anno gyáriak kellemesen ballonos 195/65 R15 Continental gumikkal szerelték fel a Golfot és meg kell mondjam egészen minőségi szett került rá. Élettartam esetében a gumis 5 éves periódust említett, de tavasszal azt mondta ezt a szezont még kibírja. Mostani kellemesen taknyos időben azért már néha megéreztem, hogy esetenként beriszált a segge, igaz drága önkormányzat valami perverz oknál fogva fehér aszfalttal borította a környékbeli körforgalmakat ami ilyenkor a műgyantával ér fel, de legalább olcsó. Bár arról a Veszprémről beszélünk, ahol a szomszédban sikeresen leaszfaltozták a megsüllyedt térkövet :D
    [​IMG]
    Na Fater Opeljánál már sóherebbnek voltak a gyáriak, igaz miután mondtam neki hogyan vágták át azóta nem lehet levenni a gumis hirdetésekről. A vezérműszíjas tippet meg külön köszönöm, magamtól nem jutott volna eszembe. Igaz meg kell nézzem a szervizlistát, lehet már cserélték.
    Amennyire kiakadtam az előbb a Volkswagen áraira cserébe annyira rendesek az ottani szervizesek. Igaz hasonló módon ismerjük a szalon tulaját, adnak is valamekkora kedvezményt a munkadíjra, de előbbi nélkül Isten ments mindentől.
    Őszintét megvallva igazán sose néztem utána mennyit spórolhatnék vele csak úgy voltam ha már Hans alapfelszereltségben bepakolta ám legyen, használjuk a Nyugati felüljárón várva a 25 másodperces zöldre majd végtelennek tűnő pirosra :D Igaz legutóbb így is vagy 15 literes átlagot hozott ki arra a pár kilométerre amíg hazaértem (avagy a metrófelújítással immár az Üllőitől a Nyugatiig minden egy egybefüggő kocsisor a kerülőutakat meg szisztematikusan felszámolták), mondtam ezért kár volt. Indulás után egy ideig amúgy nem kapcsol be (gondolom míg a generátor fel nem tölti rendesen), meg olyan 2-3 perc állás után automatikusan újraindítja a motort, csak persze Hans nem engedi permanensen kiiktatni a funkciót a menüben és el is felejtem mellé. Majd egy szép piros cetlit odaragasztok, hogy induláskor instant kikapcs :D
     
    misinator likes this.
  11. torsen

    torsen Well-Known Member

    A Mazda is használja/ta a PSA csoport 1,6 HDI-jét. Arra pl. 2400000Km csereperiódust adtak meg. (A 6 évet meg senki nem alkalmazza. Ha repedezett a szíj, vagy más sérülése van akkor csere, de amúgy kilométer szerint szoktak cserélni.)
     
  12. torsen

    torsen Well-Known Member

    És hogy teszi ki üresbe? (Ha automata akkor értem.) Szerintem valaki félreértett valamit. Ha kiteszi üresbe, akkor annak az lehet az oka (amúgy úgy hívják a funkciót, hogy coasting) mert így hatékonyabb a visszatáplálás, a motorfék nem eszi el a mozgási energiát a visszatápláló generátor elől.
     
  13. torsen

    torsen Well-Known Member

    Miután írtad, hogy a Golfban 108e van, valszeg még nem volt vezérműszíj csere. A legtöbb VW benzines 120e-s periódusú. (vagy 6 év, de a kettő nálad majdnem egybe esik.)

    A VW árakat szerintem el lehet viselni. Volt Swiftem, na az verhetetlen (először is nem kell hozzá semmi, másodszor ami kell az baromi olcsó) van egy 5-ös Golf meg a Polo, egészen jól meg lehet úszni az alkatrészeket. Kis utánajárással sokszor harmadáron veszel meg valamit. (Pl. NOx szenzor egyik "bótba" 367e Ft (!), a másikba 136 eFt. Van különbség. ) Viszont a francia és a koreai árak iszonyatosak.
     
  14. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Suzuki hibrid csak manuális váltóval van.
     
  15. torsen

    torsen Well-Known Member

    Akkor marad a kérdés: hogy teszi ki üresbe? Érdeklene!
     
  16. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Azt szűrtem le, olyan bekapcsolható funkció, amikor üresben van a váltó és várakozik akkor a start-stop nem állítja le a motort hanem az indítómotorral alapjáraton forgatja, így ha indulni kell akkor nem kell az indításra várni. De akkor is aktiválódik ha gurulás közben üresbe rakja.

    Szerk: Suzuki megnövelt indítómotort használ hibrid villanymotornak.
     
  17. torsen

    torsen Well-Known Member

    Pontosabban a megnövelt teljesítményű generátor tud működni motorként is. Szíjjal indtja a BM-t.
     
  18. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Most, hogy mondod :D
    Lényeg, hogy alibihibrid ami feleslegesen drágít a kretén szabályozás miatt.
    Kíváncsi leszek jövőre mennyi Suzuki logós RAV-4-et és Corolla kombit fognak tudni elsózni.
     
  19. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    misinator, fip7, fishbed and 3 others like this.
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    svajcibeka likes this.

Ezen oldal megosztása