1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Továbbra is nevetsegesen egyoldalú a megkozelitesed...
     
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  3. fip7

    fip7 Well-Known Member

  4. torsen

    torsen Well-Known Member

  5. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    nah, nyaraláson sikerült egy bérelt Renault Megane / CC kabriot vezetnem. A kabrió élmény egész poén, viszont két dologra jöttem rá:

    1.Sosem lesz francia autóm, Renault legalábbis biztos nem (borzalmasan gagyi az egész, de tényleg. Szörnyű zörgős műanyag a belső,
    2. Sosem lesz CVT váltós kocsim, borzalmas. Eddig nem értettem miért szidják, de ez valami borzalmas, teljesen a saját feje után meg, nem húz, nem megy..
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  7. torsen

    torsen Well-Known Member

  8. misinator

    misinator Well-Known Member

  9. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Szóval akkor 2-3000 Ft/ kb 100-120 km?
     
  10. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Ez csak a töltő használati díja, 2020-ig felkerülnek oda a mérőórák is....
     
    misinator and antigonosz like this.
  11. torsen

    torsen Well-Known Member

    fishbed and fip7 like this.
  12. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Okoskodó cikk:
    https://totalcar.hu/magazin/kozelet...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

    Valóban sok a gond, de amíg olyanokat írnak le, hogy " A tulajdonos rakjon bele több pénzt, több tőkét", de közben " az állam meg az EU ne rakjon bele pénzt" addig nem tudom komolyan venni. A hazai vállalkozó környezet nagyon tőke szegény, aki a cikket írta az nincs tisztában a magyar vállalkozások realitásával.
     
  13. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member


    Enyhén csúsztat itt-ott. Kravtex-et folyamatosan szívatják 2010 óta, az a szerencséjük, hogy a kormány által pátyolgatott konkurencia olyan szinten impotens, hogy nekik is csurran-cseppen valami. Ha lenne rendszeres megrendelés akkor lenne innováció meg fejlődés is náluk (bár most éppen gyárat bővítenek, szal van haladás).
     
  14. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Ooorky

    Nem enyhén hanem nagyon csúsztat a cikk sok mindenben... E mellet közgazdaságilag is nonszensz amiket állít. Sajnos a probléma valós, viszont a cikk "okoskodása" meg rém gyenge... Látszik, hogy az írója nincs tisztában a valós helyzettel.
     
  15. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

  16. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    antigonosz likes this.
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Bár az autókhoz nem értek, de ez nekem túl radikálisnak tűnik. Backupnak meghagytam volna a tengelyt. A Gripen hajóvűe is FADEC, de hiba esetén visszaáll csökkentett módban hagyományos hidro-elektromech. szabályozásra.
     
  18. fip7

    fip7 Well-Known Member

    A vezérmű tengely nélküli motor annyiban nem új, hogy elvileg kínában gyártanak már vezérműtengely nélküli motorral szerelt autót. Csak ott a szelep mozgatása hidraulikus megoldású. Egyébként nem kínai innováció, hanem egy BMW M részlegtől jött emberé és Christian von Koenigsegg-é.
     
    fishbed likes this.
  19. fip7

    fip7 Well-Known Member

  20. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Műszakilag jó dolog ez, a szelepvezérléssel rengeteget lehet nyerni hatékonyságban, a gond az hogy a mechanikus vezérlés általában csak egy avagy két üzemre tud optimalizálva lenni, ergo más üzemekre meg szar lesz.

    A gondot én abban látom hogy tapasztalat szerint egy autó műszaki berendezési jellemzően elektronika, hidraulika és hasonlók, végül mechanika sorrendben finganak ki.. ráadásul az utóbbi kettő csak fokozatosan, előjelekkel, az elektronika viszont tegnap ment, ma nem megy alapon. Ami azért a legdrágább és legérzékenyebb cucc, a motor esetében nagyon cinkes.
     
    molnibalage likes this.

Ezen oldal megosztása