Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Sok hátránya van a monorailnek a normál "rail" járművekkel szemben, nem véletlenül nem terjedt el. Drága állomásokat kell építeni neki. A villamosnak nem igazán alternatívája, max. a metrónak, "HÉV"-nek.
A mozgáskorlátozott emberek számára egy horror az egész. Mindenféle zaj szempontjából is rosszabb, mert nem lehet lényegében zajszigetelni semennyire. A teherforgalom meg lehetetlen rajta...
Mondjuk a mai modern villamoshálózatokon nincs ilyen, de tudja fene, hogy milyen igény lenne rá főleg, ha annyira ellenség lett ma a belső égésű motor.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 503
54 441
113
Ideális lenne a Duna partra a 2-es villamos helyére. :rolleyes:
Meg lehetne oldani a szabad kijárást a Dunára, és még az árvíz sem zavarná.
De komolyan kérdezem, hogy miért nem merült az ilyen fel itthon.
Nem értem, hogy ez nálunk miért nem opció. Olcsóbb lenne, mint metrót építeni!

Még jó, hogy odatetted azt a skeptikus emojit. Mâr éppen akartam irni, hogy milyen jól nézne ki a dunapart egy ilyen âllvânnyal. Az âllomâsokról nem is beszélve. :). :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 108
45 399
113
Még jó, hogy odatetted azt a skeptikus emojit. Mâr éppen akartam irni, hogy milyen jól nézne ki a dunapart egy ilyen âllvânnyal. Az âllomâsokról nem is beszélve. :). :)
Félreértetted. Én ezt jó ötletnek tartom. Jelenleg is majdnem ilyen magasan mennek 2-es villamosok a rakpart felett. Viszont legalább nem lehet alatta átmenni, csak külön erre a célra kialakított aluljárókon. De csak gondold végig, hogy a 4es6os helyett ilyen közlekedne. Mindjárt lenne bőven hely a mindenkinek a talajszinten.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 503
54 441
113
Nezd meg, hâny embert visz a metró óránkènt és mennyit a monorail. :(
A monorail még a villamosnak sem alternativâja. Egyszerüen egy próbâlkozás, amiröl kiderült, hogy nem megoldás a növekvö tömegközlekedésre.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
A mozgáskorlátozott emberek számára egy horror az egész. Mindenféle zaj szempontjából is rosszabb, mert nem lehet lényegében zajszigetelni semennyire. A teherforgalom meg lehetetlen rajta...
Mondjuk a mai modern villamoshálózatokon nincs ilyen, de tudja fene, hogy milyen igény lenne rá főleg, ha annyira ellenség lett ma a belső égésű motor.
Zajszigetelni éppenséggel lehetne, a tetejére meg a pályára zajszigetelő geometria, illetve egy lelógó paraván ami csak a jármű ablakvonalának a tetejéig jön le. A jaz angyja a függesztésnél a görgőknél keletkezik.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Sok hátránya van a monorailnek a normál "rail" járművekkel szemben, nem véletlenül nem terjedt el. Drága állomásokat kell építeni neki. A villamosnak nem igazán alternatívája, max. a metrónak, "HÉV"-nek.
Lehet, hogy drágák azok az állomások, de egyben felüljárók is lehetnek, ahol indokolt, és még mindig olcsóbbak mint a metró. Az elővárosi vasút is csak azért olcsóbb, mert abból most nagy telepített kapacitás van, kiszolgáló szakértelemmel, de az nem fér el mindenhol.

Az, hogy mozgáskorlátozottaknak horror, azt félig aláírom, de csak félig, mert ma már lift van minden metróállomáson is, ennél is megoldható. A villamosnál sokkal drágább, és bonyolultabb, az tény. A Metrónál nem bonyolultabb. A drága megállókhoz meg kis áteresztő képességhez (utascsere szempontjából) meg vegyük hozzá a new yorki metró magasépítésű megállóit. Ott is tud működni hasonló megoldás.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Az európai autógyártást temetem.

A héten kétszer is mentem európai (német) autógyár villanyautójával. Egy kalap szar ez, nem alternatíva.

Mol Limo:
VW eUp. Az autóhoz párosítani a telefont bluetoothon 3 perc. Nagyon lassú, szenved a párosítással. Ha "gyújtáskor" nem tartottad nyomva a fékpedált, utána bármit zongorázhatsz a kocsi nem fog megmozdulni. Ezt amúgy ki is írja amikor elfordítod a kulcsot, de ha bármi mást nyomsz, akkor eltűnik az üzenet, és újabb gyújtásig nem is jelenik meg. Szar UI, de megszokható. Megy. Kicsi a hatótáv.

Smart EQ forfour: van 31 km hatótáv az app szerint, 30% töltés. A bluetooth párosítás közben többször kifagy a "rádió". több mint öt perc küszködés mire végre siekrül párosítani azt a fost a telefonnal. Eközben megy a fűtés, mert hideg van kint, egy helyben állunk. 17% akku kapacitás maradt. Kb. 5 perc állófűtés.Nem megyek messzire, csak 15 km-re. Két kilométerrel indulás után közli, hogy már a tartalékról megyünk. Visszértél a Limo zónába: legközelebbi lehetőségnél lecserélem egy benzines picantóra. 3% akkuidő maradt.

Beszállok a Kia legolcsóbb fosába (Picanto). 30 sec alatt párosítom a telefont a fedélzeti rendszerrel. Szól a zene és a navigáció. Nem kell varázstáncot lejteni a pedálokon, hogy méltoztassák az a fos elfogadni az inputot. Működik. Nem tűnik el a töltés fele amíg ezt csinálom. És megyek is elintézni a dolgomat.

Értem, hogy egyik sem mai elektromos, meg nem Tesla, de ezt tudja kizzadni a VW és ezt tapasztalhatom meg, ez így egy kibaszott szar vicc. a legfosabb Dacia ezerszer inkább fejfájásmentes get shit done élményt ad, harmad áron, mint ezek a csodák. Óbudáról a Keletiig nem tudtam elmenni egy töltéssel, 30km hatótávval (ez ~20 km). A papíron 100km-es max hatótáv eleve egy vicc, de úgy néz ki télen az jó ha 30-40km-t jelent.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Úgy néz ki az ID3 sem lesz sokkal jobb, de legalább drága:
Ok, 100 olyan dolgot mondtak, ami miatt nem használnám, de jók a tárolók! :D (Ok, a jó futómű nekem fontos, de ez így amit a videóban mutatnak elég szar, és mindez... 14M-nál kezdődik... Hát azért komoly autót kapsz már benzin/diesel vonalon, ennél a villanygolfnál jobbat)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 691
113
Elektromos is meg VW csoport. Mind a kettő önmagában is olyan 1,5x-es szorzó a való használati értékéhez képest, pláne ha extrázod, akkor még több, mert minden vacakért külön lehúznának a pifkék. Ha innen nézzük, végülis nem drága. :D

A belseje meg iszonyat spúr.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 503
54 441
113
Metro kapacitâsa órânként 10-30000 utas, sürüségtöl függöen. Monorailnâl ezt el sem lehet képzelni. A sebessége meg kritikán aluli.
Basszus, ha olyan jó lenne, akkor mindenütt monorail lenne, nem pedig metro.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Elektromos is meg VW csoport. Mind a kettő önmagában is olyan 1,5x-es szorzó a való használati értékéhez képest, pláne ha extrázod, akkor még több, mert minden vacakért külön lehúznának a pifkék. Ha innen nézzük, végülis nem drága. :D

A belseje meg iszonyat spúr.
Használati értéke: 400km katalógus hatótáv, 300 valójában... bekapcsolom a fűtést már csak 280-at mutat...

Anyu az oviba olcsóbb, vagy nagyobb presztízsű/kényelmű alternatívákkal is tud ennyiért csemetét fuvarozni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
átfogalmazaom: a monorail miért ne közlekedhetne hosszabb szerelvénnyel?
Talán mert a hosszabb szerelvények fele-kétharmada kilógna az állomások peronjából? Persze erre is van megoldás: nem 10-percenként, hanem 3-percenként kell járatni a rövid szerelvényeket, és akkor adott idő alatt sokkal több az utasférőhely.