Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

D

danielblack

Guest
Szerintem csak a magyar szakaszon egy ilyen gyors vasút akár 1000 milliárd forintos tétel is lehetne. (komolyabb gyorsvasutaknak olyan 20 milliárd forint km-e)
Bár kérdés, hogy mi számít gyorsnak... Mert a jelenlegi cammogókhoz képest egy 160 km/h körül tépő vonat is már gyorsvasút. :rolleyes:
Egy TGV meg érzésre egyenesen átlép már a hipertérbe :D
250 km/h-t említettek.
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 761
17 817
113
Na, ez kemény:
https://index.hu/gazdasag/2018/09/10/3_billio_forintra_perlik_a_vw-t_a_dizelbotrany_miatt/

Vagyis, befektettem valamibe, majd nem jött össze (intézményi befektetōk stop nélkül a rájuk bízott pénzzel - ez megint egy szép történet. Ha megy a piac, akkor búsás bónusz. Vagyis vállalj extra kockázatot, basszál rá a money management alapszabályaira...), most gyorsan perelünk. Cseles. A kifizetések miatt az egy részvényre jutó érték csökkene - ami tovább nyomja az árfolyamot, gyorsan diszkontból vásárolunk, majd még kártérítést fizetnek nekünk... Dupla haszon. A VW meg kiköhögi, mert nem egy muskotály féle füvesbrigád. És ezek még csak a németek.

Bezzeg, amikor a Porsche szopatta bucira a fél világot a VW-s hitelswap-al, akkor még az amcsi hedge found-nak is kuss volt a neve
 

csakb

Well-Known Member
2014. március 2.
396
651
93
6 éves hír.
http://iho.hu/hir/bufe-helyett-kave-es-snack-automatak-a-gysev-nel-120613

Miért nincs azóta sem automata a MÁV-nál, ha már büfé kocsi nincs? Erről ki mit tud? Műszaki oka van? Tűzvédelmi? Vagy nincs aki vállalná, mert nem éri meg rongálás vagy egyéb ok miatt?

Viszonylag gyakran járok GYSEV-es IC-vel, de még soha nem láttam semmiféle automatát rajtuk. Persze lehet, hogy másik járaton vannak, ha vannak egyáltalán.

MÁV-val viszont naponta járok, és az automatákat a hiányosságok végtelen hosszú listájának legvégére tenném.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
RÉSZVÉNYESEK PERE A VOLKSWAGEN ELLEN
Próbaperrel kezdődött meg hétfőn a braunschweigi tartományi bíróságon a dízelbotrányba keveredett Volkswagen konszern elleni bírósági eljárás. A felperes a német Deka nevű alapkezelő társaság, de rajta kívül még 1670 intézményi és magánrészvényes követel összesen 9,2 milliárd euró kártérítést a wolfsburgi cégtől, mivel szerintük a VW nem értesítette őket időben a csalás – azaz a kibocsátási eredmények meghamisításának – tényéről, s emiatt befektetésük devalválódott.


https://magyaridok.hu/kulfold/reszvenyesek-pere-a-volkswagen-ellen-3469040/
 
M

molnibalage

Guest
Ezt melyik részére érted?? Oszd meg légyszíves a gondolatodat.
Pusztán abból a szempontból vizsgálja és köpi le az északi szakaszt és bukóz le egy rakás ember elképesztően előítéletes, hogy "ha jó helyen menne az M3". Köszönjük Emese...

Csak éppen:
  • Nem arra megy az M3, amről ő álmodik...
  • Ő maga írja, hogy a nyomvonal fele kb. alagút = nincs zajszennyezés
  • A nyomvonala egy most is használt út mellett megy, ami lakott területektől km-ekre van nagyrészt...
  • Szó szerint telibeszarja, hogy egész Észak-Buda és agglomeráció számára ez mekkora folyosó lenne és hogyan tehermentesítené a kis utakat annak, aki É-D irányba menne, akinek ma be kell menni a városba...
  • A déli szakasza az M5-M0-nak nincs is analizálva, hogy akkor ezt milyen forgalmat generálna és mozgatna át, csak húzott egy vonalat...
Szóval - már elnézést - de ez egy olyan ostoba és bunkó fércmű benyomását kelti bennem, hogy arra szavak alig vannak. Egy dühös magánvélemény egy "mi lenne ha" résszel. Na, ez a full kreténség.

Vicc. Ezt komolyan gondolta az oldal, hogy ilyet leközöl...?

Azon valóban el lehet gondolkodni, hogy egy alternatív nyomvonalú M3 szakaszok, de emiatt ostorozni az északi szakaszt nettó kreténség. Egy főváros köröli 75%-ban kész körgyűrűt nem befejezni, ha az lenne kemény. A világ közlekedési szakembereinek hány százaléka nézne bárkire ostobán ilyen hülye ötlettel?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 762
113
A Déli szakasz így is messze túl van terhelve az M0-án. Ha nem fejezik be a körgyűrűt és tovább nő a forgalom akkor egy fél millió lakossal bíró térség lehetetlenül el... Most a "javítások" miatt konkrétan ez a helyzet. Ha baleset van szintén ez a helyzet. Nem maradhat így, alternatíva nélkül a Déli szakasz.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 962
113
Viszonylag gyakran járok GYSEV-es IC-vel, de még soha nem láttam semmiféle automatát rajtuk. Persze lehet, hogy másik járaton vannak, ha vannak egyáltalán.

MÁV-val viszont naponta járok, és az automatákat a hiányosságok végtelen hosszú listájának legvégére tenném.

Sikertelen volt a próbaüzem, hagyták a f*ba az egészet.
Gysev-nél már az is csoda ha a légkondi/fűtés működik az IC-ken, sokszor inkább +1 óra menetidőt választom személyvonattal.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
Ideje volt már, annyi meg annyi éve beszélnek már róla.
Bemutatkozik az új magyar gyártású IC+ kocsi
TIZENNYOLC ÉV UTÁN FELTÁMADT A MAGYAR VASÚTGYÁRTÁS
A szakmai napon Csépke András a MÁV Start Zrt. vezérigazgatója egy kisfilmben ismertette az IC+ kocsi szakmai paramétereit. Mint elöljáróban elmondta, elmúlt két évtized egyik fontos állomása volt az alacsonypadlós motorvonatok megjelenése, ugyanakkor véleménye szerint az igazi mérföldkövet a hazai vasúti járműgyártás feltámasztása jelentette, mintegy 18 éves kihagyás után. Mint hozzátette, bár maga a projekt 2011-ben indult, annak előkészületei már 2008-ban megkezdődtek, és mára egész járműcsaláddá fejlődött.


https://pestisracok.hu/csaladbarat-vasut-bemutatkozik-az-uj-magyar-gyartasu-ic-kocsi-fotoriport/
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 764
14 708
113
Valahol én se örölök annak hogy a többé-kevésbé még intakt budai hegységet, ahol azért remekül lehet kirándulni, így vagy úgy de keresztülszeli egy autópálya.
Az M3 nyomvonalával kapcsolatban is van azért igazság + hiányoznak az északi Duna hidak.

Viszont most ez van, ami, így alakult ki, muszáj meglépni a körgyűrű befejezését mert az egész Észak budai úthálózat egyetlen óriási szopóág, pontosabban egy vékony slag amin egy marhát próbálnak minden egyes reggel és este áttuszkolni.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 962
113
Amikor folyamatosan szorul ki a személyszállításból a mozdony+személykocsi kombináció a sokkal energia- és költséghatékonyabb motorvonatok miatt akkor állunk neki IC kocsikat gyártani...

+Gyanítom 4 ilyen árából lazán kijönne egy "IC"-sített Flirt...