Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 123
53 706
113
Egy része szerintem a tranzitból. Én mindig arra járok és bődületes mennyiségű kamion és teherautó van.
A többiről fogalmas sincs...
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 123
53 706
113
Amúgy érdekes nekem, hogy régen a 4 sávra jutott 60+ ezer jármű ami nagyjából sávonként 15,000 jármű.
Ma ha nem lenne feltúrva akkor 6 sávra jutna 120 ezer jármű, ami sávonként 20,000 jármű.....
Viszont mivel sokkal szélesebb sávok voltak, így jobban is lehetett haladni mostanában, legalábbis én ezt tapasztaltam. Sokkal biztonságosabb lett az út, kevesebb is volt a baleset szerintem. Ellenben most, hogy föltúrták és vissza állt a régi áteresztő képesség, egyszerűen járhatatlanná vált az egész :(
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
Akkumulátoros Cityjetet fejleszt az ÖBB és a Siemens

Az ÖBB egy komoly innovációs projektbe fogott a Siemens-szel karöltve, az egyik már meglévő Cityjet motorvonat tetejére telepítettek több nagy akkupakkot, amivel felsővezeték nélkül is tud közlekedni. Ha ez bejön és a projekt sikeres lesz, az alaposan átformálhatja a villamosítatlan vasútvonalak járművilágát.


A projekt során egy Cityjet motorvonat (4746 049) középkocsijának tetejére szerelnek az ÖBB üzemében a Siemens szakembereinek segítségével három akkupakkot, transzformátorokat, hűtőket és egyéb elektronikai berendezéseket. Ezek lehetővé teszik, hogy a motorvonat a villamosított szakaszon a hagyományos áramszedős üzem mellett az akkumulátorokat is töltse, amelyek aztán a villamosítatlan vonalra érve az energiát szolgáltassák a teljes üzemhez.

Ezt viszi most tovább az akkumulátortechnológia fejlesztésével az ÖBB és a Siemens a vonali, ráadásul személyvonati szolgálatokra. Az ilyen, villamosítatlan vonalak Ausztriában jellemzően elég nagy ellenállással rendelkeznek, szűk ívek és meredek emelkedők tarkítják a sűrű megállások és gyorsítások által amúgy sem könnyű szolgálatot. Hogy hogyan teljesít a prototípus a menetrend szerinti üzemben, azt 2019 második felében tudhatjuk majd meg, valószínűleg valahol Linz és Salzburg környékén.

http://www.regionalbahn.hu/2018/09/cityjet-eco.html
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 960
113

Mentőknek a Dózsa György út 9-be kellett volna jönni, de a diszpécser valamiért a 90-hez küldte őket, szerencsére az ott lakó tudta kiről van szó és eligazította őket, különben "kamu hívás" lett volna.

Cigóknál rokonság összegyűlt, éjjel fél kettőkor valószínűleg részegen kiállnak 5 lakásnyival arrébb az út közepére, letekerik az összes ablakot és elkezdik teljes hangerőn üvöltetni a "zenét", majd hazasétálnak. Szomszédot kis híján összeverik mikor szól nekik, rendőrség másfél óra múlva jön ki, de mivel 40 perc után az egyik józanabb hazavitte a járművet ezért "kamu hívás".

Ugyanez a cigó család, magyar feleség hazamenekül a szüleihez, férje éjjel részegen érte megy és végigvonszolja az utcán, néha beleverve a fejét a bitumenbe és meg is rugdossa. Rendőrség hazaérkezésük után 45 perccel ér ki, addigra az asszonyt meggyőzte a rokonság, hogy ez mind az ő hibája volt, ezért azt mondja elesett út közben. Újabb "kamu hívás".


De lehetne sorolni, néha olyan érzése van az embernek, hogy keleten a rendőrség direkt arra játszik, hogy ne találjon semmit.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 123
53 706
113
Ooorky

A cikkben azért ott van az a második videó is, ami "valós" segélyhívásokat tartalmaz. Nem semmi mikkel hívják őket.

"Ugyanez a cigó család, magyar feleség hazamenekül a szüleihez, férje éjjel részegen érte megy és végigvonszolja az utcán...."

Erről meg ugyan az a véleményem, mint arról, amikor a "migráns hátterű barátja leszurkálta": "Ki mint vet, úgy arat."

"De lehetne sorolni, néha olyan érzése van az embernek, hogy keleten a rendőrség direkt arra játszik, hogy ne találjon semmit."


Nem csak arra. Nekem kb. 10 éve volt olyan, hogy egy barátommal elmentünk feljelentést tenni, megtettük, nem történt semmi. Megoldottuk mi a gondunkat, utána elmentünk vissza vonni a feljelentést. Csak aztán kiderült, hogy nem volt mit vissza vonni :D
Szóval ismerős ez a hozzá állás.
Viszont én is láttam olyat, hogy a cigók felmásztak a fára aztán kihívták a tűzoltókat, hogy szedjék le őket, miközben le tudtak volna jönni maguktól is. De nekik ez poén volt.... :mad:
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 067
9 178
113
(A fórum beágyazza, de itt nem játszható le, át kell kattintani a youtube-ra.)

A filmanyagban szereplő Vörösmarty-n, mint a MAHART legnagyobb hajóján 1979-2000 között lobogott a magyar zászló, majd a 2000 őszi tulajdonoscserét követően 2001-ben szétvágták. Kapcsolódóan: http://www.hajoregiszter.hu/hajoadatlap/yong_kong_exvorosmarty_/525
 
  • Tetszik
Reactions: arbalest

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 743
4 487
113
Mi van az Innotrans-kosárban?
A ma Berlinben nyitó szakvásár kiváló alkalom arra, hogy a szép szavakon túllássunk, és megismerjük közlekedésiparunk valós pozícióját Törökországhoz és Fehéroroszországhoz képest. A nagy, közismert, a világtrendet irányító cégóriásokon túl most szemügyre vesszük az Innotrans egzotikusabb kiállítóit és az általuk eladni szándékozott termékeket.

http://iho.hu/hir/mi-van-az-innotrans-kosarban-180918