1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Tényleg végül mikor kezdik el végre a Lánchíd felújítását, mert akkor gondolom a kettes villamos se fog járni végig (és én meg anyázhatok majd, hogy mégis hogyan megyek be az egyetemre)
     
  2. zeal

    zeal Well-Known Member

    Marmint, hogy hogyan megy haza. ;)
     
    nyugger likes this.
  3. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    260k egy kocsiban, hacsak nem taxi volt (és Subaru taxit még nem láttam) max azt jelenti hogy sokat pályázott, elvileg meg az legkímélőbb módja. Inkább 260 legyen benne de az nagyrészt pályán, mint 160, de azt városban tötymörögve egy életen át. Annál jobban semmi nem nyírja a kocsit, bemelegedni sosem fog, fék, kuplung állandóan használva..

    Subarukat nem ismerem, állítólag nem olyan legendásan jók mint a Toyota / Honda páros de azért gondolom nem is egy VW akármi fenntartási költség jár vele.

    A japán szívóbenzinnel nem szokott gond lenne, Subaruban lehet hogy van esetleg turbó vagy felöltő, ha azzal gond van az már drágább móka lesz.

    Szerintem nézd meg a tulajt. Ha tudod róla hogy normális és igényes, akkor valszeg a kocsit is rendben tartotta, akkor meg kb. minden kocsi kimegy a világból. Ha meg ütötte verte akkor meg mindegy milyen márka..
     
    Ooorky likes this.
  4. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Szívóbenzin.
    Subaru szalon elé van kirakva, beszámították egy új autóba, most árulják. Saját elmondásuk szerint nem szoktak ilyesmivel foglalkozni, lepasszolják egy kereskedőnek, de mivel jó állapotban van ezért megtartották. Rendszámot lecsekkolva egyenletesen ~20k-t futott évente, egy tulaja volt végig.
    Nekem is autópályázni kellene.
     
    fip7 likes this.
  5. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Hát, van nehány év tapasztalatom japó szívóbenzinnel, annyit tudok rola mondani hogy sose volt vele semmi komoly gond. Kopó, fogyó alkatrészek, meg benzin és szélvédőmosó kell bele. Néha körtét is kell benne cserélni.

    Nem láttam a kocsit de a saját tapasztalataimból kiindulva nem félnék tőle, pláne ha egy tulaja volt, és nem kézről kézre ment, olyankor az a hozzáállás, hogy majd a következő tulaj elvégzi a szervizt.

    Át kell nezetni, kapjon egy friss olajat biztos ami biztos esetleg friss alvázvédelmet és 10 évig kocsi marad.
     
  6. nyugger

    nyugger Well-Known Member

  7. alali77

    alali77 Well-Known Member

    http://iho.hu/hir/80a-miert-is-kell-a-teljes-kizaras-190203
    Na itt a válasz..
    Vannak benne elfogadható indokok is, leginkább az hogy az előkészítést elbaszták. Mint mindig...
     
    ozymandias and fishbed like this.
  8. alali77

    alali77 Well-Known Member

    https://kozlekedesiklub.blog.hu/2019/02/05/magyarazzak_a_bizonyitvanyt_904
    Meg egy másik válasz.
    Tervezőként több nagy vasúti pályatervezést végigcsináltam, az állami megrendelő kibaszott inkompetens végig, gőze sincsen arról hogy mit akar, Magyarországon a kiviteli-engedélyezési tervek elkészítését megelőző tanulmánytervek készítői mind szarok (az én munkahelyem szakmányban csinálja ezeket, mi is szarok vagyunk, csak nem nagyonszarok mint a többiek hanem csak kicsitszarok), de nehéz is úgy tervet csinálni hogy a megbízó nem tudja mit akar. És úgy, hogy ha valamit nagyon akar (a mögött álló politika) akkor ha szakemberként azt mondod nekik hogy ez nem jó, akkor is az kell. Meg nem baj ha rossz, úgyis az EU fizeti, és ennek a végén jön a szívás, a nem végiggondolt kényszermegoldások, kapkodás, a lakosság (használók, halló nekik épül) szopatása méretes lófasszal. Nagyon szomorú ez, ha bármi máshoz értenék rendesen itt is hagynám a picsába azt hiszem. (volt egy szemernyi felvillanás a közlekedésfejlesztésben, az volt a Vitézy-BKK, annak vége, olyan szintre süllyedtek hogy mi többet a BKK-nak nem dolgozunk, ez a céges döntés mert mindent ötször kell megtervezni mivel nem tudják mit akarnak, így meg masszív veszteség a vége)
    Az egésznél már csak a munkánk értékének a fikázása a jobb, amikor a jó képességű újságíró előveszi az anyagot és kiszámolja hogy oldalanként 100e volt az ára. Ja bazdmeg, de amit néz az a műszaki leírás, rajzoltunk is hozzá pár méter rajzot...
    ÁÁÁ, borzasztó ez, dolgoztam egy keveset Dániában, ott pont annyi pénzt és időt szánnak a tanulmánytervre mint a kivitelire, nem is kell már a végén még többször újratervezni, pedig az ő tervezőik sem okosabbak mint a mieink.
     
    misinator, Tcat, blitzkrieg and 8 others like this.
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A BKK leépítése óta azt érzem, hogy az ország közlekedésszervezése sok helyen a évtizedekkel ezelőtti "színvonalra" csökkent.
     
  10. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Nincs itt semmi színvonal, a ranglétra teljes hosszában szarik mindenki az egészre.
    Tegnap volt egy felsőbb ellenőrzés a vonalon, 4 síntörés lett bejelentve 2 óra alatt, harmadik állomásnál inkább visszafordultak. Ez az eredménye annak, hogy a vonalbejárót a fizetése az első kocsmáig motiválja.
     
    Luthero, fip7 and molnibalage like this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hát ez csudálatos. Ezzel a felfogással a versenyszférában meddig maradhatna pályán bárki...?
     
    silurusglanis likes this.
  12. alali77

    alali77 Well-Known Member

    Ez melyik vonal? MÁV, BKK/BKV vagy GYSEV?
     
  13. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    MÁV.

    GySEV-nél is vannak vicces dolgok.
    Tavaly májusban végighúzta a csapágyas kocsit Sopronból Csornáig a vonat, kigyújtotta a tarlót, tűzoltást úgy végezték a sínek fölött átirányított vízsugárral, hogy az IC-t még csak nem is értesítették, 120-szal száguldott el a tűzoltók mellett, utána a személyvonat már lassított, áramtalanítás nem volt...

    Ludmillák is igazi sikersztorik voltak, csak azért nehogy MÁV-os Csörgő húzza a GySEV-es IC-ket villamosításig Szombathely-Győr között.
    7-ből 1 működött vásárláskor, Ukrajnából hozattak szerelőket hozzá, 1 napot is ritkán bírtak ki lerobbanás nélkül, valami csoda folytán sikerült elpasszolni őket maszekoknak, de ugyanolyan megbízhatatlanok.
    A csoda motorvonatokat is többet láttam megfeküdve, mint működés közben (sokan meg online azon sírtak, hogy miért nem veszi át őket a MÁV a Bz-k kiváltására...).

    Soproni IC-k felváltva GySEV-es / MÁV-os kocsikkal, mozdonnyal közlekednek. Mikor indult a nyári szezon Győrből azért telefonált a főnökének a GySEV-es jegyvizsgáló, mert a MÁV-os IC-re bicikliszállító kocsit is raktak, és mivel nekik nincs ilyenjük ezért a MÁV se rakjon a többire, mert az utasok keresni fogják (Győrben váltják egymást a jegyvizsgálók attól függően kinek a vonalán halad tovább a vonat)...
     
    blitzkrieg, fishbed and molnibalage like this.
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Erre egy nem csendes kurvaanyádot tudnék csak mondani.
     
    silurusglanis and hunter85 like this.
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  17. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Mivel az ötkerben a helyi lakosok lakásonként két kocsiig ingyen parkolhatnak (pontosabban a második kocsinál már fizetni kell évi 20 ezret) az utcán, addig a kedvezményes lakossági mélygarázsbérlet 30 vagy 35 ezertől indul havi szinten. Na ennyiért ne is csodálják, hogy a többség nem megy le a kocsijával mélygarázsba... (és most nem a batár divatterepjárós bunkókról beszélek akiknek még a rendes parkolás is kihívásnak számít)
     
    blitzkrieg and Kurfürst like this.
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez a gyakorlat, ami nevetséges. Alanyi jogon ekkora térhasználatot kapni? Ha egy hot dogos standot akarnék üzemeltetni egy autónyi helyen milliós összegre vámolnak le egy évre. A kocsi az bezzeg ingyen parkolhat. Én tekerek és kapok lófasz a seggembe.

    Röhej. A közterület használat valós költségét ideje lenne minimálisan ráterhelni az emberekre. Az nem alanyi jog, hogy másoktól csak lazán elveszik. Ennyi erővel akkor én kérek privát parkterületet, "mert csak".
     
  19. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    Biciklistaként te mennyit fizetsz a közterület és a közutak használatáért? Mennyit lennél hajlandó fizetni ?
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Lol.
    1. Amikor otthon vagyok a lakásban tárolom a bringát.
    2. Amikor dolgozom, akkor a cég saját parkolója mellett.
    3. Amikor máshova megyek, akkor a helyfoglalásom mennyivel kisebb is egy autónál? Az utakon mennyi helyet foglalok?
    4. (Én pöfékelek ki szennyezőket?)
    Nagyon házhoz mentél a pofonért barátom.
     
    silurusglanis, Ooorky and blitzkrieg like this.

Ezen oldal megosztása