Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 761
44 818
113
De, újítsák fel, de úgy hogy legalább az egyik vágányon van forgalom, csökkentett sebességgel.
És igen, az macerásabb a kivitelezőnek, de az utasnak jobb, csak most nyaljuk a kivitelezők fenekét, már a százhalombattai vonalat is így csinálhatják. Előtte erre több vágányú vonalon nem nagyon volt példa, és hát az utasok egy része át is szokik ilyenkor a légkondicionált buszokra.

Fél füllel anno hallottam a pft-sektől, hogy vannak gyönyörű iszapos területek is arrafelé ahol nagyon komoly földmunkákra kell számítani.

A MÁV illetékest minden nap utaztatnám a Hatvan-Bp vonalon, csak hogy érezze a súlyát a döntésüknek...

Az előző vezérigazgatót egyszer láttam vonaton, valami nosztalgia motorvonat volt, Győrig Audival, Győrben felszállt, Celldömölkön le, megebédelt aztán autóval visszavitték Budapestre.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 761
44 818
113
Lakásvásárlás után maradt némi pénzünk, ezért megint előkerült az autóvásárlás.
Lenne most elfogadható áron egy Subaru (2005, manuális, 1994ccm, 138le) a közelünkben, egyetlen problémám vele, hogy 260k-t futott és mivel ez lenne az első benzines autóm nem tudom mennyit bírnak. Neten össze-vissza olvastam mindent, úgyhogy arra hagyatkozni nem akarok. Valakinek tapasztalat/ötlet ezzel kapcsolatban?
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 840
5 028
113
Allapotot nezz, ne a km.legyen az elso.
Ha rendesen karbantartottak akkor ok.
260.000 km nem veszes dolog. De nagyon meg kell nezi, Subarut szeretik hajtani...
 
M

molnibalage

Guest
A vasútbarátok ajánlottak a Budapest-Miskolc InterCity számára kitérő útvonalat észak felé, kb. 20 perccel hosszabb menetidő. Nem lehet, ott is állomást újítanának fel. Szépen, összehangolva... A MÁV illetékest minden nap utaztatnám a Hatvan-Bp vonalon, csak hogy érezze a súlyát a döntésüknek...
Itthon minden felújítást csak nettó kretén módon tudnak megoldani 0 koncepcióval, összehangolással, úgy ad-hoc módon sokszor megfejelve totálisan idióta műszaki tartalommal. Lásd a Láncíd és alagút szétbontást, amit aztán a sajtóvisszhang miatt azét csak egyberaktak, de tudtommal a pesti oldalon a gyalogosforgalom terén 0 fejlesztés lesz. Vastaps...

Vagy lásd az M0 esetén, amikor sikerül az egész Csepel-sziget forgalmát megbénítani...

stb. stb.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 645
27 678
113
Lásd a Láncíd és alagút szétbontást, amit aztán a sajtóvisszhang miatt azét csak egyberaktak, de tudtommal a pesti oldalon a gyalogosforgalom terén 0 fejlesztés lesz. Vastaps...
Tényleg végül mikor kezdik el végre a Lánchíd felújítását, mert akkor gondolom a kettes villamos se fog járni végig (és én meg anyázhatok majd, hogy mégis hogyan megyek be az egyetemre)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 745
14 591
113
260k egy kocsiban, hacsak nem taxi volt (és Subaru taxit még nem láttam) max azt jelenti hogy sokat pályázott, elvileg meg az legkímélőbb módja. Inkább 260 legyen benne de az nagyrészt pályán, mint 160, de azt városban tötymörögve egy életen át. Annál jobban semmi nem nyírja a kocsit, bemelegedni sosem fog, fék, kuplung állandóan használva..

Subarukat nem ismerem, állítólag nem olyan legendásan jók mint a Toyota / Honda páros de azért gondolom nem is egy VW akármi fenntartási költség jár vele.

A japán szívóbenzinnel nem szokott gond lenne, Subaruban lehet hogy van esetleg turbó vagy felöltő, ha azzal gond van az már drágább móka lesz.

Szerintem nézd meg a tulajt. Ha tudod róla hogy normális és igényes, akkor valszeg a kocsit is rendben tartotta, akkor meg kb. minden kocsi kimegy a világból. Ha meg ütötte verte akkor meg mindegy milyen márka..
 
  • Tetszik
Reactions: Ooorky

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 761
44 818
113
A japán szívóbenzinnel nem szokott gond lenne, Subaruban lehet hogy van esetleg turbó vagy felöltő, ha azzal gond van az már drágább móka lesz.

Szerintem nézd meg a tulajt. Ha tudod róla hogy normális és igényes, akkor valszeg a kocsit is rendben tartotta, akkor meg kb. minden kocsi kimegy a világból. Ha meg ütötte verte akkor meg mindegy milyen márka..

Szívóbenzin.
Subaru szalon elé van kirakva, beszámították egy új autóba, most árulják. Saját elmondásuk szerint nem szoktak ilyesmivel foglalkozni, lepasszolják egy kereskedőnek, de mivel jó állapotban van ezért megtartották. Rendszámot lecsekkolva egyenletesen ~20k-t futott évente, egy tulaja volt végig.
Nekem is autópályázni kellene.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 745
14 591
113
Hát, van nehány év tapasztalatom japó szívóbenzinnel, annyit tudok rola mondani hogy sose volt vele semmi komoly gond. Kopó, fogyó alkatrészek, meg benzin és szélvédőmosó kell bele. Néha körtét is kell benne cserélni.

Nem láttam a kocsit de a saját tapasztalataimból kiindulva nem félnék tőle, pláne ha egy tulaja volt, és nem kézről kézre ment, olyankor az a hozzáállás, hogy majd a következő tulaj elvégzi a szervizt.

Át kell nezetni, kapjon egy friss olajat biztos ami biztos esetleg friss alvázvédelmet és 10 évig kocsi marad.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
3 962
9 881
113
Fél füllel anno hallottam a pft-sektől, hogy vannak gyönyörű iszapos területek is arrafelé ahol nagyon komoly földmunkákra kell számítani.



Az előző vezérigazgatót egyszer láttam vonaton, valami nosztalgia motorvonat volt, Győrig Audival, Győrben felszállt, Celldömölkön le, megebédelt aztán autóval visszavitték Budapestre.
http://iho.hu/hir/80a-miert-is-kell-a-teljes-kizaras-190203
Na itt a válasz..
Vannak benne elfogadható indokok is, leginkább az hogy az előkészítést elbaszták. Mint mindig...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
3 962
9 881
113
http://iho.hu/hir/80a-miert-is-kell-a-teljes-kizaras-190203
Na itt a válasz..
Vannak benne elfogadható indokok is, leginkább az hogy az előkészítést elbaszták. Mint mindig...
https://kozlekedesiklub.blog.hu/2019/02/05/magyarazzak_a_bizonyitvanyt_904
Meg egy másik válasz.
Tervezőként több nagy vasúti pályatervezést végigcsináltam, az állami megrendelő kibaszott inkompetens végig, gőze sincsen arról hogy mit akar, Magyarországon a kiviteli-engedélyezési tervek elkészítését megelőző tanulmánytervek készítői mind szarok (az én munkahelyem szakmányban csinálja ezeket, mi is szarok vagyunk, csak nem nagyonszarok mint a többiek hanem csak kicsitszarok), de nehéz is úgy tervet csinálni hogy a megbízó nem tudja mit akar. És úgy, hogy ha valamit nagyon akar (a mögött álló politika) akkor ha szakemberként azt mondod nekik hogy ez nem jó, akkor is az kell. Meg nem baj ha rossz, úgyis az EU fizeti, és ennek a végén jön a szívás, a nem végiggondolt kényszermegoldások, kapkodás, a lakosság (használók, halló nekik épül) szopatása méretes lófasszal. Nagyon szomorú ez, ha bármi máshoz értenék rendesen itt is hagynám a picsába azt hiszem. (volt egy szemernyi felvillanás a közlekedésfejlesztésben, az volt a Vitézy-BKK, annak vége, olyan szintre süllyedtek hogy mi többet a BKK-nak nem dolgozunk, ez a céges döntés mert mindent ötször kell megtervezni mivel nem tudják mit akarnak, így meg masszív veszteség a vége)
Az egésznél már csak a munkánk értékének a fikázása a jobb, amikor a jó képességű újságíró előveszi az anyagot és kiszámolja hogy oldalanként 100e volt az ára. Ja bazdmeg, de amit néz az a műszaki leírás, rajzoltunk is hozzá pár méter rajzot...
ÁÁÁ, borzasztó ez, dolgoztam egy keveset Dániában, ott pont annyi pénzt és időt szánnak a tanulmánytervre mint a kivitelire, nem is kell már a végén még többször újratervezni, pedig az ő tervezőik sem okosabbak mint a mieink.
 
M

molnibalage

Guest
https://kozlekedesiklub.blog.hu/2019/02/05/magyarazzak_a_bizonyitvanyt_904
Meg egy másik válasz.
Tervezőként több nagy vasúti pályatervezést végigcsináltam, az állami megrendelő kibaszott inkompetens végig, gőze sincsen arról hogy mit akar, Magyarországon a kiviteli-engedélyezési tervek elkészítését megelőző tanulmánytervek készítői mind szarok (az én munkahelyem szakmányban csinálja ezeket, mi is szarok vagyunk, csak nem nagyonszarok mint a többiek hanem csak kicsitszarok), de nehéz is úgy tervet csinálni hogy a megbízó nem tudja mit akar. És úgy, hogy ha valamit nagyon akar (a mögött álló politika) akkor ha szakemberként azt mondod nekik hogy ez nem jó, akkor is az kell. Meg nem baj ha rossz, úgyis az EU fizeti, és ennek a végén jön a szívás, a nem végiggondolt kényszermegoldások, kapkodás, a lakosság (használók, halló nekik épül) szopatása méretes lófasszal. Nagyon szomorú ez, ha bármi máshoz értenék rendesen itt is hagynám a picsába azt hiszem. (volt egy szemernyi felvillanás a közlekedésfejlesztésben, az volt a Vitézy-BKK, annak vége, olyan szintre süllyedtek hogy mi többet a BKK-nak nem dolgozunk, ez a céges döntés mert mindent ötször kell megtervezni mivel nem tudják mit akarnak, így meg masszív veszteség a vége)
Az egésznél már csak a munkánk értékének a fikázása a jobb, amikor a jó képességű újságíró előveszi az anyagot és kiszámolja hogy oldalanként 100e volt az ára. Ja bazdmeg, de amit néz az a műszaki leírás, rajzoltunk is hozzá pár méter rajzot...
ÁÁÁ, borzasztó ez, dolgoztam egy keveset Dániában, ott pont annyi pénzt és időt szánnak a tanulmánytervre mint a kivitelire, nem is kell már a végén még többször újratervezni, pedig az ő tervezőik sem okosabbak mint a mieink.
A BKK leépítése óta azt érzem, hogy az ország közlekedésszervezése sok helyen a évtizedekkel ezelőtti "színvonalra" csökkent.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 761
44 818
113
A BKK leépítése óta azt érzem, hogy az ország közlekedésszervezése sok helyen a évtizedekkel ezelőtti "színvonalra" csökkent.

Nincs itt semmi színvonal, a ranglétra teljes hosszában szarik mindenki az egészre.
Tegnap volt egy felsőbb ellenőrzés a vonalon, 4 síntörés lett bejelentve 2 óra alatt, harmadik állomásnál inkább visszafordultak. Ez az eredménye annak, hogy a vonalbejárót a fizetése az első kocsmáig motiválja.
 
M

molnibalage

Guest
Nincs itt semmi színvonal, a ranglétra teljes hosszában szarik mindenki az egészre.
Tegnap volt egy felsőbb ellenőrzés a vonalon, 4 síntörés lett bejelentve 2 óra alatt, harmadik állomásnál inkább visszafordultak. Ez az eredménye annak, hogy a vonalbejárót a fizetése az első kocsmáig motiválja.
Hát ez csudálatos. Ezzel a felfogással a versenyszférában meddig maradhatna pályán bárki...?
 
  • Tetszik
Reactions: silurusglanis

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
3 962
9 881
113
Nincs itt semmi színvonal, a ranglétra teljes hosszában szarik mindenki az egészre.
Tegnap volt egy felsőbb ellenőrzés a vonalon, 4 síntörés lett bejelentve 2 óra alatt, harmadik állomásnál inkább visszafordultak. Ez az eredménye annak, hogy a vonalbejárót a fizetése az első kocsmáig motiválja.
Ez melyik vonal? MÁV, BKK/BKV vagy GYSEV?