Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
Röhejes a Tesla menetteljesítménye amúgy. Majd ha 20 kört le tud futni egy verseny pályán akkor van miről beszélni, addig meg egy rohad nagy paraszt vakítás, meg nettó életveszély a sok béna vezető miatt. A legtöbb ember vezetési tudása nem elégséges egy ilyen tempóban gyorsuló autó vezetésére.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
Azokat nem a megmagyarázhatatlanul magas vételár és a gázra kiszabott jövedéki adó nyírta ki? Ha jól emlékszem, valami eszméletlen sok megtett kilométer után jött ki nullásra a buli.

Túl jó volt, gázzal nagyon sima a motor járása (100+ oktán) -> amúgy is megbízható autók (Volvo/Honda) gyakorlatilag elpusztíthatatlanok, mivel a gáz "szárazsága" (0 kenés) nem ellensúlyozza ezt.
Ugyanez lesz a villannyal is, jönnek majd otthonra is a távvezérelt mérőórák, majd akkor tankolhat a kedves vásárló amikor a villanyművek kapacitása megengedi, annyiért amennyit az állam nem szégyell elkérni.


Off: Fade felfedezte a laposföldeseket, már megérte a tegnapi nap.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Ugyanez lesz a villannyal is, jönnek majd otthonra is a távvezérelt mérőórák, majd akkor tankolhat a kedves vásárló amikor a villanyművek kapacitása megengedi, annyiért amennyit az állam nem szégyell elkérni.

Magam is hasonlóra számítok. Nem hiszem, hogy lenne olyan állam, ami egy ilyen jó zsíros bevételről lemondana.
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 841
5 037
113
Azokat nem a megmagyarázhatatlanul magas vételár és a gázra kiszabott jövedéki adó nyírta ki? Ha jól emlékszem, valami eszméletlen sok megtett kilométer után jött ki nullásra a buli.

Ez lesz a villannyal is! Először ugye égre földre esküdözés, hogy áááá dehogy nem lesz úgy megadóztatva stb. Aztán valahogy mégis mindig rakódott rá.....
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Paks 11 HUF/kWh áron adja fel az áramot. Esetleg nézd meg a végfogyasztói árat rezsicsökkentés előtt (44 Ft/kWh) és azt, hogy mennyi a rendszerhasználati díj. Tudod te, hogy ilyen szintű erőfeszítés kell nem csak erőművi, de hálózati oldalon is, hogy neked az idő 99,9999%-ban legyen áram? Mikor volt utoljára áramszüneted?

Lenne itt egy kérdésem.
Miért dobja meg ennyire az olcsó beszerzési árat a fogyasztókig való eljuttatás?
Ok, Paks mellett vannak drágábban termelő erőművek is.
Na de a vezetékhálózatot kiépítették már vagy 50 éve, azokhoz jóformán azóta nem nyultak.
Milyen elemei vannak a rendszernek, amiket gyakran karban kell tartani vagy cserélni?

Egyébként rezsicsökkentés. Nem akarok politizálni, de valahogy azt érzem, hogy tényleg igaz volt az, hogy azért voltak nagyok a számlák, mert több pénzt akartak kilapátolni az országból a külföldi cégek. Persze ők meg azt állították, hogy nem lesz pénz karbantartásra.
6 éve volt már a rezsicsökkentés. Mennyi ideig kell még várjak, hogy áram vagy gáz nélkül maradjak?
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
https://www.portfolio.hu/vallalatok...llio-elektromos-autoval-sokkol.12.317121.html

2028ig 70modell, 22millió "villanyos". Ha a jelenlegi értékesítést kb 0nak vesszük 2020as felpörgéssel, akkor az 2.75millió autó/év. pl fémillió 2020ban és 5millió 2028ban. Jelenlegi eladások alapján ez kb azt jelenti, hogy majd minden 2. eladott autó villanyos lesz 2028ig.

Tudom nincs jövője, VWnél (is) rosszul tudják.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

Törölt tag 1945

Guest
https://www.portfolio.hu/vallalatok...llio-elektromos-autoval-sokkol.12.317121.html

2028ig 70modell, 22millió "villanyos". Ha a jelenlegi értékesítést kb 0nak vesszük 2020as felpörgéssel, akkor az 2.75millió autó/év. pl fémillió 2020ban és 5millió 2028ban. Jelenlegi eladások alapján ez kb azt jelenti, hogy majd minden 2. eladott autó villanyos lesz 2028ig.

Tudom nincs jövője, VWnél (is) rosszul tudják.

Eltart egy ideig, amíg ezeket az amcsiban futó reklámokat sikerül elfeledtetni az amcsi fogyasztókkal...


...VW Clean Diesel 1000x ismételték/sulykolták a tévében.
:rolleyes:
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Túl jó volt, gázzal nagyon sima a motor járása (100+ oktán) -> amúgy is megbízható autók (Volvo/Honda) gyakorlatilag elpusztíthatatlanok, mivel a gáz "szárazsága" (0 kenés) nem ellensúlyozza ezt.
Ugyanez lesz a villannyal is, jönnek majd otthonra is a távvezérelt mérőórák, majd akkor tankolhat a kedves vásárló amikor a villanyművek kapacitása megengedi, annyiért amennyit az állam nem szégyell elkérni.


Off: Fade felfedezte a laposföldeseket, már megérte a tegnapi nap.

Igazából a "száraz" (nem is segít a felsőkenés...) az UL. A gáz magasabb égéshőlyét nem bírják a cakkra kihegyezett motorok. Erre rájön, hogy a modern motorvezérlő elektronikákat sokszor nem sikerül ahogy kéne LPGhez igazítani. E kettő miatt van az, hogy egy régebbi szivó jól elvan LPGvel, de egy új kihegyezett Toyota, Honda... nem.

Mi az, hogy felfedeztem? Tömve van a topic velük évek óta...
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Röhejes a Tesla menetteljesítménye amúgy. Majd ha 20 kört le tud futni egy verseny pályán akkor van miről beszélni, addig meg egy rohad nagy paraszt vakítás, meg nettó életveszély a sok béna vezető miatt. A legtöbb ember vezetési tudása nem elégséges egy ilyen tempóban gyorsuló autó vezetésére.

Ez mondjuk nem csak a Teslára igaz. Én az utcára a Ferrarit, Lamborghinit sem engedném taknyos 20-éves idióták kezébe.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Túl jó volt, gázzal nagyon sima a motor járása (100+ oktán) -> amúgy is megbízható autók (Volvo/Honda) gyakorlatilag elpusztíthatatlanok, mivel a gáz "szárazsága" (0 kenés) nem ellensúlyozza ezt.
Ugyanez lesz a villannyal is, jönnek majd otthonra is a távvezérelt mérőórák, majd akkor tankolhat a kedves vásárló amikor a villanyművek kapacitása megengedi, annyiért amennyit az állam nem szégyell elkérni.


Off: Fade felfedezte a laposföldeseket, már megérte a tegnapi nap.

Nana. Ez is eléggé összeesküvéselmélet szagú. :p
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Ez mondjuk nem csak a Teslára igaz. Én az utcára a Ferrarit, Lamborghinit sem engedném taknyos 20-éves idióták kezébe.

Alapjában ezt a kategóriát is nehéz indokolni akkor amikor 50/90/130 a max. Az 1.0ás (998ccm)es aszem 68les sok éves Toyotam is lazán ment 130al.

Most meg nézem a kínálatot. Egy Vitaraba 140le a 4henger (3hengert nemveszek). De nem is az LE a más hanem a nyomaték 220nm. 1500-5500ig.Átlagfordulat tartományban 3-4*több mint anno.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Azokat nem a megmagyarázhatatlanul magas vételár és a gázra kiszabott jövedéki adó nyírta ki? Ha jól emlékszem, valami eszméletlen sok megtett kilométer után jött ki nullásra a buli.

Ez lesz a villannyal is! Először ugye égre földre esküdözés, hogy áááá dehogy nem lesz úgy megadóztatva stb. Aztán valahogy mégis mindig rakódott rá.....

A gyorstöltők 100% hogy meg lesznek adóztatva.
A lakossági áram megadóztatása már problémásabb. Ugyebár az autósok miatt nem adóztathatják azt is, aki nem autózik.
Ugye bent a házamban azt dugok rá a konnektorra amit akarok. Nincs honnan tudják, hogy én most autót töltök vagy füvet vágok.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Lenne itt egy kérdésem.
Miért dobja meg ennyire az olcsó beszerzési árat a fogyasztókig való eljuttatás?
Ok, Paks mellett vannak drágábban termelő erőművek is.
Na de a vezetékhálózatot kiépítették már vagy 50 éve, azokhoz jóformán azóta nem nyultak.
Milyen elemei vannak a rendszernek, amiket gyakran karban kell tartani vagy cserélni?

Egyébként rezsicsökkentés. Nem akarok politizálni, de valahogy azt érzem, hogy tényleg igaz volt az, hogy azért voltak nagyok a számlák, mert több pénzt akartak kilapátolni az országból a külföldi cégek. Persze ők meg azt állították, hogy nem lesz pénz karbantartásra.
6 éve volt már a rezsicsökkentés. Mennyi ideig kell még várjak, hogy áram vagy gáz nélkül maradjak?

Amit legutobb hallottam, hogy tényleg nincs pénz kb semmire. Annyi a karbantartás, hogy ne omoljon össze a rendszer. És nagyon sok mindent már nem csak lehetne, de kéne is. És az biztos, hogy nincs arra méretezve a rendszer, hogy kiszolgáljon 1millió autót. Mégha azok nagyja északa is lenne töltve.
 
  • Tetszik
Reactions: Ooorky

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 841
5 037
113
A gyorstöltők 100% hogy meg lesznek adóztatva.

A lakossági áram megadóztatása már problémásabb.
Ugyebár az autósok miatt nem adóztathatják azt is, aki nem autózik.


Ooooohhh, ebben azért nem lennék olyan biztos!

Ugye bent a házamban azt dugok rá a konnektorra amit akarok. Nincs honnan tudják, hogy én most autót töltök vagy füvet vágok.

Hidd el, hogy megoldható! Olyan töltőfej, ami pl engedélyhez kötött, chip van benne, stb. Ha buherálsz az jövedéki büncs. Kreatívak ha kell!
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
https://www.portfolio.hu/vallalatok...llio-elektromos-autoval-sokkol.12.317121.html

2028ig 70modell, 22millió "villanyos". Ha a jelenlegi értékesítést kb 0nak vesszük 2020as felpörgéssel, akkor az 2.75millió autó/év. pl fémillió 2020ban és 5millió 2028ban. Jelenlegi eladások alapján ez kb azt jelenti, hogy majd minden 2. eladott autó villanyos lesz 2028ig.

Tudom nincs jövője, VWnél (is) rosszul tudják.

Ezt mondom Molninak, a VW már eldöntötte, hogy villanyos lesz a jövő. Onnantól meg az lesz, amit ők mondanak.

A minden második autó elektromos lesz 2028-ban abban túl optimista voltál. Én inkább olyan 30%-os arányra számítanék 2028-ban.
Ugyebár 22 millió autót lesz eladva 2028-ig, vagyis 9 év alatt (az idei is számít, mert vannak elektromos modeljeik ma is). Jóval hamarabb fel fog pörögni a gyártás, vagyis nem úgy lesz meg a 22 millió, hogy pár évig még alig adnak el, majd hirtelen 3 év alatt letudják.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Ezt mondom Molninak, a VW már eldöntötte, hogy villanyos lesz a jövő. Onnantól meg az lesz, amit ők mondanak.

A minden második autó elektromos lesz 2028-ban abban túl optimista voltál. Én inkább olyan 30%-os arányra számítanék 2028-ban.
Ugyebár 22 millió autót lesz eladva 2028-ig, vagyis 9 év alatt (az idei is számít, mert vannak elektromos modeljeik ma is). Jóval hamarabb fel fog pörögni a gyártás, vagyis nem úgy lesz meg a 22 millió, hogy pár évig még alig adnak el, majd hirtelen 3 év alatt letudják.

Nem VW. Kína+EU. Egyszerűen nem megy máshogy a 65gramm. De még a 2021es 95gram/km is nagyon necces.
Innen ez nem VW hanem mindenki aki jelen akar lenni EUban. És Kína ennél durvább. Innen aki nem akar kimaradni a világ legnagyobb piacáról (Knía) és a második legnagyobb piacáról (EU) annak sok választása nincs.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Lenne itt egy kérdésem.
Miért dobja meg ennyire az olcsó beszerzési árat a fogyasztókig való eljuttatás?
Ok, Paks mellett vannak drágábban termelő erőművek is.
Na de a vezetékhálózatot kiépítették már vagy 50 éve, azokhoz jóformán azóta nem nyultak.
Milyen elemei vannak a rendszernek, amiket gyakran karban kell tartani vagy cserélni?
A rezsicsökkentés előtt (nem tudom mit a pontos terminológia) egyes körzetek és területeken adott teljesítményű trafó vagy annak főelemei voltak raktáron, hogy gáz esetén cserélni lehessen azonnal. Na ez már nincs. Ha ma bármi ok miatt két komoly hiba lenne a griden, akkor lehet, hogy egyes helyeken napokig nem lenne áram. A hálózat egyes elemeit folyamatosan cserélik, hogy legyen redundancia. Ezen kezdtek spórolni a 2x -10% után.

Az, hogy neked az idő 99,9999%-ban van áramod és csak igen rövid zavarok vannak, az amiatt van, hogy folyamatosan cserélnek elemeket X idő után is és nem addig üzemelnek, ameddig tönkre nem mennek. Ez rohadtul nem ingyen van. A hálózat fő elemei szemrevételezik, tesztelik, stb. Ez nem ingyen van.

A MOL-ban pl. a finomítóban minden forgógépre asszem 4 vagy 8 óránként ránézek és végigsétálnak az üzemeken az ott dolgozók. A távvezetékeket minden második (?) héten levegőből végignézik, hogy látszik-e felszínen szivárgás nyoma. X évenként tisztító és Y évenként intelligens görényezés van, ami alapján vezetékkiváltásokat csinálnak, hogy megelőzzék a vezetéktörést. (Ennek ellenére néha így is előfordul.) Ez más közműnél is így van, ahol lehetséges az ellenőrzés. Igen cudar lenne a szolgáltatás minősége, ha csak hiba esetén cserélnének bármit.

Egyébként rezsicsökkentés. Nem akarok politizálni, de valahogy azt érzem, hogy tényleg igaz volt az, hogy azért voltak nagyok a számlák, mert több pénzt akartak kilapátolni az országból a külföldi cégek. Persze ők meg azt állították, hogy nem lesz pénz karbantartásra.
Rossz az érzésed.

6 éve volt már a rezsicsökkentés. Mennyi ideig kell még várjak, hogy áram vagy gáz nélkül maradjak?
Az első komolyan hibánál fogja majd az ország adott része megérezni, ahol gebasz van.

Ezt mondom Molninak, a VW már eldöntötte, hogy villanyos lesz a jövő. Onnantól meg az lesz, amit ők mondanak.

A minden második autó elektromos lesz 2028-ban abban túl optimista voltál. Én inkább olyan 30%-os arányra számítanék 2028-ban.
Mármint az adott évben gyártottak közül? Mert, hogy flottaszinten nem lesz ennyi, az egészen biztos, mert az autók 20+ éves korukig futnak és aztán tűnnek el a bontóban...

Ugyebár 22 millió autót lesz eladva 2028-ig, vagyis 9 év alatt (az idei is számít, mert vannak elektromos modeljeik ma is). Jóval hamarabb fel fog pörögni a gyártás, vagyis nem úgy lesz meg a 22 millió, hogy pár évig még alig adnak el, majd hirtelen 3 év alatt letudják.
Apró hiba, hogy a 3. világ igénye miatt a nem villanyautók gyártása is nő.

Lol, a dízelbotrány után elég vicces kijelenteni, hogy az lesz a jövő, amit egy cég elképzel. Ezen az alapon nem bukott volna meg soha egyetlen piacvezető cég sem. Márpedig ez történt pl. az okostelefonok átrendeződés miatt. A Nokia anno fogalom volt, uralta a világ egyes részein a telefon piacot. Én nem emlékszem, hogy mikor láttam Nokia okostelót bárki kezében. Van az almás, Samsung, Huawie, LG és még pár ilyenolyan márka. Képesek voltak fentről ekkorát bukni.

Nálam család van, olyan isten nincs, hogy 3hnként ne kelljen megállni 15percre. De ha egyedül megyek akkor is megállok 3hnként 15-20percre az 100%.

Molninak fölös ez az egész. Mindig kitalál vmit mért nem. Sötét doboz.
  1. A piac nem csak belőled áll. 15-20 perces töltésekkel te nem nyomsz komoly töltést a kocsiba a jelenlegi töltőkkel. A 250 kW-tal majd igen, ha az autó is ahhoz lesz méretezve és valami el is vezeti majd az 25-50 kW hulladékhőt. Alig várom azt, hogy ezt 30 fokban nyáron mi fogja csinálni és hogyan. Nézzeg meg, hogy folyadék levegő hőcserélől mekkora dT esetén mekkora felülettel mekkora teljesítményűek.

    Szóval milyen hőmérsékletű, mekkora tömegáramú levegőt fog kipumpálni magából 250 kW-os töltés közben egy kocsi? Ezt valahogy nem látom sehol.

  2. A személyeskedéseddel meg elhúzhatnál a fenébe. Persze stílusom megint csak nekem lehet...
  3. Tudod és műszaki paraméterekkel és fizikával érvelek. De meg csak fogalmakkal és hittel dobálózol. Lehet így is, csak ne csodálkozz azon, ha egy mérnök a képedbe röhög.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Amit legutobb hallottam, hogy tényleg nincs pénz kb semmire. Annyi a karbantartás, hogy ne omoljon össze a rendszer. És nagyon sok mindent már nem csak lehetne, de kéne is. És az biztos, hogy nincs arra méretezve a rendszer, hogy kiszolgáljon 1millió autót. Mégha azok nagyja északa is lenne töltve.

1 millió autót nem is kell kiszolgáljon még jópár évig. Nem egyszerre fog megjelenni 1 millió autó, hanem jópár év alatt. Ahogy nő a számuk, úgy nő a bevétele és a profitja is az áramszolgáltatóknak, vagyis tudnak hálózatot fejleszteni.
Tegyük fel, hogy átlagosan napi 10 kW árammal lenne töltve minden egyes autó. Ez a fogyasztás jellemzően éjszaka jelentkezne tegyük fel, hogy 10 órát lennének konnektorban (hazaér melóból, vásárlásból, bedugja, reggelig amíg indul melóba tölt). Ez 1000000 elektromos autó megjelenése esetén óránként 1 millió kWh, 1000 MWh. Ez pont az éjszakai völgy. Vagyis pont az áramszolgáltatóknak lenne jó, nagyot nőnének a bevételeik 0 infrastruktúrafejlesztéssel.