Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
blitzkrieg

Estek már ki elém az M0-áson polisztirol táblák. Ha vészfékeztem volna nem kis balesetet csinálok. De szerencsére én vezettem az autót nem egy számítógép....
És nem egy olyan esetem volt amikor a sima ABS meg az ESP az életemre tört , mert okosabbak akartak lenni nálam, kikapcsolni meg nem tudom őket.

Egyrészt a kocsid valószínűleg fel fogja majd ismerni, hogy mi esett elé és aszerint dönti el, hogy fékez-e vagy sem, valamint mekkorát fékez. Másrészt amikor a te kocsid eldönti, hogy fékez, akkor már a hátadnál jövő autók is tudni fogják, hogy fékezni fog a kocsid. Minden kocsi hálózatban lesz majd és kommunikálnak a körülöttük levőkkel.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 303
54 689
113
blitzkrieg

"Egyrészt a kocsid valószínűleg fel fogja majd ismerni, hogy mi esett elé és aszerint dönti el, hogy fékez-e vagy sem, valamint mekkorát fékez. Másrészt amikor a te kocsid eldönti, hogy fékez, akkor már a hátadnál jövő autók is tudni fogják, hogy fékezni fog a kocsid. Minden kocsi hálózatban lesz majd és kommunikálnak a körülöttük levőkkel."

Hát persze XD
 
M

molnibalage

Guest
Egyrészt a kocsid valószínűleg fel fogja majd ismerni, hogy mi esett elé és aszerint dönti el, hogy fékez-e vagy sem, valamint mekkorát fékez. Másrészt amikor a te kocsid eldönti, hogy fékez, akkor már a hátadnál jövő autók is tudni fogják, hogy fékezni fog a kocsid. Minden kocsi hálózatban lesz majd és kommunikálnak a körülöttük levőkkel.
Az ember az anyag textúrája és viselkedése alapján felismeri a difit mondjuk egy fém motorháztető és polisztirol tábla között. Ezt az önvezető kocsi nem képes, mert radar ilyen finom különbségeket nem tesz.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Az ember az anyag textúrája és viselkedése alapján felismeri a difit mondjuk egy fém motorháztető és polisztirol tábla között. Ezt az önvezető kocsi nem képes, mert radar ilyen finom különbségeket nem tesz.

Az ilyen autók tartani fogják majd a követési távolságot is, így valószínűleg 130 km/h esetén sem kell majd satufékezzen, továbbá mint mondtam, a hátánál jövő autó is azon nyomban fékezni fog.
 
M

molnibalage

Guest
Az ilyen autók tartani fogják majd a követési távolságot is, így valószínűleg 130 km/h esetén sem kell majd satufékezzen, továbbá mint mondtam, a hátánál jövő autó is azon nyomban fékezni fog.
Amikor eléri majd a 100%-ot az ilyen autók aránya. Tekintve, hogy mennyi az átlagéletkor, amikor ma kivonnak egy autót a forgalomból...
Ez kb. sci-fi mai szemmel nézve...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Egyrészt a kocsid valószínűleg fel fogja majd ismerni, hogy mi esett elé és aszerint dönti el, hogy fékez-e vagy sem, valamint mekkorát fékez. Másrészt amikor a te kocsid eldönti, hogy fékez, akkor már a hátadnál jövő autók is tudni fogják, hogy fékezni fog a kocsid. Minden kocsi hálózatban lesz majd és kommunikálnak a körülöttük levőkkel.

Vasúton bohóckodtak ilyennel a németek, szép nagy balesetek lettek belőle, pedig ott kötött pályán mozognak... Maradt a jó öreg térközös közlekedés.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 337
10 666
113
Egyrészt a kocsid valószínűleg fel fogja majd ismerni, hogy mi esett elé és aszerint dönti el, hogy fékez-e vagy sem, valamint mekkorát fékez. Másrészt amikor a te kocsid eldönti, hogy fékez, akkor már a hátadnál jövő autók is tudni fogják, hogy fékezni fog a kocsid. Minden kocsi hálózatban lesz majd és kommunikálnak a körülöttük levőkkel.

Hát hogyne, nyilván ezért nem fékezett a BMW, mert felismerte, hogy csak egy bábu:confused:
26696516_e6235a2a1684db4adc2b1cc6e5bbb8cf_wm.gif


https://totalcar.hu/magazin/hirek/2019/02/24/gazol_a_bmw_de_a_mitsubishi_is/


Érted, egy BMW; nem egy nyeretlen kétéves márka...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
Amikor eléri majd a 100%-ot az ilyen autók aránya. Tekintve, hogy mennyi az átlagéletkor, amikor ma kivonnak egy autót a forgalomból...
Ez kb. sci-fi mai szemmel nézve...

Mivel 2022-től már csak ilyen új autókat fognak tudni forgalmazni az EU-ban, így nyugaton kb. 2035-re a 99%-uk kikopik a forgalomból a hagyományos autóknak, míg keleten 2045 körülre.
Pár matuzsálem még sokáig fogja húzni, mint ahogy most is akadnak az utakon 40-50 éves autók is.
 
M

molnibalage

Guest
Mivel 2022-től már csak ilyen új autókat fognak tudni forgalmazni az EU-ban, így nyugaton kb. 2035-re a 99%-uk kikopik a forgalomból a hagyományos autóknak, míg keleten 2045 körülre.
Pár matuzsálem még sokáig fogja húzni, mint ahogy most is akadnak az utakon 40-50 éves autók is.

  1. Nem csak személyautók vannak a forgalomban. Bringa, teherautó, busz, motor, stb.
  2. Mo. is "nyugat" már. 20 éves autók is vannak az utakon.
  3. Oldtimer autók is mozoghatnak az utakon.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113

  1. Mo. is "nyugat" már. 20 éves autók is vannak az utakon.
Vannak idősebbek is, mikor vettem az új kocsit a megegyezés után a kereskedő rákérdezett: "És mi lesz a régivel?" Én megvontam a vállam hogy majd keresek egy bontót, mire ő mondta, hogy tud rá érdeklődőt. Alig negyed óra múlva ott volt a vevő, 20 perc alatt megegyeztünk, annyit KAPTAM érte amennyit nekem is kellett volna FIZETNEM hogy egyáltalán beengedjék egy bontóba. 25 éves Astra majd 300000km-el, még 8 napig érvényes műszakival, és ez még min. 2 évig gurulni fog az utakon (ha előbb össze nem törik)!!
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Vannak idősebbek is, mikor vettem az új kocsit a megegyezés után a kereskedő rákérdezett: "És mi lesz a régivel?" Én megvontam a vállam hogy majd keresek egy bontót, mire ő mondta, hogy tud rá érdeklődőt. Alig negyed óra múlva ott volt a vevő, 20 perc alatt megegyeztünk, annyit KAPTAM érte amennyit nekem is kellett volna FIZETNEM hogy egyáltalán beengedjék egy bontóba. 25 éves Astra majd 300000km-el, még 8 napig érvényes műszakival, és ez még min. 2 évig gurulni fog az utakon (ha előbb össze nem törik)!!

Isuzu motoros Astra kombik még 50 év múlva is menni fognak a keleti végeken :D
Nyugaton se jobb a helyzet, Spanyolok és Portugálok ugyanúgy dízel roncsokkal zúznak, mint mi.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 845
5 046
113
Érted, egy BMW; nem egy nyeretlen kétéves márka...

Ne ájuljunk el a BMW től, tesóm szerelő (azon belül elektronikával foglkozik, de családbnak, barátoknak megcsinálja az egyebet is) és nagyon mondja, hogy sok a probléma velük, látom is hogy BMW, Merci állandóan van nála.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 632
113
.
blitzkrieg

A leírt mondataid után megkérdezhetem, hogy te merre felé vezetsz?
Csak mert lehet, hogy mi két külön valóságot ismerünk :D
https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2019/03/28/elet_a_130_km_ora_vegsebessegu_autok_vilagaban/

Valahogy nem hat meg az a totalcaros duma, hogy elkésnek a munkából, ha nem mehet 130-nál gyorsabban, vagy egy útfelújítás után kint felejtett tábla miatt lassabban haladhat a megengedettnél.
Tegnap két halálos baleset volt egy városban, mindkettőnél gyalogost gázolt el egy-egy ugyanilyen elkések a munkából idióta. Az egyik 100-al hajtott, városban, gyalogátkelőn.
Inkább késsen el a munkából 10000 ember, minthogy egy meghaljon.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Isuzu motoros Astra kombik még 50 év múlva is menni fognak a keleti végeken :D
Nyugaton se jobb a helyzet, Spanyolok és Portugálok ugyanúgy dízel roncsokkal zúznak, mint mi.
Az enyém sima benzines 1,4-es Astra volt ... és nagyon meg voltam vele elégedve, ha lett volna benne légkondi soha el nem adom. Csak mióta nyögdíjas vagyok nem hajnali hűvösben indulok és nem este 8 után veszem hazafelé az irányt a munkahelyről, így már tenni kellett valamit a kánikulai vezetés kivédésére ...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 158
60 828
113
Azt még mindig nem nagyon hallani sehol, hogy vajon hány közúti balesetet okoztak azok, akik a megengedettnél jóval lassabban haladtak.
Egy városban, 50-nél, 70-nél ha valaki 100-al száguldozik, az nem csak relatív, hanem abszolút gyorshajtás is, ez tiszta sor, ahogy az is, hogy az ilyen notórius gyorshajtók előbb, vagy utóbb csúnya balesetet okoznak.

Viszont azok, akik egy országúton sétakocsikáznak, 90 helyett 50-60-al, miközben a szembejövők miatt kielőzni nem lehet, ők gerjesztik azt a feszültséget, ami végül ugyanúgy balesetet okozhat, de nyomuk persze nem lesz.
Fót és Csomád között járok minden nap, az elmúlt több, mint 9 évben kb 4000-szer tettem meg (oda és vissza).
Az egy dolog, hogy totál esztelenül kanyarog az út, egyet jobbra, egyet balra, minden jobbos csak azért van, hogy balos is legyen (nem ezért, hanem mert vagy így mentek régen az ökrök, vagy így voltak a hülye telekhatárok), beláthatatlan emelkedő ívek vannak benne, plusz két vasúti átkelő, mind a kettő kanyarban.
Ez idáig világos, de van benne egy hosszú egyenes szakasz is. Amióta erre járok, ha jól számolom, legalább 5 halálos baleset volt, motor, autó vegyesen.
Persze konkrét infóm nekem se sincs, hogy volt-e a szituációban egy indokolatlanul araszoló szereplő, vagy sem. De van rá egy tippem.

Az, hogy a trágyaszállító traktor nyáron, kánikulában dupla vontatmánnyal csúcsidőben csattog hússzal a két település között, az minimum agybaj, de el kell fogadni.
Viszont az, aki személyautóval teszi ezt 90 helyett 50-el, azt már valahogy szankcionálni kéne.
És ennek is van egy advanced verziója, az, aki fékezget. Akkor ha kanyar jön, ha túl gyorsnak érzi hatvan felett, vagy ha szembe sávban közelednek, akármikor.
Az ilyen mögött még követési távot se lehet tartani.
És ilyenből nagyon sok van.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 303
54 689
113
blitzkrieg

Nem a gyorshajtás mellet érvelek, mert én vagyok az a csávó aki az esetek túlnyomó többségében a külső sávban megy a kamionokkal. Pedig időre megyek mindig, csak tudom mikor kell elindulni.
(Meg azt is tudom, hogyha 130 helyet 160-al mész, akkor egy tipikus pár 10 km-s távon alig 2-3 percet nyersz reálisan a menetidőben, ha túléled)
Viszont az ilyen problémák megoldására való a VÉDA meg az átlagsebesség mérés bevezetése.
(110 km/h-s úton nem tudsz szabályosan 130 km-t megtenni egy óra alatt)
Ennek ellenére nekem kicsit unalmas ez gyorshajtás dolog. Biztos a gyorshajtók hisztiznek az EU-s rendelet miatt, nem azok akik:
-Rendszeresen vezetnek kitáblázatlan, felfestés nélküli utakon. (ahol lakom minden utca két irányú, egy deka felfestés sincs sehol....)
-Rendszeresen vezetnek földutakon, nagy szintkülönbségekkel és erősen változó útminőséggel bíró utakon
-Rendszeresen vezetnek többszörös sávfelfestéssel bíró utakon (ahol össze vissza van festve az aszfalt)

Nagyon sok olyan helyzetet fel tudok neked sorolni ahol a fenti elektronikák a nem áldás hanem átok kategóriába tartoznak.
Ellenben nem oldják meg az ütemtelenül, jobb kéz szabályt nem ismerve, lámpa nélkül vezetők problémáját. Kíváncsi vagyok, hogy ők hány balesetet okoznak...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 158
60 828
113
Viszont az ilyen problémák megoldására való a VÉDA meg az átlagsebesség mérés bevezetése.
(110 km/h-s úton nem tudsz szabályosan 130 km-t megtenni egy óra alatt)

Ahhoz, hogy két mérési pont között 110, vagy 130km/h-s átlagsebességet elérj, menned kell 140-170-el is, attól függően, mekkora a távolság két mérési pont között, illetve milyen az adott útszakasz (kanyar, lámpa, feltorlódás, dugó lehetősége).
Ezzel nem fognak kiszűrni semmiféle gyorshajtást.

Ahhoz, hogy egy úton sehogy se lépd át a 110/130-as átlagsebességet, ÉS még a 110/130km/h-s pillanatnyi sebességet se, az előzések biztonságos fenntarthatóságához (a párhuzamos közelekedésben is) mindenkinek jóval lasabban kell haladnia, mint 110, vagy 130.
Ezzel az autóutak és autópályák értelmüket vesztik.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed