1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Autó-motor, elektromos járművek, közlekedés

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - molnibalage által indítva @ 2018. február 9..

  1. yangwenli

    yangwenli Well-Known Member

    Ezt esetleg generaciovaltassal es tudatos nevelessel lehet csak megvaltoztatni, valamint olyan mentalitassal, h. kezdjuk magunknal a valtozast. Aprosagok, "ha tisztabb kornyezetet varok el akkor en sem dobom el a szemetet az utcan" - mentalitas. Ezt pedig terjeszteni tovabb, amilyen modja van ra az embernek. Szerintem elobb utobb ugyis valtozik majd ez, mert a digitalis, zoldebb nemzedekeknek masfajta "igenyeik" lesznek. Az egyesek alltal "lustasaguknak" nevezett automatizacios igenyeik, pedig lassan elhozzak azt, h. "ki a frasz akar kocsivasarlashoz szerelot magaval vinni" = egyre komolyabban lesznek kovetve akar kozpontilag is digitalisan a kocsik eletutjai, vagyis a piacon egy pont utan majd eladhatatlan lesz olyan ami nem tisztan vezetett. Hogy mennyire lesz ez hekkelheto? Mennyire lesz ez "tizmillio-megkimelt-nyugdijas-autotulajdonos" onlinebejegyzeses, az mar a technikai megoldas robusztussagatol fugg. Szerintem megoldhato lenne. De amint irtam ez meg 1-2 embergeneracio, amit meg sok mas tenyezo is mozdithat barmeny iranyba, bar ez mar inkabb tarsadalom topic lenne :)

    Pl. az EU is sok kotelezo alapfelszereltseget jogilag vezet be a kocsiknal, szoval ilyen teren is beallhat hirtelenebb valtozas, mint azt a "termeszetes fejlodes" veghezvinne. Sokmulik mindig azon Nemtorszagba milyen jogszabalyokkal serkentik az autovasarlast (dizelek boszorkanyuzese stb.).
    Szoval az o piacuk alapjan lehet nezni mik jonnek majd be par ev mulva, azzal mit lehet kezdeni.
     
    blitzkrieg and misinator like this.
  2. yangwenli

    yangwenli Well-Known Member

    Elobb utobb szerintem az osszes kocsi allando kapcsolatban lesz a kozponti gyarral es az "EU's veszhelyzeti kozponttal". A kozpontban ertekelodik ki a mocsi muszaki alalpota es kapsz ertesiteseket, idoponttal mikor menj szervizbe (valamelyik hivatalos partnerhez). Csomo resz akar le is lehet plombazva a kocsin, h. garanciaban ne is gondolj arra,h. belenyulj, ha pedig ertelmesek ez az idoszak jo hosszu lesz, vagy egyebb torveny is szabalyozhatja. Pl. akar a "szerzoi jogokra" hivatkozva is. Barmi lehet. Sok fugg tehat attol a jogaszok mit talalnak ki. De a nagy cegek erdeke, hogy a kezukbe oszpontositsak a "supportot". Egyszer meglepnek majd valami piacferdito dompingarat, hogy kiszoritsak a sima szereloket. (szemelyes pelda nekem CZ-ben megerte a regi nissan almeramat gyari szervizbe szervizeltetni, mert "akciojuk" volt a regi autokra, hogy "visszacsabitsak a markahu tulajdonosokat" :p)
    Bocs a hosszu gondolatmenetert... :p
     
    blitzkrieg and misinator like this.
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Amíg a hazai flotta életkora 13+ év, ez azt jelenti, hogy bármilyen új szabályozás technikai hatásának változása a használt piacon úgy 8-10 év után kezd megjelenni. És ezt az átlagéletkort is a céges flották húzzák lefelé.

    Az, ha megkövetelnek új dolgokat az új autókban az nem oldja meg azt, hogy ha azokat is rommá hajtják vagy törik, akkor ne legyen Mo. "roncsautó lerakat."
    Valahol elképesztőnek találom, hogy miféle digitális luxusizéket építenek be, de pl. az autók órájának visszatekerése még most is simán megy.

    Lehet itt jönni mindenféle személyiségi jogokkal, de mi lenne, ha kötelező adatbázis lenne, amit frissíteni kell minden szervíz után vagy min. évente kétszer km óra állást rögzíteni, hogy legalább az ne legyen kamu? Mert ezzel akár a kontár szeméthazug szervizeseket is meg lehetne fogni, hogy kiderüljön milyen munkát végeznek.
     
    blitzkrieg likes this.
  4. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Km - állást le tudsz kérdezni már, pár éve rögzítik műszakin. Azóta jelentek meg a 200.000 km felettiek a magyar használtautópiacon, addig valahogy 150-160.000 nél megállt a számláló :rolleyes:
     
    blitzkrieg likes this.
  5. yangwenli

    yangwenli Well-Known Member

    Igen, az oratekeres megakadalyozasa szerintem sem technikai kerdes, hanem valami lobbi van mogotte, vagy amig a jogszabalyok nem kovetelnek szigorubb technikai megoldast minek koltenene penzt a fejlesztesre - hozzaallas. Persze ez amolyan piaci res is reszben, mert ha egy gyarto meglepne akkor reklamozhatna magat ugy,h. ha majd a mi autonkat veszitek hasznaltan annal tuti jo lesz a km-ora ertek. Ez siman felvet olyan kartelgondolkodast is, ami a multkor a motorfejleszteseknel kibukott. Ez lehet tudatos vagy pango viz helyzetbol adodo is.
     
    blitzkrieg and molnibalage like this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mégis lehet erőlködés nélkül olyan kocsit találni a rendszerben, ahol látszik a tekergetés. És ezt büntetlenül lehet csinálni, mert bárki azt mondja, hogy "nem én voltam". Bizonyítani meg nem tudod, hogy hazudik a delikvens.
     
  7. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Mégis lehet erőlködés nélkül olyan kocsit találni a rendszerben, ahol látszik a tekergetés. És ezt büntetlenül lehet csinálni, mert bárki azt mondja, hogy "nem én voltam". Bizonyítani meg nem tudod.

    Persze, de legalább valami pozitívum. Vásárlás előtt ha lekérdezed és látod , hogy pl 4 éve volt még benne 350.000 és most meg csak 150.000 akkor az azért segítség.

    Mondjuk vannak olyan típusok amiknek átfordul a számlaló és fals adat van így fent, de ezt adásvételnél ha elmondják az azért egy jó pont. Aki meg óracserével mentegetőzik, azt hagynám a francba.
     
    blitzkrieg likes this.
  8. papi

    papi Well-Known Member


    Ez is csak egy pofon a szarnak. Mondjuk veszek egy új autót és mivel egy pénzéhes szemétláda vagyok minden műszaki előtt visszatekerem 10 000-20 000 kilométerrel. Alig futott , hölgy tulajdonostól, csak hétvégén, rövid távokon használt hét éves dízel újszerű állapotban eladó.
     
  9. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

    Ez is csak egy pofon a szarnak. Mondjuk veszek egy új autót és mivel egy pénzéhes szemétláda vagyok minden műszaki előtt visszatekerem 10 000-20 000 kilométerrel. Alig futott , hölgy tulajdonostól, csak hétvégén, rövid távokon használt hét éves dízel újszerű állapotban eladó.

    Persze, biztosan van aki meglép ilyet de valamilyen szinten érződik a hatása. Látványosan nőtt a használtautók hirdetésbeli futásteljesíménye. Amúgy vannak típusok amik nem csak az órában tárolják az adatokat, de ehhez kell hozzáértő.

    Rövid távon használt dieselt meg venne a franc.... az a halála a kocsinak.
     
    blitzkrieg likes this.
  10. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Saját példámon a használt autózás:

    Februárban 1,5 milláért akartam egy szedánt, ki is néztem egy Subaru-t 1,3-ért , mikor mentem kipróbálni a kereskedő (Emil-Frey) azt mondta, hogy csak akkor hozza ki a kulcsokat ha nagyon komolyan gondolom, mivel minimum 400k lenne a rendbetétele, kezdve komplett kuplung és váltócserével...
    Utána nézegettem online, de a rendszám lekérdezése után mindig jött a fekete leves.
    Volt egy Mitsubishi ASX szintén ott 3 millióért, de arra is azt mondta, hogy nem ajánlja.
    Utána láttam egy kis 31 éves Mazda hatchback-et 1,5-ös szívó dízellel, 250k-ért gondoltam jó lesz bohóckodni míg beszerzünk egy normálisat aztán megy a roncstelepre. Ki volt maszatolva a rendszámtábla, de kinagyítva kibetűztem és... jelenlegi tulaj novemberben vette, januárban már hirdette...

    Mára felemeltem 3,5 millióra a limitemet, így már belefér egy dízel Honda, de ott is mindig találni valamit...
    2. tulajdonos, előző tulaj Németből hozta be - 7 eddigi tulajdonos, 2016-ban 3-szor cserélt gazdát.
    Első, ügyvéd tulajtól - eddigi tulajdonosok száma 3...
    P és R rendszámúakat alapból passzolom.

    Júliusig még keresgélek, ha addig nem találok valami normálisat akkor születésnapomon kihozok egy új fullos Lada Vesta-t..
     
    fip7 likes this.
  11. papi

    papi Well-Known Member

    De azzal városban is eljársz 4 literből! :)
     
  12. Kurfürst

    Kurfürst Well-Known Member

    A most bevezetett SZÜF rendszer nagyon jó, azonnal le tudod kérdezni a 2 éves műszaki vizsgákon készült képeket, azon látszanak a törések, javítások, és a km óra is. Még frankó kis grafikon is van ahol látszik az éves futásteljesítmény, lehet látni, ha valami gyanúsan nem stimmel.

    Mármint a magyar műszaki vizsgán már átment járművek esetében, mert sajnos a rendszer gyengéje, hogy a külföldről behozott kocsi órája ahogy jön Németországból Magyarországra a saját lábán szinte magától is visszafelé képes pörögni, mielőtt először eljutna a honosítás során a magyar műszaki vizsgára.. de addig sajnos fiatalod hat. Erre max lehet gyanakodni a rendszámból (15 éves kocsin friss sorozatú rendszám), vagy kiszűrheti a szervízkönyv, ami szintén feltünteti a km állást ha meg nem hamisították.

    Viszont miután egy kocsi már forgalomba került itthon, az új rendszerben már nehéz mókolni, és ezzel a magyar használtautó piac pár évre visszamenően jelentősen tisztult.

    Ettől függetlenül a magyar használtautó piac rákfenéje nem ez. Km állás tökmindegy, az állapot a lényeg. Itthon teljesen hiányzik a tárgykultúra, karbantartásról nem csak kocsik esetén, de másnál se nagyon hallott a magyar. Azon spórol. Hajtja amíg lehet, aztán megpróbálja lepasszolni másnak...
     
    blitzkrieg, fulcrum11 and rappali_ like this.
  13. rappali_

    rappali_ Well-Known Member

    Az itthoni kocsik sokszor jobbak, mint a németek. Ad.1 aki itthon új autót vesz(vett)-cégek, tehetösek- azok nem spóroltak a szervízeken sem. Ad.2 itthon még alacsonyabb a műhelyóra, mint usa, anglia esetleg németek (a mók és gány hazája az usa). Ad.3 itthon nem sózzák péppé az utakat, mint ausztriában, így kevésbé porlad a fém. Ami autóink voltak használtan, az itthoniak messze verték az osztrák, olasz vagy német importot. Igaz nem is "tesa" meg "főnök" volt az eladó :)
     
  14. misinator

    misinator Well-Known Member

    Az örök kedvenc cikkek:

    A magyar használtautó-vásárló hülye!
    https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/10/12/a_magyar_hasznaltauto-vasarlo_hulye/


    https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/12/30/a_magyar_hasznaltauto-vasarlo_hulye_2._resz/
     
    papi, rappali_ and therob like this.
  15. therob

    therob Active Member

    Ameddig az emberek autót vesznek bőrkabátos "arany" nyakláncos neppertől addig kitalálhatsz bármit. Az emberek annyira buták és/vagy naívak, hogy az hihetetlen. Távol álljon tőlem a rasszizmus, de c-betűstől ne vegyünk már autót.
     
    fip7 and rappali_ like this.
  16. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

  17. hunter85

    hunter85 Well-Known Member

  18. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Ooorky

    Egy benzines Avensis nem érdekel véletlenül? :D
     
  19. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    https://ecomento.de/2019/04/18/ifo-institut-studie-kritisiert-elektroauto-umweltbilanz/

    "...
    Egy Tesla Model 3 elektromos autó akkumulátora 11-15 tonna szén-dioxodot termel a tanulmány szerint. Tízéves élettartamot tekintve és évente 15 ezer kilométernyi út megtétele esetén ez kilométerenként 73-98 gramm szén-dioxid-kibocsátást eredményez.

    Ugyanez a Tesla kilométerenként 156-181 gramm szén-dioxidot bocsát ki, ha a számításoknál figyelembe veszik az akkumulátor működéséhez szükséges elektromos hálózat szén-dioxid-kibocsátását, ami így jelentősen nagyobb, mint az összehasonlításként használt Mercedes típusú dízelautóé... "

    Tudom, biztos a Merci fizette ezeket..
     
    fip7, nyugger, fishbed and 2 others like this.
  20. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    A Tesla köztudottan nem túl zöld autó. Annál még néhány benzines is zöldebb. Látszik, hogy azt is amerikai gyártó készíti. Ha zöldet akarsz, akkor európai vagy japán gyártót nézz.
     

Ezen oldal megosztása