Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

vata

Well-Known Member
2015. december 5.
597
2 558
93
Én úgy vagyok vele ,hogy ha majd adnak hat mikulásért egy min.100KW-os villanyautót ami megy napi 1000km-t meg azért egy golfnál nagyobb akkor veszek olyat.
Addig maradok a benzinesnél. Most két autóm van egy öt méteres kombi meg egy SUV mind a kettő két liter feletti motorral , de nem sokat autózom mert itthon van az irodám, van úgy hogy egy hétig ki se járok a garázsból.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Tehát, akkor miért kérik rajtam azt, hogy extrába fizessek a kerékpár nyomért vagy sávért...? A kerékpáros "terheléstől" az soha nem megy tönkre.

Nem kértem, hogy fizess érte. Csak azért írtam, hogy ők is mondhatnák ezt, hogy fizess a bicikliutakért, ha te évi 800000-res cehhet is a nyakukba varrnál, annak aki a saját lakása előtt parkol, azután, hogy az autósok fizetnek egy halom adót az autójuk és a használata után.
 
T

torsen

Guest
"A Mol is belevág a hidrogénes autózásba"

https://hvg.hu/cegauto/20190521_mol_hidrogen_auto_uzemanyag

Nem tudom mennyi tér marad az aksis autók mellett a hidrogéneseknek. Lehet a MOL is inkább csak arra megy, hogyha mégis elterjednek, akkor ők legyenek a piacon.

Szerintem az európai gyártók a hidrogén mellett vannak tudomásom szerint, ahogy a Toyota is. Az eu gyártói azért kussolnak annyira, mert a háttérben baromira megy a fejlesztés. Egy, a mai használati metódushoz nagyon közel álló FC járművet (hatótáv, tankolás stb) lehet(ne) így csinálni és egyúttal ki lehet ütni a konkurencia harcból a Tesla-t és a kínaiakat, akik egyértelműen akksi pártiak, gyakorlatilag kezükben a nyersanyag monopólium, és a gyártásba is óriási az előnyük. Szerintem az eu gyártók a hidrogén biztonságos (és a hétköznapi autós számára pszichológiailag jobban elfogadható) hidrogéntárolási módszeren dolgoznak. Az Átlagjánosnak a 700bar, meg a 20 Kelvin nagyon durván hangzik. Például a Type 212-n is fém-hidrid tárolót használnak az AIP rendszer a Siemens FC táplálásához és nagyon ígéretes anyag az ammónium-borán ami műanyag gyöngyhöz hasonló kivitelben készül és súlyarányosan 12-15% hidrogén képes "megkötni".(a hidrogén energiatartalma kb. 7-szerese a benzinnek) Maga a töltött gyöngy szobahőmérsékleten abszolút semleges anyagként viselkedik, kb. 80 fokon kezdi kieregetni magából a hidrogént. A 80 fokot meg tudja a villanymotor veszteséghőjével működő hűtőrendszer is.Maguk a gyöngyök sűrített levegővel sodorhatók (tankolás) a gépkocsi tartályába, a "kiürült" gyöngyöket a gépkocsi rendszere "átszivattyúzza" egy másik tárolóba, ahonnan a sűrített levegős rendszer kisodorja a töltőfejbe. (A töltőfej két csővel csatlakozik a járműhöz, egyiken be, a másikon kifelé áramlanak a gyöngyök.) A kiszivattyúzott "üres" gyöngyök újrahasznosíthatók, de nyilván ez már a földi infrastruktúrában történik. Vagy valami teljesen más... :D
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Szerintem az európai gyártók a hidrogén mellett vannak tudomásom szerint, ahogy a Toyota is. Az eu gyártói azért kussolnak annyira, mert a háttérben baromira megy a fejlesztés. Egy, a mai használati metódushoz nagyon közel álló FC járművet (hatótáv, tankolás stb) lehet(ne) így csinálni és egyúttal ki lehet ütni a konkurencia harcból a Tesla-t és a kínaiakat, akik egyértelműen akksi pártiak, gyakorlatilag kezükben a nyersanyag monopólium, és a gyártásba is óriási az előnyük. Szerintem az eu gyártók a hidrogén biztonságos (és a hétköznapi autós számára pszichológiailag jobban elfogadható) hidrogéntárolási módszeren dolgoznak. Az Átlagjánosnak a 700bar, meg a 20 Kelvin nagyon durván hangzik. Például a Type 212-n is fém-hidrid tárolót használnak az AIP rendszer a Siemens FC táplálásához és nagyon ígéretes anyag az ammónium-borán ami műanyag gyöngyhöz hasonló kivitelben készül és súlyarányosan 12-15% hidrogén képes "megkötni".(a hidrogén energiatartalma kb. 7-szerese a benzinnek) Maga a töltött gyöngy szobahőmérsékleten abszolút semleges anyagként viselkedik, kb. 80 fokon kezdi kieregetni magából a hidrogént. A 80 fokot meg tudja a villanymotor veszteséghőjével működő hűtőrendszer is.Maguk a gyöngyök sűrített levegővel sodorhatók (tankolás) a gépkocsi tartályába, a "kiürült" gyöngyöket a gépkocsi rendszere "átszivattyúzza" egy másik tárolóba, ahonnan a sűrített levegős rendszer kisodorja a töltőfejbe. (A töltőfej két csővel csatlakozik a járműhöz, egyiken be, a másikon kifelé áramlanak a gyöngyök.) A kiszivattyúzott "üres" gyöngyök újrahasznosíthatók, de nyilván ez már a földi infrastruktúrában történik. Vagy valami teljesen más... :D

Most nagyjából egységes az üzemanyag a világon; két teljesen eltérő rendszer elképzelhető? Ha Kína (és a világ egy része) az elektromos meghajtás mellett teszi le a voksát, akkor van e akkora potenciál az európai gyártókban, hogy az ő érdekeiket érvényesítse, különös tekintettel, hogy a kínai piac dinamikusan fejlődik, az európai meg jó esetben stagnál?
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Most nagyjából egységes az üzemanyag a világon; két teljesen eltérő rendszer elképzelhető? Ha Kína (és a világ egy része) az elektromos meghajtás mellett teszi le a voksát, akkor van e akkora potenciál az európai gyártókban, hogy az ő érdekeiket érvényesítse, különös tekintettel, hogy a kínai piac dinamikusan fejlődik, az európai meg jó esetben stagnál?

Szerintem az európai gyártók is a villany mellett tették le a voksukat (vagy legalábbis amelett is). Nálunk a cégnél elektromos autó akku alkatrészeket gyártunk európai autógyáraknak és látom, hogy mekkora rendelések várhatók a következő évekre. Nem hinném, hogy innen Európából a kínai piacra gyártanák az autókat és nem Európában lesznek eladva.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 376
8 563
113
Javaslom, hogy kétkezi munkával gyártsuk ezentúl az autókat (sőt, nem csak azt, hanem mindent), úgy nagyságrendekkel több munkásra lenne szükség egy-egy autó legyártásához és csillagászati összegekbe kerülne.
Így minden egyes autó egyedi lenne, sőt, kézműves termék!!! Nemcsak az autómárkák között lenne külömbség, hanem ugyanannak a gyártónak minden egyes legyártott autója külömböző lenne, úgy lenne csak igazi verseny.
Így sokkal nagyobb lenne a hozzáadott érték, több adót is kellene fizessenek az autógyártók. :)

Szóval gyártsunk Rolls-Royce-t :) Mondjuk egy esetleges elk*rt Brexit után akár még lehetőség is lesz rá :)

Például a Type 212-n is fém-hidrid tárolót használnak az AIP rendszer a Siemens FC táplálásához

Hm? Nem inkább sima túlnyomásos hidrogént tárolnak?
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 376
8 563
113
Én úgy vagyok vele ,hogy ha majd adnak hat mikulásért egy min.100KW-os villanyautót ami megy napi 1000km-t meg azért egy golfnál nagyobb akkor veszek olyat.
Addig maradok a benzinesnél. Most két autóm van egy öt méteres kombi meg egy SUV mind a kettő két liter feletti motorral , de nem sokat autózom mert itthon van az irodám, van úgy hogy egy hétig ki se járok a garázsból.

Az aksifejlődés dönt el mindent.

Amúgy az Audi e-tron már majdnem a te barátod: 300kW, 350-400 km hatótáv, közel 5 méteres hossz.
 
M

molnibalage

Guest
Oké, akkor az úthasználatért és a parkolóhelyedért mennyit akarsz fizetni?
Tekintve, hogy a lakásomban parkol a bringa azért mennyit kellene fizetnem?
A probléma az, hogy a következőket nem vagy képes megérteni és sokan mások sem. Nézzük a faktorokat.
  1. Helyfoglalás. Egyetlen autó és annak megközelíthetősége csak az állóhelyen mennyi is? Legyen Skoda Ocatvia az alap. Nem ehy SUV, de nem is 2001-es Swift. 4,8x2m kb. a kocsi alapterülete, de mondjuk mögötte kell legalább 1 méter és mellette alsó hangon 60-60 centi, hogy tudjál bele pakolni és kiszállni.. Ez 3,2x5,8 m. Erre a területre kényelmesen le lehet tenni simán 8 db bringát. Ennyi támasz és hely van az Allénál ekkora helyen. Csak nem kell hozzá külön utat húzni, mint az autónak. Az, hogy egy autóban átlagosan hány ember ül, azt elég jól ismerjük, bőven 2-nél kevesebb. 8 bringán meg 8 ember. Tehát terület arányosan a bringa töredék helyet igényel és néhány hely kialakítása miatt nem kell be és kijáratot építeni, ellenben szutyok 8 parkoló esetén is kell még több autónyi hely a ki és bejutáshoz, ha az nem az út szélén van, ami a járdából lop sok helyen.

  2. A bringa tömege kb. 10-15 kg. A kocsié 1-2 tonna. A bringa megy 15-40-nel, a kocsi gyorsabban is. Szerinted mitől használódik az útfelület? Vagy akkor a bringámmal fizessek a teljesítmény adó mintájára? Mert súlyadó az már nincs. Mivel 100 LE-re is 20k/év táján, ha van 10 éves kocsira, akkor fizessek a 0,15kW-ra 30Ft éves adót vagy mi...? Az, hogy az üzemanyag jövedéki adó az sima sáp részben, ebben igazad van, csakhogy útalap sincs már. Azért meg had ne sajnáljak senkit, hogy a környezetszennyezésért cserébe fizet aki autóval jár.

  3. Ameddig az úttest közös használatú, akkor azért miért is fizessen érte a kerékpáros, amikor nem az gyalulja az utat? Amíg a kerékpár utak hossza a többi út hosszának matematikai kerekítése, addig mégis milyen arányosított infrastrukturális költségekről beszélünk...? Egyetlen személyautó használó sem fizet célzott adóval az úthasználatért. Akkor a kerékpáros milyen alapon tegye?
Tehát vegyük át.

Az autó sok helyet foglal, a bringa nem.
Az autó nehéz és jobban gyepálja az utat.
Az autó zajos, szennyez a bringa csendes és nincs emissziója.
A jellemző átlagos utasszám mellett végképp a helypazarlás magasiskolája az autó. Az újabb építésű lakóparkok kivételével a házaknak sincs saját garázsa = utcán parkolás. Ezzel szemben a bringa saját lakásban vagy röhejesen kis helyen tárolható és az utcából nem vesz el helyet.
stb. stb.

Ezek alapján kérlek adjál már racionális érveket arra, hogy milyen búbánatos eszmerendszer fizessen direkben úthasználatért a kerékpárral közelekedő, amikor gépjárművel közlekedő sem teszi meg az autópályát és a teherszállító járműveket leszámítva. Hm...?


Most nem ugrik be, hogy pontosan melyik város, de a Lajtán túl néhol fizetnek azért, ha kerékpárral jársz autó helyett munkába. Ott már ott tartanak, hogy jutalmaznak. Hhmhm...

(Azonos felületű úttesten az átlagos kb, jó, ha 1,5 utas/autó mellett sokkal magasabb áteresztő képessége van egy útnak. Persze a realitás az, hogy pl. a Kiskörúton is van egy kerékpársáv és 2 sáv úttest. Ez megfelelő arány, bár bringás dugó is van már sokszor, akkora a terhelés.)


Lenne igény szeparált bringa utakra és sávokra. Nagy. Csak nem ez a fővárosi irányvonal sokszor. Sőt, konkrétan olyan balfasz módon szervezik át a forgalmat, hogy még a sofőrök sem tartják be a megváltozott forgalmi rendet.


Pl a Galvani és a Szerémi sarkán a lekanyarodó sávon megy keresztbe bringa út. Kb. 2 éve már a bringaúton közlekedőnek kell elsőbbséget adni. Nettó faszság, mert a mellette levő PÁRHUZAMOS zebrán meg a gyalogosnak van elsőbbsége. Miféle eszement balfasz elv ez? Én eddig egyetlen sofőrrel sem találkoztam, aki az út felfestés miatt nem adott volna nekem elsőbbséget bringán...

Petőfi híd. Dettó. A bringásnak kellene elsőbbséget adni. Eddig kb. kétszer tudtam megadni, mert minden sofőr int, hogy menjek előre. Most vagy ők is az igen hangsúlyos festés alapján döntenek, vagy azt hiszik, hogy a macisajt rájuk vonatkozik. Akárhogyan is hogy a búbánatos életbe lehet ilyen marhán szervezni, amikor maga a forgalomban résztvevők viselkedése mutatja, hogy ökörség...?
https://www.google.com/maps/@47.479...4!1svNwHfEVDuR0b0CQq5xowNg!2e0!7i13312!8i6656
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Szerintem az európai gyártók a hidrogén mellett vannak tudomásom szerint, ahogy a Toyota is. Az eu gyártói azért kussolnak annyira, mert a háttérben baromira megy a fejlesztés. Egy, a mai használati metódushoz nagyon közel álló FC járművet (hatótáv, tankolás stb) lehet(ne) így csinálni és egyúttal ki lehet ütni a konkurencia harcból a Tesla-t és a kínaiakat, akik egyértelműen akksi pártiak, gyakorlatilag kezükben a nyersanyag monopólium, és a gyártásba is óriási az előnyük. Szerintem az eu gyártók a hidrogén biztonságos (és a hétköznapi autós számára pszichológiailag jobban elfogadható) hidrogéntárolási módszeren dolgoznak. Az Átlagjánosnak a 700bar, meg a 20 Kelvin nagyon durván hangzik. Például a Type 212-n is fém-hidrid tárolót használnak az AIP rendszer a Siemens FC táplálásához és nagyon ígéretes anyag az ammónium-borán ami műanyag gyöngyhöz hasonló kivitelben készül és súlyarányosan 12-15% hidrogén képes "megkötni".(a hidrogén energiatartalma kb. 7-szerese a benzinnek) Maga a töltött gyöngy szobahőmérsékleten abszolút semleges anyagként viselkedik, kb. 80 fokon kezdi kieregetni magából a hidrogént. A 80 fokot meg tudja a villanymotor veszteséghőjével működő hűtőrendszer is.Maguk a gyöngyök sűrített levegővel sodorhatók (tankolás) a gépkocsi tartályába, a "kiürült" gyöngyöket a gépkocsi rendszere "átszivattyúzza" egy másik tárolóba, ahonnan a sűrített levegős rendszer kisodorja a töltőfejbe. (A töltőfej két csővel csatlakozik a járműhöz, egyiken be, a másikon kifelé áramlanak a gyöngyök.) A kiszivattyúzott "üres" gyöngyök újrahasznosíthatók, de nyilván ez már a földi infrastruktúrában történik. Vagy valami teljesen más... :D

Én nem látom EU vonalon a nagy hidrogén nyomulást. Ellenben 2020tól erősen felfelé kezd futni az aksis villanyos vonal, 2021ben már ~minden nagy gyár kínálatában ott lesznek. Ettől még persze titkon lehet de amíg 700bar@20K és 80Ken elkezdi kiengedi magából vonal nincs megoldva és 30éve nincs addig nagyon előre sincs. Pedig pl Mercedes is irgalmatlan összegeket ölt fejlesztésbe.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

torsen

Guest
Én nem látom EU vonalon a nagy hidrogén nyomulást. Ellenben 2020tól erősen felfelé kezd futni az aksis villanyos vonal, 2021ben már ~minden nagy gyár kínálatában ott lesznek. Ettől még persze titkon lehet de amíg 700bar@20K és 80Ken elkezdi kiengedi magából vonal nincs megoldva és 30éve nincs addig nagyon előre sincs. Pedig pl Mercedes is irgalmatlan összegeket ölt fejlesztésbe.

Két megjegyzés: természetesen elírtam, nem U212 hanem Type 212 a hajó típusa. A másik, hogy lehet hogy félre értelmezhető voltam, de az ammónium-borános technológia valamint a fém-hidrid és a nanocsöves (grafénos) tárolók is 80-100 Celsius fok (nem Kelvin) magasságában adják vissza a hidrogént. Ez egy teljesen emberi hőmérséklet.

Az Eu-s hidrogén nyomulás szerintem nem a sajtóban történik. Létezik egy ún. Hidrogén tanács. amiben a Merci és a BMW mellett azok vannak akik már részben gyártanak FC autókat és érdekeltek a hidrogén üzemben: Air Liquide, az Alstom, az Anglo American, a BMW GROUP, a Daimler, az ENGIE, a Honda, a Hyundai Motor, a Kawasaki, a Royal Dutch Shell, a The Linde Group, a Total és a Toyota. Jó névsor. Én 2011-ben láttam azt a B-osztályos Mercit ami már túl volt egy tartós futópróbán, 30000km-t tekertek le vele egyvégtében. A jármű gyakorlatilag kész, az infrastruktúra hiányzik de ebben is elvileg van Eu-s döntés. Szerintem azért nem erőltetik még a terjedést, mert a kézenfekvő technológiák, (sűrített, mélyhűtött) idegenkedést váltanak ki az átlag vásárlóból. Véleményem szerint a "polgári" hidrogén tárolás fejlesztésén dolgoznak, és amint az kész, ugranak. Pamójemu, ahogy a művelt orosz mondja...
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

torsen

Guest
[QUOTE="beta, post: 561269, member: 490

Hm? Nem inkább sima túlnyomásos hidrogént tárolnak?[/QUOTE]

Én fémhidridről tudok. de lehet, hogy Neked van igazad. Majd ha csinálok fotókat a hajóban akkor eldől. :D Bárcsak...
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 761
65 025
113
Én tök jól elvagyok a városban autó nélkül. A gond akkor kezdődik, amikor külvárosba kell menni vagy vidékre, esetleg külföldre.

Nagyon kíváncsi lennék egy olyan statisztikára, hogy az itteni város autóforgalom hány %-a helyi lakos (pl. azonos v szomszédos kerületből), és hány az ingázó.
Ha tippelni kellene, úgy 50% az ingázók aránya.
Tekintve, hogy a lakásomban parkol a bringa azért mennyit kellene fizetnem?
A probléma az, hogy a következőket nem vagy képes megérteni és sokan mások sem. Nézzük a faktorokat.
  1. Helyfoglalás. Egyetlen autó és annak megközelíthetősége csak az állóhelyen mennyi is? Legyen Skoda Ocatvia az alap. Nem ehy SUV, de nem is 2001-es Swift. 4,8x2m kb. a kocsi alapterülete, de mondjuk mögötte kell legalább 1 méter és mellette alsó hangon 60-60 centi, hogy tudjál bele pakolni és kiszállni.. Ez 3,2x5,8 m. Erre a területre kényelmesen le lehet tenni simán 8 db bringát. Ennyi támasz és hely van az Allénál ekkora helyen. Csak nem kell hozzá külön utat húzni, mint az autónak. Az, hogy egy autóban átlagosan hány ember ül, azt elég jól ismerjük, bőven 2-nél kevesebb. 8 bringán meg 8 ember. Tehát terület arányosan a bringa töredék helyet igényel és néhány hely kialakítása miatt nem kell be és kijáratot építeni, ellenben szutyok 8 parkoló esetén is kell még több autónyi hely a ki és bejutáshoz, ha az nem az út szélén van, ami a járdából lop sok helyen.

  2. A bringa tömege kb. 10-15 kg. A kocsié 1-2 tonna. A bringa megy 15-40-nel, a kocsi gyorsabban is. Szerinted mitől használódik az útfelület? Vagy akkor a bringámmal fizessek a teljesítmény adó mintájára? Mert súlyadó az már nincs. Mivel 100 LE-re is 20k/év táján, ha van 10 éves kocsira, akkor fizessek a 0,15kW-ra 30Ft éves adót vagy mi...? Az, hogy az üzemanyag jövedéki adó az sima sáp részben, ebben igazad van, csakhogy útalap sincs már. Azért meg had ne sajnáljak senkit, hogy a környezetszennyezésért cserébe fizet aki autóval jár.

  3. Ameddig az úttest közös használatú, akkor azért miért is fizessen érte a kerékpáros, amikor nem az gyalulja az utat? Amíg a kerékpár utak hossza a többi út hosszának matematikai kerekítése, addig mégis milyen arányosított infrastrukturális költségekről beszélünk...? Egyetlen személyautó használó sem fizet célzott adóval az úthasználatért. Akkor a kerékpáros milyen alapon tegye?
Tehát vegyük át.

Az autó sok helyet foglal, a bringa nem.
Az autó nehéz és jobban gyepálja az utat.
Az autó zajos, szennyez a bringa csendes és nincs emissziója.
A jellemző átlagos utasszám mellett végképp a helypazarlás magasiskolája az autó. Az újabb építésű lakóparkok kivételével a házaknak sincs saját garázsa = utcán parkolás. Ezzel szemben a bringa saját lakásban vagy röhejesen kis helyen tárolható és az utcából nem vesz el helyet.
stb. stb.

Ezek alapján kérlek adjál már racionális érveket arra, hogy milyen búbánatos eszmerendszer fizessen direkben úthasználatért a kerékpárral közelekedő, amikor gépjárművel közlekedő sem teszi meg az autópályát és a teherszállító járműveket leszámítva. Hm...?


Most nem ugrik be, hogy pontosan melyik város, de a Lajtán túl néhol fizetnek azért, ha kerékpárral jársz autó helyett munkába. Ott már ott tartanak, hogy jutalmaznak. Hhmhm...

(Azonos felületű úttesten az átlagos kb, jó, ha 1,5 utas/autó mellett sokkal magasabb áteresztő képessége van egy útnak. Persze a realitás az, hogy pl. a Kiskörúton is van egy kerékpársáv és 2 sáv úttest. Ez megfelelő arány, bár bringás dugó is van már sokszor, akkora a terhelés.)


Lenne igény szeparált bringa utakra és sávokra. Nagy. Csak nem ez a fővárosi irányvonal sokszor. Sőt, konkrétan olyan balfasz módon szervezik át a forgalmat, hogy még a sofőrök sem tartják be a megváltozott forgalmi rendet.


Pl a Galvani és a Szerémi sarkán a lekanyarodó sávon megy keresztbe bringa út. Kb. 2 éve már a bringaúton közlekedőnek kell elsőbbséget adni. Nettó faszság, mert a mellette levő PÁRHUZAMOS zebrán meg a gyalogosnak van elsőbbsége. Miféle eszement balfasz elv ez? Én eddig egyetlen sofőrrel sem találkoztam, aki az út felfestés miatt nem adott volna nekem elsőbbséget bringán...

Petőfi híd. Dettó. A bringásnak kellene elsőbbséget adni. Eddig kb. kétszer tudtam megadni, mert minden sofőr int, hogy menjek előre. Most vagy ők is az igen hangsúlyos festés alapján döntenek, vagy azt hiszik, hogy a macisajt rájuk vonatkozik. Akárhogyan is hogy a búbánatos életbe lehet ilyen marhán szervezni, amikor maga a forgalomban résztvevők viselkedése mutatja, hogy ökörség...?
https://www.google.com/maps/@47.479...4!1svNwHfEVDuR0b0CQq5xowNg!2e0!7i13312!8i6656
Gyerekek, azt ugye tudjatok hogy en itt falun ott allok meg ahol akarok? Senkit nem zavar ez, igaz a haz elott mind a 28 meteren en nyirom a fuvet hiaba onkormanyzati terulet. Valahol ugy 80 %-ban igazat adok molninak, az aposomek is eleg jol elvannak varoson auto nelkul. Igaz ha neha elmegyunk hozzajuk olyankor minden xart velem cipeltetnek el. Gondolom a mosogepet te sem a bicikli csomagtartora kotozve hoztad el. Belvarosban tenyleg felesleges a kocsi, a buszok is percenkent jarnak, itt videken kepzeljetek el van hogy 2-3 orat is varsz hogy jojjon egy. Neha egy fel napba is beletelik hogy 15 km-rol megfordulj. Erre viszont nalatok ott a dugo, na azt idegileg nem birom, 10 perc utan mar orjongok. Sajnalom, nem ehhez vagyok szokva. Ez ugye senkinek sincs megfizetve, legalabbis nekem nem hogy napi 1-2-3-4 orat utazzak, dekkoljak a napi 8-10-12 oras munkaidomon tul. Ugyhogy valahol szerintem sem normalis varosbol ki be jarkalni ezert. A gyerekhordasrol annyit hogy mar nem a 70-es 80-as eveket irjuk. Joval nagyobb lett a forgalom, valamint az anyukak aggodasi limitje. Viszont csereben csokkent a kozbiztonsag es a gyerekek fittsegi es egeszsegi allapota. Hogy oszinte legyek varoson is autoval vinnem oket kb 12-14 eves korukig a forgalom es az utcakon lodorgo csocselek miatt. Lehet hogy lenne az a 2 kilometer vagy 20-25 perc is neha, itt ezalatt 25 km-et vigan megteszek. Igaz itt nincs iskola csak 5 km-el odebb a szomszed kisvarosban, szoval ugyanugy kocsi es 20-25 perc. Mondjuk szerintem egy se normalis amelyik a gyerekeivel szagoltatja azt a szmogot... Szoval szerintem tok jo alternativa a varosban a biciklizes felnottkent munkaba meg ide oda, igaz egeszsegtelen a szmog miatt. Viszont azert en az osszes biciklist csak kresz vizsgaval, muszaki vizsgaval, es kotelezo biztositassal engednem kozlekedni. Ok is eppugy reszt vesznek a forgalomban mint az autosok, sok orszagban rendszamtablajuk is van pl. Egy autos mindezekert fizet, plusz ugye sulyado, meg a benzinben a rengeteg ado. Nekem a ket kocsira 25000 a sulyado es evi 50000 a biztositas, plusz ugye muszaki ket evente, meg jogsi ara. Azert egy kover biciklis mar nyom annyit kb mint egy vekony robogos, jo bringaval fel is gyorsulhat annyira, plane egy babetta sebessegere. Szoval na, azert felsobb szinteken megerne atgondolni ezt a temat pro es kontra mert ami kiesik az egyik oldalrol az bejohet mashol. Csak amig viragzik a parkolasmaffia addig nem lesz valtozas a belvarosokban.
 
M

molnibalage

Guest
Gyerekek, azt ugye tudjatok hogy en itt falun ott allok meg ahol akarok? Senkit nem zavar ez, igaz a haz elott mind a 28 meteren en nyirom a fuvet hiaba onkormanyzati terulet. Valahol ugy 80 %-ban igazat adok molninak, az aposomek is eleg jol elvannak varoson auto nelkul. Igaz ha neha elmegyunk hozzajuk olyankor minden xart velem cipeltetnek el. Gondolom a mosogepet te sem a bicikli csomagtartora kotozve hoztad el.
Soha nem kellett, mert minden bérelt lakásban volt. Egyébként meg van házhoz szállítás.

Joval nagyobb lett a forgalom, valamint az anyukak aggodasi limitje.
Pont a napokban volt egy cikk, hogy UK-ben egyesek szerint 14 és 16 év felett lehet kezdeni egyedül közlekedni hagyni a gyereket. Az fasza. Lassan előbb esnek át az első szexen, mint az első önáll utazáson. Facepalm...

Viszont azert en az osszes biciklist csak kresz vizsgaval, muszaki vizsgaval, es kotelezo biztositassal engednem kozlekedni. Ok is eppugy reszt vesznek a forgalomban mint az autosok, sok orszagban rendszamtablajuk is van pl. Egy autos mindezekert fizet, plusz ugye sulyado, meg a benzinben a rengeteg ado.
A járművek egy részének hogy honnan van műszaki vizsgája az rejtély, mert éppen csak nem gőzmozdonyok vagy nem esnek szét...
Súlyadó már nincs, teljesítmény adó van. Az egy 10 éves 100 LE-s kocsira nincs 20k/év. Nem tétel. A biztosítás résszel egyetértek, egy éves elég combos kerékpáros biztosítás évi 8k/HUF tája.