• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
1 138
1 674
113
Több mint 300, elektromos autókat töltő állomás lesz fizetős május 1-től
  • a 22 kW teljesítményű AC-oszlopokon 80 forint lesz 1 kWh, 500 forint pedig a töltésindítási díj;
  • a 43 kW-os AC-töltőknél és az 50 kW-os DC-töltőknél percenként 80 forintba kerül majd a töltés, (Az e-Mobi 50kW-os töltői már április 1-től fizetősek).
A cégnek az e-Mobi állomásaival együtt több mint 500 töltőállomása van az országban.

Az Elmű-ÉMÁSZ töltőin tavaly augusztus 1 óta 99 forintot kell fizetni egy 1 kWh töltésért.
Az autópályák mellett 350 kW-os töltést biztosító Ionity oszlopokon január végétől 280 forintba került 1 kWh.

There is no free lunch...
:rolleyes:
Akkor akik számolták hogy mennyire megéri, most számolják újra...
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 152
35 139
113
Több mint 300, elektromos autókat töltő állomás lesz fizetős május 1-től

a 22 kW teljesítményű AC-oszlopokon 80 forint lesz 1 kWh, 500 forint pedig a töltésindítási díj;
Akkor ezzel értelmes mennyiségű töltés (10 kWh) veszteség nélkül (azt is gondolom ki kell fizetni...) 1300 HUF. Ezzel el lehet menni kb. 55 km-re nagyon idealizált esetben, ha nem kell fűteni, hűteni és 0 km autópálya. 20 kWh kell kb. a 100 km-hez. Az 80*20+500 = 2300 HUF / 100 km üzemanyag költség.
Ez utóbbi is 115 Ft/kWh.

Ma nincs 300 HUF/liter sem a benzin. Autópálya tempó mellett a céges autó Paksra menet evett 6 litert/100 km. Ez 1800 HUF. Még 400 Ft-os benzinár mellett is kb. 0 üzemanyag költség spórolás van, ha nem tölthető otthon a kocsi.

És autópályán kívüli átlagos idealizált fogyasztást mértem autópálya tempóhoz...

Az igen, drágább áramot tankolni még akkor is, ha messzebbre mész...

a 43 kW-os AC-töltőknél és az 50 kW-os DC-töltőknél percenként 80 forintba kerül majd a töltés, (Az e-Mobi 50kW-os töltői már április 1-től fizetősek).
Na ez akkor hatásfok nélkül 0.83 kWh/perc --> 1 kWh = 96 HUF/kWh.

Az Elmű-ÉMÁSZ töltőin tavaly augusztus 1 óta 99 forintot kell fizetni egy 1 kWh töltésért.
Az autópályák mellett 350 kW-os töltést biztosító Ionity oszlopokon január végétől 280 forintba került 1 kWh.
No comment.
Hogyhogynem, amikor a töltők ára és lehetséges megtérülésről írtam számokat, akkor a villanypápák kb. ignorálni tudták. Na, most a valóság pofáncsap...
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 152
35 139
113
Benzint? Az nem rossz azért. Kis kocsi? Egy átlag cégesautós kombitól baráti.
Sajnos nem emlékszem a típusára, de ha legközelebb bent járok, akkor megnézem a parkolóban. Olyan Peugeot 206 méretű kocsi kb. 5 ajtós, semmi extra, de tudja amit egy autónak tudnia kell. Ja, a légkondi is ment, mert ez augusztusban volt.
 

Hpasp

Well-Known Member
2018. január 28.
2 512
11 337
113
Akkor ezzel értelmes mennyiségű töltés (10 kWh) veszteség nélkül (azt is gondolom ki kell fizetni...) 1300 HUF. Ezzel el lehet menni kb. 55 km-re nagyon idealizált esetben, ha nem kell fűteni, hűteni és 0 km autópálya. 20 kWh kell kb. a 100 km-hez. Az 80*20+500 = 2300 HUF / 100 km üzemanyag költség.
Ez utóbbi is 115 Ft/kWh.

Ma nincs 300 HUF/liter sem a benzin. Autópálya tempó mellett a céges autó Paksra menet evett 6 litert/100 km. Ez 1800 HUF. Még 400 Ft-os benzinár mellett is kb. 0 üzemanyag költség spórolás van, ha nem tölthető otthon a kocsi.

És autópályán kívüli átlagos idealizált fogyasztást mértem autópálya tempóhoz...

Az igen, drágább áramot tankolni még akkor is, ha messzebbre mész...


Na ez akkor hatásfok nélkül 0.83 kWh/perc --> 1 kWh = 96 HUF/kWh.


No comment.
Hogyhogynem, amikor a töltők ára és lehetséges megtérülésről írtam számokat, akkor a villanypápák kb. ignorálni tudták. Na, most a valóság pofáncsap...

Szépen látszik a töltő kiépítése, és az esetleges hálózat bővítésének költsége az árakban...
otthoni áram ~40Ft/kWh
22kWh töltő ~80Ft/kWh
43kWh töltő ~110Ft/kWh
350kWh töltő ~280Ft/kWh
... csodák nincsennek.
(csak néha a piacot torzító állami beavatkozás)
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
1 701
2 937
113
Fizessék a barmok az álkörnyezetvédelmet ! Majd a napelemeknél meg a szélerőműveknél is ez lesz először majd a támogatás lesz oda utána meg majd jön az adó ! Nem a technológia számít hanem , hogy a használóit mennyire lehet fejni !
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
2 241
3 550
113
Azért ez egy kicsit királynőt megölni nem kell félnetek jó lesz jellegű hír.

Egyreszt fizetős lesz 300+ (Illetve 500+) villanyos állomás. Másrészt pedig már a szám is mutatja hogy elég sok állomás van; néhány év alatt elég jelentős fejlődés volt.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 152
35 139
113
Azért ez egy kicsit királynőt megölni nem kell félnetek jó lesz jellegű hír.

Egyreszt fizetős lesz 300+ (Illetve 500+) villanyos állomás. Másrészt pedig már a szám is mutatja hogy elég sok állomás van; néhány év alatt elég jelentős fejlődés volt.
Van statisztika arról, hogy egyes teljesítmény tartományban az utóbbi 5 évben mellé téve azt, hogy mennyi villanyautó van?
Mert az lenne beszédes. Ha 5-ször több autóhoz lett 3-ször több töltő, akkor valójában kicsit vicces lenne azt mondani, hogy nő a szolgáltatás színvonala. Főleg, ha ezek nagy része a fővárosban vagy azok szélén van, de ha kocsik sűrűsége valahol meghaladja a töltőkét...
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
3 310
5 870
113
Van statisztika arról, hogy egyes teljesítmény tartományban az utóbbi 5 évben mellé téve azt, hogy mennyi villanyautó van?
Mert az lenne beszédes. Ha 5-ször több autóhoz lett 3-ször több töltő, akkor valójában kicsit vicces lenne azt mondani, hogy nő a szolgáltatás színvonala. Főleg, ha ezek nagy része a fővárosban vagy azok szélén van, de ha kocsik sűrűsége valahol meghaladja a töltőkét...

Komáromi töltőn (egykori hotel parkolójában) egy Nissan Leaf szokott lógni, meg egyszer láttam egy Tesla-s kölyköt aki csajozni állt be.
Sokat elmond, hogy az ott lakó koreaiak (akkugyár vezetősége) használt hyundai i30/40-eseket vásároltak :D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
3 310
5 870
113
Azt hiszem itt merült fel,hogy drasztikusan le kell építeni a személyautók értelmetlen és kihasználahatatlan képesséit(feleslegesen nagyok,gyorsak stb).Na itt az első példa
https://hvg.hu/cegauto/20200427_Vol...w79U7Nol6sL1QG2OwMRwM5MkHsGfbcSHsiIACF4jbueks

Legközelebb a facebook ujjlenyomatotad töröld a linkből, most úgy fogja érzékelni a nyomkövetés, hogy téged nagyon érdekel a téma és megosztod velünk, így bekerülünk a virtuális ismerősi hálódba :D
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 288
21 709
113
Legközelebb a facebook ujjlenyomatotad töröld a linkből, most úgy fogja érzékelni a nyomkövetés, hogy téged nagyon érdekel a téma és megosztod velünk, így bekerülünk a virtuális ismerősi hálódba :D

Ezt hogyan kell csinálni?Amúgy vicces olvastam másik topikban molni ezzel kapcsolatos hozzászólását és nekem is feltűnt,hogy vagy 2 hete akarja a fészbuk,hogy megvegyek egy olyan cipőt amit amúgy már megvettem. :D

ui.:Szegény Marknak valamiből etetni kell a pulit szóval akkor sem fogom törölni ha tudom, hogy hogyan kell. :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
2 280
3 836
113
Azt hiszem itt merült fel,hogy drasztikusan le kell építeni a személyautók értelmetlen és kihasználahatatlan képesséit(feleslegesen nagyok,gyorsak stb).Na itt az első példa
https://hvg.hu/cegauto/20200427_Volvo_180_maximum_sebesseg
A Volvo már régóta ezt a vegán arculatot tolja, nagyon biztonságos, nagyon megbízható, nagyon ... Lesznek olyan márkák, akikben lehet majd bízni a jövőben is ;) A németeknél szerintem maradnak a korlátozás nélküli pályaszakaszok, és a korlátozás nélküli német autók.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
3 310
5 870
113
Ezt hogyan kell csinálni?Amúgy vicces olvastam másik topikban molni ezzel kapcsolatos hozzászólását és nekem is feltűnt,hogy vagy 2 hete akarja a fészbuk,hogy megvegyek egy olyan cipőt amit amúgy már megvettem. :D

ui.:Szegény Marknak valamiből etetni kell a pulit szóval akkor sem fogom törölni ha tudom, hogy hogyan kell. :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:

?fbc - vel kezdődő részt törlöd
 
  • Tetszik
Reactions: dudi

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
8 203
22 293
113
Nah üljetek le mielőtt ezt a cikket elolvassátok!!! (már aki vezet)
Még a cikk címe optimista, mert sok helyen 30-ra meg 20-ra.

Karácsony 50-re csökkentené a sebességhatárt egész Budapesten

https://index.hu/belfold/2020/04/27/karacsony_50-re_csokkentene_a_sebesseghatart_egesz_budapesten/

A fő-, és gyűjtőút-hálózati szerepkört betöltő útvonalak esetében általánosan az 50 km/óra, a mellékúthálózat esetében a 30 km/óra, a lakópihenő övezetekben 20 km/óra maximális sebesség alkalmazásával
csökkenthető a közúti balesetek gyakorisága és kimenetelük súlyossága.

Hosszú a cikk, nem másolom be, fent a link, de ezek betarthatatlan szabályok lesznek.
 

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
2 280
3 836
113
Gumicsont

Karácsony 50-re csökkentené a sebességhatárt egész Budapesten

https://index.hu/belfold/2020/04/27/karacsony_50-re_csokkentene_a_sebesseghatart_egesz_budapesten/

Bulvársajtós részletek:

Megszűnnének a 70-es sebességhatárok a gyorsutakon a fővárosban, a nem főutakon pedig egységesen 30 km/óra lenne a legnagyobb megengedett sebesség.
[...]
Javasolt a lakott területen belül lévő fő- és tömegközlekedési utakon a sebességet egységesen 50 km/órára csökkenteni, még a különszintű csomópontokkal rendelkező szakaszokon is, mivel az emelt sebességű szakaszok fokozott területi elválasztó hatást, balesetveszélyt, zaj- és levegőszennyezést jelentenek, írják.

M3 bevezetőn, Szentendrei úton, Budaörsi úton várom majd a gyalogosok által visszavett tereket, meg hogy csinálja ez vissza azok az utak városrész elválasztó hatását.
A javaslat azt is kifejti, hogy a belvárosba tartó közúti forgalom lehetőségeinek szűkítésével (általános forgalom- és sebességcsökkentés, a parkolásszabályozás) egyidejűleg szükséges a belvárosba vezető nagy sugárutak keresztmetszetének átalakítása, a felesleges, túlméretezett közúti kapacitások csökkentése, a közösségi közlekedés előnyben részesítésével (buszsávok kialakítása), a gyalogos közlekedés feltételeinek javításával és a megosztott mobilitási megoldások („shared mobility”) támogatásával.
Szűkebb utakon lassabban... Végülis, ha az agglomerációba kiköltözöttek munkaerőpiacról leválasztása a cél, vagy a városba visszaköltöztetésük, hogy kiszorítsák a szociális lakóhelyet kereső baristákat, az is megoldás... Vagy a cégek kijebb mennek a belvárosból. Ezzel a vasúti közlekedéssel (hisz a buszokat is érinti a lassítás) nem fogja kapacitással bírni ezt a tervet a "közösségi" közlekedés. Shared mobility rollerek ide vagy oda.

Persze semmi konkrétum, néha az a gyanúm, hogy az Index Karigeri ellen van, mert már hergel ellene, pedig még csak egy elé rakott terv az egész.
 

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
2 280
3 836
113
Nah üljetek le mielőtt ezt a cikket elolvassátok!!! (már aki vezet)
Még a cikk címe optimista, mert sok helyen 30-ra meg 20-ra.

Karácsony 50-re csökkentené a sebességhatárt egész Budapesten

https://index.hu/belfold/2020/04/27/karacsony_50-re_csokkentene_a_sebesseghatart_egesz_budapesten/

A fő-, és gyűjtőút-hálózati szerepkört betöltő útvonalak esetében általánosan az 50 km/óra, a mellékúthálózat esetében a 30 km/óra, a lakópihenő övezetekben 20 km/óra maximális sebesség alkalmazásával
csökkenthető a közúti balesetek gyakorisága és kimenetelük súlyossága.

Hosszú a cikk, nem másolom be, fent a link, de ezek betarthatatlan szabályok lesznek.
Szeretne valami nagyszabásút és progresszívet, amit aztán lesöpörnek, vagy megpróbálja, és nem sikerült, de hiába 10 millió fasisztával nem lehet zöldforradalmat csinálni.