• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 305
35 558
113
Azt kéne megérteni, hogy:
1. a világ nem csak Budapest belvárosa;
Ez így igaz. De akkor miért akar annyi ember oda behajtani, amikor a hely véges? Ahogy FilcTroll is leírta, teljesen mindegy, hogy hány sáv lenne, akkor is dugó lenne. Akkor nem az lenne a megoldás, hogy meglevő résznek egy részét arra kalibrálod áll, ami nagyobb kapacitást tud adni? Érdekes módon nyugaton felfogták, hogy ha bringával megy, akkor olcsóbb és tisztább is. Itthon úgy látszik az emberek mind halálos betegek és gyengék. 15 km/h tekerés az kb. séta teljesítmény igényű. Ezek szerint az emberek egy része nem képes járni sem...?

2. az autózás jó, mert mobilitást ad az embereknek, ahogy a kerékpár is, csak alacsonyabb fokút,
Ezen jót mosolygok, amikor az álló autók mellett húzok el. Csúcsidőben régen nem az autó a gyorsabb. Agglomerációba hamarabb hazatekersz ma, mint mozogsz kocsival. 15 km távolsága. Na ez a kemény.

3. nem tiltás kell, csak a szabályok betartatása, és betartható szabályok alkotása.
Valóban, egyes vezetőknek úgy látszik a zebra nem felismerhető, a piros lámpa és a záróvonal sem. Meddig süllyedjünk még...?

4. Ha mindenki kerékpárral járna, akkor lenne kerékpárdugó a körúton, mert akkor az aszfaltozott sávot átalakítanák, mert úgysem kell ekkora, és legyen korzó, stb...
Bizonyított tény, hogy azonos szélességű kerékpársáv áteresztő képessége sokszorosa mint személygépjárművel számolva. Ez tény. Ez nem vélemény. Ez egészen addig így is marad, ameddig nem lesz 3,9 utas/ jármű, de talán még akkor sem igaz. De a valóság meg kb. 1,1 utas/jármű. A közösségi közlekedés mellett meg labdába nem rúg.

De a nyakamat teszem rá, hogy lehet itt körvasút és metró agglomerációból a belvárosba, akkor is meg fogják ideologizálni, hogy sikeres ember az nem tömegezik vagy más szarsággal
 

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
2 308
3 924
113
Látod, te is tolod a retorikát. A bringával közlekedők számottevő részének van jogsija is Pl. nekem is.
Cry me a river. Épp így általánosítgatsz. Nem elvárás a kresz ismerete, és lépten-nyomon bizonyítják a kerékpárosok, hogy vagy nem ismerik, vagy ugyanúgy leszarják, mint az általad linkelt videókon mutatott emberek.
Ne haragudj, de ehhez kurva vastag arcbőr kell.
Haragszom, mert ahhoz kell vastag arcbőr, amit itt letolsz. A konstruktív vitára is csak személyeskedéssel válaszolt. Ehhez kell vastag arcbőr szerintem.

Ez csak duma. Lényegében minden félkomolyabb kutatás kimutatta, hogy az valódi költsége a városi autózásnak nincs megfizetve...
De azért nem mondod meg mi a költsége, csak misztikusan nincs megfizetve. Egy megoldás van csak rá természetesen: a fonódó kerékpárvasút. Ez így eléggé parttalan, nem akarsz egy párbeszédben részt venni. Kényelmesen elvagy a napi 1-2 belinkelt dashcam videóval, meg egy kis hülyeautósok, bezzeg a helikopter..kerékprpok bebüfögéssel, mert valójában azt csinálod.
 

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
2 308
3 924
113
Ezen jót mosolygok, amikor az álló autók mellett húzok el. Csúcsidőben régen nem az autó a gyorsabb. Agglomerációba hamarabb hazatekersz ma, mint mozogsz kocsival. 15 km távolsága. Na ez a kemény.
Könnyű úgy elhúzni az autók mellett, ha azokat előrébb egy másik kerékpáros tartja fel ;)

Én meg napnyugtára elugrottam Királyrétre, kb. 70-es átlagsebeséggel. Ez akkor még keményebb?

Valóban, egyes vezetőknek úgy látszik a zebra nem felismerhető, a piros lámpa és a záróvonal sem. Meddig süllyedjünk még...?
Mondjuk piroson gyalogost gázoló kerékpárosokig? Szabályosan haladó autót lassítás nélkül oldalbakapó kerékpárosokig? Kivilágítatlanul országúton kerékpározókig? Lehet dobálózni példákkal, de be kellene látnod, hogy nem szentek a kerékpárosok sem, sőt.

Bizonyított tény, hogy azonos szélességű kerékpársáv áteresztő képessége sokszorosa mint személygépjárművel számolva. Ez tény. Ez nem vélemény. Ez egészen addig így is marad, ameddig nem lesz 3,9 utas/ jármű, de talán még akkor sem igaz. De a valóság meg kb. 1,1 utas/jármű. A közösségi közlekedés mellett meg labdába nem rúg.
Már ha épp akkor épp oda mégy ahova a közösségi közlekedés vinne, és egy hátizsáknyinál nem több cuccod van. A hátizsáknyi cucc kerékpárra is áll.

sikeres ember az nem tömegezik
Ez mondjuk pont így is van. Ahhoz, hogy a saját autómban hugyos ülésre üljek, előbb oda kell előbb hugyoznom. Fordultál már vissza állásinterjúra menet, mert leültél a héven, és csöveshugyos volt? Szerencse, hogy én lettem volna az interjúztató... MOL Limo alapján pedig a közösségi autózás hamar eléri a közösségi közlekedés mocskosságát. A városi ember egyszerűen alacsony állati szinten él, úgy tűnik, és nincs igénye a tisztaságra.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 305
35 558
113
Cry me a river. Épp így általánosítgatsz. Nem elvárás a kresz ismerete, és lépten-nyomon bizonyítják a kerékpárosok, hogy vagy nem ismerik, vagy ugyanúgy leszarják, mint az általad linkelt videókon mutatott emberek.

Haragszom, mert ahhoz kell vastag arcbőr, amit itt letolsz. A konstruktív vitára is csak személyeskedéssel válaszolt. Ehhez kell vastag arcbőr szerintem.


De azért nem mondod meg mi a költsége, csak misztikusan nincs megfizetve. Egy megoldás van csak rá természetesen: a fonódó kerékpárvasút. Ez így eléggé parttalan, nem akarsz egy párbeszédben részt venni. Kényelmesen elvagy a napi 1-2 belinkelt dashcam videóval, meg egy kis hülyeautósok, bezzeg a helikopter..kerékprpok bebüfögéssel, mert valójában azt csinálod.
Te nyitottál azzal, hogy a nem ismerik a KRESZ-t. Így. Kész passz.

Te kezdesz személyeskedni, általánosítasz, hogy "bringások" (mikor csak közlekedők vannak)....
majd tolod itt, hogy én személyeskedek meg konstruktív vita?

MI
A
FASZOM

Asszem csaplak igonre-ban. Oda való vagy.
Jelenleg kb. ott tart a gépjárműves közlekedés Bp-n, hogy talán nem látok durván szabálytalankodót két piros lámpa között vagy záróvonalon megfordulót.
 

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
2 308
3 924
113
Te kezdesz személyeskedni, általánosítasz, hogy "bringások" (mikor csak közlekedők vannak)....
majd tolod itt, hogy én személyeskedek meg konstruktív vita?

MI

A

FASZOM

Asszem csaplak igonre-ban. Oda való vagy.
:confused: Gratulálok, hülyét csináltál magadból, n+1. alkalommal. Na ez már talán személyeskedés, te gyökér.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
6 314
12 933
113
Off
Te kezdesz személyeskedni, általánosítasz, hogy "bringások" (mikor csak közlekedők vannak)....
majd tolod itt, hogy én személyeskedek meg konstruktív vita?
Pedig folyamatosan személyeskedsz, általánosítasz és észre sem veszed, de ha ugyanúgy visszaszólnak, akkor meg vagy sértődve.
On
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 305
35 558
113
Off

Pedig folyamatosan személyeskedsz, általánosítasz és észre sem veszed, de ha ugyanúgy visszaszólnak, akkor meg vagy sértődve.
On
Ezek szerint te sem tudsz olvasni.
Ő kezdte azzal, hogy ki milyen retorikát tol, majd általánosítva azt, hogy a "bringások" nem ismerik a KRESZ-t.
Mindezt úgy, hogy...

majd, ha nem lesz az, hogy piros lámpánál 50-50% aránnyal látok áthajtót kocsival, busszal vagy teherautóval, akkor térjünk erre vissza.
A Vágóhíd utcánál a szervízutón olyan sok szabálytalanul zárón forduló kocsi van, hogy az aszfalton ott a nyoma...
https://www.google.hu/maps/@47.4704...4!1sI0dYOAp93PlNrjg75z-mwQ!2e0!7i13312!8i6656

Komolyan mondom, hogy veszek kamerát a bringára, aztán majd lehet pislogni miket veszek fel. De gondolom akkor is marad a suttyó bringás duma teljesen mindegy hány pirosba hajtót mutatok nektek...
Tegnap is Üllőin majdnem csattanás volt, mert az Orzy park felől jött kettő autó egymás seggében át a full piroson... Dudálás volt rendesen.
Hazafelé menet meg a Korányi sarkán a rendőr előtt hajtott át zárón egy okos, azonnal kikapták.
2 percet töltöttem az Üllőin aznap és ezt láttam...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
687
774
93
Jelenleg kb. ott tart a gépjárműves közlekedés Bp-n, hogy talán nem látok durván szabálytalankodót két piros lámpa között vagy záróvonalon megfordulót.

Nem járok túl gyakran Pesten, de valahogy a fent említett szabálytalanság-gyakorisággal még sosem találkoztam.
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
6 314
12 933
113
De gondolom akkor is marad a suttyó bringás duma teljesen mindegy hány pirosba hajtót mutatok nektek...
Igen, akkor is marad a suttyó bringás duma.
Egyrészt mert vicces. Bocs!
Másrészt, mert a két dolog egymástól függetlenül is igaz. Sőt, hiába mutogatsz a suttyó autósokra, attól még nem lesz kevésbé buta egy szuicid biciklis sem.

Szerintem te sem gondolod ennyire veszélyesnek az autósokat. Le se szállsz a bringáról, de azért sisak nélkül nyomod... o_O
Ha tartanál az őrült autósoktól, akkor legalább a frizurád feláldoznád egy kevlár sisak oltárán, de erről szó sincs. Csak itt puffogsz, na jó, talán még pár embert offline is boldogítasz ezzel, de amúgy annyira nem zavartatod magad a dilinyósokkal. Sőt, lefogadom, még élvezed is, ahogy elmerülsz a pesti közlekedés mocsarába... Hehe! :)
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 305
35 558
113
Szerintem te sem gondolod ennyire veszélyesnek az autósokat. Le se szállsz a bringáról, de azért sisak nélkül nyomod... o_O
De igen, változtattam útvonalon és időn is kicsit, hogy mikor megyek.
Hétvégén meg sokszor már csak a Népligetben megyek körbe, mert ott nincs forgalom. Pedig Kelenvölgy szebb...

Ha tartanál az őrült autósoktól, akkor legalább a frizurád feláldoznád egy kevlár sisak oltárán, de erről szó sincs. Csak itt puffogsz, na jó, talán még pár embert offline is boldogítasz ezzel, de amúgy annyira nem zavartatod magad a dilinyósokkal. Sőt, lefogadom, még élvezed is, ahogy elmerülsz a pesti közlekedés mocsarába... Hehe! :)
Van sisakom, csak ritkán használom. De kezdem megváltoztatni véleményem.
A belvárosi forgalmat meg elkerülöm. Konkrétan a COVID-19 kezdete óta nem jártam belvárosban. Nem jártam a Nagykörúton sem, hogy kipróbáljam a bringasávot. Egyszer hazafelé mentem be a Ráday utcába, de kb. ennyi.

Sajnos a sisak meg semmit nem ér, amikor egy barom átmegy rajtad kocsival vagy 70-nel elüt...

De tegnap meg egy barom bringással ütköztem össze, aki úgy döntött, hogy levágja a bringaút kanyart a Galvani út előtti keresztutcánál.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
3 360
5 973
113
2019-ben gazdára lelt új autók kilométerenként átlagosan 122,4 gramm CO2-t bocsátottak ki (a WLTP-nél kevésbé reális, régi NEDC ciklus szerit mérve), ami 1,6 grammal több, mint 2018-ban, és 27,4 grammal több, mint az Európai Unió által 2020-ra kitűzött 95 g/km-es célérték.

Holott 2010-16 között még folyamatos csökkenést tapasztalhattunk a technológiai fejlesztéseknek (könnyebb karosszériák, start-stop rendszerek, kis lökettérfogatú turbómotorok elterjedése) köszönhetően.

https://m.origo.hu/auto/20200629-tobbet-szennyeznek-az-uj-autok.html

Jöhet az európai autógyártás versenyképtelenné tétele a büntikékkel.
 

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
2 308
3 924
113
2019-ben gazdára lelt új autók kilométerenként átlagosan 122,4 gramm CO2-t bocsátottak ki (a WLTP-nél kevésbé reális, régi NEDC ciklus szerit mérve), ami 1,6 grammal több, mint 2018-ban, és 27,4 grammal több, mint az Európai Unió által 2020-ra kitűzött 95 g/km-es célérték.

Holott 2010-16 között még folyamatos csökkenést tapasztalhattunk a technológiai fejlesztéseknek (könnyebb karosszériák, start-stop rendszerek, kis lökettérfogatú turbómotorok elterjedése) köszönhetően.

https://m.origo.hu/auto/20200629-tobbet-szennyeznek-az-uj-autok.html

Jöhet az európai autógyártás versenyképtelenné tétele a büntikékkel.
De ha kis könnyű autókat csinálsz, akkor nem 95, hanem 84 a célszámod, míg ha nagy nehezeket, akkor 125 is okés... Ezért van ez a trend, valamint mivel a tank kategóriás járművek ellen nincs ösztönző, sőt, zöld rendszámmal még egy halom kedvezményt is kapsz, igaz, az átlagfogyasztás közel 9 liter...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Ooorky

Hpasp

Well-Known Member
2018. január 28.
2 540
11 450
113

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 305
35 558
113
Megelőzte a Tesla a Toyotát, szerdán ők lettek a legértékesebb autógyártó a világon.

A Tesla így 207,2 milliárd dollárt (csaknem 65 ezer milliárd forintot) ért, a Toyota pedig 201,9 milliárdot (nagyjából 63 ezer milliárd forintot).
A Tesla 103 ezer autót adott el idén az első negyedévben, ami nagyjából a 4 százaléka a Toyota értékesítésének. Utóbbi 2,4 millió kocsit adott el az időszak alatt.
Meg mindezt úgy, hogy 1 hetes hír, hogy mennyire kérdéses minőség az, amit adnak...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
1 758
3 059
113
Megelőzte a Tesla a Toyotát, szerdán ők lettek a legértékesebb autógyártó a világon.

A Tesla így 207,2 milliárd dollárt (csaknem 65 ezer milliárd forintot) ért, a Toyota pedig 201,9 milliárdot (nagyjából 63 ezer milliárd forintot).
A Tesla 103 ezer autót adott el idén az első negyedévben, ami nagyjából a 4 százaléka a Toyota értékesítésének. Utóbbi 2,4 millió kocsit adott el az időszak alatt.


Ez az igazi virtuális baromság !

Ezt meg még be sem vezették és máris qrva sokat ér a sok idiótának !

https://www.portfolio.hu/befektetes...amion-az-uj-tesla-vagy-tozsdei-remalom-436842
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
5 658
9 236
113
Megelőzte a Tesla a Toyotát, szerdán ők lettek a legértékesebb autógyártó a világon.

A Tesla így 207,2 milliárd dollárt (csaknem 65 ezer milliárd forintot) ért, a Toyota pedig 201,9 milliárdot (nagyjából 63 ezer milliárd forintot).
A Tesla 103 ezer autót adott el idén az első negyedévben, ami nagyjából a 4 százaléka a Toyota értékesítésének. Utóbbi 2,4 millió kocsit adott el az időszak alatt.

Hihetetlen mennyire türelmesek voltak a befektetők eddig a Teslához annak ellenére,hogy eddig nem sok nyereséget hozott.
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
1 758
3 059
113
Drágán kell tartani...? Tessék...? Mi van...?
Nem merő passzióból drágák azok a kocsik. Nem tervgazdálkodás van. Ilyen rohadt sokba kerülnek. Ez nem valami mesterségesen fenntartott magas ár.

Komolyan mondom, az állam keresem a földön. Játszott itt a mémekkel operáló bölcs és okos Rébusz bácsit és ekkora bugyutaságot képes vagy leírni.
Ez nem drágán tartás. Simán a piaci folyamatok miatt kerül ennyibe, úgy, hogy a ritkaföldfémeket és mást kvázi rabszolgamunkával termelik a 3. világbeli országokban...
A villanytöltőt eddig vadászni kellett. Mióta megemelték az árat, azóta nemigen látok töltésen levő kocsit ahol eltekerek mellettük...


Mond már meg mi kerül 2x 2.5x többe a villanyautóba ? Semmi vazze SEMMI ! Töredéknyi beszállító , sokkal kevesebb költség ! Kicsit gondolkodj bazzeg a kibebaszott sz-ifon-ban mi kerül annyiba ? Annyira elképzelhetetlen az , hogy ez egy üzlet politika mert már most se tudják aksival kiszolgálni ezt a töredéknyi autót ! Ha annyiba kerülne mint egy szimpla korszerű diesel vagy benzines akkor mindenki azt akarna aki kibékül a hátrányaival ! És vissza állna a cucializmus és várhatnánk 5-7 évet egy autóra ! Szóval amikor olyan terepre érsz ahol nem vagy magabiztos vagy nem érted akkor mindig értetlenkedsz ! Pedig csak tudd , hogy ugyan ez megy minden elektromos/akkumulátoros járművel ! Sosem lesznek tömeg cikkek a tényleg használható és felelősséggel értékesített elektromos járművek !
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 305
35 558
113
Mond már meg mi kerül 2x 2.5x többe a villanyautóba ? Semmi vazze SEMMI ! Töredéknyi beszállító , sokkal kevesebb költség ! Kicsit gondolkodj bazzeg a kibebaszott sz-ifon-ban mi kerül annyiba ? Annyira elképzelhetetlen az , hogy ez egy üzlet politika mert már most se tudják aksival kiszolgálni ezt a töredéknyi autót ! Ha annyiba kerülne mint egy szimpla korszerű diesel vagy benzines akkor mindenki azt akarna aki kibékül a hátrányaival ! És vissza állna a cucializmus és várhatnánk 5-7 évet egy autóra ! Szóval amikor olyan terepre érsz ahol nem vagy magabiztos vagy nem érted akkor mindig értetlenkedsz ! Pedig csak tudd , hogy ugyan ez megy minden elektromos/akkumulátoros járművel ! Sosem lesznek tömeg cikkek a tényleg használható és felelősséggel értékesített elektromos járművek !
Az akksi...
A 85 kWh-s akksi a Teslában 12 ezer dollár tája pluszban a kocsi alapára felett...
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
1 758
3 059
113
Az akksi...
A 85 kWh-s akksi a Teslában 12 ezer dollár tája pluszban a kocsi alapára felett...


De akkor mi olyan geci drága az alap Teslába ? A fos kidolgozás vagy a 4 villanymotor ? Ne idegesíts már egy Tesla áru BMW vagy Meci az autógyártás csúcsa minden téren azok az elektromos rocskák ezekhez képest is úgy túl vannak árazva , hogy az botrány !