• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
3 312
5 878
113
Viszont elvileg oylan szabadalmaik vannak, hogy csak na...

Nem az autó a lényeg, hanem töltő.
Csak arra vártak fizetőssé váljon a töltés, mivel osztalékot kapnak. Ezért használhatják az autógyártók ingyen a szabványukat.
ICE-nél is az olajban van az igazi nagy pénz, nem az autógyártásban.
 

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
2 292
3 863
113
Hihetetlen mennyire türelmesek voltak a befektetők eddig a Teslához annak ellenére,hogy eddig nem sok nyereséget hozott.
Az Amazon 14 évig nem hozott profitot, mert minden bevételét a növekedésbe, fejlesztésbe forgatta vissza. Ott viszont egyértelmű volt, hogy jó pályán van a cég, akár nyereséges is lehetne, ha nem lenne fontosabb a stratégia. A Tesla esetében nem vagyok meggyőződve a szilárd alapokról.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 287
2 678
113
Azt kéne megérteni, hogy:

1. a világ nem csak Budapest belvárosa;
2. az autózás jó, mert mobilitást ad az embereknek, ahogy a kerékpár is, csak alacsonyabb fokút, ahogy a lovaglás is jó, a repülés is jó, mert az utazás magában is tud jó lenni. A mértékletesség persze fontos, de sokaknak nem választás kérdése, hogy menniük kell-e. Az imádott túlpumpált városaitok miatt, amik a centralizált méretgazdaságos ipar externáliáit a társadalmon terítik szét, az autósok bűneként álcázva azt;
3. nem tiltás kell, csak a szabályok betartatása, és betartható szabályok alkotása.
4. Ha mindenki kerékpárral járna, akkor lenne kerékpárdugó a körúton, mert akkor az aszfaltozott sávot átalakítanák, mert úgysem kell ekkora, és legyen korzó, stb...

Amúgy a körúton folyton dugóról beszéltek, én amikor árra járok nem szokott dugó lenni. Ennyit számít, hogy nem ingázok a csordával, és csak akkor megyek be Mordorba, ha a szabad világ sorsa a tét.

Furcsa, hogy racionális, tapasztalt emberek autóügyben milyen téveszméket vallanak.

Az autózás jó, mert "mobilitás": itt az kellene meglátni, hogy melyik közlekedési forma milyen áron ad milyen mobilitást. "Imádott" belvárosunkban az autó nem a legjobb választás, sőt: túl sok emberélettel fizetünk érte. Ha én, Átlag Troll be tudom ezt látni, akkor másnak is sikerülhet.

A dugók az autók miatt vannak, nem a biciklisek miatt, ennyire tényleg legyünk már racionálisak. Előfordulhat egx pici, rövid fennakadás egy-egy bringás miatt, de rendszerszinten a dugók oka a túl sok autó.

"Betartható szabályokat" tiltás helyett: most is betartható szabályok vannak. Az emberek nem tartják be azokat. Pint arról van szó, hogy a tömegeknek nincs önmérsékletük: amíg lehet valahol autózni, addig ott autózni is fognak.

Vajon akinek tényleg muszáj autóznia, az miért nem a fölöslegesen autózókra mutogat?

Tegnaptól fizetős a parkolás Budapesten: azonnal visszaesett a forgalom, nálunk a reggeli dugó is beállt a "nyári" szintre. Ezek szerint mégiscsak meg tudják oldani máshogy a kedves népek a közlekedést?

Sztem ez nem Autósok vs. Bringások vita. Sokkal inkább Felelős közlekedők vs. Leszari közlekedők lenne a helyes törésvonal, és azonnal értelmesen lehetne beszélgetni vádaskodás helyett.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
3 312
5 878
113
Tegnaptól fizetős a parkolás Budapesten: azonnal visszaesett a forgalom, nálunk a reggeli dugó is beállt a "nyári" szintre. Ezek szerint mégiscsak meg tudják oldani máshogy a kedves népek a közlekedést?

Mondjuk az olyanokat is bírom akik elégetnek 4-5000ft-nyi üzemanyagot, hogy eljussanak valahova, de a végén inkább gyalogolnak fél órát valamelyik áruház parkolójától, hogy ne kelljen kifizetni 400ft-ot parkolásért.
 

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
2 292
3 863
113

Fennek

Well-Known Member
2010. május 8.
6 924
21 818
113
https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/a32970167/f-150-generator-pro-power-onboard/

2, vagy 2,4, vagy 7.2 kW teljesítményű hálózati feszültségű inverteres generátor lesz beépítve az új F-150-esekbe, ezzel integrált megoldást adva a gyengébb infrastruktúránál dolgozó mestereknek, munkásoknak. A prospektus szerint egy tank üzemanyagról 32 órán át tud majd egy hegesztőtrafót táplálni a közepes kiépítés.
Szóval ezzel mennek majd Teslát menteni? :D
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 068
3 308
113
Csak szimplán elvenni a jogsit 1 évre ! Plusz vagy 500 000 jó Magyar Ft bírság a tetű biztosan lesápadna mind !
Egyre kevésbé hiszek felnőttek esetében a retorzióra épített jellemfejlesztésben...(Na jó; pár évtized - hogy öregen, elnyúzva jöjjön ki - kényszermunkára ítélve)
Ezek a maguk kiválóságáról és más pondróságáról gondoló egoista ösztönlények, akiknek vagy van megfelelő anyagi háttere (ebben az esetben semmi nem állítja meg őket), vagy ha nincs, akkor sem fogják beismerni, hogy idióták voltak. Mert nehogy má'!
Ne tégy olyat másnak, amit magadnak sem kívánsz? Lúzerség a szemükben.
Ezek mentálisan menthetetlenek, morálisan javíthatatlanok, intelligenciában felülről lekorlátoltak.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
30 186
35 204
113
Te is magad, a napi videók linkeléséért. :rolleyes:

Hogy ne kelljen fáradnod, itt a következő kettő, és írok egy botot, hogy egyből ide posztolja, hogy pihenhess és ne stresszeld magad!



Majd egy markov láncot is betanítok a kommentjeidből, hogy a kommentárt is egyből tudja gyártani ;)
Tehetek én, hogy autót vezető gyökereket könnyű találni az utakon...?

A mai mérleg...

  • Elnök utca-Orcy út. Már 2 másodperce zöld nekem, amikor még mindig jöttek a Keleti felől. Full pirosba mentek bele. A mögöttem levő autókból már át sem ért sok, mert rövid a zöld.
  • Az Üllői és a Elnök utca sarkán 6 másodpercen belül csak 3 súlyos szabálytalankodót láttam 5 sec alatt. Egyik ráállt a járdára, kettő beragadt a kereszteződésbe és mivel az egyik nagyon le akart jönni, hát szépen ráállt a zebrára, én kelek át rajta és a másik holtteréből előre igyekvő meg majdnem elütött engem, mert menni azt kell...

    Csak, hogy tisztába tegyük, ezt két lámpás hely volt egymás után. A durván szabálytalankodók aránya 100%.

  • Aztán a Haller-Nagykörútnál egy balfasz SUV-os csak azét nem lökött fel a hídra felmenve, mert én húzódtam át a másik sávba... Mert menni azt kell, nem számít más.

  • A nap végén mondjuk kétkerekű barmot is láttam, aki a Tompa utcából pirosnál indult ki a Körútra, mert az a 2 sec-et nehéz lett volna megvárni, amíg zöld lesz... Este 10-kor...
 

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
2 292
3 863
113
Eltörtem az ablakemelő kapcsolóját a kocsiban, de találtam 3d modellt róla. Cimbi kinyomtatja, kipróbáljuk, hátha jó. Persze randább lesz, de kísérletnek jó, amíg szerzek bontottat. Majd beszámolok, ha lesz már miről.
 

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
2 292
3 863
113

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
2 243
3 552
113
Nem kirívóbb, mint a többi szemfényvesztés a hibridek/elektromos autózás marketingjében.

Nem mondom hogy rosszabb, ellenben van üzemeltetési tapasztalat pont 3,5 literes V6-osokkal és aki az ‘eco’ szót ezekkel bármilyen kontextusban együtt képes használni, azt nyerítve kiröhögöm, mert a V6 mint olyan biztosan nem az gazdaságos üzemanyag felhasználásra van kihegyezve. Inkább úgy mondanám hogy egy MOL részvénycsomaggal kombinálva egy valóságos gazdasági örökmozgó. :D