Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
3 974
13 975
113
De, elég durván igaz. Mert, ha tiszta és OLCSÓ áram van, akkor szinte minden van.
A tengervized sótalanítod, hulladék újrahasznosításnál is jól jön és fűteni is lehet vele akár gáz helyett is.
Csak képzeld el mi lenne, ha az egész fejlett világ követte volna FR példáját és ma 20-80 gCO/kWh lenne az átlag és nem 500+...

....vagy nem torpan meg a Th vonal fejlesztése politika és Csernobil miatt is.

Helyett ilyen szarra sem jó, szél, nap és mindenféle bohóckodás megy.
Ez mind szép, de sajnos a nukleáris energia ma már mem olcsó, és ha érdemben szeretnék Európában Franciaország szerinti arányokat produkálni, hirtelen több száz erőműre lenne szükség. Az Uránkészletek is végesek, azt is bányászni kell. A radioaktív hulladékkezelés sem egyszerű.
Mondom, nem vagyok ellene, de megvannak a korlátai.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 857
15 242
113
Nincs műhelyem, meg volt is vele tapasztalatom. Nyáron gyorsan keményedik, hidegben meg megkeményedik. Kösz nem, nekem belefér az életembe 4 évente 2x100 ezer gumira, meg évente 4 óra munka. Helyem van tárolni, neked meg jó csodálkozást majd az első igazi téli napon.

A helyzet az, hogy nekem van vele tapasztalatom, még direkt ki is vittem igazi agyhalott módon baromkodni az első igazi téli napon, neked meg semmilyen tapasztalatod nincs vele, gyakorlatilag a levegő beszéled a régi marhaságokat.

Nem a polc aljáról kell választani. Normális márkától - Conti, Goodyear, Vredstein, Michelin - választva tökéletesek.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
T

Törölt tag 4082

Guest
Nincs műhelyem, meg volt is vele tapasztalatom. Nyáron gyorsan kopik, hidegben meg megkeményedik. Kösz nem, nekem belefér az életembe 4 évente 2x100 ezer gumira, meg évente 4 óra munka. Helyem van tárolni, neked meg jó csodálkozást majd az első igazi téli napon.
Mondjuk 100 ezer Ftért prémium gumit 14es felnire se nagyon kapsz. 200ért meg igen. És amíg nem próbáltad a különbséget se hiszed el.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 857
15 242
113
Én is ~3 év múlva 4 évszakost fogok venni a nyári helyett, a télit meg odaadom ajándékba a felnihez.
Ma már teljesen jók a magyar utakra.

Szerintem is, csak van aki a gumistól hallott okosságokat mondogatja, meg az évtizeddel előtti szériákról való tapasztalatokat.

Részemről az első dolog volt, hogy eladtam a gyárilag szerelt nyárit (utánanézve meg tapasztalat alapján nem is volt valami jó gumi), és felpakoltam a négyévszakos, volt bennem némi félsz a dologtól, hogy jó lesz-e, a pozitív reviewk ellenére, de azóta számtalanszor bizonyított élesben is.

A bekerülése éppenséggel nem volt olcsó, de az élettartamra számítva a tárolás/felrakás költségeit tulajdonképpen ingyen lesz az új szett, az éves fölösleges hercehurcáról nem is beszélve.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Ez mind szép, de sajnos a nukleáris energia ma már mem olcsó, és ha érdemben szeretnék Európában Franciaország szerinti arányokat produkálni, hirtelen több száz erőműre lenne szükség. Az Uránkészletek is végesek, azt is bányászni kell. A radioaktív hulladékkezelés sem egyszerű.
Mondom, nem vagyok ellene, de megvannak a korlátai.
11 Ft/Kwh ha ez nem olcsó akkor megmondod mi olcsó?
És ebben a reprocessziós és remediációs díj is benne van.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Szerintem is, csak van aki a gumistól hallott okosságokat mondogatja, meg az évtizeddel előtti szériákról való tapasztalatokat.

Részemről az első dolog volt, hogy eladtam a gyárilag szerelt nyárit (utánanézve meg tapasztalat alapján nem is volt valami jó gumi), és felpakoltam a négyévszakos, volt bennem némi félsz a dologtól, hogy jó lesz-e, a pozitív reviewk ellenére, de azóta számtalanszor bizonyított élesben is.
Am ez tényleg a gumitól függ. Az ilyen 25 ks gumiknál szerintem ég és föld. De azoknál am a téli és nyári is csak szódával megy el. Valamire való prémium alja gumi meg 13as felninél is inkább 30 a valódi prémium meg inkább 40. Csak ugye a gumin spórolás olyan szintű, hogy még a gumis is hülyén nézett amikor apa a hobbyautónak tartott passat 32Bjére prémium gumit akart venni, mer h erre minek? Hát babám azért, mert attól hogy régi még ég és föld a különbség úttartásban. Csak ugye ehhez egyszer nem fillérbaszóskodni kéne, hanem kifizetni az autózás valódi költségeit
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Mondjuk 100 ezer Ftért prémium gumit 14es felnire se nagyon kapsz. 200ért meg igen. És amíg nem próbáltad a különbséget se hiszed el.
195/65/R15 Nézzük már meg, hogy szezonon kívül mit kapunk 20 és 30 ezer forint között!
Jó dolog ez a négy évszakos csoda, csak az a gond, hogy minden teszten kikapnak a normális téli és normális nyári gumiktól is. Nem, nem a prémium, hanem az átlag gumiktól. Persze az is igaz, hogy a Ling Long és hasonló csodáknál jobbak, de ki ne találjuk már, hogy egy -30 és 40 fok közé optimalizált gumi jobb, mint amit -30 és 10 meg mint amit 10 és 60 fokos hőmérsékletű aszfalthoz kevertek ki.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 857
15 242
113
Am ez tényleg a gumitól függ. Az ilyen 25 ks gumiknál szerintem ég és föld. De azoknál am a téli és nyári is csak szódával megy el.

Pontosan. Aki a Tescos Csangunk téli-nyári szettben gondolkodik, ami hát, khmm, téli nyáriban sem egy erős mezőny, ott el lehet képzelni milyen lehet a négyévszakos. Na azt én sem ajánlom senkinek, meg különben is, ahogy mondani szokás, azon a négy tenyérnyi felületen múlik az életed. Akkor már legyen jó.

Valamire való prémium alja gumi meg 13as felninél is inkább 30 a valódi prémium meg inkább 40. Csak ugye a gumin spórolás olyan szintű, hogy még a gumis is hülyén nézett amikor apa a hobbyautónak tartott passat 32Bjére prémium gumit akart venni, mer h erre minek? Hát babám azért, mert attól hogy régi még ég és föld a különbség úttartásban. Csak ugye ehhez egyszer nem fillérbaszóskodni kéne, hanem kifizetni az autózás valódi költségeit

Prémium négyévszakosnál biztos nem a spórolásról szól, mert drágább, mint a sima szett: 240 körül volt a teljes szettem (Michelin CrossClimate+). Mondjuk úgy, hogy eladtam a régit, és megspórolom a betárolás / felrakás / csere felni árát, plusz nem dobok ki el ugyan nem kopott, de elöregdett két teljes nyári/téli szettet 6 év múlva, bőven vissza fogja hozni az árát is.

A gumin sem szabad spórolni, és különösen igaz az, hogy a neves gyártók minőséget adnak több pénzért. Egyébként is tartom, hogy az olcsó lesz a drága, ha nem adja a termék a pénzedért az elvárt minőséget, akkor az olcsó termékre csak kidobod a pénzed, majd rájössz hogy sz*r és aztán megveszed a drágát is.
 
  • Tetszik
Reactions: gergo55
T

Törölt tag 4082

Guest
195/65/R15 Nézzük már meg, hogy szezonon kívül mit kapunk 20 és 30 ezer forint között!
Jó dolog ez a négy évszakos csoda, csak az a gond, hogy minden teszten kikapnak a normális téli és normális nyári gumiktól is. Nem, nem a prémium, hanem az átlag gumiktól. Persze az is igaz, hogy a Ling Long és hasonló csodáknál jobbak, de ki ne találjuk már, hogy egy -30 és 40 fok közé optimalizált gumi jobb, mint amit -30 és 10 meg mint amit 10 és 60 fokos hőmérsékletű aszfalthoz kevertek ki.
Nagyon jó, pont ugyanebben a méretben vettem prémium Michelin gumit idén: 40 k huf/darab áron és a legolcsóbb hasonló kategóriás volt 35 k. Na e van, innen indul a gumi ára, amit fel is raksz az autóra. Nem 20 és 30 között...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kurfürst

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
A helyzet az, hogy nekem van vele tapasztalatom, még direkt ki is vittem igazi agyhalott módon baromkodni az első igazi téli napon, neked meg semmilyen tapasztalatod nincs vele, gyakorlatilag a levegő beszéled a régi marhaságokat.
1 szettem volt belőle 13 éve. Látom a tesztekben, hogy van fejlődés, megértem azt is, hogy nincs kedved szarakodni a cserével meg a tárolással, csak ne meséljük már azt sem, hogy egy összehasonlítható árú télit meg nyárit is simán megesz egy négy évszakos gumi.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Nagyon jó, pont ugyanebben a méretben vettem prémium Michelin gumit idén: 40 k huf/darab áron és a legolcsóbb hasonló kategóriás volt 35 k. Na e van, innen indul a gumi ára, amit fel is raksz az autóra. Nem 20 és 30 között...
Nekem Continental Winter Contact van fent, 2018-ban vettem, azért erre esett a választásom, mert 2017-ben ebben a méretben több tesztben, közte az ADAC-ban is ezt hozták ki elsőnek. Akkor darabja 28 000 forint volt. Ahogy nézem ez a gumi most 22 ezertől megy.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 857
15 242
113
1 szettem volt belőle 13 éve. Látom a tesztekben, hogy van fejlődés, megértem azt is, hogy nincs kedved szarakodni a cserével meg a tárolással, csak ne meséljük már azt sem, hogy egy összehasonlítható árú télit meg nyárit is simán megesz egy négy évszakos gumi.

Na látod, ez az, 13 éve még elég kezdetleges volt, most meg már tényleg jó, csak zsebbenyúlós.

És nem, persze hogy nem fogja megenni, minimálisan rosszabb, mint a dedikált téli, vagy nyári. Lásd pl. ezt a random tesztet.
Michelin CrossClimate Plus test and review of the Michelin CrossClimate+ | AllTyreTests.com

Ezek persze papír számok, a lényeg úgyis, hogy tudsz-e vele normálisan közlekedni télen - nyáron. Arra meg az a válasz, hogy simán.


De ez meg nekem bőven belefér átlagos használatban, és őszintén - a gyakorlatban én nem igazán éreztem a különbséget. Eddig nem csúszott, nem taknyolt, télen meg normális ember nem vereti neki télivel sem.

Érdemes azon is elgondolkodni, hogy melyik gumi lesz jobb hosszú távon, amikor már kopott és öregedett is - a rendszeres, indokolt időnként cserélt négyévszakos, vagy az élettartam végéig kimaxolt téli/nyári. Ha valaki tényleg sokat megy, vagy extrém körülmények között, oda indokolt lehet a dedikált gumi.

Ez valahol ugyanolyan vita, mint a diesel vs benzin: felhasználástól függ, mi a jobb választás neked.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and papi
M

molnibalage

Guest
Fene tudja, de ha van a hó alatt egy jó kis black ice, azon semmi nem fog megtapadni.
Egyébként itthon is ez a helyzet, nézz be bármilyen gumis beszélgetésbe. A nagy része elvan a nyárin, mondván minek arra a 3 havas napra téli gumi, egy része a két szék között föld 4 évszakos gumikat isteníti vallásos hittel, teljesen ignorálva a racionalitást. Nagyon kevés olyan autós van, akinek van egy szett nyári meg egy szett téli.
Hát ismerősi körömben senkit nem ismerek, aki ne cserélne vagy 4 évszakosat tolna.

Ez mind szép, de sajnos a nukleáris energia ma már mem olcsó, és ha érdemben szeretnék Európában Franciaország szerinti arányokat produkálni, hirtelen több száz erőműre lenne szükség. Az Uránkészletek is végesek, azt is bányászni kell. A radioaktív hulladékkezelés sem egyszerű.
Mondom, nem vagyok ellene, de megvannak a korlátai.

Nézd meg a német és francia ár közötti difit és ezt gondold át újra...
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 762
17 838
113
Ez mind szép, de sajnos a nukleáris energia ma már mem olcsó, és ha érdemben szeretnék Európában Franciaország szerinti arányokat produkálni, hirtelen több száz erőműre lenne szükség. Az Uránkészletek is végesek, azt is bányászni kell. A radioaktív hulladékkezelés sem egyszerű.
Mondom, nem vagyok ellene, de megvannak a korlátai.
Energiewende, elköltve 1300 milliárd €, ugyanúgy 500g CO2/kWh és egyre drágább a német áram. Ha 13 milliárd €-val számolom Paks 2-t, akkor ez 100 Paks 2, vagyis 200 darab 1,2GW-s reaktor, ami 240GW

2035-ig kiesik 84GW nukleáris teljesítmeny, mivel elöregszik/lebontják.

A németek kiépítettek egy 62GW szél és 54GW napelemes rendszert a fenti pénzből, nevetséges rendelkezési állási rátával, míg az atomerőművek 94% feletti rendelkezési állási rátát hoznak.

Németorszag 2019-ban 511TWh villamos energiát fogyasztott. A ma üzemben lévő paksi reaktorok 500MW villamos teljesítményűek/darab. Ha a magyar adatokat veszem alapul, akkor 90%-os rendelkezésre állás mellett egy reaktor 3,94TWh villamos teljesítményt állít elő évente. Ha az Energiewende 1300 milliárdja atomenergiába megy, akkor csak a 200db, öreg paksi reaktor 788TWh energiát szolgáltatna, bárhol, bármikor.

A jelenlegi zseniális rendszer (EEV-Gesetz) csak önmagában évi 30 milliárd € veszteség, amit mi fizetünk.
 
M

molnibalage

Guest
Ez mind szép, de sajnos a nukleáris energia ma már mem olcsó, és ha érdemben szeretnék Európában Franciaország szerinti arányokat produkálni, hirtelen több száz erőműre lenne szükség. Az Uránkészletek is végesek, azt is bányászni kell. A radioaktív hulladékkezelés sem egyszerű.
Mondom, nem vagyok ellene, de megvannak a korlátai.
De egyszerű. Paks éves hulladék üzemanyag 100 tonna. Ez kb. 5 m.
Lassan mondom, hogy mindenki megértse.

ÖT
SZÁJBAVERT
KÖBMÉTER
ÉVENTE

Ha szerinted évi 5 m3 anyag kezelése nem egyszerű, akkor szerintem ezt gondold át újra...
Ezt víz alatt mozgatják és tárolják aztán már a léghűtés is elég neki - 100% passzív - és aztán az sem kell neki.
A világ egyik legdurvább rozsdamentes fémötvözetében van a pasztilla, maga a benne levő fém nem vízoldható. Ezt teszik el egy vízzáró föld alatti helyre.

Ebből árulja már el a sok gyök, mi a fasz baj lehet....? De tényleg.
Eleve föld alatt van, ahol senki a közelébe sem megy és így van még rárakva hány védelmi réteg is.
Halmazállapotot nem tud váltani, tehát se gőz, se gáz formátumban sem jön fel. Soha.

Tudod mi a nem egyszerű.
Egy lapát szállítása egy szélerőműnek.
Ez darab szutyok lapát. Egy 10 GW-os névleges teljesítményű szélfarmhoz - ez is kevesebbet termel, mint Paks 1 - kell kb. 15 ezer darab ilyen.
A kb. 2 MW-os turbinának van 55-60 méteres laptája. Na, ezt kell szállítani, majd elvinni és aztán kezdeni valami valamit...
Ja, hogy ez ma az, hogy elássák nagyrészt.
IomUa_ONUDc1IbJSZkXoozPzb3WssL0wGuERLYp8muZnXTHPwJ0k7oBkjueq4dnaNO-YjAnygdFDTgw-uZQIz0iErFMKjTuCLJRGkY9jg7bBOl2rVEdlfSN8mI-PomktQr51Xus8lPf4pA


"Környezetvédelem."
Meg az apjuk faszát azt...
-1x-1.jpg
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 857
15 242
113
Van amikor egy kép többet árul el ezer szónál. Ez is ilyen.

36067773_7dde979bd64d9d6c5f8eb2fbab4a98bb_wm.png


A képen állítólag egy Toyota szabadalom látható, amelyen láthatóan egy 90-es évekbeli (6. generációs) de még mindig vígan működő szívóbenzines Honda Civic vonszol maga után valami alternatív hajtáshoz való naftát tartalmazó moslékostartályt, mert ez mindennél jobban megmutatja, milyen a Toyota által elképzelt, csupanagybetűs JÖVŐ.

A Toyota szabadalmi ügyvivő osztályán szerintem üresedések lesznek, a rivális Hondánál meg szakadnak a röhögéstől.

 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus