Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 962
113
Ez kampány része vagy tényleg szükség volt erre?

Osztrák autóklubnak van mobil töltőállomása, gondolom nem véletlenül.
Felírat "picit" csal, a vontató jármű dízel és egy nagy power pack-ot hurcol, nem generátort.


ytyhIeW.jpg
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 663
27 831
113
Amúgy pont hasonlót láttam vasárnap hazafele. Délután, BAH csomóponti felüljáró kifele oldal, nézem, hogy kollega a leghülyébb helyen állt meg vészvillogóval. Na odaérek és látom, hogy a furgonon túl ott van elöl egy delejes jószág aki kifogyott a naftából aztán az ampereket valahogy vissza kéne tölteni. Benzinesnél csupán az lenne, hogy némileg égő pofával elmész a köpésre lévő OMW kúthoz, 5-10 literes kanna teletölt, majd vissza és vuss mehetsz. Viszont az elektromosnál kb egyszerűbb instant a trélerest hívni mert, hogy azt helyben te nem fogod tudni sehogy se életre kelteni az hótsicher. Ennyit a nagy elektromobilitásról meg mindenről, köszönöm, nem kérek semmi ilyet.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
Amúgy pont hasonlót láttam vasárnap hazafele. Délután, BAH csomóponti felüljáró kifele oldal, nézem, hogy kollega a leghülyébb helyen állt meg vészvillogóval. Na odaérek és látom, hogy a furgonon túl ott van elöl egy delejes jószág aki kifogyott a naftából aztán az ampereket valahogy vissza kéne tölteni. Benzinesnél csupán az lenne, hogy némileg égő pofával elmész a köpésre lévő OMW kúthoz, 5-10 literes kanna teletölt, majd vissza és vuss mehetsz. Viszont az elektromosnál kb egyszerűbb instant a trélerest hívni mert, hogy azt helyben te nem fogod tudni sehogy se életre kelteni az hótsicher. Ennyit a nagy elektromobilitásról meg mindenről, köszönöm, nem kérek semmi ilyet.
Kéred-nem kéred, ezt kapod. Majd beraksz egy aggregátort a csomagtartóba.
 
M

molnibalage

Guest
Összefújta a szemetet a szél.
Mert haladni akarnak? Mert az jár? A piros lámpa meg csak dísz...
(Két napja majdnem összement előttem hasonló helyzetben két kocsi úgy 70-es tempóval...)

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

nagyoncivil

Well-Known Member
2018. október 26.
320
795
93
Éljen, éljen, megmenekült a bolygó! Jönnek az öt perc alatt feltölthető elektromos autók!!! Már csak alig öt év! (irónia vége)
"Öt perc alatt teljesen feltölthető akkumulátorokat gyártottak, ez fontos lépcsőfok az elektromos autók töltését illetően, ami így annyira felgyorsulhat, mint a benzin vagy a dízel tankolása."
"cél, hogy 2025-ben már öt perc alatt 100 mérföldre (161 kilométerre) elegendő töltést tudjanak biztosítani."
Tény, hogy a címben nem tértek ki rá, hogy mivel akarják feltölteni 5 perc alatt az említett elektromos autókat, bár feltételezem, hogy nem betonnal. ;)
Ez is megvolt, azt hiszem, lapozhatunk.
 
  • Tetszik
Reactions: Septimus
M

molnibalage

Guest
Éljen, éljen, megmenekült a bolygó! Jönnek az öt perc alatt feltölthető elektromos autók!!! Már csak alig öt év! (irónia vége)
"Öt perc alatt teljesen feltölthető akkumulátorokat gyártottak, ez fontos lépcsőfok az elektromos autók töltését illetően, ami így annyira felgyorsulhat, mint a benzin vagy a dízel tankolása."
"cél, hogy 2025-ben már öt perc alatt 100 mérföldre (161 kilométerre) elegendő töltést tudjanak biztosítani."
Tény, hogy a címben nem tértek ki rá, hogy mivel akarják feltölteni 5 perc alatt az említett elektromos autókat, bár feltételezem, hogy nem betonnal. ;)
Ez is megvolt, azt hiszem, lapozhatunk.
Szuper. Izlelgessuk. Ez kb 23kWh de lehet akár 30 is. 5 perc alatt. Hatásfok legyen 90%. Ez 300 kW tája. Biztos olcsó lesz. MW kapacitású kutak...
A trafó ára több, mint ma egy 6-8 allasos kut cakk pakk...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 787
30 565
113
Mert Baja Buggyt sem csak Bogárból lehet építeni!
Fiat alapon nekem a kedvenc a Campagnola második generációja. Kis gnóm nagyon jól elboldogul terepen, ráadásul a felfüggesztése miatt normális autóként is használható.
Fiati_Campagnola_AR_76_-_13%25C2%25B0_Btg_C.C._F.V.G.jpg
aF4jY2NMQ2qUjj4vudtA_w

Lengyel Népköztársaság autóiparának csodáját,a Tarpánt,nevezhetjük a szocializmus SUV-jának?
220px-Tarpan_front_side.jpg
6cfdadf2563d9b92eb0c92474365eead.jpg
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 849
18 962
113
Szuper. Izlelgessuk. Ez kb 23kWh de lehet akár 30 is. 5 perc alatt. Hatásfok legyen 90%. Ez 300 kW tája. Biztos olcsó lesz. MW kapacitású kutak...
A trafó ára több, mint ma egy 6-8 allasos kut cakk pakk...
A NIO szabványos méretű és kapacitású akkucsomagjainak több értelme van. Azt is cseréli a robot pár perc alatt.

Azt lehet irányított árammal tölteni, így nem bassza szét az elektromos hálózatot. Igaz, kell belőle puffer készlet a "kutakra", ellenben abból a készletből már lehet valamennyire balanszolni is, míg fogyasztóként nem annyira örülnék, ha a kocsimból kibalanszolnának indulás előtt :)

A kínai állam erre fogad, szerintem nem véletlen.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 962
113
A NIO szabványos méretű és kapacitású akkucsomagjainak több értelme van. Azt is cseréli a robot pár perc alatt.

Azt lehet irányított árammal tölteni, így nem bassza szét az elektromos hálózatot. Igaz, kell belőle puffer készlet a "kutakra", ellenben abból a készletből már lehet valamennyire balanszolni is, míg fogyasztóként nem annyira örülnék, ha a kocsimból kibalanszolnának indulás előtt :)

A kínai állam erre fogad, szerintem nem véletlen.

Ezt az egész autóval ballanszolom a hálózatot ökörségnek tartom.
Persze, most az elején majd tolják bele az adóeurókat, mint a zöldenergiába, de 5-10 év múlva ott leszel, hogy a szerződés köt, pénzt már nem kapsz, a leamortizálódott akkut a gyártó meg nem cseréli, mert nem üzemszerű használatban rongyolódott le...
 
M

molnibalage

Guest
A NIO szabványos méretű és kapacitású akkucsomagjainak több értelme van. Azt is cseréli a robot pár perc alatt.

Azt lehet irányított árammal tölteni, így nem bassza szét az elektromos hálózatot. Igaz, kell belőle puffer készlet a "kutakra", ellenben abból a készletből már lehet valamennyire balanszolni is, míg fogyasztóként nem annyira örülnék, ha a kocsimból kibalanszolnának indulás előtt :)

A kínai állam erre fogad, szerintem nem véletlen.
Ez legfeljebb városi közlekedésre alkalmas, hosszútávú mozgásra nem. Mert nem tudsz annyi akksit szétszórni, amennyi kéne. Legfeljebb autópálya forgalmas része még, de ennyi. Gondolj bele, ha ezzel kéne elmenni 200-800 km-re, akkor ehhez hány akksi kéne...

Ezt az egész autóval ballanszolom a hálózatot ökörségnek tartom.
Persze, most az elején majd tolják bele az adóeurókat, mint a zöldenergiába, de 5-10 év múlva ott leszel, hogy a szerződés köt, pénzt már nem kapsz, a leamortizálódott akkut a gyártó meg nem cseréli, mert nem üzemszerű használatban rongyolódott le...
Nettó faszság. Már csak a hatásfok romlás miatt is. Minden töltés, kinyerés és szállítás veszteség.
De a sok ökobarmot meg az zavarja, hogy egy atomerőmű hatásfoka csak 33% táján van. Az nem, ha a balanszolással lényegében a hatásfokot rúgód tökön.
Egészen elképesztő faszságokat képesek kitalálni az emberek, hogy megoldják a szent intermittens erőművek baját.
Nem kell a hálózatot telikúrni vele apám és kész.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 787
30 565
113
Kár, hogy ezek a karakteres kocsik kivesznek, helyettük meg kapjuk az egyen (szart).
16 éves Kalosom van.Tavaly elgondolkodtam,hogy befektessek egy generálba,vagy vegyek egy új kocsit.Körbenéztem,és nem találtam nekemvalót.Nekem melos kocsi kell,megbizható és praktikus,jol pakolható,és gazdaságos.Hát,egyszerűen nincs.Divatdizájnos drága kacatok.Dacia az egyetlen,még praktikusnak mondható kombi.De nem tetszet.Kéne egy praktikus jó autó,de a Fiat Palio volt az utolsó olyan-meg a Daewoo,mig volt.(oké,tudom,Kalosbol Aveo lett,miután megvette a GM)
Pedig szerintem igenis kéne még praktikus meloskocsit is gyártani.
Végűl generáloztattam a Kalost-250ezerért.Pedig akartam venni egy kombit-de maradt a sedan.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Lengyel Népköztársaság autóiparának csodáját,a Tarpánt,nevezhetjük a szocializmus SUV-jának?
Szerintem nem, az dedikáltan könnyű teherautónak készült, mondjuk mint az ARO.
Szerintem a keleti blokkban az egyetlen gép amire a SUV jelzőt rá lehet húzni az a Niva.
Talán a Tatra gépei lettek volna olyanok még, amit direkt SUV-nek és nem munka terepjárónak vagy teherautónak terveztek.
SUV%20Tatra%20%288%29.jpg

SUV%20Tatra%20%284%29.jpg