Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
Az az igazság, hogy nosztalgiát érzek a corona vírus első hullámának első két hete miatt. Akkor mindenki be volt szarva és nem ment sehova, olyan jó levegő volt Pesten, hogy azt hittem visszamentem vidékre. Nem azt mondom, hogy az ötlet teljes egészében jó, de a vágyat meg tudom érteni.
OFF
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
OFF
köztörvényes munkakerülő[/URL]nek titulálták. Én is csodálkoztam, hogy Waoo ez tisztára, mint régen, de aztán elmúlt, ma már megint mennek a kocsi karavánok és neha egy perc szünet nincs amikor esetleg szomszéd falu harangját meghallanád vagy valami.']
A fórum motorral kicsit összegabalyodtam vagy nem tudom, na ez egyre érdekesebb :) spolierbe szerettem volna tenni erre generáltam valami anomáliát.

Én is így voltam, annak idején zajlott az "élet", néha elsuhant egy egy autó, teherautó, de voltak csendes szakaszok nappal, amikor csak a természet hangját halottad, délbe egy kicsit megpihent az élet vidéken, akkoriban munkás ember csak a cége által kiadott igazolással ténfereghetett nappal, mert különben hamar köztörvényes munkakerülőnek titulálták. Én is csodálkoztam, hogy Waoo ez tisztára, mint régen, de aztán elmúlt, ma már megint mennek a kocsi karavánok és néha egy perc szünet nincs amikor esetleg szomszéd falu harangját meghallanád vagy valami.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
Remélem innentől a postás meg a pizzafutár is biciklivel fog járni, a boltokat meg riksával töltik majd fel. Gondolom ezt azért nem, mert azért a kényelmi szolgáltatások kellenek.
Az utcán játszó meg nyitott ablaknál alvó falusi tahók is Starbucksot akarnak a faluba, meg metrót a temetőig.
ELlHYSEXYAA-mDF.jpg

49917566_934.jpg

mcb_doboz_1-1.jpg

:D
ba.jpg
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 823
2 539
113
Ezt most csak azért, mert szembe jött és passzol az elmúlt napok itteni kommentjeihez. Annak a trabinak volt egy színe... :)

81ben pont ilyen Volgánk volt nekünk is! Apum az uránbányában volt csapatvezető vájár és robbantó mester és a "hűségből" megvettük a szekszárdi húskombinát igazgatójának lerúgott, akkor épp 3 éves Volgáját! Mekkora király volt a fater! :D
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 308
54 746
113
A Toyota statisztikája szerint az EU ismét nem mentette meg a világot a balfasz politikájával:
" Ez utóbbinak az az oka, hogy a rendelkezésünkre álló statisztika szerint az új plug-in hibrid vásárlók mindössze 7%-a tölti rendszeresen az autóját, "
Nem erről szól a cikk, de számomra ez a lényeg belőle.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
A Toyota statisztikája szerint az EU ismét nem mentette meg a világot a balfasz politikájával:
" Ez utóbbinak az az oka, hogy a rendelkezésünkre álló statisztika szerint az új plug-in hibrid vásárlók mindössze 7%-a tölti rendszeresen az autóját, "
Nem erről szól a cikk, de számomra ez a lényeg belőle.
Ez szerintem annál több, hogy nem mentette meg a világot, de...
Ki lehetne számolni, hogy akkor ez* mennyivel is növelte a Co kibocsátást, a carbon-lábnyomot, a hulladék-lábnyomot, mennyibe került a támogatásuk... Ja, és ki, vagy kik ezért a felelősek és milyen következtetéseket vonnának le; ha megállapítódna, hogy tökön lőttük magunk (mint EU), akkor annak milyen intézményi és személyi következményei lennének? De, hogy mégjobban demagóg legyek, hány ember (vagy jegesmedve, panda stb.) halálát okozhatta egy rossz politikai és rossz iparági döntés?

(*Előállítás, állandó plusz súly cipelése -ebből adódóan nagyobb üzemanyag-fogyasztás, gumikopás, útburkolat kopása stb.)
 
M

molnibalage

Guest
A Toyota statisztikája szerint az EU ismét nem mentette meg a világot a balfasz politikájával:
" Ez utóbbinak az az oka, hogy a rendelkezésünkre álló statisztika szerint az új plug-in hibrid vásárlók mindössze 7%-a tölti rendszeresen az autóját, "
Nem erről szól a cikk, de számomra ez a lényeg belőle.
Számomra megnyitja ez azt a kérdést, hogy hogyan lehet, hogy ezek szerint pénz vagy, de a felhasználó mégis csonthülye.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 308
54 746
113

phaidros


Az a baj, hogy te feltételezed, hogy a környezet védelemről szól a súlykorrekciós EU-s szabály :D
Köze nincs hozzá!
Ez arról szól, hogy a német "prémium" gyártók helyzetbe legyenek hozva a kommersz gyártókkal szemben.
Egy 20 milliós Audi árában nem tétel az 1 misis plusz költség, hogy adócsaló legyen, és kamu környezet barát.
Egy Renault Clió árában meg 25%-os árnövekedést jelent az az 1 misi.
Az EU szabályozás egyszerűen arról szól, hogy a németek nem játszanak tisztességesen!

Szerintem a másik gusztustalan céljuk pedig a szabad mozgáshoz való szabadságjog korlátozása.
Egy mai benzines/dízel autót megtankolsz és 1000 km-en belül oda mész vele ahova akarsz.
Egy elektromos önvezető autónál 300 km-en belül oda mész ahova a kocsi megengedi. ----->Még nincs ez jelenleg de a cél világos.
Akinek meg erre sem lesz pénze az szabadon mehet majd oda ahova el tud gyalogolni, vagy bicajozni.....
Én valahogy a 7 nővér című film disztópiáját látom az EU-ban kibontakozni. :(
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Az a baj, hogy te feltételezed, hogy a környezet védelemről szól a súlykorrekciós EU-s szabály :D
Alapvetően nem vagyok annyira jóhiszemű, hogy a zöldséget feltételezzem róluk, de ha már a mögé bújtak, akkor a szerint kell "elszámoltatni" őket.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 337
10 690
113
1986-ban így látták Angliában. Azt hiszem valami becsípődés miatt jelentek meg eleve, mert éppen Labour kormány volt vagy valami ilyesmi, és hát a szovjet elvtársakkal szolidaritás. Bizonytalan úttartású, gyenge szerelési minőségű, 20-30 évvel ezelőtti műszaki színvonalú, elavult kocsik, amiket a rövid utakat leszámítva fárasztó volt vezeti és iszonyatos sebességgel vesztették mind a műszaki tartalmukat és az értéküket is a szabadpiacon.

De gyakorlatilag el lett mondva mindez, csak valamiért nem veszi be itt a gyomor..


Beleolvastam a kommentekbe, de majdhogynem ezúttal is kár volt:
Mert hogy a szokásos youtube/egyéb közösségi média színvonal-talanság: Aki a briteknél ezekkel az autókkal khm. fizikai kapcsolatba került, valószínűleg nem az ottani magasabb körökből jött:D
(Hiába na, meg meg is szoktam a HTKA elég korrekt, általában - ezekhez képest mindenképp - magasabb színvonalú diskurzusát)

A - vélhetően brit - hozzászólók az akkori angol kocsikhoz hasonlítják ezeket az ősöreg műszaki alapokra épített videóbeli jószágokat (Könyörgöm; a Nagypolszki műszaki tartalma az 1961-ben gyártani kezdett Fiat 1300/1500-é), s kritizálták az egyenesfutásukat, fékjüket.
Az elektronikus gyújtásosra átalakított 125P-met anno egyszer leforgattam negyedikben 6500 fordulatig (digitális fordulatszámmérővel mérve). 5400-al megy amúgy 150-el, s nem volt semmi baj sem az egyenesfutásával, sem a fékjével. (Na jó, cserébe a szerencsétlen OHV vezérlésnek egy szelephézaga sem stimmelt - nagyon nem - utána:rolleyes:)
S akkor a nyomorultak nem is találkoztak még a "jelesebb" konstrukciókkal: Trabant, Zaporozsec, Wartburg, 126p.
Azokhoz mit szóltak volna!?

Mondjuk az is megérne akár egy mémet, hogy az echte brit ipar miket szenvedett ki magából a 80-as évek közepén a kommersz kategóriákban...
 
M

molnibalage

Guest
Na, akkor egy kérdés.
Fater halála óta nem ment a családi kocsi. Egyszer megjárattuk még január elején, akkor ment. Alig rá 3 hétre viszont már nem indult be. Az önindító még pörgetett néhányszor, aztán már az sem. Gondoltuk akksi. Ma, 2 héttel később már annyi szufla sem volt a kocsiban, hogy a műszerfalon az óra ment volna vagy világítás.

Bikakábel összeköt, 18 perc 2500-as fordulaton történő töltés után sem ment az kocsi indítása, de a világítás ment. Sanszosan tényleg az akksi lehet a ludas. Az első töltési próbákozástól számolva az óra 00:00-rólk indult és a műszerfal világítás is ment. De mi lehet az oka, hogy 18 perc alatt nem ment át elég kraft a kábelen? Ok, hogy nem túl ideálisan lehetett a Skoda Fabia ponrjaira rákötni és kicsi a felület, de a manual és minden más ajánló szerint 8-10 percnek elég kéne lennie.

Akksit kéne cserélni? Vagy türelem és töltsük, ameddig fel nem támad, még, ha az 1 óra is?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ezek a csoda benzinek 3 hónap után elkezdenek penészesedni, simán el tudja az is tömíteni a cuccot (meg el se ég rendesen).
Lehet zárlatos is akku cella is stb.
Dobd rá töltőre aztán figyeld az áramfelvételt.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 781
3 235
113
Na, akkor egy kérdés.
Fater halála óta nem ment a családi kocsi. Egyszer megjárattuk még január elején, akkor ment. Alig rá 3 hétre viszont már nem indult be. Az önindító még pörgetett néhányszor, aztán már az sem. Gondoltuk akksi. Ma, 2 héttel később már annyi szufla sem volt a kocsiban, hogy a műszerfalon az óra ment volna vagy világítás.

Bikakábel összeköt, 18 perc 2500-as fordulaton történő töltés után sem ment az kocsi indítása, de a világítás ment. Sanszosan tényleg az akksi lehet a ludas. Az első töltési próbákozástól számolva az óra 00:00-rólk indult és a műszerfal világítás is ment. De mi lehet az oka, hogy 18 perc alatt nem ment át elég kraft a kábelen? Ok, hogy nem túl ideálisan lehetett a Skoda Fabia ponrjaira rákötni és kicsi a felület, de a manual és minden más ajánló szerint 8-10 percnek elég kéne lennie.

Akksit kéne cserélni? Vagy türelem és töltsük, ameddig fel nem támad, még, ha az 1 óra is?
Sajnos az akksi kuka. Új akksi! Az a pár nap hideg kicsinálta. Gondolom előtte se lehetett már 100%-os.
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 781
3 235
113
Ezek a csoda benzinek 3 hónap után elkezdenek penészesedni, simán el tudja az is tömíteni a cuccot (meg el se ég rendesen).
Lehet zárlatos is akku cella is stb.
Dobd rá töltőre aztán figyeld az áramfelvételt.
Januárban meg beindult, tehát a benzin akkor meg jo volt. Az hogy mennyi idő alatt "romlik meg függ attól is, hogy tele tankkal lett elrakva az auto vagy sem. Itt sanszosan az akksi a ludas.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Januárban meg beindult, tehát a benzin akkor meg jo volt. Az hogy mennyi idő alatt "romlik meg függ attól is, hogy tele tankkal lett elrakva az auto vagy sem. Itt sanszosan az akksi a ludas.
Azt is írta, hogy elsőre még sikerült indítózni, úgyhogy minimum megszívta magát vele.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 851
15 190
113
+1 akksi sudden deathre. Valszeg gyenge volt már, hideg idő, állva merülés végleg betette neki a kampót. Ha amikor még indult csak kattogott az önindító, alig nyilt a központi zár akkor biztos lehetsz benne.

Akksi kuka, újat belerak. Legegyszerűbb ha netről megrendeled és kihozzák a kocsihoz megfelelőt - jobbost vagy balost.

Üzemanyag nem tud megromlani ennyi idő alatt. 1 évig is legfejebb a szmötyi megy a tank aljára, fel lehet rázni.

Ha betárolod hosszabb időre a kocsit mert nem mész vele akkor tele tankkal, fagyálló ablakmosóval, akksiról pedig a saruz levesz, hogy ne merüljön annyira.