Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
+1 akksi sudden deathre. Valszeg gyenge volt már, hideg idő, állva merülés végleg betette neki a kampót. Ha amikor még indult csak kattogott az önindító, alig nyilt a központi zár akkor biztos lehetsz benne.

Akksi kuka, újat belerak. Legegyszerűbb ha netről megrendeled és kihozzák a kocsihoz megfelelőt - jobbost vagy balost.

Üzemanyag nem tud megromlani ennyi idő alatt. 1 évig is legfejebb a szmötyi megy a tank aljára, fel lehet rázni.

Ha betárolod hosszabb időre a kocsit mert nem mész vele akkor tele tankkal, fagyálló ablakmosóval, akksiról pedig a saruz levesz, hogy ne merüljön annyira.
Havi 1-szer terveztük azért megjáratni, ha nem is megy, ezért lepett meg, hogy 3 hét alatt lemerült. Meg a benzin miatt is, ami nov vége óta biztosan benne van, azt el akartuk fogyasztani.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
+1 akksi sudden deathre. Valszeg gyenge volt már, hideg idő, állva merülés végleg betette neki a kampót. Ha amikor még indult csak kattogott az önindító, alig nyilt a központi zár akkor biztos lehetsz benne.

Akksi kuka, újat belerak. Legegyszerűbb ha netről megrendeled és kihozzák a kocsihoz megfelelőt - jobbost vagy balost.

Üzemanyag nem tud megromlani ennyi idő alatt. 1 évig is legfejebb a szmötyi megy a tank aljára, fel lehet rázni.

Ha betárolod hosszabb időre a kocsit mert nem mész vele akkor tele tankkal, fagyálló ablakmosóval, akksiról pedig a saruz levesz, hogy ne merüljön annyira.

Apámnak romlott már meg lezárt, tele kanna benzin 8 hónap alatt, pedig az e5-ös volt. Szét kellett szedni az egész motort és átmosni friss benzinnel.

Úgy tudom az e10 már 3 hónap után elkezd rohadni.
 
M

molnibalage

Guest
Apámnak romlott már meg lezárt, tele kanna benzin 8 hónap alatt, pedig az e5-ös volt. Szét kellett szedni az egész motort és átmosni friss benzinnel.

Úgy tudom az e10 már 3 hónap után elkezd rohadni.
Csudálatos, mert aki nagyon alkalmai használó, akkor annak égetnie kell a benzint, akkor is, ha nem haszánlja a kocsit.

"Környezetvédelem"
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 917
13 892
113

phaidros


Az a baj, hogy te feltételezed, hogy a környezet védelemről szól a súlykorrekciós EU-s szabály :D
Köze nincs hozzá!
Ez arról szól, hogy a német "prémium" gyártók helyzetbe legyenek hozva a kommersz gyártókkal szemben.
Egy 20 milliós Audi árában nem tétel az 1 misis plusz költség, hogy adócsaló legyen, és kamu környezet barát.
Egy Renault Clió árában meg 25%-os árnövekedést jelent az az 1 misi.
Az EU szabályozás egyszerűen arról szól, hogy a németek nem játszanak tisztességesen!

Szerintem a másik gusztustalan céljuk pedig a szabad mozgáshoz való szabadságjog korlátozása.
Egy mai benzines/dízel autót megtankolsz és 1000 km-en belül oda mész vele ahova akarsz.
Egy elektromos önvezető autónál 300 km-en belül oda mész ahova a kocsi megengedi. ----->Még nincs ez jelenleg de a cél világos.
Akinek meg erre sem lesz pénze az szabadon mehet majd oda ahova el tud gyalogolni, vagy bicajozni.....
Én valahogy a 7 nővér című film disztópiáját látom az EU-ban kibontakozni. :(

Alapvetően nem vagyok annyira jóhiszemű, hogy a zöldséget feltételezzem róluk, de ha már a mögé bújtak, akkor a szerint kell "elszámoltatni" őket.

OFF

Ennek tudatában a saját hadiipari magyar-német kapcsolatainkban remélem benne van némi egészséges bizalmatlanság, és garanciák egy --esetleges-- "választási balesetre"!

ON



+1 akksi sudden deathre. Valszeg gyenge volt már, hideg idő, állva merülés végleg betette neki a kampót. Ha amikor még indult csak kattogott az önindító, alig nyilt a központi zár akkor biztos lehetsz benne.

Akksi kuka, újat belerak. Legegyszerűbb ha netről megrendeled és kihozzák a kocsihoz megfelelőt - jobbost vagy balost.

Üzemanyag nem tud megromlani ennyi idő alatt. 1 évig is legfejebb a szmötyi megy a tank aljára, fel lehet rázni.

Ha betárolod hosszabb időre a kocsit mert nem mész vele akkor tele tankkal, fagyálló ablakmosóval, akksiról pedig a saruz levesz, hogy ne merüljön annyira.

Havi 1-2x 10-25 km-es "karbantartó-járatás" sokkal olcsóbb mint a szerelőnél bármilyen "reboot"/átmosás/...

Átlagos embernek/családnak is van olyan barátja, ismerőse akit ennyi szívességre meg lehet kérni. (...legalábbis, nekem --kb. átlagosnak-- mindig van/volt, amikor nem voltam otthon.)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 850
15 185
113
Apámnak romlott már meg lezárt, tele kanna benzin 8 hónap alatt, pedig az e5-ös volt. Szét kellett szedni az egész motort és átmosni friss benzinnel.

Úgy tudom az e10 már 3 hónap után elkezd rohadni.

Ha jól számolom, nekem pont 12 hónapig sikerült rohasztanom a benzint - a hosszú leállás előtt direkt teletankoltam, 100-asból (E5).

Nehezen, de beindult, egy kicsit meg kellett lötyiztetni tankot (nyitott csomagtartóra ülve saját súllyal), hogy a leülepedett szmötyit kicsit felràzzam. Utána nem volt vele gond, de a többször lemerült, amúgyis koros akksi kuka lett.

Persze a benyának is van shelf-lifeja, bár nem tudom mitől romlik meg.

A Luftwaffe szintetikus repbenzinnél mindenesetre ez az idő 3 hónap volt, később 6 hóbapra növelték. Ennyit tudok. :D
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 337
10 690
113
Üzemanyag nem tud megromlani ennyi idő alatt. 1 évig is legfejebb a szmötyi megy a tank aljára, fel lehet rázni.

Egy év ide, egy év oda, Faternak mégis hiába mondom, hogy a rotációs kapája (két éve vette újonnan) tavasszal az ősszel benne hagyott szutyok 95-sel nem fog beindulni, de azért mindig bőszen rángatja, hiába. (100-assal a régi rotájával nem volt ilyen gond. Cserébe úgy tolta a pówert, mint a barom - fater ki is használta, jól túl is melegedett; meg is kotlott, a pokolba vezető út is jó szándékkal van kikövezve:rolleyes::confused:.)
Leűrítem neki a régi benyát, kifújom, stb. Új benzin a faluvégi MOL-ról, két rántás, oszt' indul.

Csikós Zsolt szokott utalni rá a Totalcar "Belsőség" rovatában, hogy a mai benzinek a ritkán - egy évben párszor - indított veteránautóknak, motoroknak finoman szólva sem barátjai.
De egy mai befecskendezős autónak talán nem lehet akadály egy öt hónapos benzin.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
M

molnibalage

Guest
Havi egyszer elmész vele ‘nagybevásarolni’, legalább megismered ezt a népszokást is.
5 éves a jogsim és gyak. nem vezettem semmit. Tehát újra meg kell tanulni.
Havi 1 vezetés = semmi rutin = csak másra vagyok veszélyes. Ha meg megtöröm a kocsit, akkor még drágább. Ennél még az is olcsóbb, ha taxival mennék ki.
Ha házhoz rendelés ehhez képest meg aztán tényleg óccó.

Lehet, hogy más nem ilyen mentalitással vezet, de én igen.

Ha régebbi a kocsi, nem 100%os az aku akkor az sajnos odáig le tud merülni 3 hét alatt, hogy az ajtót se nyitja.

Asszem 9 éves, de nem tudom milyen akksival hozták 1,5 éve.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 930
19 182
113
5 éves a jogsim és gyak. nem vezettem semmit. Tehát újra meg kell tanulni.
Havi 1 vezetés = semmi rutin = csak másra vagyok veszélyes. Ha meg megtöröm a kocsit, akkor még drágább. Ennél még az is olcsóbb, ha taxival mennék ki.
Ha házhoz rendelés ehhez képest meg aztán tényleg óccó.

Lehet, hogy más nem ilyen mentalitással vezet, de én igen.



Asszem 9 éves, de nem tudom milyen akksival hozták 1,5 éve.
Tegnap Heves megyébe utaztam...

1. Az autók 60%-a a ködben kivilágítatlanul megy, városban is, lakott területen kívül is
2. A maradék fele cask a köcsög EUs menetfénnyel van elöl pislákolva kivilágítva
3. a hétvégi autósok... Hatvanban akárhányszor járok mindig mazsolák vannak az úton. Beérek a városba (késében vagyok, ideges is vagyok emiatt, menni sem lehet a köd miatt), kifordul elém Marinéni, és 17 km/órával megy előttem végig a városon. Lilul a fejem ahogy láttom, hogy előtte a tanulóvezető 30-al mer menni (50-es végig a szakasz), és húz el. Aztán a város után ott a főút, és 40-50el mennek a 90-esben, és hiába egyenes az út, kissé dombos a táj, és a köd miatt elég limitáltan lehet belátni, szemből meg bármikor jöhet egy kivilágítatlan fasz... (90-el lehetett volna amúgy menni, ahhoz lehetett eléggé látni, és az útburkolat se volt igazán nyálkás ott)
4. ma Dunakeszin egy fasz kb 70el bevágódik a körforgalomba elém, ha nem fékezek oldalba kap, az is satuzik, megijed, rádudálok, és néz rám meglepve... mintha én lennék a hülye
5. az, hogy valaki indexel mielőtt bejön elém, már örömünnep.

Szóval:
- ha felkapcsolod a tompítottat induláskor, függetlenül attól,h ogy reggel/este/napközben van, városban mégy-e csak
- a stop, elsőbbség adás kötelező, és a jobbkezes kereszteződésnél lassítasz/megállsz, megadod az elsőbbséget
- egyenes úton főúton legalább 70-el mégy, és egyenletes sebességgel teszed. Nem az basz fel, ha valaki 80-al megy a 90-es szakaszon, hanem ha 60 és 90 közt idokolatlanul változtatgatja a sebességét.
- indexelsz
- sávváltásnál legalább a tükröt használod (de inkább a holttérba hátranézel)

Akkor a top 10%-ban leszel. Szerintem náladd sokkal bénább, és figyelmetlenebb alakok vannak az utakon. Vegyél esetleg 2-5 gyakorló órát, és ezeket a retardokat messze meghaladó szinten fogod űzni az ipart.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 930
19 182
113
Na, akkor egy kérdés.
Fater halála óta nem ment a családi kocsi. Egyszer megjárattuk még január elején, akkor ment. Alig rá 3 hétre viszont már nem indult be. Az önindító még pörgetett néhányszor, aztán már az sem. Gondoltuk akksi. Ma, 2 héttel később már annyi szufla sem volt a kocsiban, hogy a műszerfalon az óra ment volna vagy világítás.

Bikakábel összeköt, 18 perc 2500-as fordulaton történő töltés után sem ment az kocsi indítása, de a világítás ment. Sanszosan tényleg az akksi lehet a ludas. Az első töltési próbákozástól számolva az óra 00:00-rólk indult és a műszerfal világítás is ment. De mi lehet az oka, hogy 18 perc alatt nem ment át elég kraft a kábelen? Ok, hogy nem túl ideálisan lehetett a Skoda Fabia ponrjaira rákötni és kicsi a felület, de a manual és minden más ajánló szerint 8-10 percnek elég kéne lennie.

Akksit kéne cserélni? Vagy türelem és töltsük, ameddig fel nem támad, még, ha az 1 óra is?
Cserélj akkut, figyelj arra, hogy van jobb+-os és balplusszos is! Nekem 2 év után adta most épp meg magát az akku, azok sajna ilyenek, 1-10 év az élettartam, egész nagy a szórás. Ha nem garázsban tartod a kocsit akkor előbb elhasználódik. A mélykisülés se tesz jót neki. Sok rövid út se, amik alatt az indításra kivett töltés nem tud visszatermelődni. Amúgy tél eleji hidegeknél sokszor az is elég, ha beviszed a lakásba éjjelre felmelegedni.

Részvétem édesapád miatt.
 
Last edited by a moderator:
T

Törölt tag 1711

Guest
Persze a benyának is van shelf-lifeja, bár nem tudom mitől romlik meg.

Amennyire én tudom a bio komponens-t szeretik a gombák, ezért alapból gombaölőt kevernek hozzá ami 2-3 hónap után kezd kimenni. E5-ösnél még nem volt annyira gáz, de főleg a motoros kisgépeket megfektette ha sokat állt, az e10-es még rosszabb mert könnyebben berohad.
Ha jól záró tartályban tele van töltve akkor persze felnyitásig nem lehet baja.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
T

Törölt tag 1711

Guest
Amúgy szerintem most jobb a helyzet az utakon, mint tavaly nyár elején mikor hirtelen minden hülye kiszabadult...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 337
10 690
113
Cserélj akkut, figyelj arra, hogy van jobb+-os és balplusszos is! Nekem 2 év után adta most épp meg magát az akku, azok sajna ilyenek, 1-10 év az élettartam, egész nagy a szórás. Ha nem garázsban tartod a kocsit akkor előbb elhasználódik. A mélykisülés se tesz jót neki. Sok rövid út se, amik alatt az indításra kivett töltés nem tud visszatermelődni. Amúgy tél eleji hidegeknél sokszor az is elég, ha beviszed a lakásba éjjelre felmelegedni.

Részvétem édesapám miatt.
Télen pedig, ha rövid távokat - pláne ha ritkán - jársz, nem árt havonta, kéthavonta egyszer rátenni töltőre.
(Szellőzőventilátor, hátsóablakfűtés, etc.)
Lesz, hogy öt perc elég neki, máskor meg félóra.
 
M

molnibalage

Guest
. Nem az basz fel, ha valaki 80-al megy a 90-es szakaszon,
Az sosem idegesített.
Az egész oktatás alatt 0 db előzést tudtam végrehajtani. Bp-n szabályosan ez reménytelen volt. Az Üllői és táján vezettem, meg M5 bevezetőn.

Oktatót találni most közel reménytelen.
Cserélj akkut, figyelj arra, hogy van jobb+-os és balplusszos is! Nekem 2 év után adta most épp meg magát az akku, azok sajna ilyenek, 1-10 év az élettartam, egész nagy a szórás. Ha nem garázsban tartod a kocsit akkor előbb elhasználódik. A mélykisülés se tesz jót neki. Sok rövid út se, amik alatt az indításra kivett töltés nem tud visszatermelődni. Amúgy tél eleji hidegeknél sokszor az is elég, ha beviszed a lakásba éjjelre felmelegedni.

Részvétem édesapám miatt.

Hú, az első mondatot nem értem. A kocsi garázsban van. Van egy szerelő, ahova 20+ éve jár fater, majd hozzá visszük / jön majd ő ki. Valamikor.
Mivel a kocsi otthon Miklóson van én meg Bp-n ezért ilyen mutatványok nem férnek bele.
A műszaki meg lejárt, csak a COVID miatt érvényes, tehát amúgy is kellene neki törődés. Bár faternak szerencséje volt, a kocsi elvileg tiptop. Azt kapta, amit az árcímke mutatott.
Télen pedig, ha rövid távokat - pláne ha ritkán - jársz, nem árt havonta, kéthavonta egyszer rátenni töltőre.
(Szellőzőventilátor, hátsóablakfűtés, etc.)
Lesz, hogy öt perc elég neki, máskor meg félóra.

Otthon asszem nincs töltő. Kb. a Skoda idejében ahhoz való volt.
Amúgy szerintem most jobb a helyzet az utakon, mint tavaly nyár elején mikor hirtelen minden hülye kiszabadult...

Látnád Bp-n mi van. Ma vissza Bp-re egy kocsi a sávját nem tudta tartani és nézte el a Vágóhídnál Csepel felől, és még ő dudált. A pirosba hajtás olyan népi sport, hogy lassan nincs aki ne venne részt benne.
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 088
3 017
113
5 éves a jogsim és gyak. nem vezettem semmit. Tehát újra meg kell tanulni.
Havi 1 vezetés = semmi rutin = csak másra vagyok veszélyes. Ha meg megtöröm a kocsit, akkor még drágább. Ennél még az is olcsóbb, ha taxival mennék ki.
Ha házhoz rendelés ehhez képest meg aztán tényleg óccó.

Lehet, hogy más nem ilyen mentalitással vezet, de én igen.



Asszem 9 éves, de nem tudom milyen akksival hozták 1,5 éve.


A jogsi mindig jól jöhet...soha nem tudhatod,hogy mikor fog "kimenteni" valamilyen helyzetből....minél tovább húzod annál nehezebb lesz a későbbiekben....
Amúgy milyen autója volt édesapádnak?
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 930
19 182
113
Hú, az első mondatot nem értem.
Hermeticum_545084036D.png

Ez egy jobb-plusszos akku. Ha az akku azon hosszabbik éle feléd közelebb van, amihez közlebb vannak a saruk, ott a pozitív terminál lehet bal, és jobb oldalon. Ezen jobb oldalon van.

A kábelek beépítettek a motortérben, és pár centi játékuk van, ha fordított polaritású akkud veszel, nem érnek el a megfelelő pólusig.

Az én autómba bal-plusszos kell. A TESCO futószalagon vettem észre, hogy az egyetlen ott talált megfelelő méretű (fizikai méret), megfelelő indítóáramú, és kapacitású akku jobb plusszos. Lett volna sírás, és fogak csikorgatása amikor be akarom szerelni. Sokkal nagyobb akkut sem jó venni, emrt a generátor nem elég erős feltölteni, de az indítóáramának megfelelően nagynak kell lennie, hogy meg tudja tekerni a motort. Ennyire kell figyelni, az autó gépkönyve leírja általában a szükséges paramétereket.