Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Ha épül vasúti híd, akkor nem lenne költséghatékonyabban megépíthető egy csepel-szigetről nyugati irányba vezető közúti hidat is? Jól emlékszem, akkor Balázs írta korábban, hogy szükség lenne rá?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Tiszta felháborító, ahelyett, hogy vaskeresztet kapott volna még 1 évet ülhet is. Hát micsoda szigorú bűntetéseink vannak...
Lehet, mindenki utálni fog vagy hülyének néz, de:
1. nagyon csúnya dolog járdán elütni a gyalogost
2. még csúnyább dolog, otthagyni. Ez ért börtönt.
3. csúnya dolog bevinni a gyerekt az autó elé/alá. Fel nem foghatom, miért nem néz a gyalogos, na meg azt sem, hogy a szabály szerint nem is kell néznie, ha fellöki az autóst, akkor is a gyalogosnak van igaza. Kéne egy kis józan ész. Mert mi van, ha a részeget vagy egy épp elkalandozott figyelműt vagy akár a kutyaütő sofőrt akarok hirtelen megállásra kényszeríteni? El fog ütni.
Magyarán óvatos gyalogost nem egyszerű elütni.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Lehet, mindenki utálni fog vagy hülyének néz, de:
1. nagyon csúnya dolog járdán elütni a gyalogost
2. még csúnyább dolog, otthagyni. Ez ért börtönt.
3. csúnya dolog bevinni a gyerekt az autó elé/alá. Fel nem foghatom, miért nem néz a gyalogos, na meg azt sem, hogy a szabály szerint nem is kell néznie, ha fellöki az autóst, akkor is a gyalogosnak van igaza. Kéne egy kis józan ész. Mert mi van, ha a részeget vagy egy épp elkalandozott figyelműt vagy akár a kutyaütő sofőrt akarok hirtelen megállásra kényszeríteni? El fog ütni.
Magyarán óvatos gyalogost nem egyszerű elütni.
Én biztos nem foglak ezért hülyének nézni, mert szerintem is muszáj figyelni. Hiszen bárki, tényleg bárki hibázhat.
A gond ott van, hogy itt majdnem átértek már az úton, amikir egy autó fékezés nélkül elgázolta őket.
Erre egyszerűen nem tudsz készülni.
A gyalogos menjen 1 m/s-el, ami azért egyáltalán nem csiga tempó, és már 6 s-e volt a járdán. Ez 50 km/h-s sebességnél is azt jelenti hogy 83 m-re volt az autó, amikor leléptek. Ez durván egy 6 kocsis hévszerelvény.
Na most 8 m repültek, ez nagyon az autósnak kedvező esetben is 12,63 m/s es kezdősebesség. (2 m magas víszintes hajítasnak felfogva) Ha teljesen rugalmatlan ütközést feltételezek (szintén nagyon kedvező az autósra) 45,68 km/h
Szóval jó eséllyel ment vagy 70el a "szentem"
Majd cserbenhagyás, és végül 1 év...
Kevés. Nagyon kevés.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Erre egyszerűen nem tudsz készülni.
Mondjuk bár falun nőttem fel elég de alaposan megtanítottak arra, hogy az úttest veszélyes. Magyarán ha nem vagyok biztos abban. hogy átérek, vagy az autós észrevett és elenged, akkor nem indulok el. A biztonságos átkelés lehetőségét meg a felezővonalnál újraértékelem.
Ha gyerekkel vagyok, akkor meg még inkább, mert én vagyok felelős a gyerekért meg még a biztonságos átkelésre való neveléséért is.
Ha ez így történik, a balf@sz autós ellenére sem lett volna baleset.
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka
M

molnibalage

Guest
Lehet, mindenki utálni fog vagy hülyének néz, de:
1. nagyon csúnya dolog járdán elütni a gyalogost
2. még csúnyább dolog, otthagyni. Ez ért börtönt.
3. csúnya dolog bevinni a gyerekt az autó elé/alá. Fel nem foghatom, miért nem néz a gyalogos, na meg azt sem, hogy a szabály szerint nem is kell néznie, ha fellöki az autóst, akkor is a gyalogosnak van igaza. Kéne egy kis józan ész. Mert mi van, ha a részeget vagy egy épp elkalandozott figyelműt vagy akár a kutyaütő sofőrt akarok hirtelen megállásra kényszeríteni? El fog ütni.
Magyarán óvatos gyalogost nem egyszerű elütni.
A példa nem ezt mutatja. Ha a sofőrök kimutathatóan nagy százaléka, nem figyel, balfasz, telefonozik és gyorshajt, akkor elcsap téged.
Tessék.

Vagy ez? Lámpás kereszteződés.

Mennyire kell még óvatosnak lenni bazdmeg a gyalogosnak?
Ja, hogy itt is volt autó, ami lassítás nélkül ment, amikor már ott álltak a zebránál. A következő megállt. Aztán jött az a köcsög.
Elmész te a fenébe. Bocsánat, de most lerepült az ékszíj.

K-I-B-A-S-Z-O-T-T-U-L EL-E-G-E-M V-A-N.
Ha gépjárműben ülsz és zebra tábla van, akkor gáz elvesz és lassít, ha nem belátható, akkor meg főleg. Ha ez nem megy, akkor a köcsögje áramot vezessen, nem gépjárművet. Pont.

Komolyan mondom ott tartunk, hogy minden zebrához kiemelkedő acéloszlop kéne.
Oszt, ha a sofőr nem áll meg, akkor reccs. Majd ebből talán ért az isten barma. Persze ez anyagilag lehetetlen. Sajnos.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Mondjuk bár falun nőttem fel elég de alaposan megtanítottak arra, hogy az úttest veszélyes. Magyarán ha nem vagyok biztos abban. hogy átérek, vagy az autós észrevett és elenged, akkor nem indulok el. A biztonságos átkelés lehetőségét meg a felezővonalnál újraértékelem.
Ha gyerekkel vagyok, akkor meg még inkább, mert én vagyok felelős a gyerekért meg még a biztonságos átkelésre való neveléséért is.
Ha ez így történik, a balf@sz autós ellenére sem lett volna baleset.
Ez vidéken működik, de ezzel a mentalitással nem egy helyen az út túloldalára kellene születni.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and papi
M

molnibalage

Guest
ez volt mar anno a szerb hirekben.

aki ert hozza az azt mondja lehetetlen, macedoniaba a hegyek kozzt kellene furni + ott nyaron olyan kicsi a folyo hogy egyes helyeken at lehet setalni rajta.
A fő dunai része is nettó faszság. Okkal jár a Dunán is alacsony személyhajó és uszályok, mert a hidak alatt semmi nem fér át. Még egy 50 ezer tonnás hajó sem férne el egyik budapesti híd alatt sem. Még rekord alacsony vízállásnál sem. Ja, még az uszályok sem tudnak néha menni olyan alacsony a Duna vízállása, de majd óceánjáró hajók azok majd fognak.

Mondjuk sok kérdésem nincs a csatorna felé az előző videóját látva, hogy a villanyautózás elkerülhetetlenségéről pofázik hülyeségeket. A kommentek is aranyat érnek. Amikor olyan balfasz van, aki képes leírni, hogy a full szénerőművel futó griddel is tisztább a villanyautó. Ja, persze a 800 gCO/kW felettivel. A 0.2 kWh/km átlag fogyasztással a töltési veszteség nélkül ez 200 gCO/km...

És ilyen hülyék húzzák az ívet.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Nem, megoldható a dolog, gyalogátkelőhelyen meg pláne. Már nem falun élek. A 2x16 sávos úton van lámpa.
Fotózzak neked 2x2 sávos gyalogátkelőt lámpa nélkül? Van nem kevés a városban.
De mondjuk még egyirányú 1 sávost is látok, ahol konkrétan folyamatosan jönnek autók.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Fotózzak neked 2x2 sávos gyalogátkelőt lámpa nélkül? Van nem kevés a városban.
De mondjuk még egyirányú 1 sávost is látok, ahol konkrétan folyamatosan jönnek autók.
Ok, de akkor sem játszok kamikázét, hogy majd megállítom a forgalmat. Előbb, utóbb valaki megáll én meg átmegyek minden szaggatott/folyamatos vonalnál körülnézve. Előbb-utóbb jön valami "hülye" aki elenged.
 
M

molnibalage

Guest
Fotózzak neked 2x2 sávos gyalogátkelőt lámpa nélkül? Van nem kevés a városban.
De mondjuk még egyirányú 1 sávost is látok, ahol konkrétan folyamatosan jönnek autók.
Bp? Tengernyi.
Budafoki úton két lámpás átkelő között laza 700 méter van. A kettő között is van zebra, de volt ,hogy 1 perc alatt nem állt meg nekem senki.
(Prielle Kornélia - Hengermalom út)

A Galvani-Kondorosi sarka között meg a Fehérvári úton nem volt lámpás átkelőhely még a villamosmegállóhoz sem. Majdnem 600 méter. A villamos felújítás során végre kapott az átjáró. Kettő lehet találni miért. Mert a sok kedves sofőr b*szott megállni. Tudom, mert amikor a közelben laktam, pontosan láttam mi volt a mentalitás. 5 éve. Azóta még szarabb lett.

De ez is legendás hely.
2015 közepéig jártam itt gyakran, mert erre felé mentem haza és melóba minden nap.
Akkor mér relatíve hamar megálltak, de akkor is volt 1 perces időtartam, hogy nem.
A rekord az kb. a Madonna Power of Goodbye szám fele volt.
A csúcs az volt, amikor egy autóba belementek hátulról, mert megállt nekem. A mögötte levőkben fel sem merült, hogy esetleg zebránál lassítani fog. A fékcsikorgás ellenére is kicsi, de csattanás volt a vége.

Ez ma a realitás.
 
T

Törölt tag 2361

Guest
A példa nem ezt mutatja. Ha a sofőrök kimutathatóan nagy százaléka, nem figyel, balfasz, telefonozik és gyorshajt, akkor elcsap téged.
Tessék.

Vagy ez? Lámpás kereszteződés.

Mennyire kell még óvatosnak lenni bazdmeg a gyalogosnak?
Ja, hogy itt is volt autó, ami lassítás nélkül ment, amikor már ott álltak a zebránál. A következő megállt. Aztán jött az a köcsög.
Elmész te a fenébe. Bocsánat, de most lerepült az ékszíj.

K-I-B-A-S-Z-O-T-T-U-L EL-E-G-E-M V-A-N.
Ha gépjárműben ülsz és zebra tábla van, akkor gáz elvesz és lassít, ha nem belátható, akkor meg főleg. Ha ez nem megy, akkor a köcsögje áramot vezessen, nem gépjárművet. Pont.

Komolyan mondom ott tartunk, hogy minden zebrához kiemelkedő acéloszlop kéne.
Oszt, ha a sofőr nem áll meg, akkor reccs. Majd ebből talán ért az isten barma. Persze ez anyagilag lehetetlen. Sajnos.
ittvan egy hasonlo.
belgrad, a 29 eves reszeg kretenye (0.9 fujt) kombival kikeruli a buszt es megolt egy 17 eves fiatal embert.


volt egy hasonlo ujvideken is, de most nem talalom a videot, mentek at a gyalogosok az atkelon, a kocsik megaltak a szemaforon, es haturol jott egy audis kreten, kikerulte az alo kocsikat es elutott par gyalogost.

ilyenkor amikor haturol jon valaki, es a busz vagy 1-2 auto ott all elotted, nincs sansz hogy eszrevedd hogy a haterbol jon egy hulye.
 
M

molnibalage

Guest
ittvan egy hasonlo.
belgrad, a 29 eves reszeg kretenye (0.9 fujt) kombival kikeruli a buszt es megolt egy 17 eves fiatal embert.


volt egy hasonlo ujvideken is, de most nem talalom a videot, mentek at a gyalogosok az atkelon, a kocsik megaltak a szemaforon, es haturol jott egy audis kreten, kikerulte az alo kocsikat es elutott par gyalogost.

ilyenkor amikor haturol jon valaki, es a busz vagy 1-2 auto ott all elotted, nincs sansz hogy eszrevedd hogy a haterbol jon egy hulye.
Hát aztakurva.
Esőben, záróvonalon, sanszosan gyorshajtva megölt egy embert.
Vajon elkapták? Ezért mennyit lehet ma kapni?
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Hunyadi Építész sarok, belső sáv megáll, külső sáv megáll, lelépek, majd a belső savban valaki majdnem belecsúszik a második álló autóba, majd berántja középre és azzal nem törődve, h ott vagyok teli gáz. Úgy kellett visszalépnem. Ha egy lépéssel előrébb vagyok esélyem sincs.
Ha meg elüt és ott hagy kap egy évet.
Kollégák, tényleg jók a törvények?
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Hunyadi Építész sarok, belső sáv megáll, külső sáv megáll, lelépek, majd a belső savban valaki majdnem belecsúszik a második álló autóba, majd berántja középre és azzal nem törődve, h ott vagyok teli gáz. Úgy kellett visszalépnem. Ha egy lépéssel előrébb vagyok esélyem sincs.
Ha meg elüt és ott hagy kap egy évet.
Kollégák, tényleg jók a törvények?
Ne legyél előítéletes, nem tudhatod, hogy megállt volna-e ha elé lépsz.