Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 930
19 182
113
Mindezt úgy, hogy közben negyedmillióval kevesebben lettünk az utóbbi 10 évben, nagyon durva. Ennek egy nagyon jelentős része az agglomerációba költözés miatt van, amit meg a kurva magas lakás és albérlet árak okoznak.
A megoldás meg reménytelen. (nem, a P+R még sebtapasznak is kevés)
A megoldás a távmunka lesz, ugyanis a Budapestre dolgozni autóval bejárók nagyja eleve távolról végezhető dolgot csinál.
 
M

molnibalage

Guest
A megoldás a távmunka lesz, ugyanis a Budapestre dolgozni autóval bejárók nagyja eleve távolról végezhető dolgot csinál.
Sajnos én ebben nem bízok. Az emberek nagy többsége pusztán "kényelemből" autózik, akkor is, amikor valójában már nem az. És jó drága is.
Mert itthon státusszimbólum akkor is, ha egy ronccsal jársz.

Kérdezz meg sok embert. Kb. azt a választ kapod, hogy nem lehet sikeres ember, aki bringával, BKV-val, stb. jár.

Na ezek a "sikeres" emberek ültek az összefüggő álló kocsisorban a Budafokitól a Hungárián a dugóban (évszaktól függetlenül) és húztam el mellettük bringán.
Olcsón, gyorsan. A munkatárs meg Kispest széléről járt kocsival. Volt, hogy 70 perc be és 60 perc vissza. BKV-val gyorsabb lett volna, de neki ez volt a "kényelmes". Azt, amit tényleg full kényelmes tempóban letekerni nem lett volna 2x30 perc.

Ameddig ez a tempó, addig nincs mit tenni.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 930
19 182
113
Sajnos én ebben nem bízok. Az emberek nagy többsége pusztán "kényelemből" autózik, akkor is, amikor valójában már nem az. És jó drága is.
Mert itthon státusszimbólum akkor is, ha egy ronccsal jársz.

Kérdezz meg sok embert. Kb. azt a választ kapod, hogy nem lehet sikeres ember, aki bringával, BKV-val, stb. jár.

Na ezek a "sikeres" emberek ültek az összefüggő álló kocsisorban a Budafokitól a Hungárián a dugóban (évszaktól függetlenül) és húztam el mellettük bringán.
Olcsón, gyorsan. A munkatárs meg Kispest széléről járt kocsival. Volt, hogy 70 perc be és 60 perc vissza. BKV-val gyorsabb lett volna, de neki ez volt a "kényelmes". Azt, amit tényleg full kényelmes tempóban letekerni nem lett volna 2x30 perc.

Ameddig ez a tempó, addig nincs mit tenni.
Ne kezdjük újra.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 698
28 094
113
Nna egy kis helyi helyzetelemzés nyuggertől. Az említett amúgy Szabadság és nem Óváros téri zebra autósként az egyik, ha nem a legszarabb ami létezik Veszprémben, mivel az oda vezető út emelkedőn van és még kanyarodik is. Ha ez nem lenne elég bal oldalról az árkádsor miatt beláthatatlan mind az autó, mind a gyalogosforgalom. A kolléga vélhetően a multitaskingot nem ismerve csőlátással csak balra figyelt a kamerás autó irányába és nem vette észre az éppen átkelő gyalogost, plusz az az Opel miatt részben takarásban is volt a zebra egy részén (de csak részben nem teljesen). Mindez természetesen nem menti fel a bambuló figyelmetlen autóst, aki még annyira sem állt meg (legalábbis a felvételen nem látszik, de lehet ott a forgóban gyorsan balra félrehúzódott) hogy megkérdezze szoszi minden rendben van-e. Na meg ha látom zebránál, hogy a másik autó megállt akkor még két agysejttel is levehetőnek kéne lennie, hogy ildomos nekem is. A gyalogos meg a klasszikus telefonálva szarik a világra, azért na közlekedésben figyeljen már valamennyire ő is. Lehet itt KRESZ, zebra meg minden de ha egy ilyen jön akkor vegyük már észre gyalogosként.
Jelen helyzetben a szar kialakítású kereszteződés találkozott a csőlátású figyelmetlen autóssal és a "telefonálva nem tudom mi történik körülöttem gyalogossal, szerencse, hogy nagyobb baj nem lett.

Amúgy a helyszín:

És egy újabb gyűjtés kedves megyémből
 
M

molnibalage

Guest
Ne kezdjük újra.
Amúgy más téren is látom az autóval közlekedők "intelligenciáját" sajnos.

Ez az FTC intézmény most is zakatol. Természetesen mindenki kocsival hordja a csemetét. Ok.

De mi vezet ahhoz, hogy a bejáratnál egyesek leparkolnak kvázi a forgalmi svában és a bejárat előtt "várakoznak" vagy csak elől, egymást szivatják és tartják fel? Nehogy már 50 méterrel odébb kelljen parkolni, mert abba belerokkan a sportoló csemete vagy a szülője...

Komolyan mondom egyesek mintha elvesztenék józan eszüket a volán mögé ülve.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 337
10 690
113
Amúgy más téren is látom az autóval közlekedők "intelligenciáját" sajnos.

Ez az FTC intézmény most is zakatol. Természetesen mindenki kocsival hordja a csemetét. Ok.

De mi vezet ahhoz, hogy a bejáratnál egyesek leparkolnak kvázi a forgalmi svában és a bejárat előtt "várakoznak" vagy csak elől, egymást szivatják és tartják fel? Nehogy már 50 méterrel odébb kelljen parkolni, mert abba belerokkan a sportoló csemete vagy a szülője...

Komolyan mondom egyesek mintha elvesztenék józan eszüket a volán mögé ülve.
Milyen ötven méter!?
A madaras teszkó parkolójában 20 méterrel kevesebb gyaloglásért két kört tesz meg az átlag...
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Amúgy más téren is látom az autóval közlekedők "intelligenciáját" sajnos.

Ez az FTC intézmény most is zakatol. Természetesen mindenki kocsival hordja a csemetét. Ok.

De mi vezet ahhoz, hogy a bejáratnál egyesek leparkolnak kvázi a forgalmi svában és a bejárat előtt "várakoznak" vagy csak elől, egymást szivatják és tartják fel? Nehogy már 50 méterrel odébb kelljen parkolni, mert abba belerokkan a sportoló csemete vagy a szülője...

Komolyan mondom egyesek mintha elvesztenék józan eszüket a volán mögé ülve.

Nálunk a lakótelep szélén lakók is kocsival viszik a lakótelep közepén lévő iskolába a gyereket, gondolom mert utána beugranak a lakótelep másik végén levő boltba, és az már összesen 1 km gyaloglás is lenne.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Hogy ma már a VECTOR motor 30 évvel a Centauro I és az Arite hk születése után már esetleg tényleg olasz,az meglehet.Bár az IVECO alapbol félig német cég.
Semmi köze a németekhez. 1980-ban teljesen felvásárolták a Magirus részesedését. Ha nagyon nemzethez akarnánk kötni a dolgot, akkor az Ivecot is birtokló CNH leginkább olasz-amerikai érdekkörbe tartozó nemzetközi cég.
A Magirus előtt is létezett olasz teherautógyártás, az Iveco közvetlen elődeinek tekinthető a Fiat Veicoli Industriali, OM (Officine Meccaniche) és a Lancia Veicoli Speciali. Az olaszok (Fiat) pont amiatt hozták össze az Ivecot, mert a három kis cég egymásnak is konkurenciája volt és képtelenek voltak komolyan labdába rúgni a nemzetközi piacon. A Magirus felvásárlása nem szólt másról, mint piacszerzésről. Ugyanígy a francia Unic (igaz akkor talán még gondolatban sem létezett az Iveco), az olasz Astra, a brit Ford Uk Truck, a spanyol Pegaso, az ausztrál International Truck Australia, a francia Irisbus felvásárlása is ezt a célt szolgálta.

Pár olasz gép a hatvanas-hetvenes évekből.
Lancia Esagamma
a1422c7339deb9ff7a3a055c8c8ad6b2.jpg

Lancia Esatau B, Érdekesség lehet, hogy mind a 2 gép alvázán alakítottak ki buszt is. Az Esatau előző változata még bonnet (csőrös) elrendezésű volt, az olasz hadsereg is nagy számban rendszeresítette a negyvenes évek végén és az ötvenes években.
17874073716_ac13fa2092_b.jpg

Az előd, Esatau A
JTbZJFkY7u-E1FyylAPuDOdxbZSFx6jDQGDCnPxenaZmj5J5pbczRhYtj9sqVOCYdc8RsDPzFaVwWRWdOeaN6Xe5PWgCIKz_D4ZXmeksmVbjKvJ4UDEkPDt7p_C6kthKdhd4_0mupWuDobwOQ-UDCr8DgRG8xDD-HZ7d8wAmhl13DTE

Az Esatau B leváltása éppen elkezdődött az Esadelta típussal, mikor a Fiat felvásárolta a Lanciát, emiatt ez már nem tudott nagy mennyiségben megjelenni, mivel szép lassan átálltak a Fiat teherautók gyártására.
Esadelta, az Esagamma kistestvére lett volna, sok közös alkatrésszel.
7e31ce40367f502a1190dc6ee3965798.jpg

OM Titano, az utolsó saját nagyvas az 1968-as felvásárlás előtt.
15096678984_09cbfd75f8_b.jpg

Nem akarom a rengeteg képpel szétbarmolni a fórumot, az OM főleg a kisebb pár tonnás terhelhetőségű gépeivel volt sikeres például a Lupetto vagy Orsetto is ilyen volt, de a hetvenes évek elején kijött a nagyon friss kinézetű X sorozat is, amiben már vastagon benne volt a Fiat keze is.
OM X itt már van diszkrét Iveco Badge is, de ugyanezt a gépet meg lehetett venni, Fiat, Iveco, Steyr, Saurer, Unic, Magirus logóval is, attól függően, hogy melyik piacra illetve melyik évben lett eladva. Sőt, Zastava is létezett belőle, igaz az nem Bresciaban készült, hanem Kragujevacban.
OM_Truck_%283377310916%29.jpg


Fiat 691, ha magad elé képzelsz egy első generációs TurboStart, akkor itt már eléggé kikandikál a közeli rokonság.
48079537737_7af3cb499a_b.jpg

OM 180, de minket már nem tudnak megtéveszteni, pontosan tudjuk, hogy ez egy átlogózott Fiat 180 NT
26771578739_74e4b54035_b.jpg


A hetvenes évek végére pedig Iveco 180 NT lesz belőle egységesen.
4fb12500753f540304262bdc82efe057.jpg


Ha megnézed nincs itt semmi különleges. A Fiat felfalta az olasz piac kisebb gyártóit, azokat a megoldásokat, modelleket amikben fantáziát látott megtartotta vagy továbbfejlesztette, a többi helyére pedig a saját gépeit tette. Ugyanígy tett az Unic majd később már Iveco néven a többi külföldi márkával is.



Különben meg szemmel láthatóan sokkal szélesebb ismereteid vannak a motorok terén,mint nekem.Általánosságban én elmondom,hogy mit tudok a dologrol.Te meg kijavitod,ha rosszul tudom.Gyanitom,hogy 10esetből 9szer neked lesz igazad.
Nem vagyok tévedhetetlen, sőt. Pont emiatt kértem forrást, hátha van egy olyan infód, amiről én eddig nem tudtam.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 503
5 633
113
Autóval járok 12.5 km-re. Mondjuk 15-20 perc (a sok kretén miatt, vasárnap reggel< 10 perc) az úton. Busszal 5-10 perc a buszmeállóban + 20-25 perc+15 perc séta. Visszafelé "szerencsés esetben" 15 perc séta +59 perc várakozás a buszra. Biciklivel 30 perc+zuhany. Nekem megéri.
Vegyél elektromost, azzal max 20 perc és zuhany sem kell.
 
  • Vicces
Reactions: ogretankHU

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 949
30 816
113
Semmi köze a németekhez. 1980-ban teljesen felvásárolták a Magirus részesedését. Ha nagyon nemzethez akarnánk kötni a dolgot, akkor az Ivecot is birtokló CNH leginkább olasz-amerikai érdekkörbe tartozó nemzetközi cég.
A Magirus előtt is létezett olasz teherautógyártás, az Iveco közvetlen elődeinek tekinthető a Fiat Veicoli Industriali, OM (Officine Meccaniche) és a Lancia Veicoli Speciali. Az olaszok (Fiat) pont amiatt hozták össze az Ivecot, mert a három kis cég egymásnak is konkurenciája volt és képtelenek voltak komolyan labdába rúgni a nemzetközi piacon. A Magirus felvásárlása nem szólt másról, mint piacszerzésről. Ugyanígy a francia Unic (igaz akkor talán még gondolatban sem létezett az Iveco), az olasz Astra, a brit Ford Uk Truck, a spanyol Pegaso, az ausztrál International Truck Australia, a francia Irisbus felvásárlása is ezt a célt szolgálta.

Pár olasz gép a hatvanas-hetvenes évekből.
Lancia Esagamma
a1422c7339deb9ff7a3a055c8c8ad6b2.jpg

Lancia Esatau B, Érdekesség lehet, hogy mind a 2 gép alvázán alakítottak ki buszt is. Az Esatau előző változata még bonnet (csőrös) elrendezésű volt, az olasz hadsereg is nagy számban rendszeresítette a negyvenes évek végén és az ötvenes években.
17874073716_ac13fa2092_b.jpg

Az előd, Esatau A
JTbZJFkY7u-E1FyylAPuDOdxbZSFx6jDQGDCnPxenaZmj5J5pbczRhYtj9sqVOCYdc8RsDPzFaVwWRWdOeaN6Xe5PWgCIKz_D4ZXmeksmVbjKvJ4UDEkPDt7p_C6kthKdhd4_0mupWuDobwOQ-UDCr8DgRG8xDD-HZ7d8wAmhl13DTE

Az Esatau B leváltása éppen elkezdődött az Esadelta típussal, mikor a Fiat felvásárolta a Lanciát, emiatt ez már nem tudott nagy mennyiségben megjelenni, mivel szép lassan átálltak a Fiat teherautók gyártására.
Esadelta, az Esagamma kistestvére lett volna, sok közös alkatrésszel.
7e31ce40367f502a1190dc6ee3965798.jpg

OM Titano, az utolsó saját nagyvas az 1968-as felvásárlás előtt.
15096678984_09cbfd75f8_b.jpg

Nem akarom a rengeteg képpel szétbarmolni a fórumot, az OM főleg a kisebb pár tonnás terhelhetőségű gépeivel volt sikeres például a Lupetto vagy Orsetto is ilyen volt, de a hetvenes évek elején kijött a nagyon friss kinézetű X sorozat is, amiben már vastagon benne volt a Fiat keze is.
OM X itt már van diszkrét Iveco Badge is, de ugyanezt a gépet meg lehetett venni, Fiat, Iveco, Steyr, Saurer, Unic, Magirus logóval is, attól függően, hogy melyik piacra illetve melyik évben lett eladva. Sőt, Zastava is létezett belőle, igaz az nem Bresciaban készült, hanem Kragujevacban.
OM_Truck_%283377310916%29.jpg


Fiat 691, ha magad elé képzelsz egy első generációs TurboStart, akkor itt már eléggé kikandikál a közeli rokonság.
48079537737_7af3cb499a_b.jpg

OM 180, de minket már nem tudnak megtéveszteni, pontosan tudjuk, hogy ez egy átlogózott Fiat 180 NT
26771578739_74e4b54035_b.jpg


A hetvenes évek végére pedig Iveco 180 NT lesz belőle egységesen.
4fb12500753f540304262bdc82efe057.jpg


Ha megnézed nincs itt semmi különleges. A Fiat felfalta az olasz piac kisebb gyártóit, azokat a megoldásokat, modelleket amikben fantáziát látott megtartotta vagy továbbfejlesztette, a többi helyére pedig a saját gépeit tette. Ugyanígy tett az Unic majd később már Iveco néven a többi külföldi márkával is.




Nem vagyok tévedhetetlen, sőt. Pont emiatt kértem forrást, hátha van egy olyan infód, amiről én eddig nem tudtam.
Mikor elkeztem kamionozni,dél európai részeken ezeket a gépeket még lehetett látni,dolgozni.Görögben messze a nózis Merciből volt a legtöbb nekik belföldön.2012 után tüntek el végleg.
Most nem keresem ki,de anno bizony MTU licencváltozatnak irták a Centauro I/Arite motorjait.És már a 90es évekbeli nyugati eredetű kiadványokban is.
IVECO tudtommal a Fiat és a Magirus közös cége volt.Ma meg már a fenetudja,mi kié.Volvót is megvették a kinaiak.A sok kicsit meg felvásárolták-ahogy a Fiat a személyautó részlegben is mindent elnyelt olaszban.
És bizony a Curzor motor egy szarrakat volt.Ebben teljesen bizos vagyok.Dolgoztam velük.Elsó sorozatos Stralisok a két rendszámtábla közé szorult szemétládák volta.Euro 5töl kezdtek javulni,de a motor csak az Euro 6 tol lett jó-ami egy új motor már.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 626
55 110
113
Mikor elkeztem kamionozni,dél európai részeken ezeket a gépeket még lehetett látni,dolgozni.Görögben messze a nózis Merciből volt a legtöbb nekik belföldön.2012 után tüntek el végleg.
Most nem keresem ki,de anno bizony MTU licencváltozatnak irták a Centauro I/Arite motorjait.És már a 90es évekbeli nyugati eredetű kiadványokban is.
IVECO tudtommal a Fiat és a Magirus közös cége volt.Ma meg már a fenetudja,mi kié.Volvót is megvették a kinaiak.A sok kicsit meg felvásárolták-ahogy a Fiat a személyautó részlegben is mindent elnyelt olaszban.
És bizony a Curzor motor egy szarrakat volt.Ebben teljesen bizos vagyok.Dolgoztam velük.Elsó sorozatos Stralisok a két rendszámtábla közé szorult szemétládák volta.Euro 5töl kezdtek javulni,de a motor csak az Euro 6 tol lett jó-ami egy új motor már.
Akkoriban még a kormány valamilyen okból a jobb oldalon volt a nehéz teherautókon Olaszban.
 
M

molnibalage

Guest
Az KRESZ az újbeszél szerint az autó számára alternatív útvonalat jelent. Főleg, ha gyalogos is van rajta.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed