Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

W

Wilson

Guest
https://www.vezess.hu/vezetunk/2021...64-literes-dizelszorny-a-fold-pedig-megremeg/

"Ha hihetünk a feltöltőnek, a videó készítésekor már harminc éve állt a gigantikus gépészeti szobor, ami ennek ellenére az élet jeleit mutatta.
Enterprise DSG-36. Hangzás alapján akár egy Star Trek-űrhajó is lehetne, de a név ebben az esetben egy sokkal földhöz ragadtabb konstrukciót fed. Egy 1917-ben, hajózási célokra épített, 10 000 köbhüvelykes, azaz körülbelül 163 800 köbcentis dízelmotort. A monstrum 600 lóerőt termelt percenkénti hatszázas fordulaton, de a tengerek helyett, úgy tűnik, a szárazföldön szolgált, valószínűleg generátorként."
 
T

Törölt tag 1945

Guest
Lassan gyülekeznek már a típusok...
Hyundai Nexo
(ződ csak drága)

38502435_9200ec5d033ccd2fe63b0df95a492047_wm.jpg
 
M

molnibalage

Guest
Az első esetben még lehetett volna tenni valamit és villamos kivinni és nem visszavágni azt is, ami volt.
Ma ez már reménytelen. Nincs hely.

M1M7-BUDAORS-1968-2018-karolykiralyfeluljaro.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
M

molnibalage

Guest
2013 óta terítéken van a híd felújítása, de narancsos fővárosi vezetés és 2/3 mellett a faszomtudja hány stadion volt fontosabb.
A posztolót sem az eszéért szerethetik az fix.

De a szervezetlenség igaz mindenre. A Lágymányosi híd pesti oldalán a körforgalomnál két év alatt kb. négyszer túrták fel a járdát. Hogy mit kellett még háromszor csinálni, amikor csak egyszer kezdtek a környéken építkezésbe, azt nem tudtam kideríteni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
T

Törölt tag 1711

Guest
2013 óta terítéken van a híd felújítása, de narancsos fővárosi vezetés és 2/3 mellett a faszomtudja hány stadion volt fontosabb.
A posztolót sem az eszéért szerethetik az fix.

De a szervezetlenség igaz mindenre. A Lágymányosi híd pesti oldalán a körforgalomnál két év alatt kb. négyszer túrták fel a járdát. Hogy mit kellett még háromszor csinálni, amikor csak egyszer kezdtek a környéken építkezésbe, azt nem tudtam kideríteni.

Szerdán lezárták az M0-s déli hídját is, még jobban ráterhelve a káoszra :D

Elvileg lennie kell ott egy aláírásnak, aki az út fenntartójának nevében hozzájárult a munkavégzéshez.
Na őt kellene elővenni.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 032
10 065
113
Szerdán lezárták az M0-s déli hídját is, még jobban ráterhelve a káoszra :D

Elvileg lennie kell ott egy aláírásnak, aki az út fenntartójának nevében hozzájárult a munkavégzéshez.
Na őt kellene elővenni.
Mivel gondolom ott megint a sarut cserélik, nagyon nem lehetett meglepetés hogy lezárják.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 333
46 092
113
Mivel gondolom ott megint a sarut cserélik, nagyon nem lehetett meglepetés hogy lezárják.
Na ez vicces dolog, ugyanis ezzel a lendülettel lezárták a csepeli 2 felhajtóból az egyiket. Értelme ennek semmi nem volt, mert a munkálatok azt nem érintették. Egyedül arra tudok gondolni, hogy nem érezték elég hosszúnak a gyorsító sávot. Csak szólok, hogy jelenleg az átlagsebesség olyan 2-3km/h között mozog.
Szóval amikor át akartam menni a hídon Csepelről a Dunán közvetlenül a 6-os úti lehajtóig. Azért el kellett mennem az M5 felé 1 lehajtót a Csepeli útig, majd onnan visszacsorogva, a dugót tovább növelve jutottam át a Dunán. Ez tegnap kb. 40 percembe került. Normálisan 3 perc.
 
  • Szomorú
Reactions: fulcrum11 and fip7

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 696
28 092
113
Kedden a magyar-portugál előtt szó szerint letérdelt a város, momentán ami korábban 8-15 percembe került az most 52 perc lett és a fogyasztást inkább nem is említem. Momentán a rakpart lezárásával a forgalom nem tud mit csinálni mint ráterhelődni a Bajcsyra, amiből viszont egy sávot levettek a metrópótló következtében. A belvárosi menekülőutakat az önkormányzat szépen felszámolta, egyszerűen még ha az V. kerületben laksz akkor sincs más választásod mint rámenni a túlterhelt Bajcsyra. Délutánonként rendszeres a dugó, ami a Bajcsy-Andrássy kereszteződésétől minimum a nyugati téri felüljáró közepéig tart, de momentán kedden egészen elnyúlt a Lehel térig (bár elismerem ebben benne volt a Dózsa György lezárása a Hősök terétől). És ez csak az egyik fele, ugyanis a kiskörúti szűkítés miatt a dugó folytatódik (kettő helyett egy sáv marad oldalanként) ilyenkor minimum a Kálvinig, de lehet egészen az Üllői-Nagykörút találkozásáig. Voltak eddig is Pesten dugók, de ezzel az elbaszott időzítéssel most ténylegesen sikerült térdre kényszeríteni a várost. Egyszerűen a fennmaradó infrastruktúra nem képes elviselni a rá zúduló extra terhelést, ami a lezárásokból keletkezik. Legaláb a rakpart feltúrását lehetett volna eltolni és akkor máris istenesebb lenne a helyzet, de ehelyett még jön a Hagyalja úti szűkítés és a Blaha feltúrása. Ezek mellett már tényleg nem fog feltűnni, hogy van-e Lánchíd vagy sem, mert el se lehetne érni oda.

Na meg plusz probléma a metrópótlók esetén, hogy a Bajcsyn lévő kanyarodósávokból adódó sávelhúzásos módszer miatt a pótlóbuszok ugyanolyan módon beragadnak a forgalomba, szóval még a tömegközlekedés sem igazán vitális opció. A lámpáknál meg az egyszerű autóstól kezdve a troliig mindenki beragad. Kb krasznodári videókon láttam olyasmit ami a napokban itt Pesten zajlik és ez csak rosszabb lesz.
 
  • Szomorú
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst and fip7

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
359
558
93
Nekem a bedugult Hungárián volt szerencsém találkozni a rendőri kísérettel vijjogva rajtunk átverekedő foci csapat buszokkal.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Kedden a magyar-portugál előtt szó szerint letérdelt a város, momentán ami korábban 8-15 percembe került az most 52 perc lett és a fogyasztást inkább nem is említem. Momentán a rakpart lezárásával a forgalom nem tud mit csinálni mint ráterhelődni a Bajcsyra, amiből viszont egy sávot levettek a metrópótló következtében. A belvárosi menekülőutakat az önkormányzat szépen felszámolta, egyszerűen még ha az V. kerületben laksz akkor sincs más választásod mint rámenni a túlterhelt Bajcsyra. Délutánonként rendszeres a dugó, ami a Bajcsy-Andrássy kereszteződésétől minimum a nyugati téri felüljáró közepéig tart, de momentán kedden egészen elnyúlt a Lehel térig (bár elismerem ebben benne volt a Dózsa György lezárása a Hősök terétől). És ez csak az egyik fele, ugyanis a kiskörúti szűkítés miatt a dugó folytatódik (kettő helyett egy sáv marad oldalanként) ilyenkor minimum a Kálvinig, de lehet egészen az Üllői-Nagykörút találkozásáig. Voltak eddig is Pesten dugók, de ezzel az elbaszott időzítéssel most ténylegesen sikerült térdre kényszeríteni a várost. Egyszerűen a fennmaradó infrastruktúra nem képes elviselni a rá zúduló extra terhelést, ami a lezárásokból keletkezik. Legaláb a rakpart feltúrását lehetett volna eltolni és akkor máris istenesebb lenne a helyzet, de ehelyett még jön a Hagyalja úti szűkítés és a Blaha feltúrása. Ezek mellett már tényleg nem fog feltűnni, hogy van-e Lánchíd vagy sem, mert el se lehetne érni oda.

Na meg plusz probléma a metrópótlók esetén, hogy a Bajcsyn lévő kanyarodósávokból adódó sávelhúzásos módszer miatt a pótlóbuszok ugyanolyan módon beragadnak a forgalomba, szóval még a tömegközlekedés sem igazán vitális opció. A lámpáknál meg az egyszerű autóstól kezdve a troliig mindenki beragad. Kb krasznodári videókon láttam olyasmit ami a napokban itt Pesten zajlik és ez csak rosszabb lesz.

Miért nem száltál ki és mentél gyalog?
Holnap visszamentél volna a kocsiért.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Lopott hozzászólás:

Nagyon jól tudom, hogy a modern világ fogyasztása minden propagandált termék és szolgáltatás mellett kő keményen doom-spiral. Főleg Németországban. Az emberek itt annyit tudnak a világról, hogy a világtérkép így néz ki: Németország, Ausztria, Svájc és Románia + egy-két üdülőhely (csak az az épület) más meg nem létezik a bolygón csak a nagy víz.

Nos itt olyan propaganda megy, ami ehhez illik, tehát azt tolják a politikusok, hogy itt vége mindennek, itt szétcsesztük a bolygót és csak úgy tudjuk megmenteni, ha itt elektromos Volkswagen-t veszünk. Az adóbevétel tetemes része a VW vállalat, ami ugyan az a német vállalat, ami folyamatosan csalt a kibocsájtással és ennek a valódi retorzióit csak úgy tudják világpolitikai szinten kikerülni, ha most hirtelen zöldek lesznek és zsarolják + kényszerítik az embert az elektromos autókra, valamint megpróbálnak úgy csinálni, mint ha ez az egész világon tendencia lenne. (De amúgy Németországban sem kivitelezhető, bármit is mond az újfasiszta Baerbock.)

Holott a háttérben még mindig nem a környezetvédelem áll, hanem az, hogy tovább működhessen az arany tojás szerű adóbevételt tojó VW vállalat és bár azt próbálják elérni, hogy a népnek túl drága legyen egy repülőút, ők maguk, ha 10-en mennek más városba tárgyalni arról, hogy hogyan fognak minket megbaszni, azt 10 különböző magángéppel teszik.

De már a BMW reklámban is az van, hogy Ich habe ein Elektroauto, weil wir nur einen Planet haben és nem menősködnek azzal, hogy csak az egy darab akksi legyártása akkora kibocsájtással jár, hogy alsó hangon 250.000, de reálisabban számolva 500.000 km (+ gyártás) alatt bocsájt ki egy Euro 5 (!)-ös dízelautó annyit. (!!!!). És egy elektromos autó nem megy ennyit, főleg nem 1db akksival. Aztán 100.000 km után lerúgott akksival majd mehet a tréleren Romániába, meg bárhova máshova, ahol nincsenek normák. Mondjuk oda, ahol a fekete kisgyerek súlyos környezetszennyezés és egészségkárosodás mellett kb kézzel kaparja ki fillérekért a lítiumot a földből. (Csak hasonlat, db kb a valóságban sem jobb a helyzet.)

De a modern dízelt ellehetetlenítik, hiába van a kibocsájtása a benzines és az elektromos autók alatt, mivel a propagandában a dízel a gonosz. Ugyan így az atomerőművek is, amit kineveztek veszélyesen szennyezőnek és már a meglévőket is minél előbb ki akarják kapcsolni, nemhogy újakat építeni, amíg meg tudjuk teremteni a CO semleges energiát - pedig mindemellett az egész gazdaság szénnel, gázzal és olajjal megy. Hell, eleve olyan házban lakok, amiben csak hideg víz van és áram, az összes meleg víz, fűtés, főzés, minden árammal megy, amit megint csak szénből csinálnak teljesen függetlenül attól, hogy a szolgáltatói szerződésemen az áll, hogy extra kényelem, vagy pedig extra kényelem és zöld energia.

A saját adómat pedig ugyan úgy nem tudom befolyásolni, mint te, de nyugodjál meg a Német kormány sem az adónkat költi és osztogatja, hanem van egy gépük, amivel pénzt lehet nyomtatni és az megy 24 órán keresztül minden nap. Ezért kell most fejreállni a gazdaságnak és hatalmas inflációnak következni törvényszerűen, hogy a politikusok mindezt felelősségrevonás nélkül megúszhassák és mi fizessük ki. Ebben a percben is folynak a tárgyalások erről.

Szóval nyugi, képben vagyok vele. egyelőre amit tenni tudok, hogy elültetem a virágmagot és 50€-val kevesebbet fizetek.