• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
3 158
5 560
113
A Hyundai hozza az XCIENT üzemanyagcellás teherautókat Kaliforniába
800 km-es hatótáv
 

Huba

Active Member
2018. november 13.
38
103
33
Hoppá, de jó ötlet:

Az ORFK-Országos Baleset-megelőzési Bizottság OBBPoint applikációja a világ első, sebesség alapon működő „hűségpont”-rendszere.​

Az ötletet az üzletláncok által kínált hűségkártyák adták. A várhatóan augusztus első napjaiban induló OBBPoint felhasználói akkor kapnak pontokat, ha szabályosan közlekednek: az app szabadon letölthető."​

Bővebben itt.

Gyakorlatilag csak autópályán megyek 1,3-as régi Ignissel. Listavezető leszek :D

Ui.: Ez még fontos részlet: "...a felhasználói tapasztalatok alapján azokat az útszakaszokat, ahol az app szerint még azok is gyakran túllépik a megengedett sebességet, akik amúgy szabályosan közlekednek, a rendőrség felveszi a sebességmérésre javasoltak közé vagy esetleg az útszakaszt szakértői vizsgálatra javasolják, hogy biztonsággal módosítható-e ott a megengedett sebesség."
 
  • Tetszik
  • Dühítő
Reactions: BJani and csakb

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 192
45 756
113
Hoppá, de jó ötlet:

Bővebben itt.

Gyakorlatilag csak autópályán megyek 1,3-as régi Ignissel. Listavezető leszek :D

Ui.: Ez még fontos részlet: "...a felhasználói tapasztalatok alapján azokat az útszakaszokat, ahol az app szerint még azok is gyakran túllépik a megengedett sebességet, akik amúgy szabályosan közlekednek, a rendőrség felveszi a sebességmérésre javasoltak közé vagy esetleg az útszakaszt szakértői vizsgálatra javasolják, hogy biztonsággal módosítható-e ott a megengedett sebesség."
A bot helyett, most megpróbálkoznak a répával?
 

Huba

Active Member
2018. november 13.
38
103
33
A bot helyett, most megpróbálkoznak a répával?
Ha másképp nem megy? Egy próbát megér.

Amúgy a második felére is érdemes figyelni. Ezzel listázhatják azokat a helyeket, ahol senki sem tartja be a sebességkorlátozásokat. A szűkös kapacitását pedig ott fogja tudni bevetni a rendőrség. Szóval idővel előkerül majd célzott csapásokkal a bot is , vagdalkozás helyett.
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
6 007
11 964
113
Erős a dízel ellenes lobbi, csak az a baj hogy nem nagyon van helyette alternatíva


Ezt a facebookon találtam:


Íme néhány érdekes tény:
Az amerikai légitársaságok teljes üzemanyag-fogyasztása körülbelül 19 milliárd gallon évente.
Az elektromos autók akkumulátorainak gyártásához szükséges ércbányászat teljes üzemanyag-fogyasztása évente körülbelül 21 milliárd gallon.
Az elégetett 21 milliárd gallon üzemanyagból csak 250 000 elektromos autó akkumulátorának építéséhez elegendő ércet lehet előállítani.
Egy elektromos akkumulátor élettartama 10 év, és nem megújuló. 2050-re ezek az akkumulátorok 50 millió fontnyi hulladékkal fogják megtölteni a hulladéklerakókat, amelyek nem bomlanak le.
Vajon az emberek még mindig hinnének-e az elektromos meghajtású autókban, járművekben vagy berendezésekben, ha tudnák, hogy valójában milyen hatalmas a szén-dioxid-kibocsátás lábnyoma?”
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 192
45 756
113
me néhány érdekes tény:
Az amerikai légitársaságok teljes üzemanyag-fogyasztása körülbelül 19 milliárd gallon évente.
Az elektromos autók akkumulátorainak gyártásához szükséges ércbányászat teljes üzemanyag-fogyasztása évente körülbelül 21 milliárd gallon.
Az elégetett 21 milliárd gallon üzemanyagból csak 250 000 elektromos autó akkumulátorának építéséhez elegendő ércet lehet előállítani.

Nem vagyok a villanyautók fanja, de 21 milliárd gallon az 80 mrd liter.
Az 64 mrd kg.
1 kg keróban van kb. 12 kWh.

Tehát akkor 64*10^9*12 kWh = 768*10^9 kWh.
Az akku legyen akkor kocsinként átlagosan jó eltúlzott - mert ma nem ez az átlag - 500 kg, akkor az 125 millió kg.


768*10^9 / 125 * 10^6 = 6144 kWh/kg.
Ha feltételezzük, hogy a keró energiatartalmának 1/3-a haszonsul csak, akkor is 2048 kWh/kg.

Ez mennyire reális...?
Azért a ló másik oldalára se essünk már át.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gergo55

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
4 513
8 562
113
Nem vagyok a villanyautók fanja, de 21 milliárd gallon az 80 mrd liter.
Az 64 mrd kg.
1 kg keróban van kb. 12 kWh.

Tehát akkor 64*10^9*12 kWh = 768*10^9 kWh.
Az akku legyen akkor kocsinként átlagosan jó eltúlzott - mert ma nem ez az átlag - 500 kg, akkor az 125 millió kg.


768*10^9 / 125 * 10^6 = 6144 kWh/kg.
Ha feltételezzük, hogy a keró energiatartalmának 1/3-a haszonsul csak, akkor is 2048 kWh/kg.

Ez mennyire reális...?
Azért a ló másik oldalára se essünk már át.

Sztem ő arra gondolt, hogy egyrészt az ércek a világ különböző tájairól vannak összehordva 1-1 pontra hajón/kamionon/repülőn, másrészt pl. kongói illegális bányászok aggregátorokkal és benzines pumpákkal dolgoznak, majd motoros futárok viszik az értékes ércet a pickup-okhoz amik utána néha tengelyig érő sárban vánszorognak el a kikötőkig.
Vagy Dél-amerikában sem alakítja magát sivataggá a dzsungel, a vegyszereket elő kell állítani és oda kell vinni a helyszínre, majd a litiumsót el kell juttatni a legközelebbi vasútállomásra.
Másrészt a feldolgozásnak is van energiavonzata és a félkész majd kész terméket ismét szállítani kell.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 192
45 756
113
Sztem ő arra gondolt, hogy egyrészt az ércek a világ különböző tájairól vannak összehordva 1-1 pontra hajón/kamionon/repülőn, másrészt pl. kongói illegális bányászok aggregátorokkal és benzines pumpákkal dolgoznak, majd motoros futárok viszik az értékes ércet a pickup-okhoz amik utána néha tengelyig érő sárban vánszorognak el a kikötőkig.
Vagy Dél-amerikában sem alakítja magát sivataggá a dzsungel, a vegyszereket elő kell állítani és oda kell vinni a helyszínre, majd a litiumsót el kell juttatni a legközelebbi vasútállomásra.
Másrészt a feldolgozásnak is van energiavonzata és a félkész majd kész terméket ismét szállítani kell.
Igen, ezzel együtt sem jön ki a matek. Amikor olyan számolásokat is látni, hogy egyesek szerint 30-40 kWh 1 kg akksi szerelése és gyártása, akkor ezt 10-zel szorozva és a többit nézve is...

Szerintem biztos nem igaz az egyenérték számítás.
Meg az egész komment megközelítése elég fals és vérpisitikés.
A baj az, hogy mindenki a hardvernél leragad. A növekvő igényen nélkül sem sikerült áramot tisztán termelni.
Akkor majd a sok villanykocsiknak biztos fog... úgy, hogy brutálisan nagy lesz az igény egy ponton túl és akkor a TELJES elosztó hálózatot lehet felskálázni.

Úgy, hogy az "üzemanyag ára is brutálisan eltér.

12 kWh/kg vagy a benzinben és, ha csak 1/3-a hasznosul, akkor is a fejlett világban ez kb. 1 EUR durván. Úgy, hogy a fele kb. adó és ÁFA.
Tehát 4kWh = 1 EUR. Mert csak átalakítjuk a szénhidrogént.

Ezzel szemben a fosszilisen futó grid 30%-os hatásfokkal csinál áramot, majd 8%-os veszteséggel szállít és kerül kocsiban, stb.
Na, a német áramár kb. 1 kWh = 0.3 EUR. --> 4 kWh = 1,2 EUR
És nincs rajta jövedéki adó...
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 192
45 756
113
Ez ma a kőkemény realitás az utakon.
ÉN, ÉN, ÉN és nehogymá fékezzek, mert még elfárad benne lában, meg a végén még váltani kell.

Nem tudom, hogy ez a sok ember milyen, de hogy a volán mögött seggfej / leszarom, az egészen biztos.
Az videón láthatók többsége legfeljebb áramot vezessen. 10-20 sec óta ott a gyalogos és látható és egyesek még csak nem is fékeznek.

És ezek bazdmeg tonnás járművet vezethetnek.

 

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
3 063
5 823
113
Ez ma a kőkemény realitás az utakon.
ÉN, ÉN, ÉN és nehogymá fékezzek, mert még elfárad benne lában, meg a végén még váltani kell.

Nem tudom, hogy ez a sok ember milyen, de hogy a volán mögött seggfej / leszarom, az egészen biztos.
Az videón láthatók többsége legfeljebb áramot vezessen. 10-20 sec óta ott a gyalogos és látható és egyesek még csak nem is fékeznek.

És ezek bazdmeg tonnás járművet vezethetnek.

 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 290
3 949
113
Hű Balázs, rögtön te jutottál eszembe!

Kiváló kortükör minden szempontból!


Erről már írtam régebben, mi több - érintőlegesen - Csikós is írt.
A harmadik fényképig:

Tehát a rugalmatlan motorok bőgtek, üvöltöttek, a váltók nehezen, akadósan voltak kapcsolhatók (kormányváltók, de ezúttal nem politikailag), a difik sírtak ( pl. Moszkvics, Volga), valami mindig rezonált, az autók a gumikon (diagonál!) kóvályogtak, futóműveken libegtek, a sofőrök küzdöttek a nagy átmérőjű, de legalább kisujjvastagságú, random elkönnyülő/elnehezülő, bő holtjátékkal dolgozó, sok tekerést kívánó kormánykerékkel. A szélzaj magas volt, a kétzónás klíma dolgozott (egyik oldalt huzat és tűző nap, a másikon csak huzat).
Ráadásnak ott volt a többi autós, akinek a döntő többsége mazsola volt (ne feledjük; az úri sofőrök nagy része szigorúan hétvégi autós volt!).
A járművek többsége lassú volt, mint a tetű (+ haszonjárművek!), ezekhez képest óriási kontraszt volt a sportautónak számító Nagypolákok, Zsigulik jelenléte, amikhez viszonyítva minden I(deiglenes) F(orgalmi) A(kadály) volt.
Ahogy Csikós is írta:

"...Az átlagautók végsebessége 1970 táján 120-140 km/h között volt, tehát ha valaki tartani akarta az engedélyezett tempót, szénné forgatta a motorját, de még ha megelégedett akár egy kellemes 100-110-zel, akkor is bömbölő motorzajban töltötte az utat. Egyesek talán hallották még, amit apáink kérdezgettek egymástól: igen, 145-öt megy, de mennyi az utazója? Az utazó volt az a sebesség, amit a motor és az utasok tartósan kibírtak, egyes autóknál – Pobjeda, Moszkvics 403 – ez jelentősen eltért a pillanatokig talán tartható végsebességtől, a jobban megtervezetteknél – Bogár, Steyr-Puch, Fiatok – kvázi nem volt különbség..."

S ezt az ingertömeget kellett volna higgadtan, fáradás nélkül, önuralommal lekezelni. A végsebességre hangolt váltók, a rugalmatlan, csak nagy fordulaton húzó, de ott meg üvöltő és zabáló (kettes torok ugye) motorok predesztináltak közúti a küzdelemre, versenyre. Az autók úton tartása, egyáltalán; uralása roppant ügyességet, érzéket kívánt, kihívás volt - a többi közlekedőhöz viszonyítva, azokkal összemérve meg pláne!
Ja, s ha ütköztél...

Balázs, ezt a közlekedési korszakot sírod vissza?
Vagy melyiket?

Ui:
Szóbeli ígéretem van rá, hogy alkalomadtán kipróbálhatok egy eredeti (nem a lengyel) 125 Specialt!!! ( Nem a lentebbi linkben szereplőt). /18 évig Nagypolszkijaim voltak./
Illetve egy Volga Gaz 24-es is tán (az mondjuk 30 év után újra) elérhető lenne számomra.
De egyre inkább erősödik bennem az érzés, hogy már nem biztos, hogy akarom én ezt.
Tán inkább maradjanak meg idealizált vágynak, illetve megszépült emléknek...

S ez a Fiat a kor - a nyugati pórnép - elérhető egyik legjobb családi autója volt:
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
1 658
2 768
113
Ez ma a kőkemény realitás az utakon.
ÉN, ÉN, ÉN és nehogymá fékezzek, mert még elfárad benne lában, meg a végén még váltani kell.

Nem tudom, hogy ez a sok ember milyen, de hogy a volán mögött seggfej / leszarom, az egészen biztos.
Az videón láthatók többsége legfeljebb áramot vezessen. 10-20 sec óta ott a gyalogos és látható és egyesek még csak nem is fékeznek.

És ezek bazdmeg tonnás járművet vezethetnek.

Azért ehez kell a másik magyar mentalitás is:
Olyan utakat tevezünk, ahol előzni nehéz, mert úgy olcsó. Aztán pedig aki menne (työtyögő hegyek ellenére), az előz, csak az előzés veszélyesebb az átlagnál. Aztán lesz egy pár baleset. Erre mi az átlagos reakció? Hát nem építik/szervezik át az utat normálisra, hanem tekerakják sebességkorlátozó táblákkal.
Vagy egy jó minőségű útszakszt megtalálnak a motorosok álomszáguldozásra, meg pár autó is, aztán szintén lesz egy pár baleset. Sebességmérő kapu helyett jön szintén a sebességkorlátozó táblasorozat, hogy büntesék az extrém sportolók helyett a normálisan vezetőket.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
35 192
45 756
113
Azért ehez kell a másik magyar mentalitás is:
Olyan utakat tevezünk, ahol előzni nehéz, mert úgy olcsó. Aztán pedig aki menne (työtyögő hegyek ellenére), az előz, csak az előzés veszélyesebb az átlagnál. Aztán lesz egy pár baleset. Erre mi az átlagos reakció? Hát nem építik/szervezik át az utat normálisra, hanem tekerakják sebességkorlátozó táblákkal.
Vagy egy jó minőségű útszakszt megtalálnak a motorosok álomszáguldozásra, meg pár autó is, aztán szintén lesz egy pár baleset. Sebességmérő kapu helyett jön szintén a sebességkorlátozó táblasorozat, hogy büntesék az extrém sportolók helyett a normálisan vezetőket.
Ennek mi köze a videón látható eseményekhez? Semmi.
Ott a zebra, rajta egy gyalogos és nem állnak meg, egyesek még csak nem is lassítanak.

Tegnap is egy ostoba picsa simán elüthetett volna a zebrán, mert a kibaszott telefonjára kellett lenéznie kb. 15 méterrel a zebra előtt és kb. 5 méterrel utána nézett fel. Ha nem kerestem volna a szemkontaktust, hanem más ember csak simán elindult volna, mert nem gyors = úgyis megáll, azt bizony elcsapta volna.