Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 337
10 690
113
Közlekedni öröm következő fejezete...
Ha éppen szemebesáv csak egy lett volna vagy motoros jön vagy bringás?


Hozod itt a frászt feleslegesen a pesti népekre ezzel a videóval...
Nézem, nézem; olyan ismerős ez a hely (fejvakarás), hol lehet ez Pesten?
Aztán beugrott:
Ja! De hiszen ez itt van nálunk Miskolcon, ráadásul a Katowicze városrészben (Itt úgy hívjuk; a Katowiczénél, ami régen egy étterem volt).

Jaaaa...(legyintés)...akkor jó! Miskolcon ez rendben van; teljesen hétköznapi dolog!
Főleg az ominózus helyszínen, ott van egy buszmegálló, ahonnan többek között a kisoroló busz miatt az ehhez hasonló szituációk illetve "csak" vészhelyzetek gyakorlatilag minden héten előfordulnak.
Íme (ellenkező irányból), tessék, még a busz is ott van:

Persze nem kell semmi misztikusra gondolni:
Ha visszább megyünk északi irányba, akkor az előző kereszteződés (is) gerjeszti az itteni baleseteket:

A:
Látható, hogy a belső sávból zajlik a balra kanyarodás - úgy (nem túlzok) másfél-két perc múlva. Az egyenesen haladó külső sávosok a kiegészítő zöldön felfejlődnek (nyáron még a fák is árnyékot vetnek délután) a következő lámpánál (ami persze - mivel Miskolcon vagyunk - még piros). No meg akik beragadtak a belső sávba (mert itt ők a SIETŐSEK, a külső sávosok meg a gyávák - Mondom; Miskolc - amikor a külső sáv kiürül, akkor kivágnak a nyomorult mögül, aki képes és feltartja ŐKET, csak mert balra akar kanyarodni, majd idegből próbálnak vissza behúzódni a belső sávba, miközben a külső sávos gyávák; Jé, a belső üres, nosza menjünk oda! felkiáltással hirtelen átugranak a belsőbe. Na a belsős, eddig beragadt SIETŐSEK ekkor robbanak oda...
B:
Amikor zöld lesz, naná, hogy akkor indul a busz is a megállóból, vagy próbál autós elindulni a megálló utáni temetkezési vállalkozástól (a megyei kórházhoz közel - van forgalma...) - mint a videón is sejthető, a Vitarás szándéka kiengedni, ezért lassít.
Mögötte gyúl a fény a fejben: A belsőben lehet haladni!
A többi ugye már történelem...

De amúgy is ezt már nem egyszer megírtam: Budapesten vezetni nekem relaxáció. Maga a nyugocscság'.
(Ma is voltam, bejártam a várost, egy helyet leszámítva SEMMI cinkesebb helyzet).
Miskolcon nemhogy én, de a mellettem ülő párom is, mint harcra készülő macskaféle feszülünk, mert Miskolcon valamiért a melletted levő sávban levő random átjön a te sávodba - Neked.
Spontán.
Bármikor.
Megérezhetetlenül.
Ilyen Budapesten nincs. Négy sávon sem.

Szóval Molni gyere Miskolcra egy hónapra autózgatni:
Hidd el; meg fogod szeretni a pesti vezetést.
S ebben nincs semmi irónia, vagy túlzás.

Írtam, egy helyet leszámítva SEMMI cinkesebb helyzet:

Etele pláza - van három jó hírem:

1; a lányom mától ott dolgozik annyiért, mint a szülei ketten Miskolcon.
2; A dolgozóknak NINCS a plázában parkolási kedvezmény, tehát a környék panellakásai előtt ezentúl még az ott lakók sem fognak tudni parkolni...
3, Itt a pláza megnyitásáig valószínűleg nyugocscság' volt, de ennek mától vége!!!
A plázából kirajzó, a shopástól elvakult városi népek felsorakoznak a két sávban. Aztán vagy látják/nézik a jobb oldali sávban felfestett útburkolati jelet, vagy nem.
De az elsőbbségadás tábla alatt bezzeg látják a kétirányú nyilat, tehát a bal oldali sávból is kanyarodnak balra is egyszerre a jobb oldali sávval, amikor végre zöldre vált a lámpa - - az Etele útra, ami viszont egy sávos...

Zseniális!


Én szóltam....
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 337
10 690
113
De az elsőbbségadás tábla alatt bezzeg látják a kétirányú nyilat, tehát a bal oldali sávból is kanyarodnak balra is egyszerre a jobb oldali sávval, amikor végre zöldre vált a lámpa - - az Etele útra, ami viszont egy sávos...
Elírtam:confused::(:
De az elsőbbségadás tábla alatt bezzeg látják a kétirányú nyilat, tehát a JOBB oldali sávból is kanyarodnak balra is egyszerre a BAL oldali sávval, amikor végre zöldre vált a lámpa - - az Etele útra, ami viszont egy sávos...
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 694
3 882
113
Ez lesz kelet-európában az alsó-középosztály autózásának vége.
Egyszerűen mikor eltűnnek a benzines autók nem fogunk tudni újat venni, sokunknak kell majd az életet újra gondolni.
Ennek vannak jó és rossz vetületei.
A jó az, hogy nem lesz ennyi fos az utakon (amikre valaki ráhazudja, hogy alkalmas a forgalomban való részvételre). Egy kicsit mind fellélegezhetünk, illetve át lehet néha menni az út másik oldalára, ami ma nem nagyon szokott megadatni a zebránál várakozó gyalogoknak...
A rossz az, hogy vagy két évtizeden keresztül a világ minden pénzét aszfaltba próbáltuk ölni... Ha úgy lesz, ahogy jósoljá(to)k, akkor örülhetünk a sok feleslegessé vált autópályának, meg a többi szarnak, amit végtelen összegekért felépítettünk.
Mind jó kérdés, emiatt kell előkészíteni, tervezni és számolgatni, hogy mi mennyibe kerülhet.
Ennyi kérdésre választ adni nem kis munka.
Bele is vernek gyorsba' 4600 millió forintot, hogy egyeztessenek (alanyt meg állítmányt) :D
És gondolom az fog kijönni, hogy az a legokosabb, ha legalább kétáramnemű vonatokat vesznek kis darabszámban, hogy nehogy megálljon darabja 3 milliárd alatt.. de ha 4, vagy 5, az még jobb...
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
359
558
93
Ez lesz kelet-európában az alsó-középosztály autózásának vége.
Egyszerűen mikor eltűnnek a benzines autók nem fogunk tudni újat venni, sokunknak kell majd az életet újra gondolni. Ez a mai világot nézve a kis falvak életének a végét is még közelebb hozzák. És a turizmus is nagyot fog változni, ahova nem megy vonat/busz, oda nem megy majd csak aki gazdag...
Kerékpárra fel!
Az a nagy kérdés, hogy mikor fognak kifutni a benzines autók. Persze a város és környéken élők számára felgyorsíthatják olyan döntésekkel, hogy majd csak tisztán elektromos autóval lehet behajtani egyes részekre, na onnantól kezdve aki ingázik meg lesz lőve.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 930
19 182
113
Ez lesz kelet-európában az alsó-középosztály autózásának vége.
Egyszerűen mikor eltűnnek a benzines autók nem fogunk tudni újat venni, sokunknak kell majd az életet újra gondolni. Ez a mai világot nézve a kis falvak életének a végét is még közelebb hozzák. És a turizmus is nagyot fog változni, ahova nem megy vonat/busz, oda nem megy majd csak aki gazdag...
Kerékpárra fel!
Az a nagy kérdés, hogy mikor fognak kifutni a benzines autók. Persze a város és környéken élők számára felgyorsíthatják olyan döntésekkel, hogy majd csak tisztán elektromos autóval lehet behajtani egyes részekre, na onnantól kezdve aki ingázik meg lesz lőve.
Éljen az új jobbágyság, az új röghöz kötés, a falvak felszámolása!
Vaaagy... veszek egy diesel pickupot mint kisteherautót, és majd a belvárosba is megyek, de akkor direkt meg is csippeltetem, hogy szénkohó legyen, érezzék a zöldek a törődést!
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 930
19 182
113
4ae651c0cc50a4bace753c3c119514d8aa1da50c.png
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
Éljen az új jobbágyság, az új röghöz kötés, a falvak felszámolása!
Vaaagy... veszek egy diesel pickupot mint kisteherautót, és majd a belvárosba is megyek, de akkor direkt meg is csippeltetem, hogy szénkohó legyen, érezzék a zöldek a törődést!
Amatőr vagy :rolleyes:
Egy pickupból mindenki kinézi a füstölő kis traktor az nem hecc, vegyél valami dízel Smart-ot és azt építsd át mozdonnyá vagy nem is kell mert maguktól is tudnak füstölni.

Azzal bemész, mindenki mondja majd, jaj de cuki, milyen rendes nem nagy batárral közlekedik, majd átpöcinted a kapcsolót és indul a vonat :D

 
  • Vicces
Reactions: Veér Ispán

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 033
10 068
113
Bele is vernek gyorsba' 4600 millió forintot, hogy egyeztessenek (alanyt meg állítmányt) :D
És gondolom az fog kijönni, hogy az a legokosabb, ha legalább kétáramnemű vonatokat vesznek kis darabszámban, hogy nehogy megálljon darabja 3 milliárd alatt.. de ha 4, vagy 5, az még jobb...
150+ képzett mérnök fog rajta dolgozni mondjuk két évig. Geodéták, út-vasút, közmű és műtárgytervezők, geotechnikusok, építészek, vasútforgalmi tervezők, felsővezeték tervezők, kertészmérnökök, biztosító berendezés tervezők, település tervezők, projektvezetők. Csak az eljárási díjak szerintem 100milliós nagyságrendben lesznek.
Mennyibe kerüljön a tervezés?
Akkor építőipari boom van hogy ezekért a szakikért megy a harc most a piacon.
(persze ne hallgassuk el, van már NER tervező cég a piacon lehet majd nézni az eljárás eredményét, a nagy közlekedés tervezők közül az az UVATERV, Kontúr Csoport és az UTIBER)
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 033
10 068
113
A V3-as ikarusnak már elvileg már 380 km a hatotavja
Hát, én úgy értem hogy az egy maximális hatótáv, de előírt mérési ciklussal csak 260.
Így adja meg a saját honlapján:
Range (battery 100% → 20%, with heating or air conditioning) 250 km
Range (battery 100% → 20%, without heating or air conditioning) 350 km
A 380km pedig a maximális lemerítéshez tartozó érték.
A MAN a saját adatlapja alapján harmadával nagyobb aksival bír.
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 850
15 185
113
Tegnap sikerült vezetnem egy KIA Optima PHEV-et.

Tetszett, nagyon feljött a KIA, szép nagy a kocsi, temérdek nagy hely van benne elöl és pláne hátul (csomagtartóban kevésbé az akksi miatt). PHEV lévén tölthető és 60 km-t meg tud tenni elektromos motorral, autópálya sebességen is, szóval kisebb távolságokat autózva időnként le kell majd belőle fejni a benzint mielőtt kicsordul a méretes 70 literes tankból. Minden létező technikai segédeszközzel fel volt szerelve.

Alapvetően tetszett, bár nem egy élményautó a teljesen érzéketlenre szervózott kormánnyal, de nem is arról szól, hanem a nyugis suhanásról.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 694
3 882
113
150+ képzett mérnök fog rajta dolgozni mondjuk két évig. Geodéták, út-vasút, közmű és műtárgytervezők, geotechnikusok, építészek, vasútforgalmi tervezők, felsővezeték tervezők, kertészmérnökök, biztosító berendezés tervezők, település tervezők, projektvezetők. Csak az eljárási díjak szerintem 100milliós nagyságrendben lesznek.
Mennyibe kerüljön a tervezés?
Akkor építőipari boom van hogy ezekért a szakikért megy a harc most a piacon.
(persze ne hallgassuk el, van már NER tervező cég a piacon lehet majd nézni az eljárás eredményét, a nagy közlekedés tervezők közül az az UVATERV, Kontúr Csoport és az UTIBER)
Ez mondjuk tényleg rengeteg éhes száj...
150-en molyolni két évig, úgy hogy egy nem túl nagy átalakításról van szó egy meglévő vonalon...
Mennyibe fog jönni a kivitelezés? :oops:
Egyetlen szerencsénk, hogy a régiek annyi vasutat raktak le, hogy a mi modern korunkban már csak bezárogatnunk kell majd őket és nem újakat létrehozni.
 
M

molnibalage

Guest
Jobbkezes utca, lassítás nélkül...

szerk. STOP táblás utca...

Közlekedni öröm...


És fogja tovább csinálni, mert a technika megmentette az életét, amiben 30 éve sanszosan belerokkan és mást is megöl...
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 930
19 182
113
Jobbkezes utca, lassítás nélkül...

szerk. STOP táblás utca...

Közlekedni öröm...


És fogja tovább csinálni, mert a technika megmentette az életét, amiben 30 éve sanszosan belerokkan és mást is megöl...
Az nem sima jobbkezes, ott végig stop táblák vannak, ha a tevén jött. Fél évi heti 2x jártam arra. Szarul belátható, meg kel állni minden stop táblánál, de szokszor így is kellemetlen behajtani, mert a parkoló autóktól nem látni a forgalmat.
 
  • Tetszik
Reactions: Árpicsek

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
Jobbkezes utca, lassítás nélkül...

szerk. STOP táblás utca...

Közlekedni öröm...


És fogja tovább csinálni, mert a technika megmentette az életét, amiben 30 éve sanszosan belerokkan és mást is megöl...
A kék autó akinek volt a STOP, de még csak nem is lassított és pont telibe oldalról a másikat.
Ha fehér autó egy régebbi típus lett volna, oldalsó légzsák nélküli és gyengébb oldalsó ütközésvédelemmel ellátott, akkor simán jégre teszi a bent ülőt, mert az baloldali halántékkal lefejeli valami keményebb dolgot és annyi, a 3 pontos, főleg előfeszítés nélküli, biztonsági övek nem tartanak oldalra szinte semmit.
A jogsit a felvételek alapján remélem jegelik egy időre, amíg elgondolkozik, mit is csinált.