Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
Rendszámtáblát hogyan lehet levenni?
Az újabb típusokkal egyszerűbb dolgozni, azoknak az alsó felét kell lepattintani, majd lefelé kijön a rendszám.

Sokféle fajta van,
de általában valahogy a keretet kell érzéssel lepattintani, hogy a rendszámot kitudd venni.

Előfordul olyan is, hogy a táblát pluszban átfúrják "ami elvileg nem szabályos" és egy vagy két lemez csavarral odarögzítik a lökhárítóhoz, ilyenkor azt is ki kell szedni.

Van pár makacs tartó fajta emlékeimben, ahol nem ilyen "öröm és bodottság" volt a csere, mint a fenti videóban, mert bár a keret alsó részét könnyen leszedted, de a rendszám szélébe dombornyomott szegélyt, körmökkel tartotta a keret, ezért komoly erővel lehetett csak ki majd később a helyére ugrasztani.

Amúgy kicsit elb@szot logika, hogy az alsófelüket lehet leszedni, és nem felsőrészüket, így garantált hogy elszórod, ha valaki neki koccolt pl parkoláskor ect..
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and gafzhu

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 127
11 966
113
https://www.rt.com/business/538458-...w0LYx80bsM2BmwBAlF5f7nBF_n0wDiJZUZWIztCisD5uk


6177d2c585f54058f876e9a5.jpg

400
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 343
24 621
113
M

molnibalage

Guest
Google a barátod.



Csak neked! :)

Megnéztem, oszt vagy ilyen a tábla vagy nem...
A másik fajtát nem mutatta meg. Láttam már előrefelé kinyílósat is, de csak nyitva, hogy hogyan nyitották, azt nem.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 757
4 687
113
Hat évet kapott a veronai buszbaleset sofőrje

De ami ennél érdekesebb, hogy itthon végül nem lett felelős sem az üzemorvos, aki engedte vezetni, sem a buszos cég. Pedig ha jól emlékszem, akkor valami illegál extra benzintank is volt a buszba építve. Az orvost még csak-csak megértem, de a műszaki ügy - ha igaz a barkácstank sztorija - vérlázító.
 
M

molnibalage

Guest
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
M

molnibalage

Guest
Vonat-teherautó kombináció: az út egy része fölött kábelek futnak és áramszedővel tölti magát hosszabb utakon.
Érdekes ötlet - akár széleskörüen működhet is.

  • Csak a világ összes teherautója akkor kb. kuka, ha ezt a cél...
  • Nagyon nem két fillér a felső vezeték. Ezért van kevés troli és sok busz. Pedig a troli csendesebb és nem ereszt ki semmit. Mégis, a belvároson kívül alig van.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 665
35 801
113
  • Csak a világ összes teherautója akkor kb. kuka, ha ezt a cél...
Elvileg az a cél hogy kuka legyen! :)
Nyilván pár évtizedik eltart az áltállás. A videó egy angliai minta projektet mutat be, ahol hibrid teherautók vannak. Ha nem tudnak "áramszedni", akkor dízellel mennek de a későbbiekben lehetne akkumulátor is valamennyire.

  • Nagyon nem két fillér a felső vezeték. Ezért van kevés troli és sok busz. Pedig a troli csendesebb és nem ereszt ki semmit. Mégis, a belvároson kívül alig van.
Senki nem mondja, hogy "két fillér" lesz az átállás a karbon-semleges technológiákra...
Maga jármű átalakítás a videó szerint 1.5-2 éven belül megtérül tisztán gazdasági alapon a fuvarozó cégeknek. Nyilván a hálózat kiépítése részben állami feladat lenne, amit valamilyen karbonadóból fedezhetnének...

Én látok benne fantáziát - aztán meglátjuk... :)
 
M

molnibalage

Guest
Elvileg az a cél hogy kuka legyen! :)
Nyilván pár évtizedik eltart az áltállás. A videó egy angliai minta projektet mutat be, ahol hibrid teherautók vannak. Ha nem tudnak "áramszedni", akkor dízellel mennek de a későbbiekben lehetne akkumulátor is valamennyire.


Senki nem mondja, hogy "két fillér" lesz az átállás a karbon-semleges technológiákra...
Maga jármű átalakítás a videó szerint 1.5-2 éven belül megtérül tisztán gazdasági alapon a fuvarozó cégeknek. Nyilván a hálózat kiépítése részben állami feladat lenne, amit valamilyen karbonadóból fedezhetnének...

Én látok benne fantáziát - aztán meglátjuk... :)
7-8 éve láttam talán az első ilyen videót, az a svédeknél volt asszem.
Látható mennyire terjed...
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 665
35 801
113
7-8 éve láttam talán az első ilyen videót, az a svédeknél volt asszem.
Látható mennyire terjed...
7-8 éve még az EU sem akart ennyire zöld lenni. A belsőégésű motorok teljes tiltása pár éve merült fel először.
A probléma az hogy az energia tárolásra még nincs igazán áttörő megoldás egyelőre. A Li alapú aksik drágák és nem is elég hatékonyak teherszállításhoz, más technológiák meg még nem terjedtek el...