Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 308
54 746
113
Az a szutyok infotainment kb. a kocsi HOTAS kinyírása és ennek haladásként beállítása.
Röhej.

Ez így van!
És haladásként van eladva az, hogy minden hülyeségért le kell nyúlkálni, úgy, hogy oda is kell nézned!
Egy 2000's években gyártott Toyota Avensissel, ha automata váltós, úgy tudsz levezetni akár több 100 km-t is folyamatosan (már ha bírod), hogy egyszer sem kell elengedned a kormányt egyik kezeddel sem! Sőt, a sebességmérőnél lejjebb le se kell nézned!
A baloldali bajuszkapcsolón van az index és az összes világítás funkció.
A jobb oldali kapcsolón minden ablaktörlő funkció (nem mellesleg automata ablaktörlős....)
A kormányon a gyári telefonkihangosítás illetve a rádió minde beállító funkciója.
Ezeket mind tudod kapcsolni és állítani a nélkül, hogy elengednéd a kormányt! Ugyanis direkt olyan távolságra vannak, hogy akár egy újjal is eléred!
Ha a klímát indulásnál beállítod akkor automatikusan tartja az utastérben az előre beállított hőfokot, mert automata, kétzónás.
Ha ezt akarod (valamiért) átállítani akkor kell csak lenyúlnod, de az is egy batár nagy gomb. Gyakorlatilag nem tudsz mellényúlni....
És ez egy sima felsőközépkategóriás kocsi, ami majd 20 éves....

Innen sikerült a fejlődésben eljutni oda, hogy folyamatosan le kell nézned egy olyan tárgyra ami megállás nélkül világít az utastérben.
Gondolom éjszaka, rossz látási körülmények között kicsit sem zavaró.
Ha meg kikapcsolható a képernyő (láttam ilyet) akkor meg szart se lehet beállítani....
Amitóta mérnökök helyet nő nemű dizájnerek és IT-s hipszter b@rmok tervezik az autó belsőket azóta használhatatlan hulladék mindegyik :mad:
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Bömi valahogy mindig rátromfol arra, mikor azt hiszem valamiről, hogy ennél rusnyább autót már nem tudnak kitalálni...

BMW_IX_BMW_Vision_iNEXT.jpg
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 088
3 017
113
Bömi valahogy mindig rátromfol arra, mikor azt hiszem valamiről, hogy ennél rusnyább autót már nem tudnak kitalálni...

BMW_IX_BMW_Vision_iNEXT.jpg
Élőben nem annyira gáz....belül brutál tágas és nagyon légies....töltése ahogy elképzelik halott....egy Makó-Pest kuka töltés nélkül....Nagyon jól megfogalmazta az eladó nem tudod mennyien lesznek ,nem tudok melyik működik????...Egyszerűen ha hatótávon kívűl akarsz menni. nagyon stresszes.
 
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 337
10 690
113
Ooorky: "...Egyszerűbb ha egyből a roncstelepre viteted..."
Van egy rossz hírem: Az összes mai autó már jó esetben 25, max 30 éven belül bontóvárományos.
Ezekből nem lesz oldtimer az elektronikák miatt.
Pl. a Renault a 80-as évekbeli F-1-es kocsijait mai napig be tudja indítani a Renault napokon, a 90-es évekbelieket már nem.
Ez az utcai autókra is igaz lesz gyanítom húsz év múlva.
Most csak a lényeget hagytam meg a szövegből, azóta megtaláltam azt ahol olvastam, íme így szóla az írás:

"...Valójában már az is csoda, hogy ez az autó itt van, ugyanis 1980-ban letámasztották, aztán hozzá sem nyúltak egészen 14 hónappal ezelőttig. Ennyi idő alatt hozta rendbe a Renault Classic részlege, és bár volt vele meló, mégsem akkor szívás, mintha egy modernebb autónak állnának neki. A frissebb, számítógéppel vezérelt Formula-1-es motorokhoz egyszerűen nincs meg a számítástechnikai infrastruktúra, nem férnek hozzá elég öreg gépekhez, amikkel kezelni tudják az autók rendszerét..."

A cikkben szereplő videó utolsó két percét szerintem érdemes megnézni!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

Topper Harley

Well-Known Member
2020. május 21.
134
478
63
Ez így van!
És haladásként van eladva az, hogy minden hülyeségért le kell nyúlkálni, úgy, hogy oda is kell nézned!
Egy 2000's években gyártott Toyota Avensissel, ha automata váltós, úgy tudsz levezetni akár több 100 km-t is folyamatosan (már ha bírod), hogy egyszer sem kell elengedned a kormányt egyik kezeddel sem! Sőt, a sebességmérőnél lejjebb le se kell nézned!
A baloldali bajuszkapcsolón van az index és az összes világítás funkció.
A jobb oldali kapcsolón minden ablaktörlő funkció (nem mellesleg automata ablaktörlős....)
A kormányon a gyári telefonkihangosítás illetve a rádió minde beállító funkciója.
Ezeket mind tudod kapcsolni és állítani a nélkül, hogy elengednéd a kormányt! Ugyanis direkt olyan távolságra vannak, hogy akár egy újjal is eléred!
Ha a klímát indulásnál beállítod akkor automatikusan tartja az utastérben az előre beállított hőfokot, mert automata, kétzónás.
Ha ezt akarod (valamiért) átállítani akkor kell csak lenyúlnod, de az is egy batár nagy gomb. Gyakorlatilag nem tudsz mellényúlni....
És ez egy sima felsőközépkategóriás kocsi, ami majd 20 éves....

Innen sikerült a fejlődésben eljutni oda, hogy folyamatosan le kell nézned egy olyan tárgyra ami megállás nélkül világít az utastérben.
Gondolom éjszaka, rossz látási körülmények között kicsit sem zavaró.
Ha meg kikapcsolható a képernyő (láttam ilyet) akkor meg szart se lehet beállítani....
Amitóta mérnökök helyet nő nemű dizájnerek és IT-s hipszter b@rmok tervezik az autó belsőket azóta használhatatlan hulladék mindegyik :mad:
Sokat nem lépett vissza a Toyota. 2020-as a Corollám (hybrid kombi). Ha mégis lenyúlnál az automata nagy hőmérséklet-tekerőhőz, odanyúlsz, egy kattanás 0,5 C. Mindennek van saját gombja, ha kéne alul, de nem kell. Tapiképernyőhöz nem kell nyúlni vezetés közben, van északai mód, sosem zavart, különben kikapcsoltam volna. Minden a kormányon vagy bajuszkapcsolón :)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 930
19 182
113
"egyszerűen nincs meg a számítástechnikai infrastruktúra, nem férnek hozzá elég öreg gépekhez, amikkel kezelni tudják az autók rendszerét..."
Lári-fári amúgy. Sok IT-lomist ismerek, akiknek van itthon is mindenféle cucc, meg sok emulátor is van, meg utángyártott cuccok. Persze pénzbe kerül. A maiakkal is meglesz ez, amikor a pyton 3 kint volt már, és a 2.7 már pre-EOL-ben volt, évek óta mondták, hogy frissíts mert már csak biztonsági frissítés jön, akkor még 2.4-es pythonos cuccokkal dolgoztunk autóiparban, spéci hitelesített "műszerekhez", amikhez nem volt újabb verzió, mert egy középkategóriás autó ára volt a műszer, főleg az IP ára miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
Nem vagyunk egyformák, én anno a '20 Peugeot Boxer óracsoportnál is kiszedtem az izzókat, és csak kettőt hagytam meg a kilométer és a foresz mérőnél. Mindig irigyeltem a gyárilag beépített fényerőszabályzós műszerfal világítást.
A műszerfal tetején, egy ottfelejtett parkoló cédula is zavaró tud lenni este, ahogy visszatükröződött a szélvédőn.
Ehhez képest amit a képeden látok az egy szolárium, lehet a szélvédő szöge és egyéb dolgok miatt nem zavaró annyira, de azért este, lakott területen kívül, friss fekete aszfalton, esőben ha ennyi vicik-vacak világítana képembe nem lennék boldog.
 

Topper Harley

Well-Known Member
2020. május 21.
134
478
63
Nem vagyunk egyformák, én anno a '20 Peugeot Boxer óracsoportnál is kiszedtem az izzókat, és csak kettőt hagytam meg a kilométer és a foresz mérőnél. Mindig irigyeltem a gyárilag beépített fényerőszabályzós műszerfal világítást.
A műszerfal tetején, egy ottfelejtett parkoló cédula is zavaró tud lenni este, ahogy visszatükröződött a szélvédőn.
Ehhez képest amit a képeden látok az egy szolárium, lehet a szélvédő szöge és egyéb dolgok miatt nem zavaró annyira, de azért este, lakott területen kívül, friss fekete aszfalton, esőben ha ennyi vicik-vacak világítana képembe nem lennék boldog.
A fotón a kapcsolókat akartam mutatni, hogy nem gyakran használt funkciók, mégis külön kapcsolójuk van, nem kell tapogatni képernyőt. A fénykép nem adja vissza a fényviszonyokat, én sem bírom az éles fényt, de ki van ez találva. Minden nap megyek lakott területen kívűl sötétben, nem zavaró.
A többi márkát nem ismerem ennyire.
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
359
558
93
  • Szomorú
  • Tetszik
Reactions: ogretankHU and fip7
M

molnibalage

Guest
Az átlagsebesség összehasonlítás elég durva.
Azt tudtam, hogy vannak intelligens lámpák, de hogy ennyire elterjedt máshol, azt nem.

 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 308
54 746
113
Elégedetségi felmérés az USA-ban az autómárkák szerint, a megbízhatóság kapcsán.
A "megbízható elektromos autó", ami "prémium autó" vagyis a Tesla a létező egyik legszarabb kocsi a vásárlók szerint.... :cool:
Mondjuk a dájcse prémiumok is hozzák a szokásos formájukat :D
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 337
10 690
113
Elégedetségi felmérés az USA-ban az autómárkák szerint, a megbízhatóság kapcsán.
A "megbízható elektromos autó", ami "prémium autó" vagyis a Tesla a létező egyik legszarabb kocsi a vásárlók szerint.... :cool:
Mondjuk a dájcse prémiumok is hozzák a szokásos formájukat :D
Az emberek megrögzötten keresnek fixnek látszó kapaszkodókat a világukban.
VW, Mercedes, s fizetnek érte, ha új, ha használt mint a katonatiszt.

"...most ráköltöttem hatszázezret, utána tíz évig nem lesz semmi baja; ez Mercedes..."
Mondta Nice kolléga a legújabb (átlag hat havonta) lerobbanás után.

Másik kolléga kettő év alatt vett:
  • egy 15 éves dízel Mondeót (az injektorok cseréjét már elengedte, inkább beszámítatta a háromhengerező kocsit...)
  • egy Antarát (Amikor megtudta, hogy mennyibe kerül az osztómű cseréje, beszámítatta)
  • Kettő H-s Astrát (Nem sorolom fel, hogy mi romlott el eddig a két kocsin)
  • Ma egy T-4-es Transportert 1 milláért, kapott 200 ezer kedvezményt, mert az előzőeket is ugyanott vette...

Mire én: - Ennyi átírásból, meg első szervizből, javításból (no meg idegből...) már vehettél volna egy új, mondjuk Fiat Tipo kombit, oszt' röhögve törlesztenéd az önrészen felül felvett hitelt.
  • Szarolaszt nem veszek!:hadonaszos:
  • :eek:? Mondjuk az Albea nekem sem vált be; a nyomorult 15 és fél évnyi napi használat után megbolondult; képes kérni a kopó/fogyó alkatrészeken kívül (pl. már százezernél kellett a féktárcsákat cserélni) először új alkatrészt:confused::D (első futómű hidegben indulva random koppan).
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
Az átlagsebesség összehasonlítás elég durva.
Azt tudtam, hogy vannak intelligens lámpák, de hogy ennyire elterjedt máshol, azt nem.

Jó volna nálunk is valami hasonlót elérni, valamelyik alföldi várossal ahol ez jól megvalósítható és a lakosság is benne volna, kipróbálhatnák, aztán ha ugyan ilyen jól beválna, más települések is csatlakozhatnának.