• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 456
4 446
113
Úúú erről mesélhetnék.
A korábbi kocsim egy '99-es Corolla volt a híresen agyonverhetetlen 1,6-os benzines motorral.
Ennek tükrében nem is gondoltam, hogy motorikusan komoly baja lehet. Egyszer azt vettem észre, hogy a kocsi a nagy melegben egyik pillanatról a másikra elkezdte forralni a vizet. De úgy, hogy egyszer majdnem forrt, majd hirtelen leesett a vízhőmérő jóval az üzemi hőmérséklet alá.
Elég érdekesen nézett ki. Utánanéztem, és kiderült, hogy ez egy viszonylag ritka, de létező hiba volt ennél a típusnál. Azt írták, hogy a termosztát hibás, és egy termosztát csere megoldja. Szerelővel kicseréltettem. Majd a frissiben leszervizelt hűtőrendszerrel kezdtem el járni. Nem telt bele 3 hónap, megint kísértetiesen hasonló para. Na mondom, ez hogy lehet frissiben cserélték a termosztátot. Újra kicseréltettem a szerelőmmel. Gondoltam van ilyen, hogy az utángyártott alkatrész hamar tönkre megy. (Asszem vissza is vette a Bárdi). Na, a csere után eltelt újabb 3-4 hónap, és megint jött ugyan az a hiba.
Na mondom, akkor épp itt az ideje, hogy elmenjünk a márkaszervizbe. Vicces volt, hogy az akkor 15-16 éves kocsimmal megjelentem a csitti-fitti új járgányok között.
Leadtam a kocsit, és nem telt bele 1 óra (biztos, még megkávéztak, mielőtt nekikezdtek), és hív a szerelő, hogy mikor lett a kocsiba hűtővíz töltve. Hát mondom, én alapvetően nyár előtt mindig megnézem, meg hát ugye most cseréltek benne többször is termosztátot, és akkor úgy is feltöltik a rendszert.
Azt mondja, hogy az érdekes, mert gyakorlatilag alig volt a rendszerben hűtővíz.
Kiderült, hogy a vízpumpa tömítése feladta a harcot, és eleresztette a hűtővizet. A kocsi meg letolta velem az egész tavasztól őszig tartó időszakot úgy, hogy alig volt benne víz, és a végére gyakorlatilag alig volt benne hűtővíz. Na akkor kezdett el kerekedni a szemem, hogy a többszöri megfőzéssel akkor leáraztam a hengerfej tömítéseket is. Szóval kinéz minimum egy tömítés csere, meg egy síkra köszörülés.
Erre mondja a szerelő, hogy ne essek pánikba, mert ő ebből a motorból nagyon sok mindent kinéz. Azt mondta, hogy lecseréli a vízpumpát (külön tömítést nem lehet), és majd figyeljük, hogy fogy-e a hűtővíz (mert ugye a hengerfejtömítés hibája esetén a hűtővíz beszivárog a hengerbe, és szintén fogyasztja a vizet). Mellesleg ami kevés víz volt benne az olajtól mentes volt (ha olaj van benne az azt jelenti, hogy átjárás van a víz- és az olajrendszer között)
Na onnantól hetente 2x ellenőriztem a hűtővizet aztán 3 hónap múlva meguntam. A kocsi onnantól még vagy 3 évig megvolt. Bár az eladásnál szóltam az új tulajnak, hogy időnként azért nézzen rá, de ő még a márkaszervizben beletöltött hűtőfolyadékkal vitte el, a minimum és a maximum között mértani középállásban. :rolleyes:

Bocs, hogy hosszú voltam, de azt akartam jelezni, hogy még egy ilyen szarvashibát - mint hogy nem volt benne "víz" - is megbocsájtott nekem, úgy hogy útszélen sosem hagyott. Olyan volt, hogy nem indult el , de az is kizárólag a saját marhaságom miatt (lemerült akku, úgy hagyott világítás miatt 2x, aztán beleszereltettem egy sípolót :cool:), de olyan soha, hogy nem vitt volna el a végcélomig.

@Terminator : ha akarod, tedd át az autós topicban, csak a téma miatt kalandoztam el.
A műszaki eszközök időnként elképesztő tortúrát el tudnak viselni, máskor meg rögtön büntetnek.

A Renault Trafic 2.0 dCi motorja, hogyha nem cseréltetsz benne 120-130 ezer kilométerenként (biciklilánc vékonyságú egysoros) vezérműláncot, kíméletlenül büntet; átugrik a vezérlés, anyagi csőd. De legalább a motor kiszerelése és szétborítása kell e megelőző karbantartáshoz.
Méregdrága szervizköltség, minimum többnapi munkából kiesés. Egy haszonjárműnél. Ezt komolyan gondolták a Renaultnál!?

Bezzeg a korábbi verzió; az 1.9-es dCi!!!
Már csak a telephelyen használjuk az öreget, meg úgy max. két kilométeres utakra, kulcsos autóként...
Húzza a belét is, de mindig beindul, működik.
Van benne több, mint 400000 kilométer, a vezérműszettje a korábbi szállításvezető szerint is soha nem volt cserélve...
Pedig amit azt kapott!
Elődöm használta a Bp-i, meg annak 60 kilométeres környékére Miskolcról beszerző utakra; minden alkalommal 13-16 random cím.
Laborminták időre szállítása oda, szükséges anyagok, eszközök, műszerek "Ha itt lenne is késő lenne!" az akkori miskolci kórházba vissza.
Én már csak ráfejeltem:
Kétszer használtam két héten belül. Iiiiigeeen; az öt évvel fiatalabb 2.0 dCi motorja volt szétborítva a lánc csere miatt, úgyhogy reggel hatkor irány Budapest!
Tatabányára tovább a kánikulai nap délutánján indultam volna. Araszoltam a budai rakparton a dugóban, amikor rácsodálkoztam a folyadékhőmérőre (abban még van, az utódjában nincs...), ami kiakadt, mint a sezlonyrugó.
Hurrá. A motor járt, a megjavított gyerekőrző monitorokat a szülészet várja, meg kell próbálni.
A Hegyalja úton szintén araszolás, a motor pedig egyre nehezebben járt; kezdett megszorulni...Szóval volt melegem így is (klíma nem működött volna amúgy sem), meg úgy is.
Felvonszolta magát a tetőre, onnan szerencsére beindult a forgalom.
Az Osztyapenkónál (nekem már csak az marad) megmoccant a hőmérő! Mire elértem az M1-M7 elágazást, visszaállt a mutató középre, s visszatért a "power". Tőgáz, neki az M1 partjainak, hiszen a szerviz nemsokára zár!
Mondanom sem kell, gond nélkül hazaértem estére Miskolcra.
Hűtő ventilátor megjavítva, két héttel később (2.0 dCi még mindig szétborítva) újrázás!
Kánikula, megint Tatabánya is, hazafele M0, araszoló dugó, inkább állnánk. Mint utólag kiderült, egy kamionos halt meg utolérve egy másikat a Pesti út és a Péceli út között.
Csak az M5-től araszoltunk, a sor a lehajtóknál mindig meglódult, hogy utána megint araszolás legyen... persze utólag okos az ember, hogy le kellett volna kanyarodni a falvak felé, de akkor ez erősen kétesélyes volt.
...amikor is csikorgással leállt a hűtőventilátor:confused::eek:, a hőmérséklet mutató megint sezlony rugó...
Felnyitott motorháztetővel araszoltam ezután, de biztos, ami biztos a Véda kapunál átmenetileg visszacsuktam...
Balesetet elhagytuk, simán hazaértünk. A rekkenő hőségben mellettem darvadozó boncmester azt mondta, hogy neki ez nem való...

Mint írtam, az 1.9 dCi azóta is (eltelt vagy öt év) dacosan kitart, az utódom alatt a 2.0 dCi motorja pedig 230000 kilométernél átugrott.
Azóta is ott van szétborítva egy szerviz udvarán, mert nem kicsi a kár...

Szóval a fene sem tud elmenni ezeken a méretezéseken.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 161
55 461
113
Amúgy nem, kevés az ajtó, lassú az utascsere. Nézd meg a szegedi Pesákat, azt kéne Bp-i méretben, és úgy lenne igazából használható.
Nem ismerem, de szinte csak CAF-ot használok.
Soha nem volt gond az utascserével se a fonódó vonalain, se dél Budán, se az 1-esen.
A Comibon meg mindig is egy rohadás szar volt. Iszonyatosan szűk folyosók és az ajtó terén is kevés hely.

A CAF a Combino szemüvegén keresztül egy megfejthetetlen csoda.
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Soha nem volt gond az utascserével se a fonódó vonalain, se dél Budán, se az 1-esen.
Nekem villamossofőr ismerősöm mondta, hogy nem szeretik, mert a kevés ajtó és az alulfékezettség miatt nagyon nehéz vele a menetrendet tartani. És valóban kevés az ajtó. De amúgy semmi baj vele, szeretem én is. Csak nem tökéletes.
Ő a szegedi csoda.
Pestre így kicsi lenne, bár nem mindenhova, de igazság szerint amikor megjelent, Mo legjobb villamosa volt (12 táján, picit utána jöttek a CAFok)
Am a hétvégén őt is kipróbáltam. Tök szupcsi
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 161
55 461
113
Nekem villamossofőr ismerősöm mondta, hogy nem szeretik, mert a kevés ajtó és az alulfékezettség miatt nagyon nehéz vele a menetrendet tartani. És valóban kevés az ajtó. De amúgy semmi baj vele, szeretem én is. Csak nem tökéletes.
Ő a szegedi csoda.
Pestre így kicsi lenne, bár nem mindenhova, de igazság szerint amikor megjelent, Mo legjobb villamosa volt (12 táján, picit utána jöttek a CAFok)
Am a hétvégén őt is kipróbáltam. Tök szupcsi
Ezt a kevés ajtót nem tudom értelmezni.
7 db ajtó van az 1-es, a hosszabb CAF villamoson.
Pontosan ennyi van a Combinon-n is, ahol sokkal több utas van, mint bármelyik villamosvonalon és rohadt kicsik a peronjai.
És érzése és szemre is szűkebb az ajtó a Combinon...
 
T

Törölt tag 4082

Guest
Pontosan ennyi van a Combinon-n is, ahol sokkal több utas van, mint bármelyik villamosvonalon és rohadt kicsik a peronjai.
És érzése és szemre is szűkebb az ajtó a Combinon...
Nézd, számomra a Combino örökre a kiégett vízágyúra írt Combino feliratott jelenti. Mindent elmond. Nem kell bemutatnod ismerem. Kb életfogytokat kellene osztani azoknak akik megrendelték, és átvették. Ahhoz képest a CAF sokkal jobb.
Viszont elővárosi viszonylatokra tervezték, így a hosszához képest messze vannak az ajtók, és kevesebb is 2vel mint kéne. Legalábbis vilisofőr ismerőseim szerint. Elhiszem nekik.
Én am együtt tudok ezzel élni, és örülnék, ha ez lenne a legnagyobb gond a BKV-val.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 456
4 446
113
Imigyen szóla Zarathustra

Imádom a művet (tényleg).


...avagy a Tesla

Imádom a művet - mindkettőt.

A beállítástól indítva tényleg érdemes hallgatni 35 másodpercen keresztül; javítja a hallást:D:D:D


 
  • Tetszik
Reactions: zeal

gatya

Active Member
2012. március 30.
19
92
28
Itt kényszerhelyzet van.
Ahogy az motorok euro szabványai folyamatosan szigorodtak, úgy fogják a végül kivezetni a foszilis üzemanyagot is.
Részben belpolitikai, részben geopolitikai okokból.
A gyártók viszont nem fognak még egyszer egy olyan hibába beleesni, mint amibe az euro normákhoz való fejlesztésekkel elcsúsztak.
Ha nem így lett volna, akkot nem lett az egész európai járműipart megrengető dízel botrány.
Most előre menekülnek.
A Toyota (tényleg nem akarom fényesre nyalni a ....tányérjukat) volt az egyetlen gyártó, aki valamennyire időben reagált. Tekintve, hogy japán sem dúskál az olajban, így nem is meglepő, hogy a kormány már nagyon korán elkezdte őket támogatni ebben.
Az egyetlen gyartó, akinek van már hibrid, plug-in hibrid, tisztán elektromos, és hidrogénes modelljük is. Mi több, ők előrehaladott állapotban vannak a hidrogénes belsőégésűek fejlesztésével is.
Szóval nem az a kérdés, hogy lesz-e hidrogénes hajtás, hanem hogy mikorra fog - stílszerűen mondva - berobbanni. A töltőállomások kiépítése pedig nem lesz sokkal nagyobb feladat, mint az LPG hálózat a benzinkútakon.

A németek nagyon utálják már, hogy az oroszok (és az amerikaiak) úgy szivatják őket, ahogy a kedvük tartja.
Gondoljunk csak bele, hogy mi lenne az eredmény, ha Putyin nem tudná őket a gázzal és az olajjal zsarolni.
De ez már biztpol. és be is fejeztem.
Inkább ide áthoztam.

Egy "kis" közöm van a teherautókhoz, és én azt látom az ügyfeleimnél, hogy sokan elgondolkoznak az elektromos kisteherautón, de konkrétan pár futárszolgálatos kisfurgonon kívül, még nem adtam el elektromosat. Egész egyszerűen a töltési idő, a korlátozott hatótávolság, és a korlátozott használhatóság, a magasabb árral együtt elriasztja őket.
Én is ismerem és minden egyes rendvezvényen meghallgatom a 2030-35-40-es álmokat a teljesen elektromos flottákról, de valahogy az emberek erre még nem álltak rá.
Amennyiben rákényszeríti az EU az emberekre ezt a full elektromos mizériát, annak meg a végfelhasználók fogják meginni a levét, mert a vállalkozók az egekbe fogják emelni mindennek az árát. Miért vennél elektromos furgont 157km hatótávval, 800kg tehelhetőséggel 25 milláért, amikor vehetsz 8-900 km (jah és 5 perc alatt újra 800km hatótávolságod van) hatótávolságú sima furgont, 1400 kg terhelhetőséggel, 12 milláért?
Vagy ha nem lesz más, akkor miért dolgozna ugyanannyiért a fűtésszerelő, ha több mint 2x annyiba kerül a teherautója..

Személyautónál sem látom a nagy átállási hajlandóságot, még nálunk sem (csillagos márka), pedig itt lenne lóvé a magasabb árra. Eladogatunk pár elvetemültnek, de a full elektromos autók nem érik el az értékesítések 2%-át..

Szóval elég nagy ellenállást/érdektelenséget látok. De ez csak a mi kereskedésünk.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 161
55 461
113
Szóval elég nagy ellenállást/érdektelenséget látok. De ez csak a mi kereskedésünk.
Hát, ha a pénztelenséget "ellenállásnak" hívjuk...
Vagy azt, hogy pl. a felhasználók számottevő része nem tudja otthon tölteni.
"Ellenállnak" a besték, mert egy terméket akarnak rájuk erőltetni, ami drága és cserébe használhatatlan.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
2 481
4 886
113
"Ellenállnak" a besték, mert egy terméket akarnak rájuk erőltetni, ami drága és cserébe használhatatlan.
Nem lenne használhatatlan egy munkába járó elektromos kisautó, csak az ára lene nagyautós és vagy otthoni, vagy munkahelyi töltés lehetőségét kéne hozzátársítani. Na meg fenntartani melette egy normálisat. És akkor már minek az elektromosra költeni sok plusz milliót?
 

gatya

Active Member
2012. március 30.
19
92
28
Hát, ha a pénztelenséget "ellenállásnak" hívjuk...
Vagy azt, hogy pl. a felhasználók számottevő része nem tudja otthon tölteni.
"Ellenállnak" a besték, mert egy terméket akarnak rájuk erőltetni, ami drága és cserébe használhatatlan.
Pont ezt írom, hogy a mi ügyfeleinknek egy elektromos autó felára nem nagy összeg, csillagos márka..
Az ügyfeleink nagy része tudná tölteni otthon, de mondjuk egy 8 személyes kisbuszt azért veszel, hogy el tudj menni a családdal nyaralni együtt, de az elektromos verzió nyáron, klímázva tud 280km-t, míg a dízel verzió 5 millával olcsóbban tud 800 km-t.
Az elektromosat vevők jelentős része a feleségének veszi városi rohangálós autónak. A 20 millás eSUV-ot..o_O
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 161
55 461
113
Az elektromosat vevők jelentős része a feleségének veszi városi rohangálós autónak. A 20 millás eSUV-ot..o_O
Én a belvárosból simán kitiltanám ezeket. Vagy úgy totálisan betiltanám.
Attól, mert "e" a városi aránytalan térhasználat problémáját csak rontják, mert sok parkolóhelyre nem férnek be és lényegében kettőt foglalnak el így.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
9 647
22 801
113
Inkább ide áthoztam.

Egy "kis" közöm van a teherautókhoz, és én azt látom az ügyfeleimnél, hogy sokan elgondolkoznak az elektromos kisteherautón, de konkrétan pár futárszolgálatos kisfurgonon kívül, még nem adtam el elektromosat. Egész egyszerűen a töltési idő, a korlátozott hatótávolság, és a korlátozott használhatóság, a magasabb árral együtt elriasztja őket.
Én is ismerem és minden egyes rendvezvényen meghallgatom a 2030-35-40-es álmokat a teljesen elektromos flottákról, de valahogy az emberek erre még nem álltak rá.
Amennyiben rákényszeríti az EU az emberekre ezt a full elektromos mizériát, annak meg a végfelhasználók fogják meginni a levét, mert a vállalkozók az egekbe fogják emelni mindennek az árát. Miért vennél elektromos furgont 157km hatótávval, 800kg tehelhetőséggel 25 milláért, amikor vehetsz 8-900 km (jah és 5 perc alatt újra 800km hatótávolságod van) hatótávolságú sima furgont, 1400 kg terhelhetőséggel, 12 milláért?
Vagy ha nem lesz más, akkor miért dolgozna ugyanannyiért a fűtésszerelő, ha több mint 2x annyiba kerül a teherautója..

Személyautónál sem látom a nagy átállási hajlandóságot, még nálunk sem (csillagos márka), pedig itt lenne lóvé a magasabb árra. Eladogatunk pár elvetemültnek, de a full elektromos autók nem érik el az értékesítések 2%-át..

Szóval elég nagy ellenállást/érdektelenséget látok. De ez csak a mi kereskedésünk.
Gyanitottam valami hasonlót. :)
 
  • Tetszik
Reactions: gatya

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 161
55 461
113
Az.
A telefonáló hülye a buszsávban, a balfasz futár, aki azt se tudja mi merre, a vontatott koris. Anyám...

Astoriánál tényleg minden szinte minden kétkerekűs hülye. Ne, fogja fel a hülye balfaszja, hogy azért vált úgy a lámpa, hogy a bringa és a négykerekű eltérő időben megy, hogy ne legyen az, ami a videón. De nem. Mennek el mellettem mikkor arra járok, életveszély, majd 20 sec múlva utolértam a sok öntudatos parasztot. Mert persze én tempót megyek.

Az egyetlen értelmes a kerékpáros volt talán 3:45-nél. Na én ezt mezei útrészen is meglépem, ha nagy jármű van mögöttem. Jobb az úgy mindenkinek.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
10 127
14 276
113
Az.
A telefonáló hülye a buszsávban, a balfasz futár, aki azt se tudja mi merre, a vontatott koris. Anyám...

Astoriánál tényleg minden szinte minden kétkerekűs hülye. Ne, fogja fel a hülye balfaszja, hogy azért vált úgy a lámpa, hogy a bringa és a négykerekű eltérő időben megy, hogy ne legyen az, ami a videón. De nem. Mennek el mellettem mikkor arra járok, életveszély, majd 20 sec múlva utolértam a sok öntudatos parasztot. Mert persze én tempót megyek.

Az egyetlen értelmes a kerékpáros volt talán 3:45-nél. Na én ezt mezei útrészen is meglépem, ha nagy jármű van mögöttem. Jobb az úgy mindenkinek.
Csak kamion mellett a lámpánál ne jönnének fel jobbrol a cangások.Mert azon kivűl,hogy tilos is,pont ott,ahol megállnak,holtérben vannak.Aztán azt se szokták látni,hogy villog az indeksz,jobbra fog fordul a gép,csak csodálkozik hogy megy felé az a nagy dög......
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
6 472
10 925
113
A bringások és rolleresek nagyrészét végképp nem értem. Tényleg ennyire nincs semmi veszélyérzetük? Félelmük? De 0:21-től a suv-os is félelmetes. Dupla busz sávba kanyarodik be, és eszébe nem jut belenézni abba a méretes tükrébe. Tényleg nem csodálom, hogy a busz sofőrök nagy része folyamatosan síkideg.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and fishbed