• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
673
1 958
93
Erre mondta volt főnököm, hogy járni kell a világot, mert úgy sokkal több dolgot lát az ember és akkor elhiszi, hogy úgy is lehet azt csinálni . . . az más kérdés, hogy ő volt aki világot járta én meg gályáztam:D

A hollandok nincsenek messze, viszonylag laposak így a cangásoknak ideális, sok dolgot már megoldottak amit nem kell újra feltalálni, ha egy ország adoptálná a cangás közlekedési reformjukat.
Nálunk az alföldi régiókba elvileg simán működhetne a "kerékpárral a városban" koncepció
Az iskolába járásra is van megoldás iskolás kerékpár buszok,

a kisebbeknek elektromos verzióban.


Balázsnak, mint mérnők embernek már rég valami velomobilban kéne nyomnia a napi köröket :D

Van belőlük ilyen jaszkarizós verzió is.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 161
55 460
113
2016 óta hányszor mentél kocsival a Nagykörúton?
Nem tudom felidézni, ergo nem sokszor.
De bringával sokszor.
Vagy szerinted nem látom milyen a forgalom?
Az, aki bringával használja ugyanazt az utat, az nem látja a forgalmat vagy mi...?
Erre mondta volt főnököm, hogy járni kell a világot, mert úgy sokkal több dolgot lát az ember és akkor elhiszi, hogy úgy is lehet azt csinálni . . . az más kérdés, hogy ő volt aki világot járta én meg gályáztam:D

A hollandok nincsenek messze, viszonylag laposak így a cangásoknak ideális, sok dolgot már megoldottak amit nem kell újra feltalálni, ha egy ország adoptálná a cangás közlekedési reformjukat.
Nálunk az alföldi régiókba elvileg simán működhetne a "kerékpárral a városban" koncepció
Az iskolába járásra is van megoldás iskolás kerékpár buszok,

a kisebbeknek elektromos verzióban.


Balázsnak, mint mérnők embernek már rég valami velomobilban kéne nyomnia a napi köröket :D

Van belőlük ilyen jaszkarizós verzió is.

Ez a velomobil nagyon nem jó.

Mindig mondod, hogy nem bringás szemmel látjuk, át kéne ülni, hogy abból aperspektívából is lássuk. Akkor te se láthatod autós perspektívából...
Én azt látom, hogy csúcsidőben az autók lassabbak nálam és a villamosnál is jellemzően.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
4 302
9 682
113
Nem tudom felidézni, ergo nem sokszor.
De bringával sokszor.
Vagy szerinted nem látom milyen a forgalom?
Az, aki bringával használja ugyanazt az utat, az nem látja a forgalmat vagy mi...?


Ez a velomobil nagyon nem jó.
Mindig mondod, hogy nem bringás szemmel látjuk, át kéne ülni, hogy abból aperspektívából is lássuk. Akkor te se láthatod autós perspektívából...
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 161
55 460
113
Maszek vélemény: egy forgalomtól fulladozó városban nem lehet átlagembernek biztonságosan biciklizni. Akkor sem, ha az út szélére fel van festve egy vonal, hogy az a kerékpárút.
Ok, tegyük fel, hogy egyetértek ezzel.
Meg azzal, hogy @Kurfürst mániákusan utálja azt, hogy a Nagykörút helyenként szűkebb.
Tegyek fel, hogy akkor a Nagykörutat visszafordítjuk oda, ahova.
Akkor melyik párhuzamos utcából lenne kitiltva az autóforgalom és lenne kétirányú bringaúttá alakítva?
Vagy akkor melyik két utcában lesz 1-1 kerékpársáv? Nem nyom. Sáv.

Mert valahogy beszarok azon az elképzelésen, hogy valahogy default beállítás az, hogy márpedig a 2x2 sáv az jár autóval járónak a BELVÁROSBAN, de dedikált kerékpáros felület meg nem...? Miért? Mert csak...? Nincs hely? Akkor számoljanak fel parkolóhelyet? Az nem állapot, hogy autó, autó, autó, autó. A városban emberek élnek. Nem fémdoboz tároló.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
673
1 958
93
A bringasáv előtt is pont ugyanez volt a morál és a módi a város minden pontján...
De tök jó mindent arra fogni ahelyett, hogy a kedves közlekedő társakat csűrnéd fejbe a baromságuk miatt...

Kb. egy vicc jut erről eszembe...

Két ember hergeli egymást:

  • Minden baj okozói a zsidók!
  • És és a kerékpárosok!
  • Miért pont a kerékpárosok?
  • Miért pont a zsidók?
Ezek szerint azért szegnek szabályt mindenhol a vezetők és ragadnak bent, mert kerékpársáv van?
Ma is újat tanultam...
Emlékszem anno, akkor volt rend egy ideig, amikor behozták a kereszteződésekbe a sárga felfestést, amit a jardok is ellenőriztek és ha valaki bent maradt a sárgán belül, akkor, ment az ejnye-bejnye.

9. § A járműforgalom irányítására szolgáló fényjelző készülékek
(7) Zöld fényjelzésnél sem szabad az útkereszteződésbe behajtani, ha azt – forgalmi torlódás
miatt – a zöld fényjelzés tartama alatt előreláthatólag nem lehet elhagyni.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
2 480
4 886
113
Ok, tegyük fel, hogy egyetértek ezzel.
Meg azzal, hogy @Kurfürst mániákusan utálja azt, hogy a Nagykörút helyenként szűkebb.
Tegyek fel, hogy akkor a Nagykörutat visszafordítjuk oda, ahova.
Akkor melyik párhuzamos utcából lenne kitiltva az autóforgalom és lenne kétirányú bringaúttá alakítva?
Vagy akkor melyik két utcában lesz 1-1 kerékpársáv? Nem nyom. Sáv.

Mert valahogy beszarok azon az elképzelésen, hogy valahogy default beállítás az, hogy márpedig a 2x2 sáv az jár autóval járónak a BELVÁROSBAN, de dedikált kerékpáros felület meg nem...? Miért? Mert csak...? Nincs hely? Akkor számoljanak fel parkolóhelyet? Az nem állapot, hogy autó, autó, autó, autó. A városban emberek élnek. Nem fémdoboz tároló.
Azzal egyetértek, hogy az egész Budapesti közlekedést racionalizálni kéne. Csak valahogy arra soha nincs pénz. Pl. úgy emlékszem, már általános iskolám (vagy gimnázium?) idején is téma volt az M0, pedig az nem ma volt és ma sincs befejezve...
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
5 674
14 117
113
Erre mondta volt főnököm, hogy járni kell a világot, mert úgy sokkal több dolgot lát az ember és akkor elhiszi, hogy úgy is lehet azt csinálni . . . az más kérdés, hogy ő volt aki világot járta én meg gályáztam:D

A hollandok nincsenek messze, viszonylag laposak így a cangásoknak ideális, sok dolgot már megoldottak amit nem kell újra feltalálni, ha egy ország adoptálná a cangás közlekedési reformjukat.
Nálunk az alföldi régiókba elvileg simán működhetne a "kerékpárral a városban" koncepció

Kellene nekünk is egy gyarmatbirodalom amit lerabolva előállíthatunk egy ilyen jólétet.
Meg a világ legmagasabb autósokat sújtó adói, amik kikényszerítik, hogy csak a tehetősebbeknek legyen pénze egyáltalán személygépjárműre.
 

mijki

Active Member
2012. augusztus 12.
161
110
43
Jajj, és beragad a forgalom a kereszteződésbe, mert nincs a körútnak semmi elvezető képessége, úgy meg pláne nincs, hogy még át is kell sorolni, vagy már előre átsorolnak, és van rögtön egy gyalogos lámpa is.

Elvileg addig be se mehetnél a kereszteződésbe amíg meg nem bizonyosodsz róla, hogy át tudsz haladni rajta. :) Tegnap este 1-2 ilyen jómadár Békásmegyeren a HÉV sínen maradt, mert nem gondolkodtak...A 3.kerületben is van egy kicsi kereszteződés a 9-es busz vonalán, ott MINDEN reggel bent ragad pár faszparaszt.
Azért, mert a többség siet és nyomja mint a barom gondolkodás nélkül, majd benntragad a kereszteződésbe nem a bicikliút hibája. :)

Itthon a közelekedési morál a béka segge alatt van, de szinte mindennap van jó pár hülye aki simán veszélyezteti más életét azért pl hogy 1 autónyival előrébb legyen. Az, hogy az index használat vagy nincs vagy egyet villant és már húzza a kormányt, kit érdekel gondolom. Az, hogy mostmár egyre sűrűbben simán bemennek az ember elé a körforgalomban - nem, nem zippzár elv szerint, hanem le kell majdnem 0-ra kell fékezni, mert balra nézni luxus...akkor az, hogy a piroson sorra mennek át az emberek, mert "még átférek"...

A főprobléma az emberekkel van, az infrastruktúra csak mellékes. :)
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
673
1 958
93
Kellene nekünk is egy gyarmatbirodalom amit lerabolva előállíthatunk egy ilyen jólétet.
Meg a világ legmagasabb autósokat sújtó adói, amik kikényszerítik, hogy csak a tehetősebbeknek legyen pénze egyáltalán személygépjárműre.
Na igen azt mindig elfelejtem, hogy az ős nyugatiak szerették importálni a jólétet amiből volt pénz lóvéra még az unokáiknak is.
Az se volna kutya, akkor itt vidéken vennék közlekedőedénynek lovat, ha az elromlik max megesszük :D recycling lv100
 

mijki

Active Member
2012. augusztus 12.
161
110
43
Nem gondolom, hogyha normális tempóban lehetne közlekedni, általános lenne a mindenáron furakodás...

Akkor meg előkerülnének az önjelölt versenyzők. A 11-es úton és a Váci úton is akár késő este mész, akár hajnalban elég sokan vannak akik versenypályának nézik az utat.

Attól, hogy valaki meg furakodik és egy bunkó paraszt, attól az még nem jogosítja fel arra, hogy önmagát és főleg hogy mást veszélyeztessen. Ha valaki pl városon belül annyira sietni akar, szálljon villamosra és/vagy metróra... ki van írva valahol az M3-on Nyíregyháza felé, hogyha átl. 150 km/h-val megy valaki kb. 10-15 perccel ér oda.

Most ez a 10-15 perc megér annyit, hogy kockáztassam azt, hogy valaki nem ér haza?

Ez a baj, hogy sokan eddig nem jutnak el. Ezt tökéletesen bizonyítja Facebook-on a Bunkó Faszparaszt Autósok csoport, ahol a sok gyomnövény az esetek 90%-ban a parasztot védi és azt neveti ki, aki kirakta az esetet a csoportba. Ez egy 54 ezres csoport, szóval azt se lehet mondani, hogy szerény mintáról van szó.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
2 480
4 886
113
Akkor meg előkerülnének az önjelölt versenyzők. A 11-es úton és a Váci úton is akár késő este mész, akár hajnalban elég sokan vannak akik versenypályának nézik az utat.

Attól, hogy valaki meg furakodik és egy bunkó paraszt, attól az még nem jogosítja fel arra, hogy önmagát és főleg hogy mást veszélyeztessen. Ha valaki pl városon belül annyira sietni akar, szálljon villamosra és/vagy metróra... ki van írva valahol az M3-on Nyíregyháza felé, hogyha átl. 150 km/h-val megy valaki kb. 10-15 perccel ér oda.

Most ez a 10-15 perc megér annyit, hogy kockáztassam azt, hogy valaki nem ér haza?

Ez a baj, hogy sokan eddig nem jutnak el. Ezt tökéletesen bizonyítja Facebook-on a Bunkó Faszparaszt Autósok csoport, ahol a sok gyomnövény az esetek 90%-ban a parasztot védi és azt neveti ki, aki kirakta az esetet a csoportba. Ez egy 54 ezres csoport, szóval azt se lehet mondani, hogy szerény mintáról van szó.
Nappal nem versenyeznének, mert akkor több a rendőr, de lehetene éjszaka is szabályozni a durva kihágásokat.
Nálam az autópályán 150 óra szerint a kényelmes utazótempó. Igaz, volt hogy kamion mellett mentem el, mikor a leállósávon előzött meg egy kedves ember mindkettőnket így is.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

Huba

Active Member
2018. november 13.
56
147
33
Misinator kórházas belső szállításhoz egy érdekességet fűznék hozzá.

Bécsben az egymás mellet lévő Geriatriezentrum am Wienerwald és a Hitzingi klinikán a belső anyagszállításokat 500mm-es keskenynyomközű vasúttal oldották meg. A 20. század elején létesítették őket, s először kézi erővel történt a kocsik mozgatása. A két háború között kerültek megvásárlásra az első benzinüzemű mozdonyok, amelyeket később dízel- és akkumulátoros mozdonyokra cseréltek.

Elsősorban ételt, ruhát, ágyhuzatot, dokumentumokat és fűtőanyagot szállítottak. A hálózatnak volt egy villamosoknak szánt iparvágánya is, ahol a hullákat rakodták be egy átalakított villamosba (kép lent). Így juttatták el a villamoshálózaton a testeket bécsi központi temetőbe. Saját műhellyel rendelkezett a kisvasút, amely a javítások 90%-át elvégezte.

A klinikai részt a 60-as években szüntették meg, míg geiátriai centrum hálózatán utoljára 2011-ben közlekedett szerelvény. Itt a hálózatot ipartörténeti emléke okán megtartották. A mozdonyok nagy részét megőrizték.

Képek spoilerben.

6 perces videó 2009-ből, amikor már csak az ételek továbbítására használták.
 

mijki

Active Member
2012. augusztus 12.
161
110
43
Nappal nem versenyeznének, mert akkor több a rendőr, de lehetene éjszaka is szabályozni a durva kihágásokat.
Nálam az autópályán 150 óra szerint a kényelmes utazótempó. Igaz, volt hogy kamion mellett mentem el, mikor a leállósávon előzött meg egy kedves ember mindkettőnket így is.

A 11-esen nappal is tolják, talán múlthéten láttam egy versenyzőszellemű egyént, aki a kanyarodósávot használta arra hogy beelőzze a a normális két sávban haladókat.
Nem az autópályás cirkálással van baj, azt azért írtam hogy látszódjon az időfaktor a távhoz képest. A baj az, hogy városban levő Wishről rendelt Schumacherek pár percért kockáztatják mások életét.

A zsákutcás magyar fejlődés... Germán felsőbbrendűség fejtegetése érkezik... 3... 2... 1!

De látom ez egyesek szerint teljesen normális.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
673
1 958
93
Misinator kórházas belső szállításhoz egy érdekességet fűznék hozzá.

Bécsben az egymás mellet lévő Geriatriezentrum am Wienerwald és a Hitzingi klinikán a belső anyagszállításokat 500mm-es keskenynyomközű vasúttal oldották meg. A 20. század elején létesítették őket, s először kézi erővel történt a kocsik mozgatása. A két háború között kerültek megvásárlásra az első benzinüzemű mozdonyok, amelyeket később dízel- és akkumulátoros mozdonyokra cseréltek.

Elsősorban ételt, ruhát, ágyhuzatot, dokumentumokat és fűtőanyagot szállítottak. A hálózatnak volt egy villamosoknak szánt iparvágánya is, ahol a hullákat rakodták be egy átalakított villamosba (kép lent). Így juttatták el a villamoshálózaton a testeket bécsi központi temetőbe. Saját műhellyel rendelkezett a kisvasút, amely a javítások 90%-át elvégezte.

A klinikai részt a 60-as években szüntették meg, míg geiátriai centrum hálózatán utoljára 2011-ben közlekedett szerelvény. Itt a hálózatot ipartörténeti emléke okán megtartották. A mozdonyok nagy részét megőrizték.

Képek spoilerben.

6 perces videó 2009-ből, amikor már csak az ételek továbbítására használták.

Ha már kötöttpályás