Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 850
18 963
113
Az a baj, hogy a sok tötymörgő barom egyenként pár másodperces lemaradásokkal alkalmanként sok órányi késést okoz rendszer szinten. Ezt kéne megérteni.
Plusz amelyik megáll tötyögni, és mögötte beszopódik mindeki a kereszteződésbe, mert az egész sor vészfékezik mögötte, aztán nem gurulna előre 1,5 métert, ő már áll... Te meg a sárga sráfra szopódtál, mert bőven zöldben lendületesen megindult sor mellett bele mertél hajtani a kereszteződésbe. De te vagy a hülye, mert a KRESZ is megírta, hogy nem indulhatsz el, ha nem vagy biztos, hogy a túloldalt ki tudsz menni!!!!! Ugye?!?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and nyugger

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 850
18 963
113
Nem is tudom, hogy akkor az M0-t miért nem az agglo települések közepén vitték át. Azt is elfogadnád?
Hisz épp ez ellen (illetve a tájrombolás ellen) tiltakoznak sokan, a hiányzó szakasz kapcsán de ott ők hülye NIMBY-isták, ugye?

Asszem még mindig nem érted...
Csinálhatsz te ott szuper villamost 1 perces követéssel, de az nem oldja meg a Budapest központján keresztül autózók problémáját, csak áttereli mondjuk őket is a Margit, a Lánc és a Szabadság meg Petőfi hidakra, és az azokra kapcsolódó úthálózatokra, tvább növelve azokon a dugót. Nem azért vannak autók a Rákóczin, mert a tömegközlekedés a Rákóczin nem megfelelő. Még egyszer írom, aki a Keletitől megy a Ferenciekre, az nem fog sose, és most sem ül autóba, ebben biztos vagyok.
De abban is biztos vagyok, hogy aki át kell szelje a várost autóval, annak nagyon fájó lesz, ha a legfontosabb kereszirányú pályát elzárják alternatíva nélkül.



Ki fog menni Hűvösvölgybe is? Fel fog menni a Széchenyi-hegyre? Budakeszire hányas metrót tervezik?
Semmi extra, Pest közlekedését a Budai szintre nerfelték. :) Itt van pár szűk keresztmetszet, és beáll minden.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and BJani
M

molnibalage

Guest
Ki fog menni Hűvösvölgybe is?
Nem. Oda csak a felújított villamos tud kimenni meg lesz buszsáv a városon kívülre.
Kötöttpályás fejlesztés Budakeszi irányában
Fel fog menni a Széchenyi-hegyre?
A város lakóinak hány %-a lakik szerinted?
Szerinted az generálja a dugót?
Budakeszire hányas metrót tervezik?
Arra a forgalomra nem is metró kéne.

Ez az egész komment elég csőlátású volt.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
652
1 814
93
Misinator kórházas belső szállításhoz egy érdekességet fűznék hozzá.

Bécsben az egymás mellet lévő Geriatriezentrum am Wienerwald és a Hitzingi klinikán a belső anyagszállításokat 500mm-es keskenynyomközű vasúttal oldották meg. A 20. század elején létesítették őket, s először kézi erővel történt a kocsik mozgatása. A két háború között kerültek megvásárlásra az első benzinüzemű mozdonyok, amelyeket később dízel- és akkumulátoros mozdonyokra cseréltek.

Elsősorban ételt, ruhát, ágyhuzatot, dokumentumokat és fűtőanyagot szállítottak. A hálózatnak volt egy villamosoknak szánt iparvágánya is, ahol a hullákat rakodták be egy átalakított villamosba (kép lent). Így juttatták el a villamoshálózaton a testeket bécsi központi temetőbe. Saját műhellyel rendelkezett a kisvasút, amely a javítások 90%-át elvégezte.

A klinikai részt a 60-as években szüntették meg, míg geiátriai centrum hálózatán utoljára 2011-ben közlekedett szerelvény. Itt a hálózatot ipartörténeti emléke okán megtartották. A mozdonyok nagy részét megőrizték.

Képek spoilerben.

6 perces videó 2009-ből, amikor már csak az ételek továbbítására használták.
Ebben a kórházban kapott a gyermekem vérmérgezést! Jól ismerem sajnos . Semmi jót nem tudok róla elmondani. Bár , az igaz, hogy
Misinator kórházas belső szállításhoz egy érdekességet fűznék hozzá.

Bécsben az egymás mellet lévő Geriatriezentrum am Wienerwald és a Hitzingi klinikán a belső anyagszállításokat 500mm-es keskenynyomközű vasúttal oldották meg. A 20. század elején létesítették őket, s először kézi erővel történt a kocsik mozgatása. A két háború között kerültek megvásárlásra az első benzinüzemű mozdonyok, amelyeket később dízel- és akkumulátoros mozdonyokra cseréltek.

Elsősorban ételt, ruhát, ágyhuzatot, dokumentumokat és fűtőanyagot szállítottak. A hálózatnak volt egy villamosoknak szánt iparvágánya is, ahol a hullákat rakodták be egy átalakított villamosba (kép lent). Így juttatták el a villamoshálózaton a testeket bécsi központi temetőbe. Saját műhellyel rendelkezett a kisvasút, amely a javítások 90%-át elvégezte.

A klinikai részt a 60-as években szüntették meg, míg geiátriai centrum hálózatán utoljára 2011-ben közlekedett szerelvény. Itt a hálózatot ipartörténeti emléke okán megtartották. A mozdonyok nagy részét megőrizték.

Képek spoilerben.

6 perces videó 2009-ből, amikor már csak az ételek továbbítására használták.
Sajnos jól ismerem a kórházat! Semmi jót nem tudok róla elmondani! A gyermekem a korházban kapott vérmérgezést! Jobb a színvonal mint az átlag magyar, de nem sokkal. De ez szerintem kirívóan rossz hely Ausztriában! Kinti egészségügyi tapasztalataimból amúgy azt szűrtem le, hogy a magyar egészségügyben egyalltalan nem a pénz vagy a korházak száma a kritikus. De még az létszámhiány sem! Ami elképesztően más kint, az a hatékonyság, és a hozzáállás a gyógyításhoz! Szerintem negyed annyi gyógyszert és vegyszert sem használnak mint mi! Nálunk mindennek az alapja az egézséges életmód! És ezt a születés pillanatától figyelembe veszik! Tudom, hogy ezem most sokan megsértődnek, de nálunk nincsenek jó orvosok és hatékony dolgozók sem! Csak áltatjuk magunkat ezzel! Szóval nem a kisvonaton múlott az osztrák korházak minősége, de a hatékonyságukra nagyon jó példa! Szívesen mesélnék konkrét példákat is, de az egy másik fórum témája lehetne! De egy biztos, a magyar egészségügy jelenleg a születés pillanatában már rossz vágányon indítja el a jövőt! Legalább is az esetek nagyon nagyon nagy százalékában! Nyugodtan behinthetnénk sóval az egészet! Az orvosaink nagy része meg nyugodtam mehetne hentesnek, vagy a gulágra!!!
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Nem. Oda csak a felújított villamos tud kimenni meg lesz buszsáv a városon kívülre.
Kötöttpályás fejlesztés Budakeszi irányában

Aha. És a villamos fog segíteni a Nagykovácsiban lakóknak? Meg annak akinek amúgy Gyömrőn van dolga? Vagy Szolnokon?

A város lakóinak hány %-a lakik szerinted?
Szerinted az generálja a dugót?

Tekintve, hogy a budai-dombokon kb 1 db az egy főre eső autók száma, ezért igen, azt gondolom, hogy a budai elit kerületek fajlagosan nagyobb dugót generálnak, mint a pesti proli-negyedek lakói. Buda a domborzat miatt infrastruktúrában is messze elmarad Pesttől, kevesebb autó is nagyobb dugót csinál. Két sávos út alig van, előzni gyakorlatilag lehetetlen, ha valaki elől 30-al megy, akkor mindenki. (na jó, a sor vége még általában annyival sem, mert lesz olyan, aki még ennél a tempónál sem tudja tartani a ritmust...)

Arra a forgalomra nem is metró kéne.

Lehet, de hogy a 2x1 sávos Budakeszi út nem elégséges, az is biztos.

Ez az egész komment elég csőlátású volt.

Mondod ezt te, aki nem vezetsz Budapesten, és nem látod autós szemmel a problémákat, és azt gondolod, hogy egy Rákóczi-úti villamos megoldja a városon átautózók problémáját.
 
M

molnibalage

Guest
Aha. És a villamos fog segíteni a Nagykovácsiban lakóknak? Meg annak akinek amúgy Gyömrőn van dolga? Vagy Szolnokon?
Ilyen vaskos trollkodást és mást hülyének nézést...
Természetesen a Rákóczi körúti villamos Nagykovácsiban nem segít.
Tekintve, hogy a budai-dombokon kb 1 db az egy főre eső autók száma, ezért igen, azt gondolom, hogy a budai elit kerületek fajlagosan nagyobb dugót generálnak, mint a pesti proli-negyedek lakói. Buda a domborzat miatt infrastruktúrában is messze elmarad Pesttől, kevesebb autó is nagyobb dugót csinál. Két sávos út alig van, előzni gyakorlatilag lehetetlen, ha valaki elől 30-al megy, akkor mindenki. (na jó, a sor vége még általában annyival sem, mert lesz olyan, aki még ennél a tempónál sem tudja tartani a ritmust...)
Nos, ideje lenne, hogy leessen sok embernek. Az, hogy Bivalybasznád külsőn vagy máshol valaki vásárol/épít házat az mióta jogosítja fel a korlátlan autóhasználatra más kárára? Miért az ő lehetetlen igényeikhez kéne szabni át a saját és akár Bp-t és több várost, amint áthajt?
A probléma az, hogy gyak. az összes kiköltöző azt hitte, hogy majd így fog történni. Az eredmény ismert.

A Bp-re vezető és ott futó utak kapacitását nem lehet növelni, ahhoz a várost kéne lerombolni és a vége úgyis az lenne, hogy a kapacitás növelés által indukált forgalom úgyis belakná.

Ezt nagyon régen tudjuk. Értem én, hogy a USA egyes részei kőagyúan ostobák és mivel nagyrészt a federal budget adja az építésre (fenntartásra nem) a pénz, hát újabb és újabb sávokat adtak hozzá a sztrádákhoz. Az eredménye ennek is ismert, teljesen élhetetlen környezet, amit fenntartani sincs pénz

Lehet, de hogy a 2x1 sávos Budakeszi út nem elégséges, az is biztos.
Lásd fent. A probléma az, hogy a város szövete adott.

Az út melyik oldalán levő házat és erdőt kezdenéd ledózerolni bárminek az építéséhez?
Mivel egy buszsáv kapacitása fényévekkel több, mintha autó járna ott, ezért az lesz.
Mert még a mostani totálisan szar busszal is többen járnak, mint kocsival...
Tehát akkor lesz egy buszsáv, amin akár 2 percenként is járhat busz.

Az, hogy a közeljövőben ÉNY felé új kötöttpályás kapcsolat legyen az ára és n+1 tényező miatt 0.
De mondjuk első körben vesd össze a Farkasréti temetőhöz járó villamos magassági profilját bármilyen fejedben elképzelhető villamossal, ami ki tudna menni Budakeszire és lásd a problémákat.

Mondod ezt te, aki nem vezetsz Budapesten, és nem látod autós szemmel a problémákat, és azt gondolod, hogy egy Rákóczi-úti villamos megoldja a városon átautózók problémáját.
Mondom, ez a duma bicsakanyitogató.
Ez a sok volán ülő mögött ember azt hiszi hogy mással közlekedve az ember vak és nem látja a forgalmi gondokat vagy mi?
Beszarok...

Amúgy első körben, ha végre szabálykövető módon kezdene vezetni a többség, azt talán sokat segítene, mert a dugók nagyon komoly részét a fenti videón betett bennragadó gyökerek okozzák. Első körben nekik kéne egy kurva nagy sallert lekeverni.

A városon átautózás problémáját az oldja meg, hogy tátátátátá:

NEM
TESZED


Nem tudod megoldani. Az, hogy te kitalálsz akkora marhaságot, hogy legyen kéregalagút a kocsiknak úgy, hogy nem tűnik fel hogy hány alépítmény üti ezt eleve vicces. Majd aztán megtoldod azzal, hogy akkor legyen fúrt alagút. Az igen...
Toronyóra aranylánccal még ne hozzá bónuszban?

A város alatti átmenő közúti alagút létezik, de azok funkciója nem az, amit te elképzelsz. Itthon kb. egy ilyen ötlet van, hogy az M3-tól elmenni föld alatt az M7-ig. Hogy ne kelljen az egész várost lekerülni és tehermentesítse ez az M0-t, amin az átmenő és lokális forgalom kb. 6 évvel a felbővítés után szépen belakta.

Az embereknek meg kéne érteni, hogy lakhelyet aszerint választunk, hogy a környezet és a közlekedési mód szorzata megfelel-e.
És nem úgy, hogy elképzeli, hogy lesz valahol családi háza, neki autóval kéne szerinte mindenhova járni, hát ezért aztán feküdjön le mindenki annak.

Hát kéremszépen a ló ötödik lábát azt....
Én is azért költöztem be, mert kellemes lakókörnyezet (volt) az agglomeráció, csak éppen a napi munkába járás és más miatt köszöntem szépen, de elég volt az ingázásból. Most, hogy épül majd a új HÉV, körvasút, kapacitás bővítés el lehet gondolkozni azon, hogy ki lehet költözni, mert kellően gyors lesz a mozgás és kocsi sem kell hozzá.

Vagy pl. esetleg épülhetne be Bp úgy is, hogy az fejlesztés nem az, hogy mindenhova lekúrnak 8-10 emeletes tömböket bármiféle körülöttük levő infra fejlesztés nélkül. A szocialista városfejlesztés "csodája" 50+ évvel később megugorhatatlan szintnek tűnik a piaci viszonyok között valahogy. Ahol olyan városrészek voltak, hogy bölcsi, óvoda, suli, bolt, orvosi rendelő, posta, stb. minden alapszolgáltatás kb. 10-15 perc sétát belül volt és közelben van közösségi közlekedés kapcsolat. Vagy legalább tervezték, csak nem ért el oda... (Ugye M3 metró Kápsztásmegyerre?)
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 757
4 687
113
Vitán felül áll, hogy az "elit" budai lakosság nagy autóterhelést jelent a városnak. Én a Hegyvidéken nőttem fel (hatalmas szerencse, köszönöm), és ide is költöztünk vissza a Belvárosból családot alapítva anno. Ami itt autóügyben lezajlott az elmúlt évtizedekben, az katasztrófa. Ahogy beépült minden, úgy jött egy újgazdag szemléletű tömeg, akik a zöldben akarnak élni, de nem hajlandók vállalni ennek a következményeit. Csillió autó tiporja egymást, dugók, bűz stb.

Én abba nőttem bele, hogy a budai ember sétál, gyalogol, villamosozik stb. A zöldért cserébe rá kell szánni az időt a közlekedésre egy szép, egészséges környezetben. Ez belátás kérdése, a helyzetből adódik, de errefelé a jó környék ára a lassabb közlekedés. Valamit valamiért.

A sok autóval most eljutunk oda, hogy a jó környékekből rossz környéket csinálunk, de ugyanolyan lassú a közlekedés. :)

Külön ironikus, hogy sok helyen még így is a séta+bkv kombó hatékonyabb az autónál, ha be kell menni a városba. A Hegyvidék nem valami jó az autózásra, csak hát ugye itt sokaknak presztízskérdés az, hogy kifejezzék a vagyoni helyzetüket. Így aztán a saját fészkükbe beleszaró ostoba állatok módjára pusztítják le ezt a városrészt is. Egyszerűen érett, felelős szemlélet kellene, nem csak itt, hanem mindenütt.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 850
18 963
113
Az, hogy Bivalybasznád külsőn vagy máshol valaki vásárol/épít házat az mióta jogosítja fel a korlátlan autóhasználatra más kárára?
Ez fordítva is igaz lehet! A belvárosba költözők milyen jogon várják el, hogy mások kárára korlátozzák a mobilitást?

Ez a fajta érvelés nem vezet sehova.
Mivel egy buszsáv kapacitása fényévekkel több, mintha autó járna ott, ezért az lesz.
Tehát akkor lesz egy buszsáv, amin akár 2 percenként is járhat busz.
Feltéve, hogy 2 percenként jár is busz...

A városon átautózás problémáját az oldja meg, hogy tátátátátá:

NEM
TESZED
Hiába van évente kb. 5x dolgom a belvárosban, és hiába autózom viszonylag keveset, nem lehet a városon átautózást megúszni, ugyanis számos viszonylat így is gyorsabb és olcsóbb, mint pl. az M0-n hatalmasat kerülni (akár) 100km-t, hogy a végén beállt bevezetőúton ácsorogjak.

A város alatti átmenő közúti alagút létezik, de azok funkciója nem az, amit te elképzelsz. Itthon kb. egy ilyen ötlet van, hogy az M3-tól elmenni föld alatt az M7-ig. Hogy ne kelljen az egész várost lekerülni és tehermentesítse ez az M0-t, amin az átmenő és lokális forgalom kb. 6 évvel a felbővítés után szépen belakta.
Ez a nem-kamionoktól is brutálisan tehermentesítené a várost. Viszont amilyen ára van, nos nem csoda, hogy nem építették meg. Van annak a pénznek máshol jobb helye is.

Az embereknek meg kéne érteni, hogy lakhelyet aszerint választunk, hogy a környezet és a közlekedési mód szorzata megfelel-e.
És nem úgy, hogy elképzeli, hogy lesz valahol családi háza, neki autóval kéne szerinte mindenhova járni, hát ezért aztán feküdjön le mindenki annak.
Neked pedig azt, hogy mivel a lehetőség adott, ezért az emberek más lakhatási preferenciákkal együtt is inkább nem a kaszárnyát választják. Ha dugó van, hát dugó van. Esetleg a munkahelyeket is érdemes lenne nem csak pár helyre koncentrálni. Bár itt nincs amerikai értelemben vett zoning (szerencsére), de így is eléggé durva az, hogy mennyire pár területre koncentrálódnak az üzleti negyedek pl, sokszor szar közlekedéssel. Egy előző munkahelyem pl. az Infoparkba költözést jelentett be, hamarosan ott is hagytam őket: autó nélkül szar megközelíteni. Előtte is volt 20 perc séta a BKV-s bejárásomban (Különféle járatokra várás helyett adódott össze 2 megállók alatt, ha épp jött csatlakozás, akkor ezt 10 perc alatt lebkv-zhattam-átszállhattam volna). Oda autóval jártam volna, mert így 35 perc lett volna a napi sétám. Nyilván nekem kellene közelebb költözni, mert jó csinovnyik közel lakik a termelési egységéhez. A lényeg, hogy a tömeg hatékonyan legyen szállítva. Emberi Erőforrás Mozgatási Minisztérium.

Eleget tömegközlekedtem egy életre, hogy napi szinten ne akarjak többé. Ezért is tettem komoly erőfeszítéseket abba az irányba, hogy ne kelljen fix órákban bejárni a városban egy irodába azt csinálni, amit akárhonnan csinálhatnék.

Egyébiránt a mindenkit a gyár nyitás idejére berendelünk (irodistákat is) is butaság, azért is van dugó, mert nincs jól megtervezve és szabályozva a munkarend, az ingázókat is figyelembe véve.

Vagy pl. esetleg épülhetne be Bp úgy is, hogy az fejlesztés nem az, hogy mindenhova lekúrnak 8-10 emeletes tömböket bármiféle körülöttük levő infra fejlesztés nélkül. A szocialista városfejlesztés "csodája" 50+ évvel később megugorhatatlan szintnek tűnik a piaci viszonyok között valahogy. Ahol olyan városrészek voltak, hogy bölcsi, óvoda, suli, bolt, orvosi rendelő, posta, stb. minden alapszolgáltatás kb. 10-15 perc sétát belül volt és közelben van közösségi közlekedés kapcsolat. Vagy legalább tervezték, csak nem ért el oda... (Ugye M3 metró Kápsztásmegyerre?)
Ezzel egyetértek, lásd fent. (bár ott nem a lakó-oldal kapcsán kritizáltam).
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 757
4 687
113
Ez fordítva is igaz lehet! A belvárosba költözők milyen jogon várják el, hogy mások kárára korlátozzák a mobilitást?
Erre sajnos felelnem kell, bocsánat :). A "mobilitás joga" nem egyenlő az autózással. Sőt: azzal sem, hogy a számunkra legkényelmesebb lehetőség rendelkezésre álljon.

Van egy közösségi optimum az élet legtöbb területén, a közlekedésben is. Ami most van, az messze van az optimálistól. Túl sokan hivatkoznak az egyéni jogaikra, vagy pláne áldozati szerepben tetszelegve követeléseket fogalmaznak meg. Ez pont ugyanaz a magatartás, mint amit a woke ideológiában sztem joggal kritizálunk. De nem létezik az autózáshoz való jog, ahogy a kényelemhez, gyors eljutáshoz való jog sem. Ezek fabrikációk, mint a genderklotyó. Szabadon mozogni van jogunk, és ennyi. Innentől ki-ki oldja meg a lehetőségeihez képest. Ha valaki az autózás mellett dönt, akkor ne nyígjon, hogy neki jár bármi többlet. Nem jár.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 850
18 963
113
Erre sajnos felelnem kell, bocsánat :). A "mobilitás joga" nem egyenlő az autózással. Sőt: azzal sem, hogy a számunkra legkényelmesebb lehetőség rendelkezésre álljon.

Van egy közösségi optimum az élet legtöbb területén, a közlekedésben is. Ami most van, az messze van az optimálistól. Túl sokan hivatkoznak az egyéni jogaikra, vagy pláne áldozati szerepben tetszelegve követeléseket fogalmaznak meg. Ez pont ugyanaz a magatartás, mint amit a woke ideológiában sztem joggal kritizálunk. De nem létezik az autózáshoz való jog, ahogy a kényelemhez, gyors eljutáshoz való jog sem. Ezek fabrikációk, mint a genderklotyó. Szabadon mozogni van jogunk, és ennyi. Innentől ki-ki oldja meg a lehetőségeihez képest. Ha valaki az autózás mellett dönt, akkor ne nyígjon, hogy neki jár bármi többlet. Nem jár.
Persze, de aki a kerékpár mellett dönt, az se nyígjon. Illetve javaslom a jövedéki adó eltörlését is, mert úgyse jár semmi, hogy teljesen körbeérjünk!
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
358
556
93
Az Andrási úton az Oktogontól a Deákig tartó szakaszon nagyon eltalálták a világítást ... kényelmesen nézegettem is szombat este 40-el a busz sávban. Félúton jöttem rá csak, hogy ez a buszé.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
M

molnibalage

Guest
Vitán felül áll, hogy az "elit" budai lakosság nagy autóterhelést jelent a városnak. Én a Hegyvidéken nőttem fel (hatalmas szerencse, köszönöm), és ide is költöztünk vissza a Belvárosból családot alapítva anno. Ami itt autóügyben lezajlott az elmúlt évtizedekben, az katasztrófa. Ahogy beépült minden, úgy jött egy újgazdag szemléletű tömeg, akik a zöldben akarnak élni, de nem hajlandók vállalni ennek a következményeit.
Pontosan erről van szó.
Csillió autó tiporja egymást, dugók, bűz stb.

Én abba nőttem bele, hogy a budai ember sétál, gyalogol, villamosozik stb. A zöldért cserébe rá kell szánni az időt a közlekedésre egy szép, egészséges környezetben. Ez belátás kérdése, a helyzetből adódik, de errefelé a jó környék ára a lassabb közlekedés. Valamit valamiért.

A sok autóval most eljutunk oda, hogy a jó környékekből rossz környéket csinálunk, de ugyanolyan lassú a közlekedés. :)
Pontosan erről van szó.

Külön ironikus, hogy sok helyen még így is a séta+bkv kombó hatékonyabb az autónál, ha be kell menni a városba. A Hegyvidék nem valami jó az autózásra, csak hát ugye itt sokaknak presztízskérdés az, hogy kifejezzék a vagyoni helyzetüket. Így aztán a saját fészkükbe beleszaró ostoba állatok módjára pusztítják le ezt a városrészt is. Egyszerűen érett, felelős szemlélet kellene, nem csak itt, hanem mindenütt.
Pontosan erről van szó.
Nem egy embertől hallom, hogy "nehogy már tömegezzek"
Maga az, hogy nem kocsival jár számára valamiféle társadalmi értékítélet, hogy "csak a lúzerek járnak kocsival".

Ez fordítva is igaz lehet! A belvárosba költözők milyen jogon várják el, hogy mások kárára korlátozzák a mobilitást?
Nem korlátoz senki semmit, emiatt van a jelenlegi helyzet.
Ha az neked korlátozás, hogy nem dózerolják le a várost még több útért, amit úgyis belakna a forgalom, akkor szerintem közös nevező itten sosem lesz.
Ez a fajta érvelés nem vezet sehova.
Nem, az nem vezet sehova, hogy az emberek azt hiszik, hogy lehet egyszerre dugni és szűznek maradni.
Az, hogy kiköltözik, családi ház, happy, de aztán az jár, hogy a fővárosban parkoljon és mindent autóval szemeteljenek tele.
Megy a sírás, hogy nem lehet haladni, amikor a történelmi városban három sávos út van.
Ja, hogy abból kettőben autó parkol. Úgy persze, hogy szűk...
Feltéve, hogy 2 percenként jár is busz...
Nem egy megállóból, de mivel több járat is megy arra technikailag erre lehet esély.
Milyen buszkaravánok járnak a metró helyett meg a 7-es buszcsalád?
És igény lenne rá.
Hiába van évente kb. 5x dolgom a belvárosban, és hiába autózom viszonylag keveset, nem lehet a városon átautózást megúszni, ugyanis számos viszonylat így is gyorsabb és olcsóbb, mint pl. az M0-n hatalmasat kerülni (akár) 100km-t, hogy a végén beállt bevezetőúton ácsorogjak.
Az, hogy az M0 befejezése nincs terítéken, azért kb. lámpavasra húzás járna.
Ez a nem-kamionoktól is brutálisan tehermentesítené a várost. Viszont amilyen ára van, nos nem csoda, hogy nem építették meg. Van annak a pénznek máshol jobb helye is.
Igen, pl. a körvasút, metrófelújítás, HÉV-ek felújítása stb.
Ez nagyon a prioritása lista vége. Már, ha egy normális kiépült rendszer mellett egyáltalán szükség lenne erre.
Mert ezt a forgalmi modellezésnek kéne majd megmondani, aminek valós bemenő adat kéne a már működő rendszerek függvényében.

Neked pedig azt, hogy mivel a lehetőség adott, ezért az emberek más lakhatási preferenciákkal együtt is inkább nem a kaszárnyát választják.
Erről a kaszárnya dumáról kéne leszokni. Azért, mert valami nem családi ház, még nem laktanya.
Ha dugó van, hát dugó van.
Csak a probléma abból adódik, hogy láthatod, hogy egyesek szerint azért van dugó mert néhány helyen kerékpár sáv van.
Na nem azért, mert annyi autó van, hogy nincs hova tenni őket.
Nem kérem szépen a dugó a 2000-es évek óta állandó és csak rosszabb és rosszabb.
A város felülete adott. A kocsik száma meg 2000-es képest a Bp-i régióban agy +40%.

Esetleg a munkahelyeket is érdemes lenne nem csak pár helyre koncentrálni.
Ameddig a piac maga dönti el, hogy mit és hova...
Bár a Váci útra nem véletlenül épült egy csomó ilyen, mert ott az M3.
Bár itt nincs amerikai értelemben vett zoning (szerencsére),
Ez a fenti fényében érdekes, mert zoning nélkül szabályozni sem lehet.
A zoning nem ördögtől való, csak nem ostobán kell alkalmazni.
Eleget tömegközlekedtem egy életre, hogy napi szinten ne akarjak többé.
Na, ez itt a baj. Hogy elvi szinten ellenzed.

Akkor is ellenezni fogod, ha Bp-től 40 km távolságból 40 perc alatt beérsz és minden metró elérhető lesz átszállás nélkül?
És a kombinált bérlettel csak havi 20k lenne mondjuk?
És mondjuk akár még éjszakai járat is lenne?

"Mert csak" alapon fogod ellenezni és akkor is autóval szopatod majd magad, mert te csak azért is megmutatod?
Na kérem, így nehéz, de hát mindenki maga választ hobbit, ha te széllel szembe akarsz pisálni, lelked rajta.
Csak akkor ennek majd fizesd meg a valódi árát is, pl. dugódíjjal.

Ezért is tettem komoly erőfeszítéseket abba az irányba, hogy ne kelljen fix órákban bejárni a városban egy irodába azt csinálni, amit akárhonnan csinálhatnék.
Ez egy jó cél.
Egyébiránt a mindenkit a gyár nyitás idejére berendelünk (irodistákat is) is butaság, azért is van dugó, mert nincs jól megtervezve és szabályozva a munkarend, az ingázókat is figyelembe véve.
Ma már sokkal szélesebb az ingázási idő reggel és ennek ellenére van ekkora dugó.
Nagyon sokan nem 6-8-ra járnak, hanem akár 10-12-es kezdéssel és a munkaidő vége is 14-20-as sáv a nappalozóknak is.
Képzeld el, ha nem ez lenne...
Ezzel egyetértek, lásd fent. (bár ott nem a lakó-oldal kapcsán kritizáltam).
Ez amúgy fenntarthatóság szempontjából is jobb.
Nem kell minden lakóhelynek 4-6-8-10 emeletes blokknak lenni, de az, hogy a klasszikus suburbia mindenkinek családi ház legyen, azt el lehet felejteni, vagy tessék az árát megfizetni. A valódit.

Alacsony népsűrűségre nem lehet közösségi közlekedést építeni, mindenki meg nem járhat autóval. A lokális mobilitás megoldható az első vasútig vidéken még kocsival, gyalog vagy bringával aztán a vonat majd bevisz. De az, hogy tömegesen autózzanak, az felejtős.

2002-ben a reggel 6:50-es busz úgy tett le Csepelen Szigetszentmiklósról indulva, hogy a 7:59-es HÉV-re úgy ugrottam fel. Hogy előtte levő évben ugyanazzal a busszal 8:05-kor volt, hogy már a K épület AUD MAX-ban ültem. Akkor is használhatatlan volt a busz. Egy fél év alatt sikerült eljutni ide.
Na, akkor tessék elképzelni, hogy most mi van...
Akkor szoktam át HÉV-re. Lassú volt, szar is volt, de legalább kiszámíthatóan ért be.
Csak a 10:15-ös előadásokra jártam busszal, akkor már lement a dugó.

1 évvel korábban a gimiben a 7:40-es busz 7:50-kor volt, hogy letett Csepelen, mert egyetlen le-felszálló sem volt Csepelig.
Ez volt rekord út, de az átlag tényleg 15 perc tája volt. Simán, röhögve beértem. Ez ma földöntúli csodának tűnik még ebben az idősávban is.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 850
18 963
113
Erről a kaszárnya dumáról kéne leszokni. Azért, mert valami nem családi ház, még nem laktanya.
Amíg olyan újépítésűek épülnek, amilyenek... Ugyanígy a családiházak fikázásáról, mert a te értékrended szerint nem optimálisak, is le lehetne szokni, avagy "don't tell me what to do".
 
M

molnibalage

Guest
Amíg olyan újépítésűek épülnek, amilyenek... Ugyanígy a családiházak fikázásáról, mert a te értékrended szerint nem optimálisak, is le lehetne szokni, avagy "don't tell me what to do".
A családi ház egy szép élettér, ez nem tagadtam soha.
Meg egy energetikai katasztrófa. A fizikát meg ne akard már tagadni kérlek.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 850
18 963
113
Csak a probléma abból adódik, hogy láthatod, hogy egyesek szerint azért van dugó mert néhány helyen kerékpár sáv van.
Na nem azért, mert annyi autó van, hogy nincs hova tenni őket.
Nem kérem szépen a dugó a 2000-es évek óta állandó és csak rosszabb és rosszabb.
A város felülete adott. A kocsik száma meg 2000-es képest a Bp-i régióban agy +40%.
Ez össezfügg. amíg az utcán parkolás van, mert azért ingyen lehet parkolódíjat szedni, nem kell mélygarázst/parkolóházat építeni addig egy kerékpársáv (Vagy egy parkoló sáv) igenis durván kihat az áteresztőképességre.
 
M

molnibalage

Guest
A városi életmód meg egy másik energetikai katasztrófa
Melyik része?
  • A közösségi közlekedés használata?
  • Vagy az épületek drámainai kisebb fűtési fogyasztása?
  • Vagy maga eleve az infra kiépítése fajlagosan mennyivel olcsóbb?

Kérlek vezessed már le ezt az "enyhén" mulatságos kijelentést.
Basszus ipari ökölszabály, hogy országtól, környéktől, szabályozástól függően a legolcsóbb lakás ár kb. 5-14 emeletes házakkal jönnek ki.
Nem a családi ház. Annak fajlagos költsége a legmagasabb. Aztán az üzemeltetése is.
Aztán meg járkálnak be onnan ketten két autóval.

Pislogok, de szép nagyokat.
Egyébként épp passzív házakon dolgozom egy projektemen. Nem különösebb energetikai katasztrófa.
Mennyit költesz egy ilyen passzív házra, hogy egy 15+ évvel ezelőtti lakás igényét elérje egyáltalán felülről súrolva?
Mert annak a költésnek gyártási = CO2 és mindenféle lábnyoma van.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 506
54 468
113
Vitán felül áll, hogy az "elit" budai lakosság nagy autóterhelést jelent a városnak. Én a Hegyvidéken nőttem fel (hatalmas szerencse, köszönöm), és ide is költöztünk vissza a Belvárosból családot alapítva anno. Ami itt autóügyben lezajlott az elmúlt évtizedekben, az katasztrófa. Ahogy beépült minden, úgy jött egy újgazdag szemléletű tömeg, akik a zöldben akarnak élni, de nem hajlandók vállalni ennek a következményeit. Csillió autó tiporja egymást, dugók, bűz stb.

Én abba nőttem bele, hogy a budai ember sétál, gyalogol, villamosozik stb. A zöldért cserébe rá kell szánni az időt a közlekedésre egy szép, egészséges környezetben. Ez belátás kérdése, a helyzetből adódik, de errefelé a jó környék ára a lassabb közlekedés. Valamit valamiért.

A sok autóval most eljutunk oda, hogy a jó környékekből rossz környéket csinálunk, de ugyanolyan lassú a közlekedés. :)

Külön ironikus, hogy sok helyen még így is a séta+bkv kombó hatékonyabb az autónál, ha be kell menni a városba. A Hegyvidék nem valami jó az autózásra, csak hát ugye itt sokaknak presztízskérdés az, hogy kifejezzék a vagyoni helyzetüket. Így aztán a saját fészkükbe beleszaró ostoba állatok módjára pusztítják le ezt a városrészt is. Egyszerűen érett, felelős szemlélet kellene, nem csak itt, hanem mindenütt.
Teljesen igazad van. De nézz meg egy 1980-as, meg egy mostani képet Budáról. Ugy be van épitve, mint egy lakótelep. Óriási hàzak pici telkeken. Csak az a baj, hogy a busz is a dugóban áll.....
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 850
18 963
113
Akkor is ellenezni fogod, ha Bp-től 40 km távolságból 40 perc alatt beérsz és minden metró elérhető lesz átszállás nélkül?
Beértem 30 km távolságból 35 perc alatt autópályán, de a városban még tovább fél-egy órám elment tömegközlekedéssel, munkahely függvényében. Az átszállások nagyon elrontják a tömegközlekedős csodát.

a klasszikus suburbia mindenkinek családi ház legyen, azt el lehet felejteni, vagy tessék az árát megfizetni.
Itthon nem sok olyan van (Vecsésen láttam mondjuk, meg egy-két új parcellázású lakóparkban), itthon lehet kisboltot, fagyizót, éttermet nyitni a lakóövezetben is, nem kell 40 km-t autózni érte, mivel nincs amerikai típusú zoning. Sőt egy kis faluban olyan pizzát csinál egy igazi olasz öreg bácsi nem messze Budapesttől, hogy ihajj! Pedig tiszta kertesházas övezet! Egy nálunk nem létező szélmalom ellen harcolsz folyton, ami alternatívájaként a városokba nagy sűrűségű lakhatásba telepítést tolod folyton. Kertvárosban nőttem fel, és sétálható volt, iskola, óvoda, bolt, étterem, fagyizó, orvos, minden volt 10 perc sétán belül, 25 perc sétányira pedig a kisváros központja mindebből még nagyobb választékkal.

Nem tudom, hogy a Csepel-sziget mennyire lehet rossz hely, ha ilyen élményeid vannak róla.
 
M

molnibalage

Guest
Egy nálunk nem létező szélmalom ellen harcolsz folyton,
Aha. Bár tudnám, hogy akkor miért volt az 2011-ben is, hogy csak azért keltem 5:45-kor, hogy 6:10-kor már bátyussal ketten menjünk kocsival melóba, mert ha csak 10 percet késtünk, akkor a 20 perces út 40 perc volt.

Akkor mondtam azt, hogy ez hülyeség. Ő kelt továbbra is ilyenkor én meg 7:30 után és 8:40-re bent voltam tekeréssel és öltözéssel együtt Kelenföldön.
A fene nagy szabadság az volt autóval, hogy keljek hajnalban. Aztán minden nap km-es araszoló kocsisor mellett húztam el.

Na, akkor mi ez a nem létező szélmalom? Ez 10 éve volt.

ami alternatívájaként a városokba nagy sűrűségű lakhatásba telepítést tolod folyton. Kertvárosban nőttem fel, és sétálható volt, iskola, óvoda, bolt, étterem, fagyizó, orvos, minden volt 10 perc sétán belül, 25 perc sétányira pedig a kisváros központja mindebből még nagyobb választékkal.
Ez tök jó, ha közben meg apu és anyu bent a városban dolgozik.
Nem tudom, hogy a Csepel-sziget mennyire lehet rossz hely, ha ilyen élményeid vannak róla.
Hétvégén, lakni a zöldben szép.
Hétközben közlekedni ott maga a borzalom.
Amúgy megy egy autóparkolóvá vált a régi lakhelyem, erről is tettem be képeket. Alig 10 év alatt.
Teljesen igazad van. De nézz meg egy 1980-as, meg egy mostani képet Budáról. Ugy be van épitve, mint egy lakótelep. Óriási hàzak pici telkeken. Csak az a baj, hogy a busz is a dugóban áll.....
Emiatt az a közlekedés szervezés alapja, hogy akkor ezeket ki kell emelni, az autónak meg jut a maradék.
Nem a végtelenül kis kapacitású módszernek adsz elsőbbséget.