Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Egyébként egy 40km/h-val menő vonat 0-ra lassításához 6.3 méter pályaemelkedés kell.
(gyorsításhoz ugyanennyi, az ellenállásokat elhanyagoltam)
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 960
113
És az olyan flottul működik, hogy szóban soha senkinek nem is kell beszélnie a másikkal?
Nem, de ettől függetlenül tudni kell vagy angolul, vagy a szomszéd ország nyelvén annak aki ott van, de sokszor külhoni magyart raknak oda a túldalról is.
Kivéve osztrákokat, ők csak náciul kommunikálnak.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Nem, de ettől függetlenül tudni kell vagy angolul, vagy a szomszéd ország nyelvén annak aki ott van, de sokszor külhoni magyart raknak oda a túldalról is.

Na, ez megnyugtató. Most viszont akkor valami ezek közül nem teljesült a hírek szerint, mert hogy nem tudtak közös nyelven kommunikálni...
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 822
31 823
113
Elején azt néztem, hogy ennél csaj jobban kéne húznia ennek, aztán meg is indult.
Ekkora relatív sebességnél a forgalom többi résztvevőjéhez képest azért már fosnék, biztos nem merném ennyire nyomni.

Nyilván előre felmérték a helyzetet, kiválasztották a megfelelő szakaszt és időt, ment előre másik autó és telefonált, hogy lehet menni.
Legalábbis nem egy fiatal hülyegyerek vezetett..
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 960
113
A legszebb amit eddig láttam az az volt, amikor M85-ről felhajtva az M1-re a sor végéről kivágódott egy Porsche, hogy kigyorsuljon minket, erre a mögöttem levő szakadt bömivel mögé vágódott a srác és szinte a kormányra hajolva, összeszorított fogakkal, homlokán dagadó érrel próbálta tartani az iramot teljes 3 másodpercig amíg a Porsche lehagyta XD
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 504
54 447
113
Nyilván előre felmérték a helyzetet, kiválasztották a megfelelő szakaszt és időt, ment előre másik autó és telefonált, hogy lehet menni.
Legalábbis nem egy fiatal hülyegyerek vezetett..
Eddig csak 250-el sikerúlt mennem Thüringiában az autópályán a vőm Audiával.
20 percig. :)
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 660
27 820
113
Amúgy nem tudom mitől, de az esetek többségében egészen kulturált BMW-seket szoktam kifogni (meglepően még kedvesen be is engednek), kivéve az X akárhányas SUV-okkal csapató kollégákat :D Audinál meg pont fordítva, még városon belül is sokszor hátulról akarnak megerőszakolni, pedig hát na, nem szoktam tötyögve menni, sőt. Bár ez lehet az M7/Veszprém környékének sajátossága vagy az egyéni szerencsém így adja. Viszont ami mindenhol ugyanaz, az a fehér céges Octaviaból nemhogy a motort, de a lelket is kinyomó munkatárs, aki elmebeteg módjára nyomja fullkretén módon mindenhol a gázt, mint süket az ajtót :D

Ui: Ha már Veszprém egy anekdota. Egyszer pár évvel ezelőtt megyek ki békésen a nyolcasra, mikor veszem észre, hogy kisteherautó platóján felettébb gyanús a rakomány. Közelebb érve megláttam, hogy a berhidai (miután arra fordultak le) khmm fém iránt felettébb érdeklődést mutató úriemberek egy Fiat Seicentot úgy ahogy van felpakoltak hátulra, majd a rakomány rögzítése érdekében körberakták Lehel hűtőkkel, betonvassal és egyéb fémhulladékkal :D