• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

HAndrás

Well-Known Member
2019. január 9.
1 497
1 413
113
Ez a 30 vmi világtrend. Tuti vmi trendi egyetemi tanulmányból emelték át. Mindenhol ezt erőltetik. A genyábbak még tele is szórják mobil trafikkal a várost. Aki vezet, tudja, 30-al nem lehet közlekedni, nem életszerű!!!
Az eu közlekedési célkitűzései szerint 2050-re nullához kellene konvergálnia a halálos közúti balesetek számának, ez tutira jelentős forgalomlassítással fog járni, + az autósok "szivatása" mert tömegközlekedjenek, kerékpározzanak.
 

Veér István

Well-Known Member
2011. február 14.
4 290
9 634
113
Az eu közlekedési célkitűzései szerint 2050-re nullához kellene konvergálnia a halálos közúti balesetek számának, ez tutira jelentős forgalomlassítással fog járni, + az autósok "szivatása" mert tömegközlekedjenek, kerékpározzanak.
Akkor se fognak a polgárok örökké élni, talán nem ártana az őslakosok gyermevállalásának támogatására is ennyi erőforrást fordítani. Mert hiába lesz nulla baleset, úgy is elfogynak az alattvalók ha így folytatják.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 134
55 401
113
Bp-n közlekedők mennyire érzik? Számottevően kisebb forgalmat tapasztalok a városban múlt hét elejéhez képest
Vagy egy csak fals érzés lenne?

Megint egyre többen mennek HO-ba?
A rakparti lezárásokkal és mással egyes helyeken mintha elpárologott volna a forgalom java.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
2 185
8 000
113
Bp-n közlekedők mennyire érzik? Számottevően kisebb forgalmat tapasztalok a városban múlt hét elejéhez képest
Vagy egy csak fals érzés lenne?

Megint egyre többen mennek HO-ba?
A rakparti lezárásokkal és mással egyes helyeken mintha elpárologott volna a forgalom java.
Rengetegen vannak karanténban.
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
311
330
63
Bp-n közlekedők mennyire érzik? Számottevően kisebb forgalmat tapasztalok a városban múlt hét elejéhez képest
Vagy egy csak fals érzés lenne?

Megint egyre többen mennek HO-ba?
A rakparti lezárásokkal és mással egyes helyeken mintha elpárologott volna a forgalom java.
Az utóbbi hetekben tényleg jelentősen csökkent az ingázók száma, legalábbis Szentendre irányából, most simán 30 perc alatt beérek, pedig eddig inkább 45 perc volt a jellemző
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
896
2 063
93
Bp-n közlekedők mennyire érzik? Számottevően kisebb forgalmat tapasztalok a városban múlt hét elejéhez képest
Vagy egy csak fals érzés lenne?

Megint egyre többen mennek HO-ba?
A rakparti lezárásokkal és mással egyes helyeken mintha elpárologott volna a forgalom java.

Tegnap délután fél5kor meglepően gyorsan kiértem a 8.kerből Hűvösvölgybe. A Rákóczin, a Moszkva környéken, és a Hűvösvölgyi úton is messze gyorsabb volt haladni, mint máskor egy random délutáni csúcsban. Szimán 10-15 perccel rövidebb volt, csodálkoztam is erősen!
Hétköznap szerencsére az autósok jó része rutinos, és szeretne minél kevesebb időt a kocsiban eltölteni, így ha lehet haladni, akkor a többség halad is. Egy random hétvégén kb ugyanennyi autóval mint tegnap, csak a vánszorgás van a sok szerencsétlen/fogalmatlan miatt...
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
896
2 063
93
Ez a 30 vmi világtrend. Tuti vmi trendi egyetemi tanulmányból emelték át. Mindenhol ezt erőltetik. A genyábbak még tele is szórják mobil trafikkal a várost. Aki vezet, tudja, 30-al nem lehet közlekedni, nem életszerű!!!

Akik ezt a 30-at erőltetik, azoknak egészen biztosan se jogsijuk/vezetesi rutinjuk nincs, se alapvető fogalmuk a közlekedés hatékonyságáról. Mondjuk tudunk ilyen politikusról, miért is kéne meglepődnöm...

Szerintem általánosságban véve, aki normál út és forgalmi viszonyok között nem képes biztonságosan tartani a megengedett sebességet, az alkalmatlan, és nincs keresnivalója az utakon.
 

Wilson

Well-Known Member
2017. szeptember 19.
22 195
54 221
113
Esteleg felmenni a házhoz és megfordulni - vagy 2022-ben az emberi hitványság már ezt követeli meg a nézettségét!?
Én is ezen gondolkoztam:), de azért nem semmi, hogy bevállalta, hiszen nagyon könnyen nyilegyenesen juthat le a hegyről , a nagy "mutatvány" során....
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
10 617
38 743
113

A magyar átlag autó életkor 14,7 év.
Kicsit a szarból erénykovácsolás esete amit most írok, de azon is el kéne tűnődni, hogy minekután a semennyivel sem takarékosabb új autókkal tisztán a kibocsátási oldalon nem mutatható ki érdemi környezeti terhelés csökkenés a 14 évvel ezelőttihez képest, így feltételezhetjük, hogy ha nálunk az autók átlagéletkora - teoretikusan - 1 éve lenne, akkor se volnánk előrébb.
Hanem azt is meg kéne nézni a trendbűvölgető bürokrata statisztikusoknak, hogy ugyanezen 14 év alatt mondjuk a permanensen újautó-habzsoló német piac vajon mennyivel járult hozzá a környezet károsításához azáltal, hogy rendre új és új gépjárműveket állítanak elő miatta az autógyárak?
Mert értem én, hogy egy új és modern kocsi elviekben jobban újrahasznosítható, de magának az újrahasznosításnak (ami amúgy még mindig messze van a 100 százaléktól) és az abból kiinduló új autó gyártásnak is megvan a saját ökológiai lábnyoma.

Vagyis azon elmorfondírozva, hogy Közép-Európa, azon belül is Magyaroszág nem vásárol újabb és újabb autókat 2-3 évente nyakra-főre, hanem elketyeg a régi roncsaival, lehet, hogy "zöldebb" mint azok a nyugati jóléti államok, ahol hatalmas mennyiségben fogyasztják az új kocsikat.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
2 185
8 000
113

A magyar átlag autó életkor 14,7 év.
Kicsit a szarból erénykovácsolás esete amit most írok, de azon is el kéne tűnődni, hogy minekután a semennyivel sem takarékosabb új autókkal tisztán a kibocsátási oldalon nem mutatható ki érdemi környezeti terhelés csökkenés a 14 évvel ezelőttihez képest, így feltételezhetjük, hogy ha nálunk az autók átlagéletkora - teoretikusan - 1 éve lenne, akkor se volnánk előrébb.
Hanem azt is meg kéne nézni a trendbűvölgető bürokrata statisztikusoknak, hogy ugyanezen 14 év alatt mondjuk a permanensen újautó-habzsoló német piac vajon mennyivel járult hozzá a környezet károsításához azáltal, hogy rendre új és új gépjárműveket állítanak elő miatta az autógyárak?
Mert értem én, hogy egy új és modern kocsi elviekben jobban újrahasznosítható, de magának az újrahasznosításnak (ami amúgy még mindig messze van a 100 százaléktól) és az abból kiinduló új autó gyártásnak is megvan a saját ökológiai lábnyoma.

Vagyis azon elmorfondírozva, hogy Közép-Európa, azon belül is Magyaroszág nem vásárol újabb és újabb autókat 2-3 évente nyakra-főre, hanem elketyeg a régi roncsaival, lehet, hogy "zöldebb" mint azok a nyugati jóléti államok, ahol hatalmas mennyiségben fogyasztják az új kocsikat.
A nyugati jóléti államok - élükön Németországgal - azzal lettek zöldebbek, hogy a régebbi autóikat felszippantották külföldről, így nem az országon belül kellett leírni őket, mint hulladék.
Végtelenül képmutató az, amit a németek csinálnak autó témában. Kényszerhelyzetben vannak, mert a gazdaságuk motorja az autóipar, és hát nem venné ki jól magát, ha ezt a motort kényszerpihenőre küldenék. Ezért mindenféle körmönfont érvrendszereket állítanak fel, hogy mitől is lesz az jó, ha kb ugyanazt csinálják, mint 15 éve (mert ugyanazt csinálják, legalábbis az autóipar). A villanyautós kapacitásaik még mindig sehol sincsenek, értelmes hibrideket nem vagy csak alig gyártanak.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 454
4 440
113

... azon is el kéne tűnődni, hogy minekután a semennyivel sem takarékosabb új autókkal tisztán a kibocsátási oldalon nem mutatható ki érdemi környezeti terhelés csökkenés a 14 évvel ezelőttihez képest...
Ebben azért vitatkoznék:
Egy példa, amit mostanában nézegettem:

2006-2007 7,34l/100km vs. 2019-től 6.56l/100km



Ez nem azt jelenti, hogy az autó legyártásának a lábnyomát kompenzálná az átlagban csak mintegy 10 százaléknyi fogyasztáscsökkenés.
De ez is lehetne kevesebb, ha a kerekek nem lettek volna malomkövek, az öntömegek, meg a homlokfelületek nagyobbak, stb.

A többi részével egyetértek. De kapitalizmus van, meg fogyasztói társadalom, meg politikai, gazdaságpolitikai megfontolások.

Én a magam részéről eddig három autót használtam magánhasználatban 34 év alatt (a hivatásos gkv. munkám rengeteg autója nyilván ebben annyira számít, mint esztergályosnak az esztergagépe...)
Az első naptári értelemben két évig bírta az ifjonti hévet.
A második 3 éves korától 18 éves koráig (Ezek Nagypolszkik voltak).
A mostani; az 1.4-es Albea pedig új korától jelenleg is - 16 éves lesz tavasszal.
Elkótyavetyélve nem lesz - a lányom fogja megkapni első autónak - kiváló állapotban.
...ha egyszer legyártják végre a nyáron megrendelt konfiguráltat, aminek a remények szerint megint csak ki kéne bírnia 15 évet.

Szóval rajtam nem fog múlni; én nem dobálom el 3 évente.

Mondjuk mi magyarok is azért tudunk használt autókkal elketyegni, mert a Nyugat leveti őket...

  • Rokon: A sok hülye megveszi az új autókat!:hadonaszos:
  • Én: Ha senki nem venne újat, te honnan vennél használtat?
  • :eek:
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
5 660
14 027
113
Érdekes problémát okozott a USA-ban a vasúti menedzsment garasoskodása és a demokrata valóság:

A több mérföld hosszú vonatok egyszerűen nem férnek be az állomásokra, ezért ha meg kell állni a végük szimplán kilóg.
Erre ráutaznak a helyi csövesek/kisebbségek akik egyszerűen felfeszítik a konténereket és szétdobálják ami nem kell nekik.
Ugyanakkor a covid-ra hivatkozva hozott törvények miatt a vasút eljutott oda, hogy már fel se jelenti őket, úgyis megússzák 0$-os óvadékkal és próbaidővel.
Minden egyes esetben.

B64A8441.jpg