• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
3 151
6 052
113
A magyar átlag autó életkor 14,7 év.

Önmagában ez nem jelent semmi, az USA-ban jelenleg 12,1 év, és ugye nagyságrendekkel gazdagabb és motorizáltabb társadalomról beszélünk.

Több oka is van, az egyik a 2007-es válság, ami megtanította ésszerűbben költekezni az embereket, a másik pedig hogy egyre kevésbé árulnak ócska autót.

A régi USA gyártmányokkal régen állítólag nagy szám volt, ha akár a 100 000 mérföldet is kibírta, mielőtt letérdelt a motor.
Meg is lett az eredménye, bejöttek a japánok, majd a koreaik, németek, a hazai típusokhoz képest fényévekkel megbízhatóbb és tartósabb autókat kínálva. Ennek az lett a vége, hogy az amerikai autóipar egyik fele a kardjába dőlt a másik pedig többé-kevésbé összekapta magát és nem gyárt már olyan minősíthetetlen szarokat, mint régen, mert már rég nem ciki amerikai helyett japánt vagy korait venni.

Így a mostani autók megfelelő karbantartás mellett vidáman elmennek 2-3x annyit mint régen, 20-25 évesen is még mindig teljesen jó lehet napi használatra. Náluk 12,1, nálunk 14,7, máshol meg mondjuk 9-10, na bumm. Egy jó kocsinál akkor jönnek elő az első, ésszerűen javítható hibák. Ahol fiatal az állomány, ott gyakran pénzügyi oka van, pl. jók a leasing lehetőségek, használja x évig lejáratkor inkább kihoz egy másikat, a leasing cég pedig eladja a leadott kocsit pár évesen használtan.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
688
1 989
93
Ráadásul a forgalmi rendet betartva a körforgalomban gyorsabb lett volna.
Ez vagy nagyon paraszt vagy nagyon vak.
"Kedves naplóm!
Ma találkoztam először körforgalommal.
A GPS elromlott, mert azt mondta
"Hajts be a körforgalomba, majd hajts ki a harmadik kijáraton""
de bolond, mert ha balra az elsőn kihajtok, akkor rövidebb.
Majd írok a fejlesztőknek, nem lopom én a benzint."

De lehet csak az angliai "nyaralásból" jött haza meglátogatni a szüleit.:D
 

fonak9

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
8 258
18 347
113
"Kedves naplóm!
Ma találkoztam először körforgalommal.
A GPS elromlott, mert azt mondta
"Hajts be a körforgalomba, majd hajts ki a harmadik kijáraton""
de bolond, mert ha balra az elsőn kihajtok, akkor rövidebb.
Majd írok a fejlesztőknek, nem lopom én a benzint."

De lehet csak az angliai "nyaralásból" jött haza meglátogatni a szüleit.:D

Abból, ahogy már a videó elején majdnem elcsapja a teherautó, inkább nyugdíjas vagy más okból lelassult sofőr lehet.
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
365
985
93
A magyar átlag autó életkor 14,7 év.
Ha jól emlékszem, Svájcban is meglepően magas. Ilyen 10-11 év körülire emlékszem.

Vagyis azon elmorfondírozva, hogy Közép-Európa, azon belül is Magyaroszág nem vásárol újabb és újabb autókat 2-3 évente nyakra-főre, hanem elketyeg a régi roncsaival, lehet, hogy "zöldebb" mint azok a nyugati jóléti államok, ahol hatalmas mennyiségben fogyasztják az új kocsikat.
Annyira már németek sem vesznek új autót. Konkrétan panaszkodnak a használtautó-kereskedők:

26. perctől, ha az időkód nem működik.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
10 713
39 369
113
Nyugdíjas, vezetésre már alkalmatlan emberke lesz. Tipikus Suzukis amúgy. Óvakodj a Suzikistól!

Remélem elveszik a jogsiját, mert ezt már nem kéne erőltetni, ön és közveszélyes.
Én is suzukis vagyok. Nagyon jó kis gépek, csak vezetni is meg kell valamennyire tanulni a kezelésükhöz. De megnyugtatlak, a "tipikus suzukis" az az az állatfajta, amelyik az Opel Corsa-ban is megcsinálja ugyanezt, de adhatsz neki BMW-t is, ott is szembe fog behajtani a körforgalomba.
Sőt, technikailag ugyanannyira a közlekesé réme, mint a "köcsögbéemvés" vagy a szintn oktalanul feszültködő octavia-s.

De, hogy egy volt kolleganőmet idézzem, "azért szoktam félni a vezetéstől néha, mert ha jön a körforgalom, akkor nem mindig tudom, hogy merre is kell behajtani. Mert nem mindig egy irányba mennek ott az autók..." Nem Suzukija volt.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
5 964
16 680
113
Én is suzukis vagyok. Nagyon jó kis gépek, csak vezetni is meg kell valamennyire tanulni a kezelésükhöz. De megnyugtatlak, a "tipikus suzukis" az az az állatfajta, amelyik az Opel Corsa-ban is megcsinálja ugyanezt, de adhatsz neki BMW-t is, ott is szembe fog behajtani a körforgalomba.
Sőt, technikailag ugyanannyira a közlekesé réme, mint a "köcsögbéemvés" vagy a szintn oktalanul feszültködő octavia-s.

Személyes tapasztalom az, hogy a "köcsögbömis" az olyan "köcsögsuzukis" aki már egy ideje húzza az igát a gyárban műszakban és félre tudott rakni egy milkót vmi szakadt németimportra, hogy ezzel kezelje a kisebbségi komplexusát, mert az iskola fenegyerekéből egy nagy senki lett.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
4 540
10 411
113
Ha jól emlékszem, Svájcban is meglepően magas. Ilyen 10-11 év körülire emlékszem.


Annyira már németek sem vesznek új autót. Konkrétan panaszkodnak a használtautó-kereskedők:

26. perctől, ha az időkód nem működik.
Mivel 1+ éves várólisták vannak újautóra, nem csoda, ha tovább használják a régit, és így nincs használtpiacon sem utánpótlás.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: vata and Kurfürst

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
10 713
39 369
113
Személyes tapasztalom az, hogy a "köcsögbömis" az olyan "köcsögsuzukis" aki már egy ideje húzza az igát a gyárban műszakban és félre tudott rakni egy milkót vmi szakadt németimportra, hogy ezzel kezelje a kisebbségi komplexusát, mert az iskola fenegyerekéből egy nagy senki lett.
Igen. Az igazi kihívás nem "jól", hanem normálisan vezetni. Kiszámíthatóan, de korrektül együtt haladva a forgalom ütemével és nem veszélyeztetve, vagy zavarva azt. Ez nem mindenkinek megy, gépjárműtől függetlenül.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 821
57 131
113
Én is suzukis vagyok. Nagyon jó kis gépek, csak vezetni is meg kell valamennyire tanulni a kezelésükhöz. De megnyugtatlak, a "tipikus suzukis" az az az állatfajta, amelyik az Opel Corsa-ban is megcsinálja ugyanezt, de adhatsz neki BMW-t is, ott is szembe fog behajtani a körforgalomba.
Sőt, technikailag ugyanannyira a közlekesé réme, mint a "köcsögbéemvés" vagy a szintn oktalanul feszültködő octavia-s.

De, hogy egy volt kolleganőmet idézzem, "azért szoktam félni a vezetéstől néha, mert ha jön a körforgalom, akkor nem mindig tudom, hogy merre is kell behajtani. Mert nem mindig egy irányba mennek ott az autók..." Nem Suzukija volt.
És esze volt?
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
3 151
6 052
113
Mivel 1+ éves várólisták vannak újautóra, nem csoda, ha tovább használják a régit, és így nincs használtpiacon sem utánpótlás.

Konkrétan 2-3 éves autókat most annyiért vagy drágábban árulják, mint amennyiért anno kihoztáka a kocsit a szalonból. Tiszta szockó feeling. :D
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
5 964
16 680
113

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
4 540
10 411
113
Tiszta Csikágó...

A vizualizáción a "whitewashing" nagyon durva. Biztos skinheadek köpködték szotyival, és rasszistázták le...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
3 151
6 052
113
Egy 2+ éves használt 1660D VGA is 150-200k táján lazán elmegy, ahogy látom. Anno nem került ennyibe újan.

Az is elszállt, de azért egy kocsi nagyon más műszaki tartalom mint egy ilyen fröccsötött műanyag lapocska szórakozásra. Kocsinál jól mérhető és beárazott kopás van, tényleges szervízigény, általában 3 év után már a teljeskörű garancia sem véd.

Magyarán ott az értékcsökkenésnek tényleges műszaki oka is van, a presztízsavuláson túl (az is inkább a luxus kategóriára jellemző, nem az átlagkocsira).
 

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
518
1 139
93
Ha jól emlékszem, Svájcban is meglepően magas. Ilyen 10-11 év körülire emlékszem.


Annyira már németek sem vesznek új autót. Konkrétan panaszkodnak a használtautó-kereskedők:

26. perctől, ha az időkód nem működik.
Az új autóknak a fenntartàsa nagyon drága lett.Pl egy német prémium verda hibakód kiolvasàsa min 200 chf.Egyre több a dèlkoreai vmint a japán kocsik, olcsóbbak ès sokkal megbízhatóbbak.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
4 540
10 411
113
Az új autóknak a fenntartàsa nagyon drága lett.Pl egy német prémium verda hibakód kiolvasàsa min 200 chf.Egyre több a dèlkoreai vmint a japán kocsik, olcsóbbak ès sokkal megbízhatóbbak.
200 chf-ből olyan hibakód olvasót veszel, hogy le is szop.

Érdekes itthon a nem márkazervízes szerelőm ilyesmikér pénzt se kér, egyszerűen megnézi, megmondja mit sugall ez, és ad egy ajánlatot a szükséges beavatkozásra. Plusz el se kúrja a kocsit (mint egyes márkaszervízek).
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 464
3 996
113
Érdekes problémát okozott a USA-ban a vasúti menedzsment garasoskodása és a demokrata valóság:

A több mérföld hosszú vonatok egyszerűen nem férnek be az állomásokra, ezért ha meg kell állni a végük szimplán kilóg.
Erre ráutaznak a helyi csövesek/kisebbségek akik egyszerűen felfeszítik a konténereket és szétdobálják ami nem kell nekik.
Ugyanakkor a covid-ra hivatkozva hozott törvények miatt a vasút eljutott oda, hogy már fel se jelenti őket, úgyis megússzák 0$-os óvadékkal és próbaidővel.
Minden egyes esetben.

B64A8441.jpg


2 hete már kicsit izgibb volt a játék.
52983363-10407467-image-a-59_1642316873671.jpg

LDN-L-RR-CARS-DERAIL-0116-16-1.jpg