A magyar átlag autó életkor 14,7 év.
Önmagában ez nem jelent semmi, az USA-ban jelenleg 12,1 év, és ugye nagyságrendekkel gazdagabb és motorizáltabb társadalomról beszélünk.
Több oka is van, az egyik a 2007-es válság, ami megtanította ésszerűbben költekezni az embereket, a másik pedig hogy egyre kevésbé árulnak ócska autót.
A régi USA gyártmányokkal régen állítólag nagy szám volt, ha akár a 100 000 mérföldet is kibírta, mielőtt letérdelt a motor.
Meg is lett az eredménye, bejöttek a japánok, majd a koreaik, németek, a hazai típusokhoz képest fényévekkel megbízhatóbb és tartósabb autókat kínálva. Ennek az lett a vége, hogy az amerikai autóipar egyik fele a kardjába dőlt a másik pedig többé-kevésbé összekapta magát és nem gyárt már olyan minősíthetetlen szarokat, mint régen, mert már rég nem ciki amerikai helyett japánt vagy korait venni.
Így a mostani autók megfelelő karbantartás mellett vidáman elmennek 2-3x annyit mint régen, 20-25 évesen is még mindig teljesen jó lehet napi használatra. Náluk 12,1, nálunk 14,7, máshol meg mondjuk 9-10, na bumm. Egy jó kocsinál akkor jönnek elő az első, ésszerűen javítható hibák. Ahol fiatal az állomány, ott gyakran pénzügyi oka van, pl. jók a leasing lehetőségek, használja x évig lejáratkor inkább kihoz egy másikat, a leasing cég pedig eladja a leadott kocsit pár évesen használtan.