• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 464
3 996
113
Pontosan itt mi történt? Azt látom, hogy valami siklás, de miért, hogyan?
Nagyából az olvasható ki a rengeteg felesleges pofázásból, hogy kínos lenne a válasz, így megy a maszatolás.

“At this time, there is no estimated time for completion and the cause remains under investigation,” Union Pacific spokeswoman Robynn Tysver
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: fishbed and BJani

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
5 964
16 680
113
Tavalyelőtt szenátus elé rángatták a szakszervezetek, hogy abszurd az, hogy 1 embernek kell 2+ mérföldes vonatokat elvinnie több száz mérföldre, ráadásul úgy, hogy ha baj van vmelyik kocsival és hátra kell mennie mondjuk kiiktatni a fékjeit akkor az órákba is telhet.
A szenátus végül a vasúti lobbi mellé állt, hogy elég egy ember, nincs itt semmi látnivaló.


Kalifornia meg akarta büntetni a vasutakat, hogy biztosítsák az átjárást a kocsiknak, ne zárják le 30+percekre mert kilóg a vonat az állomásról, vagy vészfékezett és egy örökkévalóság mire feltölti levegővel a szerelvényt.
A vasutak közös válasza az volt, hogy akkor megszüntetik az összes átjárót, mivel azok az Ő területükön vannak.

Néha olyan szinten megterhelik a vonatokat, hogy a központi ütközőt egyszerűen kitépi a foglalatból.

Legtöbb vasúti cég drasztikusan leépítette a karbantartó bázisait is, hogy lépést tudjon tartani a részvényesek profitorientált elvárásaival...

Úgyhogy eljutott egy olyan pontra az amerikai vasút ahol már életveszélyes üzemet folytatnak (náluk pl. ha egy szerelvényt váratlan kisiklása miatt letarolja az átjáró előtt álló kocsidat a vonat és 60 lábnál közelebb álltál akkor a te hibád...).

Ha most elismernék, hogy az ő hibájukból veszett oda a kisiklás után többszázezer dollárnyi amazon meg fedex szállítmány annak nagyon csúnya vége lenne számukra, mivel precedenst teremtene a többi ellopott árura is.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
39 821
57 131
113
Néha olyan szinten megterhelik a vonatokat, hogy a központi ütközőt egyszerűen kitépi a foglalatból.
Ez a mozdonyt jelenti?
Legtöbb vasúti cég drasztikusan leépítette a karbantartó bázisait is, hogy lépést tudjon tartani a részvényesek profitorientált elvárásaival...

Úgyhogy eljutott egy olyan pontra az amerikai vasút ahol már életveszélyes üzemet folytatnak (náluk pl. ha egy szerelvényt váratlan kisiklása miatt letarolja az átjáró előtt álló kocsidat a vonat és 60 lábnál közelebb álltál akkor a te hibád...).

Ha most elismernék, hogy az ő hibájukból veszett oda a kisiklás után többszázezer dollárnyi amazon meg fedex szállítmány annak nagyon csúnya vége lenne számukra, mivel precedenst teremtene a többi ellopott árura is.
Egész világon eluralkodó jelenségnek tűnik ez szerintem.
Kurva jól mutatnak a számok, de valójában a jövő felélése zajlik.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
688
1 989
93
Érdekes problémát okozott a USA-ban a vasúti menedzsment garasoskodása és a demokrata valóság:

A több mérföld hosszú vonatok egyszerűen nem férnek be az állomásokra, ezért ha meg kell állni a végük szimplán kilóg.
Erre ráutaznak a helyi csövesek/kisebbségek akik egyszerűen felfeszítik a konténereket és szétdobálják ami nem kell nekik.
Ugyanakkor a covid-ra hivatkozva hozott törvények miatt a vasút eljutott oda, hogy már fel se jelenti őket, úgyis megússzák 0$-os óvadékkal és próbaidővel.
Minden egyes esetben.

B64A8441.jpg




Múltkor szembe jött erről egy szép művészi kép, gondoltam ketté vágva majd beteszem úgy jobban adja talán a disszonancia.
ITT van egyben is.
vo01.jpg
vo02.jpg
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
10 106
25 114
113
Én is suzukis vagyok. Nagyon jó kis gépek, csak vezetni is meg kell valamennyire tanulni a kezelésükhöz. De megnyugtatlak, a "tipikus suzukis" az az az állatfajta, amelyik az Opel Corsa-ban is megcsinálja ugyanezt, de adhatsz neki BMW-t is, ott is szembe fog behajtani a körforgalomba.
Sőt, technikailag ugyanannyira a közlekesé réme, mint a "köcsögbéemvés" vagy a szintn oktalanul feszültködő octavia-s.

De, hogy egy volt kolleganőmet idézzem, "azért szoktam félni a vezetéstől néha, mert ha jön a körforgalom, akkor nem mindig tudom, hogy merre is kell behajtani. Mert nem mindig egy irányba mennek ott az autók..." Nem Suzukija volt.
Ez különösen aktuális, ha Angliába mész kocsival... :)
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
2 777
8 059
113
https://www.vg.hu/cegvilag/2022/01/...egyszerre-kettot-is-ugrania-a-magyar-vasutnak

"Hamarosan megjelenhet a HÉV-járművek beszerzésére vonatkozó pályázat – mondta a VG-nek az állami vasúttársaság elnök-vezérigazgatója, Homolya Róbert –, a hibrid vonatok tendere előtt viszont még elemzésekre van szükség."


"Hogyan értékeli a 115 mozdonyra kiírt tender bontását?
A végleges ajánlatok bontása a múlt év végén megtörtént. Jelenleg úgy látjuk, hogy érvényes ajánlatok érkeztek be, majd a legkedvezőbb érvényes ajánlatot adó gyártóval tudunk szerződni. Az eljárás kiemelt fontosságú a versenyképességünk növelése szempontjából, ezért minél előnyösebb szerződést kívánunk kötni, reményeink szerint akár már tavasszal. Az eredményes szerződéskötés után az első mozdonyok legkorábban 2024-ben állhatnak majd forgalomba."
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 464
3 996
113
Tavalyelőtt szenátus elé rángatták a szakszervezetek, hogy abszurd az, hogy 1 embernek kell 2+ mérföldes vonatokat elvinnie több száz mérföldre, ráadásul úgy, hogy ha baj van vmelyik kocsival és hátra kell mennie mondjuk kiiktatni a fékjeit akkor az órákba is telhet.
A szenátus végül a vasúti lobbi mellé állt, hogy elég egy ember, nincs itt semmi látnivaló.


Kalifornia meg akarta büntetni a vasutakat, hogy biztosítsák az átjárást a kocsiknak, ne zárják le 30+percekre mert kilóg a vonat az állomásról, vagy vészfékezett és egy örökkévalóság mire feltölti levegővel a szerelvényt.
A vasutak közös válasza az volt, hogy akkor megszüntetik az összes átjárót, mivel azok az Ő területükön vannak.

Néha olyan szinten megterhelik a vonatokat, hogy a központi ütközőt egyszerűen kitépi a foglalatból.

Legtöbb vasúti cég drasztikusan leépítette a karbantartó bázisait is, hogy lépést tudjon tartani a részvényesek profitorientált elvárásaival...

Úgyhogy eljutott egy olyan pontra az amerikai vasút ahol már életveszélyes üzemet folytatnak (náluk pl. ha egy szerelvényt váratlan kisiklása miatt letarolja az átjáró előtt álló kocsidat a vonat és 60 lábnál közelebb álltál akkor a te hibád...).

Ha most elismernék, hogy az ő hibájukból veszett oda a kisiklás után többszázezer dollárnyi amazon meg fedex szállítmány annak nagyon csúnya vége lenne számukra, mivel precedenst teremtene a többi ellopott árura is.
Pár éve a Metráról olvastam, hogy nem akarnak új típusú mozdonyokat vásárolni, mert át kéne képezni rá az embereket meg az eltérő típus karbantartása sokba kerülne és bla-bla-bla, így maradnak az EMD mozdonyoknál, amelyeknek a gyártása vagy 15 éve megszűnt, ezért kiselejtezett tehermozdonyokat vásárolnak donornak és így próbálnak belőlük valami használhatót összetákolni. A probléma akkora, hogy vannak vonalak, ahol 3-4 vonat jelenti a reggeli meg a délutáni lefedettséget, de csak egy irányba. Ja, és mindezt úgy, ha jól tudom, hogy a Metra így is a legtöbb utast szállító amerikai vasút.

Európai fejjel felfoghatatlan, hogy egy Chicago méretű város és annak vonzáskörzetében ezt jelenti a vasúti személyszállítás. Nyilván kiválogattam a legszánalmasabbakat, de a leglefedettebb vonalaik is csak szódával, ha a ~10 millió emberrel számolunk, akkor meg vicc az egész.

 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
1 691
9 051
113
Haladunk a meanwhile in Russia szint felé...
Meg se lepődtem az autó márkáján. BMW/Merci/Audi 99%-os pontossággal fedi le a tahókat.

Oroszországban a biztosítás miatt nagyjából minden autóban van kamera.
Magyarországon jó ha minden 10.ben.
Oroszország 150 milliós
Magyarország 10.
A videók mennyisége így olyan 3 az 1 az oroszok javára. Nem kedves molni, az orosz színtet már rég túlléptük.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
5 964
16 680
113
Oroszországban a biztosítás miatt nagyjából minden autóban van kamera.
Magyarországon jó ha minden 10.ben.
Oroszország 150 milliós
Magyarország 10.
A videók mennyisége így olyan 3 az 1 az oroszok javára. Nem kedves molni, az orosz színtet már rég túlléptük.

Románoknál elég brutálisan büntetik az agresszív vezetést is mostantól, remélem áthozzák ide is.

 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
3 496
4 610
113
Haladunk a meanwhile in Russia szint felé...
Meg se lepődtem az autó márkáján. BMW/Merci/Audi 99%-os pontossággal fedi le a tahókat.

Tegnap - én a vidéki - háromszor is mentem arra.
Ráadásul harmadjára akkortájt!
Ahogy tv híradókban szokták kihagyhatatlanul mondani a nélkülözhetetlen információt a megkérdezett "épp a környéken voltam" átlagemberek: Mondtam is a lányomnak, hogy milyen csendes és békés ma a budapesti forgalom! (Tényleg ezt mondtam:eek:)


Elszomorító. Kifejezetten örülök, hogy sem ezt nem láttam, sem idejét nem tudom, hogy mikor láttam ilyen dulakodást közlekedésben.

Na mondjuk az nem kicsit felzaklatott annak idején, amit (ennyi biztos) 2006 előtt éltem meg az M3-as kivezetőn - a Vág és a Széchenyi utcák magasságában.
Rekkenő hőség nyári délután, letekert ablakok a Nagypolszkin, párommal és az akkor max. 8 éves kislányommal vagyunk az autóban, araszolás a Szerencs utcai kereszteződés felé.
Külső sávban araszolunk. A belső sávban előttünk vagy kettő autónyi távolságban egy ezüst színű háromajtós G Astra csorog.
Egyszer csak kivágódik az éppen csak guruló autó a jobboldali ajtaja; innentől lassított felvétel:
Egy fiatalember nyúl utána.
Nem: Utána nyúl, de próbál eközben ki is mászni.
A sofőr keze próbálja a vállát fogva visszatartani.
Nem sikerül, emberünk kikászálódik, s elindul bukdácsolva rohanva az autók között cikázva felénk.
Minden autóhoz odaszalad, próbál ajtót nyitni, s kiabál, hogy "Meg akarnak ölni!"
Hozzánk jut. (Alig győzzük lenyomni a belső ajtózárókat, meg feltekerni az ablakokat).
Rángatja az ajtókat. Szemében halálfélelem.
Eközben automatikusan csorgunk a sorral.
Nem úgy az Astrás; ő megállt, s bevárja, hogy odaérjünk, elé kerül a bajbajutott (előttük ugye már van hely), majd megpróbálja elütni.
Szerencsére nem sikerül, így a menekülő ember - hóna alatt szorongatva az aktatáskáját - elszalad a Széchenyi utcába.
Mivel már előtte járunk, az Astrás nem tud utána menni.
Araszolunk - nem kicsit felzaklatva - tovább, mellém kerül az Astrás.
Átnézek: Erős volt a nyári napsütés; barna bőr, derék alkatú, vastag aranyláncú figura.
Hátul a klasszik feleség, igazi archeo típus.
Lazaságot mímelve (eközben még a torkomban dobog a szívem) kérdezem a figurát?
  • Mi baja volt a csávónak?
  • (Fölényes lazaság) Tartozik egy kis pénzzel, mentünk volna az anyjához, hogy az megadja...

Csóri srác eddig bírta idegekkel a - nevezzük úgy - füllentést, de leginkább a presszionálást, meg a rettegett jövőt.

Nagyon belém égett a történet.
 

nagyoncivil

Well-Known Member
2018. október 26.
257
558
93
Románoknál elég brutálisan büntetik az agresszív vezetést is mostantól, remélem áthozzák ide is.

Elveszik a jogsit ennyi-annyi napra, aha...
Szerintem ez nem vezet sehova. Aki jogkövető, annak számít, ahogy a szabály is, akinek meg nem, annak meg úgysem számít, hogy van-e jogsija.
Tudom, nem ennyire fekete-fehér. De pl. ha jogsi elvétel mellé kap egy nyomkövetőt is azzal a plusz feltétellel, hogy valami extra retorziót kap, ha a 20 km/h-t átlépi, akkor az talán jobb belátásra bírna többeket. Aki meg úgy vezet, ahogy, az talán bringára se üljön, menjen gyalog. Tömegközlekedés? Hát, így jártál, máskor ésszel vezess.
Tudom, sarkosak a fenti sorok.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
12 746
23 982
113
Haladunk a meanwhile in Russia szint felé...
Meg se lepődtem az autó márkáján. BMW/Merci/Audi 99%-os pontossággal fedi le a tahókat.


Hatalmas bunyónak ezt azért nem mondanám :D
Valóban nem szép ami történik és igen, a dájcse prémium tulajok nagyrészt bunkók....
Engem az érdekelne, hogy a passatból a másik srác miért nem szállt ki előbb? És miért nem verték ketten azt a bőrkabátos balfaszt?

Ha elértük volna az orosz szintet akkor a megálló autósok is kalapáccsal meg vascsövekkel beszáltak volna XD