Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Ezt a videót már láttam korábban is.
Az is jól látható, hogy alapvetően a dugó fennmaradását azok okozzák, akik elinduláskor lemaradnak az előttük menőtől. Kvázi úgy indul el egy kocsisor, mintha egy gumiszalag nyúlna... Hétvégén nagyon látványos a lámpáknál... :(o_O
Egy ideális világban egy kocsisok kb. úgy indulna el, mint egy vonat... az utsó kocsi szinte egyszerre indulna az elsővel, és csak a sebesség növekedésével növekedne a követési távolság.



Leírtad a dugógyártás receptjét, gratulálok.
Gratulálok, a videót nem értetted meg...
Ha mindenki mindenütt 2 másodperc követési távolságot tartana, akkor kb minden út beállna csontra. Totál felesleges, indokolatlan, káros, pazarló, népeket felidegesítő, ezáltal balesetveszélyes.
Nem. Pont, hogy nem, ezt is videón bemutatták, élesben. Sajnos azóta sem találta meg ezt a videót.
A kis követési táv miatt végül nullára fékezi mindenki magát. Majd mindenki jól fel gyorsít megint.

Gondold végig a gumiszalag / rugó analógia esetén mit jelent, ha nem nyomod össze teljesen a tagokat, hanem csak kis pulzálások vannak a rendszerben.
Ez mit is jelent? Sikerülni fog vagy ebben is segítsek?
(Mellesleg szerintem 40-el tekerve te sem tartasz 20+ méter követési távolságokat. És az autóknak sokkal jobb a féke, úttartása.)
Itt kezdődnek a bajok. A követési távolság definíciója IDŐ. Nem távolság.

Ettől lesz biztonságos, mert mindig lesz időd reagálni. Az más kérdés, hogy ez mekkora távolság 20 km/h városi araszolásnál és mekkora autópályán.
De így lehet elkerülni azt, amit amit látsz a videón, hogy végül mindenki vészfékez, hogy sávot váltson és az utolsó vaksi meg méterekkel a csattanás előtt fékezett csak. A követési távolság ad időt a besorolásra is.


Az igaz, hogy az emberek nem használják ésszel a sávokat, de hát ugye tudjuk a hülyeség végtelen.
De amúgy meg ha senki nem maradna le az előtte lévőtől, akkor az ilyen spontán dugók vagy ki sem alakulnának, vagy nagyon hamar megszűnnének. De hát ahhoz is agy kéne, hogy ezt egyáltalán felfogják, az meg ugye nagy hiánycikk.
Ebből látszik, hogy nem érted meg.
A nagy követési távolság alatt is van pulzálás csak az amplitúdó, a kényelmi faktor és a kocsik fogyasztása is egészen más.
 
  • Tetszik
Reactions: kw3v865

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
Gratulálok, a videót nem értetted meg...

Nem. Pont, hogy nem, ezt is videón bemutatták, élesben. Sajnos azóta sem találta meg ezt a videót.
A kis követési táv miatt végül nullára fékezi mindenki magát. Majd mindenki jól fel gyorsít megint.

Gondold végig a gumiszalag / rugó analógia esetén mit jelent, ha nem nyomod össze teljesen a tagokat, hanem csak kis pulzálások vannak a rendszerben.
Ez mit is jelent? Sikerülni fog vagy ebben is segítsek?

Itt kezdődnek a bajok. A követési távolság definíciója IDŐ. Nem távolság.

Ettől lesz biztonságos, mert mindig lesz időd reagálni. Az más kérdés, hogy ez mekkora távolság 20 km/h városi araszolásnál és mekkora autópályán.
De így lehet elkerülni azt, amit amit látsz a videón, hogy végül mindenki vészfékez, hogy sávot váltson és az utolsó vaksi meg méterekkel a csattanás előtt fékezett csak. A követési távolság ad időt a besorolásra is.



Ebből látszik, hogy nem érted meg.
A nagy követési távolság alatt is van pulzálás csak az amplitúdó, a kényelmi faktor és a kocsik fogyasztása is egészen más.
Ezt a dugókísérletet azért ekkorának csinálták, hogy faék egyszerűen szembetűnő legyen a probléma rövid idő alatt. Nagyban is ilyesmi, csak több faktorú (pl. egy koccanás már beállította a Váci utat Vácig míg nem volt 2/A) tovább tart és súlyosabb minden vonatkozásban. Szvsz.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Gratulálok, a videót nem értetted meg...
Vagy te... én pont azt látom ezen a videón is, hogy az elinduláskor lemaradók okozzák a dugót, csökkentik a lámpa áteresztő képességét.

Itt kezdődnek a bajok. A követési távolság definíciója IDŐ. Nem távolság.

Pont ezért írtam hozzá sebességet is... 40km/h az 11,11m/s, azaz két másodperces követési táv 22,22 méter. Kötve hiszem, hogy tartasz ennyit, azaz te sem tartod a 2 másodpercet. Ezt írtam, tetszik érteni...
És megint csak leírom, autóval 40-nél 20+ métereket tartani totál felesleges, max a mazsoláknak van rá szüksége, akiknél vészhelyzetben még gondolkodni kell, melyik pedált is kell megnyomni, meg mit is kell az egyes helyzetekben csinálni...

A nagy követési távolság alatt is van pulzálás csak az amplitúdó, a kényelmi faktor és a kocsik fogyasztása is egészen más.

A pulzálás szinte mindig azért marad fenn, mert a táguló szakaszban indokolatlanul lemaradnak az autósok.
Nyilván F1 pilótákkal is előjönne a probléma, csak sacc/kb 5x-ös forgalomnál...
De mondom, hidd el, látványos a különbség hétköznap csúcsidő, és hétvége között. Csak állj ki az Astoriára/Corvinra/Blahára, és számold meg mindkét esetben hány autó megy át a zöld lámpán... És hozzáteszem a hétköznapiban is vannak belealvók, ott sem mindig ideális a sofőrök viselkedése, csak lényegesen jobb.
 
M

molnibalage

Guest
Vagy te... én pont azt látom ezen a videón is, hogy az elinduláskor lemaradók okozzák a dugót, csökkentik a lámpa áteresztő képességét.
A videó azzal kezdődik, hogy beállt az egyenlet tempó majd valaki BEFÉKEZ.
0:13-nál a fehér kocsi, ha esetleg nehézséget okozna....

Ezek után személyeskedésnek számít, ha megkérdezem, hogy vak vagy buta vagy...?

Pont ezért írtam hozzá sebességet is...
Ami tök felesleges. Időt kell írni és akkor mindig kiadódik a távolság.
Ennyi.
És megint csak leírom, autóval 40-nél 20+ métereket tartani totál felesleges, max a mazsoláknak van rá szüksége, akiknél vészhelyzetben még gondolkodni kell, melyik pedált is kell megnyomni, meg mit is kell az egyes helyzetekben csinálni...
Persze, hogy nem. És a linket autópályás videó és személyes tapasztalatból 130+ tempónál is egymás seggébben mennek az idióták.
TÖMEGESEN.
A pulzálás szinte mindig azért marad fenn, mert a táguló szakaszban indokolatlanul lemaradnak az autósok.
Itt az okot és okozatot cseréled fel.
Mert úgy kezdődik az egész, hogy KURVA NAGYON KELL FÉKEZNI.
De mondom, hidd el, látványos a különbség hétköznap csúcsidő, és hétvége között. Csak állj ki az Astoriára/Corvinra/Blahára, és számold meg mindkét esetben hány autó megy át a zöld lámpán... És hozzáteszem a hétköznapiban is vannak belealvók, ott sem mindig ideális a sofőrök viselkedése, csak lényegesen jobb.
A lámpás pulzálásnál a lámpa más. Ott a lámpa eleve megállásra késztet.
Itt most a lámpa nélküli autópálya forgalomról van szó. Erre te meg belekevered ezt.
A belinkelt videó sem erről szólt...
 
M

molnibalage

Guest
Ezt a dugókísérletet azért ekkorának csinálták, hogy faék egyszerűen szembetűnő legyen a probléma rövid idő alatt. Nagyban is ilyesmi, csak több faktorú (pl. egy koccanás már beállította a Váci utat Vácig míg nem volt 2/A) tovább tart és súlyosabb minden vonatkozásban. Szvsz.
A kereszteződésbe behajtók és bennragadókat is ezért kéne pofán csapni, mert lényegében ezt súlyosbítják, de kurva erősen úgy, hogy közben ők semmit sem nyernek vele.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
A videó azzal kezdődik, hogy beállt az egyenlet tempó majd valaki BEFÉKEZ.
0:13-nál a fehér kocsi, ha esetleg nehézséget okozna....

Ezek után személyeskedésnek számít, ha megkérdezem, hogy vak vagy buta vagy...?
Nem azért, mert lecsökkent a követési távolsága a kékhez képest, aki míg a fehér fékez kicsit felgyorsít és otthagyja a tömörülést? Szerintem ebbe a kísérletben a a lényeg, ki milyen pontosan tartja a sebességet és emiatt hogyan változik a követési táv, ami progresszíven lehetetlenné teszi a sebesség tartását.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
A kereszteződésbe behajtók és bennragadókat is ezért kéne pofán csapni, mert lényegében ezt súlyosbítják, de kurva erősen úgy, hogy közben ők semmit sem nyernek vele.
Ez önmagában igaz, de nem feltétlenül elkerülhető a legjobb akarattal sem a bennragadás. De mi az összefüggés a idézett hozzászólással?
Ha lefeleződik (sőt még kisebb lesz) egy kerülőút nélküli út áteresztőképessége, akkor felhalmozódik az úton a forgalom. Adott esetben több településen át.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
M

molnibalage

Guest
Nem azért, mert lecsökkent a követési távolsága a kékhez képest, aki míg a fehér fékez kicsit felgyorsít és otthagyja a tömörülést? Szerintem ebbe a kísérletben a a lényeg, ki milyen pontosan tartja a sebességet és emiatt hogyan változik a követési táv, ami progresszíven lehetetlenné teszi a sebesség tartását.
Ha nagyobb lenne a követési távolság, akkor az egész rendszer átlagsebessége magasabb lenne, mert nagyonlaufokat enged meg a rendszer. Tehát még azt sem lehet mondani, hogy az út áteresztőképessége csökkenne. A sor fizikailag hosszabb lenne a pályán, de az gyorsabban mozogna előre.

Az összemtömörödésnél 100 méteren lesz 10+ autó is, amik kvázi már állnak, azzal szemben, ahol lenne csak 5, de akár 30-40-nel is haladnak még.

De hát az átlagember a matekhoz és mindenhez hülye.
Nem kicsit, nagyon. A volán mögé ülve meg az emberek félelmetesen nagy többsége totálisan énközpontúvá válik és elfelejti, hogy a közlekedés az kooperatív és nem kompetitív társasjáték.

Ez önmagában igaz, de nem feltétlenül elkerülhető a legjobb akarattal sem a bennragadás. De mi az összefüggés a idézett hozzászólással?
Ha lefeleződik (sőt még kisebb lesz) egy kerülőút nélküli út áteresztőképessége, akkor felhalmozódik az úton a forgalom. Adott esetben több településen át.
Csak egy adalék volt, semmi több.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
De hát az átlagember a matekhoz és mindenhez hülye.
Nem kicsit, nagyon. A volán mögé ülve meg az emberek félelmetesen nagy többsége totálisan énközpontúvá válik és elfelejti, hogy a közlekedés az kooperatív és nem kompetitív társasjáték.
Na ezzel MAXIMÁLISAN egyetértek.
De működhet ez az énközpontúság úgy is, hogy a többi közlekedőt nem zavarja, mert otthagyja őket a fenébe, meg úgy is, hogy szétcseszi a többi ember lelkivilágát meg az időrendjét. :)
 
  • Imádom
Reactions: BJani

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
A videó azzal kezdődik, hogy beállt az egyenlet tempó majd valaki BEFÉKEZ.
0:13-nál a fehér kocsi, ha esetleg nehézséget okozna....

Amit te mondasz, az a megzavarás. Az úton átmenő csirke.
A dugó viszont mégiscsak akkor lesz hosszú életű amikor az elinduló autós mögötti későn indul el, ezáltal feltartva a többit. Mert lemarad.
A megzavarás kikerülhetetlen, mindig lesz valami ok, ha más nem, akkor egy zebra, egy jobbra lekanyarodó, vagy egy lámpa. Viszont ha a közlekedők tudnak normálisan vezetni, és elinduláskor nem maradnak le az előttük menőtől, akkor csak sokkal nagyobb forgalomnál fog beállni ugyan az az út egy ilyen megzavarástól, mintha mindenki csak komótosan indul el, és 30-nál már 25 métert le van maradva az előtte lévőtől.

Ami tök felesleges. Időt kell írni és akkor mindig kiadódik a távolság.
Ennyi.

Azért írtam sebességet + távolságot, hogy jól érezzük, hogy 40km/h-nál mennyire is felesleges 2 másodpercet, 22 métert tartani. Akinek ez nem túl sok, hanem határeset, az vagy nagyon-nagyon kezdő, vagy alkalmatlan... Bakker, 22 méter, kis túlzással egy kamion is be fog sorolni eléd...

Itt az okot és okozatot cseréled fel.
Mert úgy kezdődik az egész, hogy KURVA NAGYON KELL FÉKEZNI.

Így kezdődik, igen. Fent is írtam, a megzavarás elkerülhetetlen. De az a nagyon nem mindegy, hogy mekkora forgalomnál fog ez hosszú életű, növekvő dugót okozni. Azt pedig csak az fogja eldönteni, hogy a sor eleje milyen dinamizmussal gyorsít, és hogy a mögötte jövők mekkora követési távolságot tartanak.
Ezt kéne már megértened, hogy ez az amit az átlag user tehetne, hogy NEM MARAD LE.

Itt most a lámpa nélküli autópálya forgalomról van szó. Erre te meg belekevered ezt.
Lásd ezt is fent, a kettő eset sokkal hasonlóbb, mint gondolnád. Van egy megzavarás, és a forgalomban részvevők viselkedése dönti el, hogy ennek a megzavarásnak mekkora hatása lesz végül a forgalomra.
(A körpályás videón veheted úgy, hogy az elsőnek befékező autós 1 másodpercre pirosat kapott, ha úgy jobban esik.)

Amúgy azon is érdemes elgondolkodni, hogy autópályán állóra fékeződős dugó CSAK úgy tud kialakulni, hogy valaki ELSŐNEK megáll. Érted, nem áll előtte autó, de ő megáll! Ki az aki úgy áll meg autópályán, hogy előtte nem áll senki???
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Ha nagyobb lenne a követési távolság, akkor az egész rendszer átlagsebessége magasabb lenne, mert nagyonlaufokat enged meg a rendszer. Tehát még azt sem lehet mondani, hogy az út áteresztőképessége csökkenne. A sor fizikailag hosszabb lenne a pályán, de az gyorsabban mozogna előre.

Az út áteresztő képessége két dologtól függ: 1. az alkalmazott követési távolságtól, 2. a haladási sebességtől. Ha nő a követési távolság, vagy csökken a sebesség, kevesebb autó fér át időegység alatt.
Ha nagy a követési távolság, való igaz, hogy könnyebb egyenletesebb sebességet tartani, a kisebb pulzálások kisimíthatóak. Viszont az út elején, vagy a felhajtónál dugó lesz! Tipik példa a ferihegyi gyorsforgalmi... a Kökinél bazi dugó, míg ha a ferihegyi kijáratnál nézed, van, hogy fél percig nem jön autó... igen, úgy, hogy a bemenetnél dugó van! Erre képesek a lemaradó barmok.

A volán mögé ülve meg az emberek félelmetesen nagy többsége totálisan énközpontúvá válik és elfelejti, hogy a közlekedés az kooperatív és nem kompetitív társasjáték.

Szerintem csak kisebb részt az önzés a gond. A nagyobb része az emberi butaság.... Te mérnök vagy, de még neked is hosszú hozzászólásokon keresztül kell magyarázni dolgokat, a mezei anyukának (bocsánat az okos anyukáktól) egyszerűen nem esik le, hogyha 3 másodpercet lemarad a zöldnél, azzal pont egy kocsival növelte maga mögött a dugót, és lehet hogy rendszer szinten akár egy óra késést is okozott. Igen, azzal a 3 másodperccel!
 
M

molnibalage

Guest
Árulja már el nekem valaki, hogy a kötelező biztosítás díját miért is emelte meg 1 év alatt 35%-kal a biztosítóm úgy hogy semmi eseményem nem volt?
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 961
113
Árulja már el nekem valaki, hogy a kötelező biztosítás díját miért is emelte meg 1 év alatt 35%-kal a biztosítóm úgy hogy semmi eseményem nem volt?

Nem te vagy az egyetlen az aki ezen mélázik.
De a háttérben az lehet, hogy a bank sosem veszít.
Rengeteg közúti baleset - rengeteg kifizetés - mindenki szív.

Én most mentem át másikhoz, laza 10000 ft különbség volt köztük...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 763
14 701
113
Árulja már el nekem valaki, hogy a kötelező biztosítás díját miért is emelte meg 1 év alatt 35%-kal a biztosítóm úgy hogy semmi eseményem nem volt?

Minden biztosító az adott kategóriában elvileg a bekövetkezett káreseményekre kifizetett kártérítések arányában kalkulál újra az adott évre. Simán lehet hogy egy másik biztositónál sokkal kevesebb kárkifizetés volt, vagy egyszerűen csak be akarnak törni. Ha van váltási lehetőség, csinálj egy online kalkulációt, és válts. Tízezreket lehet spórolni, és a KGFB mint termél elvileg mindenhol ugyanaz (az ügyfélszolgàlati experice persze eltérjet..), mert törvényben szabályozott.
 
M

molnibalage

Guest
Minden biztosító az adott kategóriában elvileg a bekövetkezett káreseményekre kifizetett kártérítések arányában kalkulál újra az adott évre. Simán lehet hogy egy másik biztositónál sokkal kevesebb kárkifizetés volt, vagy egyszerűen csak be akarnak törni. Ha van váltási lehetőség, csinálj egy online kalkulációt, és válts. Tízezreket lehet spórolni, és a KGFB mint termél elvileg mindenhol ugyanaz (az ügyfélszolgàlati experice persze eltérjet..), mert törvényben szabályozott.
És mindent megfejelték azzal, hogy elbaszták az ügyintézést ezek a barmok is.
Pár napja jött levél, hogy fizetési határidő közeleg. Közlöm velük, hogy csókolom, igen, a jogviszony kezdetének évfordulója van. De 11.01.ig érvényes. Mellékelem az igazolólapot. Jön a válasz, hogy nyugi, ez csak auto generált üzenet volt.

Erre jön ma a levél, hogy tartozásom van.
Sokszor számoltam húszig, hogy ne küldjem el őket, oda, ahová valók, hanem csak illedelmesem kérjem őket, hogy ez a zavaró hibát hárítsák már el, meg ugyan magyarázzák már meg ezt az emelést...

Éljen soká a magyar szolgáltató szektor...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 961
113
És mindent megfejelték azzal, hogy elbaszták az ügyintézést ezek a barmok is.
Pár napja jött levél, hogy fizetési határidő közeleg. Közlöm velük, hogy csókolom, igen, a jogviszony kezdetének évfordulója van. De 11.01.ig érvényes. Mellékelem az igazolólapot. Jön a válasz, hogy nyugi, ez csak auto generált üzenet volt.

Erre jön ma a levél, hogy tartozásom van.
Sokszor számoltam húszig, hogy ne küldjem el őket, oda, ahová valók, hanem csak illedelmesem kérjem őket, hogy ez a zavaró hibát hárítsák már el, meg ugyan magyarázzák már meg ezt az emelést...

Éljen soká a magyar szolgáltató szektor...

Már forduló előtt 2 hónappal el kell kezdeni nézni hol a legolcsóbb (netrisk), aztán rápróbálni a biztosító saját weboldalán (pl. Allianz-nál anno így nyertem 5000ft-ot).
Még ha ugyanott maradsz is érdemesebb újrakötni, mint hagyni hogy ők számolják ki, az is sok ezer ft-ot jelenthet.

Ja és kurva gyorsan kösd újra mert az a +60 nap csak türelmi időszak amíg büntetés terhe mellett (ha jól emlékszem 3500ft/nap) csúsztathatod a következő biztosítás befizetését (ha balesetezel ők kifizetik, de bőrt is lenyúzzák utána rólad).
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 827
31 838
113
Már forduló előtt 2 hónappal el kell kezdeni nézni hol a legolcsóbb (netrisk), aztán rápróbálni a biztosító saját weboldalán (pl. Allianz-nál anno így nyertem 5000ft-ot).
Még ha ugyanott maradsz is érdemesebb újrakötni, mint hagyni hogy ők számolják ki, az is sok ezer ft-ot jelenthet.

Ja és kurva gyorsan kösd újra mert az a +60 nap csak türelmi időszak amíg büntetés terhe mellett (ha jól emlékszem 3500ft/nap) csúsztathatod a következő biztosítás befizetését (ha balesetezel ők kifizetik, de bőrt is lenyúzzák utána rólad).

Forduló előtt 2 hónap a határidő, utána már nem köthetsz át.
 
  • Hűha
Reactions: Ooorky

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 961
113
Forduló előtt 2 hónap a határidő, utána már nem köthetsz át.

Augusztus 14 a forduló, június 21-én váltottam biztosítót.

Előtte két hónappal lehet legkorábban szerződést kötni (jön is az email netrisk-től, hogy szeretnének keresni rajtam).