• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
2 947
5 994
113
Számolgattam kicsikét.
Ha jól tudom, a fehér műanyag oszlopok 50 méterenként vannak az út mellett.
A videó eleje felé kb. 2.8 másodperc egy ilyen köz, a videó végén, ahol a necces szitu van, már 4.3 másodperc.
Ez alapján a videó elején a sebesség az 65km/h, a vége fele 42km/h. Megy a cammogás, a feltételezem 90-es megengedett helyett.




Néha sajnálom, hogy nincs fedélzeti kamerám. (gondolkodom is, nem-e kéne egy, nem fogom-e egyszer megszívni nélküle más hülyesége miatt)
Múltkor konkrétan az történt, hogy egy zsernyák simán kifordult elém úgy, hogy satufékeznem kellett, de nem kicsit. Nekem volt elsőbbségem, szerintem észre sem vett... Ha lenne, mehetne a videó a pofátlanításba :D:D
Én is erősen gyanítom, hogy ment erősen a szottyogás, aztán a teherautó egyszerre akart előzni az autóval, melynél mindkettő végül is észnél volt, majd amikor a kocsi előzött, még jobban belassultak és eltűnt a teherkocsi elöl az a hely, ahova be akart a személykocsi húzódni, de mivel nagyon lelassultak, még a teherkocsi mögé is csak lassan tudott visszakerülni, így kellett a busznak lehúzódni.
Ez az én ellentétes véleményem: nem biztos, hogy az előző a a sátán, inkább csak pechje volt, amit a szottyogók küldtek rá. A video alapján igazán megkaphatná az ártatlanság vélelmét. Nem kell elégetni máglyán. Ilyen bárkivel előfordulhatna.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
41 809
62 111
113
Én is erősen gyanítom, hogy ment erősen a szottyogás, aztán a teherautó egyszerre akart előzni az autóval, melynél mindkettő végül is észnél volt, majd amikor a kocsi előzött, még jobban belassultak és eltűnt a teherkocsi elöl az a hely, ahova be akart a személykocsi húzódni, de mivel nagyon lelassultak, még a teherkocsi mögé is csak lassan tudott visszakerülni, így kellett a busznak lehúzódni.
Ez az én ellentétes véleményem: nem biztos, hogy az előző a a sátán, inkább csak pechje volt, amit a szottyogók küldtek rá. A video alapján igazán megkaphatná az ártatlanság vélelmét. Nem kell elégetni máglyán. Ilyen bárkivel előfordulhatna.
Az, hogy az első előzést elbaszták, az egy dolog. Legyünk elnézők.
De amkor a busz jön és NEM CSINÁL SEMMIT, a busz meglemegy az útról...?
Milyen ártatlanság védelme...?! WUT...?
A KRESZ no.1 szabálya, hogy mindent meg kell tenni a baleset elkerülésére. a
A BMW-s idióta meg szépen tartotta a sávját, nem fékezett és nem ment vissza sávjába.

Kurvára nem érdekel mennyit vezettél.
Ha ez a moralitásod és megközelítésed, akkor az én véleményem az, hogy rollert se vezess, mert csak veszélyes vagy mindenki másra is.
Bár mondjuk nem sok gerincet várok el attól, akinek a profilképe egy utolsó féreg háborús bűnösé.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
2 947
5 994
113
De amkor a busz jön és NEM CSINÁL SEMMIT, a busz meglemegy az útról...?
Milyen ártatlanság védelme...?! WUT...?
A KRESZ no.1 szabálya, hogy mindent meg kell tenni a baleset elkerülésére. a
A BMW-s idióta meg szépen tartotta a sávját, nem fékezett és nem ment vissza sávjába.
Mondtam, szerintem váratlanul megszűnt a teherkocsi előtt a besorolásra alkalmas hely (túlságosan lerövidült a követési távolság a teherkocsi előtt mert pl. váratlanul lelassított a teherkocsi előtti autó/autók) és emiatt "ki kellett fékezni" magát a teherkocsi mögé, ami nem ment gyorsa, mert az is lelassult. Ott is fejezte be a sikertelen előzést. Imigyen ő is meg a busz is mindent megtett a baleset elkerüléséért, sikerrel is jártak. Azt, hogy az előzés elcsesződött, senki sem vitatja.

PS: Amúgy azt hiszem pont azért szoktál nagyon mérges leni, ha egy kevéssé hozzáértő leáll veled vitatkozni.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
41 809
62 111
113
Mondtam, szerintem váratlanul megszűnt a teherkocsi előtt a besorolásra alkalmas hely (túlságosan lerövidült a követési távolság a teherkocsi előtt mert pl. váratlanul lelassított a teherkocsi előtti autó/autók) és emiatt "ki kellett fékezni" magát a teherkocsi mögé, ami nem ment gyorsa, mert az is lelassult. Ott is fejezte be a sikertelen előzést. Imigyen ő is meg a busz is mindent megtett a baleset elkerüléséért, sikerrel is jártak. Azt, hogy az előzés elcsesződött, senki sem vitatja.

PS: Amúgy azt hiszem pont azért szoktál nagyon mérges leni, ha egy kevéssé hozzáértő leáll veled vitatkozni.
Ha fékre lépsz, akkor kocsi lassul.
Ha lassul, akkor a teherautó mögé kerül és be tud sorolni.

Ne tegyünk már úgy bakker, mintha a vezetés atomfizika lenne.
Az, amikor valaki nettó hülyeséget ír, mert valaminek a fizikájáról lövése sincs, az nem ez a kategória.
 
  • Tetszik
Reactions: Ooorky

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
2 947
5 994
113
Ha fékre lépsz, akkor kocsi lassul.
Ha lassul, akkor a teherautó mögé kerül és be tud sorolni.

Ne tegyünk már úgy bakker, mintha a vezetés atomfizika lenne.
Az, amikor valaki nettó hülyeséget ír, mert valaminek a fizikájáról lövése sincs, az nem ez a kategória.
Nézd meg még egyszer azt a videót! Van féklámpa és a kocsi a teherkocsi mögé tér vissza.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
17 165
29 253
113

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
41 809
62 111
113
Nézd meg még egyszer azt a videót! Van féklámpa és a kocsi a teherkocsi mögé tér vissza.
Néztem.

  1. Dabas és Alsónémedi között csőegyenes az út egy nagyon enyhe ívet leszámítva, a busz egészen biztosan látszódott, amikor már kiment.
  2. Az, hogy ég a féklámpa a fékezés erejéről semmit nem mond el. Ha rálépett volna komolyan a fékre, akkor kb. 2 másodperc alatta a kamion mögé kellett volna érkeznie. Ha 60-as tempóról 30-ra fékez az 8 m/s difi. Két sec-es lineáris fékezés mellett bőven a kamion mögött lett volna. Ez történt? Ja, nem...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
17 165
29 253
113
Ha volt a kocsin vagy CASCO, vagy olyan kötelező biztosítás, ami parkolás közbeni események ellen véd, akkor meg lehet próbálni.
Különben pedig feljelentés, és a bíróság utólag megtérítteti a kárt.
Ha esetleg a nyomorult a kocsiban tényleg csak rossz kocsiba szállt heveny részegségében, akkor a rendőr értesítése után el lehet vele is kezdeni egyezkedni. Neki is jobb, ha maga fizeti ki a kárt, minthogy úgy fizettesse ki a bíróság.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
763
2 216
93
Ez a durva:
"Amikor a portugál F1-es pályán, Estorilban Toivonen ment két kört a Lancia Delta S4-gyel: idejével (1:18,1 perc) a hatodik helyről indulhatott volna a néhány héttel korábbi Formula-1-es futamon. Az első kockát megszerző Ayrton Senna eredményétől (1:16,7 perc) csak 1,4 másodperccel maradt el. És csak két kört ment…"
És ezek az autók mentek minden úton, nem csak tüköraszfalton.
Mostanság a baja gépek lehetnek a legközelebb hozzájuk.
Csodálatosan elmebeteg járgányok.

Én a Man TT-t sem értem, hogy létezhet. Minden évben meghal valaki. A fedélzeti videókat nézve is kitör a frász.
Én a mostani WRC-ken is csak pislogok, milyen gumik és futómű technológia van alattuk, ami ilyen tempónál egy hepehupás úton, két kerékkel a földes , füves útpadkán, kanyarodik 190-el, mint a sínautó, ha nem látnám nem hinném el.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
5 184
12 868
113
Én a mostani WRC-ken is csak pislogok, milyen gumik és futómű technológia van alattuk, ami ilyen tempónál egy hepehupás úton, két kerékkel a földes , füves útpadkán, kanyarodik 190-el, mint a sínautó, ha nem látnám nem hinném el.
Nem néztél elég Initial D -t (Akina Szellemének ikonikus manőverére célzok)... de a sínautót elég jól látod: nem véletlen megy le az útról a belső íven abba a kijárt vályúba az aszfalt mellé... amikor kipattan belőle el is száll oldalra.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
2 947
5 994
113
Ez a baj a vasúti átjárókkal, át lehet menni a piroson oda-vissza, mégsem jön még a vonat. Főleg az a szép, mikor a piros kitart, híg a vonat megáll a megállóban le/felszállnak az utasok és elindul a vasúti átjár előtt/után. Közben a sínen nincs forgalom, esetleg mikor már majdnem szabadra váltott, ismét leereszkedik a sorompó a szembeforgalom miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11 and BJani

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
2 622
13 912
113
Ez a baj a vasúti átjárókkal, át lehet menni a piroson oda-vissza, mégsem jön még a vonat.
Ez miért lenne baj? Nem egészen értem, mit szeretnének itt egyesek. A biztbernek biztosítania kell a 30al érkező tolatómozdonyt, meg a 160al berobbanó nemzetközi ICt is.
Főleg az a szép, mikor a piros kitart, híg a vonat megáll a megállóban le/felszállnak az utasok és elindul a vasúti átjár előtt/után.
Hova rohansz? Lásd első pont.

Közben a sínen nincs forgalom, esetleg mikor már majdnem szabadra váltott, ismét leereszkedik a sorompó a szembeforgalom miatt.
Igen, de ezen még mindig nem értem mit kell problémázni.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
2 947
5 994
113
Ez miért lenne baj? Nem egészen értem, mit szeretnének itt egyesek. A biztbernek biztosítania kell a 30al érkező tolatómozdonyt, meg a 160al berobbanó nemzetközi ICt is.

Hova rohansz? Lásd első pont.


Igen, de ezen még mindig nem értem mit kell problémázni.
Mert az emberiség egy részét bosszantják, más részét idegesítik, kis részét meggondolatlan cselekedetetkre késztetik. 53 éve embert küldtünk a holdra, de a vasúti átjáró "hótostoba" maradt. Mielőtt bárki rosszat gondol: még sosem mentem át pirosban vasúti átjáróban.
Egyébként mi az, hogy hova rohanok? Pazarlódnak az életem hátralévő percei, ha x időt igénylő dolog 2x ideig tart. És sok kicsi sokra megy. Mielőtt bárki megint rosszat gondolna, nem szoktam szándékosan veszélyeztetni senkit.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and BJani