Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 850
18 962
113
Hát, a vasúti biztosító berendezés nem így működik, van egy behatási pont ami érzékeli a vonat áthaladást és zár, van egy másik ami érzékeli a vonat elhaladást és nyit. (leegyszerűsítve a dolgot)
Az érzékelő úgy van elhelyezve hogy a leggyorsabb vonatnál is időben záródjon a sorompó (ezért az érzékelő meglepően messze van az útátjárótól), viszont nem minden vonat jön nyilván a vonalra engedélyezett legnagyobb sebességgel. Ráadásul a jelzésben kell annyi időnek lennie hogy a leglassabb járművek is kiérjenek a konfliktuszónából a sorompó záródása elött. Képzelj ide egy nagy traktort két böszme, kukoricával teli pótkocsival.
Nem tudja milyen gyors a vonat ami elment felette. Így is 100+ millió egy egyvágányú 120-as sebességű vonalon egyetlen útátjáró biztosító berendezése, ezeknek utána 20 évig hülye-állóan működniük kell.
Ezek annyi kötöttséget adnak amin nem lehet csak átugrani. az elmúlt negyven évben így is voltak apróbb módosítások, már nagyobb sebességgel kell számolni az közúti jármű mozgását, csökkentették a kicsit az előzárás idejét (mennyivel záródjon a sorompó a leggyorsabb vonat előtt)
Valamint behozták azt is hogy a vonat kap jelet ha nem működik a sorompó és akkor lassítania kell automatikusan 15km/h-ra.
Ami az egésznek még ad egy pofont, ha van megálló a sorompó behatási pontján belül, akkor lehet várni amíg mindenki le- és felszáll. Erre még nem nagyon van jól működő megoldás.
Ott lesz majd változás ha rendesen bekapcsolják a vonatokon az ETCS 2-t és a GSM-R-t, amivel a vonat mozgási sebességét és helyét a rendszer minden időpillanatban ismerni fogja, visszont ehhez minden, az adott vonalon közlekedő vasúti járművet fel kell szerelni az ehhez szükséges fedélzeti berendezéssel, ami irgalmatlan összeg lesz.

Ha van erő és akarat akkor innen sokat lehet ETCS-ből összegereblyézni:

Itt van némi anyag az útátjárók biztonságának a növeléséről:

(én amig vasúti pályát (és utakat) terveztem elkészítettem vagy 60 útátjáró építőmérnöki terveit, ebből 20+ meg is épült, de ma már nem igazán követem a változásokat, de volt jónéhány ahol nagyon sok vita volt, hogy miért nem híd épül, ahol meg híd épült ott a lakók sokkot kaptak hogy mekkora a műtárgy ami épül)
Köszönöm a részletes magyarázatot!

Annyival kiegészíteném, a partvonalról, mert végülis vasúti biztosítókon nem dolgoztam (csak majdnem, érintőlegesen ismerem egy biztber biztonsági alapkoncepcióját), hogy a kívánt biztonsághoz nagy fokú redundancia, és a lehető legegyszerűbb logika szükséges. Itt emberéletek múlnak ezen, és nem lesz egy szoftverhiba után az amit amúgy megszoktunk a hétköznapokban: "bicsibocsi, ellopták az adataid, de már van új frissítés az appstoreban". Hibamentesen kell leszállítani a terméket. Érezhető talán a súlya ennek a szofveriparban elég ritkán használt követelménynek, ezért nem cél ezeket nagyon okosítani, sőt, kifejezetten nemkívánatos! Folyamatos prioritás a biztonságkritikus rendszerekben az, hogy lehetne kivenni funkcionalitást, hogyan lehetne kevesebb keresztfüggőséget, nehezen analizálható sarkalatos esetet eredményező terméket csinálni, mert annyival olcsóbb a helyes működés belátása, biztosítása. A biztonságkritikus készülékek tesztelése hatalmas munkát, és költséget igényel, gyakorlatilag többszöröség a tervezésnek, és a tesztelők, tervezők büntetőjogi felelősséget vállalnak ezekért, ellenben a tipikus "semmi garancia" EULA-kkal, amiket lendületből átgörgettek és leokéztok.

Persze frusztráló várni egy sorompónál, de a robosztus, automatizált, biztonságos közlekedés segítéséhez ez egy ésszerű kompromisszum.

Mindez az autóelektronika (és repülőgépek) biztonságkritikus elemeire is igaz, csak ott kissé mások a pontos követelmények, szabványok.
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113
Senki sem beszélt a kocsi belének kitaposásáról, a normál tempójú közlekedés álmáról van szó általában a cammogás helyett aránylag normális állapotú közúton. A normál tempót már a Ladák is jól bírták. Írom 52 éves "ifjú titán"-ként.
Tudod a kocsi lelkének kitaposása relatív. Más tempó az egészséges útviszonyonként és autónként. Mindenki imád csak a saját autójával gondolkodni. A fiatal vagy akár az öreg erős motorú autók jellegzetesen türelmetlenkednek ha beszorulnak egy olyan autó mögé ami pl nincs 1000 köbcentis és már nem is fiatal, nem olyanok a lengéscsillapítói sem. De az 5 éves dinamikusabb motorú új autók között is van olyan ami dinamikus vezetés mellett a magyar utakon megeszik egy lengéscsillapítót évente, ami adott vezetési stílussal szokott útvonalon ideális esetben a következő vizsgán derül ki. Nyilván akinek nem inge, de abból amit írtál úgy tűnik mintha ezekkel nem számolnál... ha valakinek kiderül mennire eszi az autója a lengéscsillapítót, onnantól óvatosabban vezet és nem érdekli a másik ideg sofőr, mert az autószerelőt nem az fizeti... hogy neki dinamikusabb legyen a többi autó is...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
Tudod a kocsi lelkének kitaposása relatív. Más tempó az egészséges útviszonyonként és autónként. Mindenki imád csak a saját autójával gondolkodni. A fiatal vagy akár az öreg erős motorú autók jellegzetesen türelmetlenkednek ha beszorulnak egy olyan autó mögé ami pl nincs 1000 köbcentis és már nem is fiatal, nem olyanok a lengéscsillapítói sem. De az 5 éves dinamikusabb motorú új autók között is van olyan ami dinamikus vezetés mellett a magyar utakon megeszik egy lengéscsillapítót évente, ami adott vezetési stílussal szokott útvonalon ideális esetben a következő vizsgán derül ki. Nyilván akinek nem inge, de abból amit írtál úgy tűnik mintha ezekkel nem számolnál... ha valakinek kiderül mennire eszi az autója a lengéscsillapítót, onnantól óvatosabban vezet és nem érdekli a másik ideg sofőr, mert az autószerelőt nem az fizeti... hogy neki dinamikusabb legyen a többi autó is...
Már a 800 cm3 3.2 méteres papír Marutit is sikerült normális sebességgel hajtanom anno. Azt meg nem tudom, honnan szerzel olyan lengéscsillapítót, ami nem bírja 1 évig a használatot, talán Észak-Koreából??? Ilyent maximum az Dacia produkált az átkosban.
És itten most senki sem akar versenyezni a közutakon, NORMÁLIS tempóban akar haladni. Mondjuk a 65 (meg pláne 50) km/h-t 90es korlátozásnál jó minőségű, egyenes fűúton jó időben, mikor előtte kilométerekre nincs senki nem tartom normálisnak.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
Köszönöm a részletes magyarázatot!

Annyival kiegészíteném, a partvonalról, mert végülis vasúti biztosítókon nem dolgoztam (csak majdnem, érintőlegesen ismerem egy biztber biztonsági alapkoncepcióját), hogy a kívánt biztonsághoz nagy fokú redundancia, és a lehető legegyszerűbb logika szükséges. Itt emberéletek múlnak ezen, és nem lesz egy szoftverhiba után az amit amúgy megszoktunk a hétköznapokban: "bicsibocsi, ellopták az adataid, de már van új frissítés az appstoreban". Hibamentesen kell leszállítani a terméket. Érezhető talán a súlya ennek a szofveriparban elég ritkán használt követelménynek, ezért nem cél ezeket nagyon okosítani, sőt, kifejezetten nemkívánatos! Folyamatos prioritás a biztonságkritikus rendszerekben az, hogy lehetne kivenni funkcionalitást, hogyan lehetne kevesebb keresztfüggőséget, nehezen analizálható sarkalatos esetet eredményező terméket csinálni, mert annyival olcsóbb a helyes működés belátása, biztosítása. A biztonságkritikus készülékek tesztelése hatalmas munkát, és költséget igényel, gyakorlatilag többszöröség a tervezésnek, és a tesztelők, tervezők büntetőjogi felelősséget vállalnak ezekért, ellenben a tipikus "semmi garancia" EULA-kkal, amiket lendületből átgörgettek és leokéztok.

Persze frusztráló várni egy sorompónál, de a robosztus, automatizált, biztonságos közlekedés segítéséhez ez egy ésszerű kompromisszum.

Mindez az autóelektronika (és repülőgépek) biztonságkritikus elemeire is igaz, csak ott kissé mások a pontos követelmények, szabványok.
A másik oldalon meg az áll, hogy ha sok a felesleges várakozás a vasúti átjáróban, a kevésé birkatürelmű, forrófejű, meggondolatlan emberek esetleg nagyobb számban próbálnak átslisszolni a piroson, ami néha nem sikerül. Márpedig türelmetlen ember sok van.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
De az 5 éves dinamikusabb motorú új autók között is van olyan ami dinamikus vezetés mellett a magyar utakon megeszik egy lengéscsillapítót évente, ami adott vezetési stílussal szokott útvonalon ideális esetben a következő vizsgán derül ki.

Nem is értem miről beszélsz... Nekem 19 éves autóm van, 7.5 éve az enyém. Napi szinten járom vele a Gyömrői utat végig, vszeg bőven azzal a sebességgel, amit te nem kímélőnek mondasz. Mondjuk biztosan nem is kíméli, nekem is néha fáj, amiket szegény autó kap, de nálam új lengéscsillapítót (még) nem kért. És a nyáron vizsgázott, rendben volt, szóval köszöni szépen, bírja a Gyömrőit is.

És arról még egy szót sem szóltam, hogy a nem dinamikus vezetéssel mennyi üzemanyagot lehet spórolni :D

Tipik csiga sofőr indoklás, miért is nem megy gyorsabban... Pedig elárulom, nálam dinamikusabban kb. a forgalom 5%-a vezet, ellenben szerintem igen sokak fogyasztása jóval magasabb. (enyém városban 7 liter alatt marad, 1600kg önsúly mellett)
A jó városi fogyasztás titka az, hogy pont dinamikusan gyorsítva hamar felkapcsolsz haladási fokozatba. A másik titok, hogy előre tervezel, és ha látod hogy piros, elveszed a gázt, és motorfékkel állsz meg. Nem kell nagy ész hozzá, csak kis odafigyelés.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 850
18 962
113
A másik oldalon meg az áll, hogy ha sok a felesleges várakozás a vasúti átjáróban, a kevésé birkatürelmű, forrófejű, meggondolatlan emberek esetleg nagyobb számban próbálnak átslisszolni a piroson, ami néha nem sikerül. Márpedig türelmetlen ember sok van.
Az ilyenekből egyre kevesebb, csak a népgazdaságot érő kárt sajnálom, amit a helyszínelés, meg a takarítás által feltartott többi autósnak okoz, illetve a vasútnak okozott kárt.

A vasúti piroson áthajtást konkrétan az általam is sokat kritizált "hátravinni, agyonlőni"-vel jutalmaznám. ahogy azt is, hogy Pomáznál a fél-úttestes sorompót kikerülve behajt a HÉV elé a gyökér, mert megteheti, nincs fizikai akadálya, és a HÉV meg vészfékezhet miatta, de jól kikerülte a sort... Az ilyen antiszociális elemek miatt nem a biztosító berendezést kéne bonyolultabb, drágább, és kockázatosabb megoldásra cserélni, amiért rendesen dolgozó emberek nagyobb kockázatnak lennének kitéve, hanem az ilyen eleve szabályszegőket kéne inkább rendesen büntetni. Aki mentegeti őket, azt pedig velük együtt kezelni.

A sok jogvédő miatt van anarchotyrannia az országban, világban, mert a bűnösnek mindig több joga van, mint a szabálykövetőnek, aki a cehhet állja.

Ez nem a 90-esben 110-el megyek üres úton kategória. Ezt mentegetni durva szegénységi bizonyítvány részedről.
 

hendrick

Well-Known Member
2018. június 30.
2 813
4 986
113
Már a 800 cm3 3.2 méteres papír Marutit is sikerült normális sebességgel hajtanom anno. Azt meg nem tudom, honnan szerzel olyan lengéscsillapítót, ami nem bírja 1 évig a használatot, talán Észak-Koreából??? Ilyent maximum az Dacia produkált az átkosban.
És itten most senki sem akar versenyezni a közutakon, NORMÁLIS tempóban akar haladni. Mondjuk a 65 (meg pláne 50) km/h-t 90es korlátozásnál jó minőségű, egyenes fűúton jó időben, mikor előtte kilométerekre nincs senki nem tartom normálisnak.
Az "anti-védegylet" Totalcar (Észak-Koreai lengőkarral.... kicsit sárga, kicsit savanyú, de a miénk):

 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
A másik titok, hogy előre tervezel, és ha látod hogy piros, elveszed a gázt, és motorfékkel állsz meg. Nem kell nagy ész hozzá, csak kis odafigyelés.
Ettől azért kaphatsz csuklást is, mert ha a mögötted menőnek mondjuk zöld a balra forduló sáv lámpája, a komótos lassulásodtól meg mire le tud húzódni pirosra vált, annak nem örül.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Hát, a vasúti biztosító berendezés nem így működik, van egy behatási pont ami érzékeli a vonat áthaladást és zár, van egy másik ami érzékeli a vonat elhaladást és nyit. (leegyszerűsítve a dolgot)
Az érzékelő úgy van elhelyezve hogy a leggyorsabb vonatnál is időben záródjon a sorompó (ezért az érzékelő meglepően messze van az útátjárótól), viszont nem minden vonat jön nyilván a vonalra engedélyezett legnagyobb sebességgel. Ráadásul a jelzésben kell annyi időnek lennie hogy a leglassabb járművek is kiérjenek a konfliktuszónából a sorompó záródása elött. Képzelj ide egy nagy traktort két böszme, kukoricával teli pótkocsival.
Nem tudja milyen gyors a vonat ami elment felette. Így is 100+ millió egy egyvágányú 120-as sebességű vonalon egyetlen útátjáró biztosító berendezése, ezeknek utána 20 évig hülye-állóan működniük kell.
Ezek annyi kötöttséget adnak amin nem lehet csak átugrani. az elmúlt negyven évben így is voltak apróbb módosítások, már nagyobb sebességgel kell számolni az közúti jármű mozgását, csökkentették a kicsit az előzárás idejét (mennyivel záródjon a sorompó a leggyorsabb vonat előtt)
Valamint behozták azt is hogy a vonat kap jelet ha nem működik a sorompó és akkor lassítania kell automatikusan 15km/h-ra.
Ami az egésznek még ad egy pofont, ha van megálló a sorompó behatási pontján belül, akkor lehet várni amíg mindenki le- és felszáll. Erre még nem nagyon van jól működő megoldás.
Ott lesz majd változás ha rendesen bekapcsolják a vonatokon az ETCS 2-t és a GSM-R-t, amivel a vonat mozgási sebességét és helyét a rendszer minden időpillanatban ismerni fogja, visszont ehhez minden, az adott vonalon közlekedő vasúti járművet fel kell szerelni az ehhez szükséges fedélzeti berendezéssel, ami irgalmatlan összeg lesz.

Én is köszönöm a magyarázatot, nagyjából magam is ezt sejtettem. De azt nagyon jól leírtad, hogy itt bizony még nagyon sokat lehetne okosítani a vasúti átjárókon. Szerintem szükség lenne rá, és pont a Gafzhu által leírtak miatt is növelné a biztonságot, ha nem lennének napi szinten feleslegesen csukott sorompók. Kicsit olyan mint a bűnüldözés, azt szokták mondani, nem a büntetés mértékének van elrettentő ereje, hanem annak, ha nagy eséllyel bekövetkezik a lebukás. Ha mindig jönne a vonat 1-2 percen belül, kevesebb lenne a szabálytalan, mert nagyon megnőne a "lebukás" veszélye.

És értem én, hogy biztonságkritikus, meg redundáns meg minden, de ha a fly-by-wire repülőgépek 40+ éve biztonságosan működnek, akkor egy vasúti átjárót is tudni kéne biztonságosan okosítani. Szerintem főleg szándék, és kis mértékben pénzügyi erőforrás kéne hozzá.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 850
18 962
113
Én is köszönöm a magyarázatot, nagyjából magam is ezt sejtettem. De azt nagyon jól leírtad, hogy itt bizony még nagyon sokat lehetne okosítani a vasúti átjárókon. Szerintem szükség lenne rá, és pont a Gafzhu által leírtak miatt is növelné a biztonságot, ha nem lennének napi szinten feleslegesen csukott sorompók. Kicsit olyan mint a bűnüldözés, azt szokták mondani, nem a büntetés mértékének van elrettentő ereje, hanem annak, ha nagy eséllyel bekövetkezik a lebukás. Ha mindig jönne a vonat 1-2 percen belül, kevesebb lenne a szabálytalan, mert nagyon megnőne a "lebukás" veszélye.

És értem én, hogy biztonságkritikus, meg redundáns meg minden, de ha a fly-by-wire repülőgépek 40+ éve biztonságosan működnek, akkor egy vasúti átjárót is tudni kéne biztonságosan okosítani. Szerintem főleg szándék, és kis mértékben pénzügyi erőforrás kéne hozzá.
Feleslegesen csukott sorompóval nem nagyon találkoztam még, csak okoskákkal akik piroson át a nagy szörny elé hajtottak... H8, H5, S10 vonalon, S80 vonalakon. Több majdnem-baleset tanúja, vagy héven utasként résztvevője is voltam (el is taknyoltam a vészfékezésnél, ahogy a leszálláshoz készültem épp).

Ezek miatt a gyökerek miatt (meg gyalogos párjaik, akik átvágnak a síneken, mert a gyalogátkelő vagy zebra az 10m kitérő, de akár banyatankkal nekivág a síneknek, mert... lépcsőzni kéne?) megy gyakorlatilag "lassújelzéssel" a HÉV csomó helyen, ahol mehetne rendesen, és hosszabb a menetidő.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 001
9 976
113
A másik oldalon meg az áll, hogy ha sok a felesleges várakozás a vasúti átjáróban, a kevésé birkatürelmű, forrófejű, meggondolatlan emberek esetleg nagyobb számban próbálnak átslisszolni a piroson, ami néha nem sikerül. Márpedig türelmetlen ember sok van.
Egyrészt őket elviszi Darwin, másrészt meg az ilyen ember nem alkalmas arra, hogy egy személyautóval részt vegyen a forgalomban, el kell venni a jogosítványát. Ahogy a linkelt videóban a bácsi sem alkalmas a vezetésre.
Szerinted mit kellene csinálni? Adni egy távirányitót a türelmetlen embernek hogy adhasson pirosat a bécsi gyorsnak mert ő siet a piacra?
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Már a 800 cm3 3.2 méteres papír Marutit is sikerült normális sebességgel hajtanom anno.

Én jogsi után 4 évig hajtottam Wartburgot (1.3, 58Le, 960kg), azzal a forgalom 90%-át ott lehetett hagyni a zöldnél. Ma 1600kg-os, 163Le-s kocsit hajtok, azzal ez felment 95%-ra. Úgy, hogy szerintem a Budapesti autók 1/3-a erősebb manapság ennél a 10Le/kg-nál.
Nem a kocsin múlik, a sofőrön...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
Feleslegesen csukott sorompóval nem nagyon találkoztam még, csak okoskákkal akik piroson át a nagy szörny elé hajtottak... H8, H5, S10 vonalon, S80 vonalakon. Több majdnem-baleset tanúja, vagy héven utasként résztvevője is voltam (el is taknyoltam a vészfékezésnél, ahogy a leszálláshoz készültem épp).
Én már cigiztem a kocsiból kiszállva, mert kicsit soká ért oda a 3 km/h-val vánszorgó krampácsológép. Meg vártam angyali türelemmel, hogy a megállóból kiálljon a vonat, mert mögötte csukva maradt a sorompó.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 850
18 962
113
Én jogsi után 4 évig hajtottam Wartburgot (1.3, 58Le, 960kg), azzal a forgalom 90%-át ott lehetett hagyni a zöldnél. Ma 1600kg-os, 163Le-s kocsit hajtok, azzal ez felment 95%-ra. Úgy, hogy szerintem a Budapesti autók 1/3-a erősebb manapság ennél a 10Le/kg-nál.
Nem a kocsin múlik, a sofőrön...
Másik véglet,amikor tudom, hogy a lámpák Gejgő rosszul hangolták direkt, úgyhogy a zöld hullám a 70-es óton 45-nél (vagy 90-nél) van, addig gyorsulok csak a pirostól, mert úgyis megfog a következő, elém vág a racsing gyerek, satuzik a pirosnál, aztán álló helyzetből kell gyorsuljon, és meg kell álljak helyette, ahelyett, hogy a sárgán kényelmesen átgurulhattam volna ezt a gondosan szívatósra hangolt szakaszt (amivel a környezetet védik).
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 850
18 962
113
Én már cigiztem a kocsiból kiszállva, mert kicsit soká ért oda a 3 km/h-val vánszorgó krampácsológép. Meg vártam angyali türelemmel, hogy a megállóból kiálljon a vonat, mert mögötte csukva maradt a sorompó.
Én is. Meg láttam olyat, aki nem várta ki míg feljön, miután elment a másik irányba, és az ellenirányból érkező szó szerint bécsi gyors majdnem elkapta Komáromnál...

Nem véletlen vannak ezek a berendezések. A jelzés a rendszer reakcióidején belüli veszélyt jelenti, úgyhogy tiszteletben tartom. Még akkor is, ha néha "fals pozitív". (Krampácsolásnál vagy nem villog a fényjelzés sehogy, vagy ki szoktak küldeni felénk embert aki kezeli a sorompót kézzel, a vonatoknak pedig lassújele van)