Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Kinek a jólétén?
A szemét az, aki ezt még el is akarja adni, hogy ez jó.
Mert az már irriáló, amikor más faszával veri a csalánt, de még a tipikus autósköcsög panelokat teszi mellé.
A saját jólétemen sokat segít, bevallom. A szar csípőm meg derekam nagyon köszöni, hogy van autóm. Ha valaki biciklire meg BMVre akana kényszeríten, az az én férfi nemi szervemmel verné a csalánt... És kössz a leköcsögözést.
 
M

molnibalage

Guest
Most ez komoly? Míg az M3-at kötötte össze az M5el, addig miféle nagy forgalmat generálhatott, mikor Budapesttel szinte nem volt összekötve? :) Ahogy bővült, egyre több autópályát/főutat kötött össze, annál nagyobb lett rajta a forgalom. Szerintem.
A 3 sávosra bővítés az 2013-ban volt. Akkor már régen megvolt a teljes K-NY-i kapcsolat.
A felbővülés után lötyögött benne az akkori forgalom. Azóta eltelt X év és megint ugyanott vagyunk.

A kerékpáros forgalom nyáron n+1 helyen itt tart, főleg a kevés meglevő É-D-i kapcsolaton. Ahol meg össze van terelve a gyalogosokkal, ott főleg.
De amúgy akkor hallod, mit szólna az összes vezető, ha az ő "dedikált" útja hirtelen egy sétálóutcával fésülődne össze. Mert a budai É-D-i "bringasáv" (nem az, hiszen nagy részén nem dedikált) ilyen. Egyszerűen végetér egyes helyeken vagy közös gyalogos felület oszt oldd meg.
És ezen van akkora forgalom, hogy TÉLEN is már sok helyen használhatatlan. Nyáron múltkor már rá sem mentem, mentem a mellette levő úton, mert életveszélyes úgy tekerni, hogy minden x-dik turista fogja magát és rászökken szelfizni meg őt fotózni.

A saját jólétemen sokat segít, bevallom. A szar csípőm meg derekam nagyon köszöni, hogy van autóm. Ha valaki biciklire meg BMVre akana kényszeríten, az az én férfi nemi szervemmel verné a csalánt... És kössz a leköcsögözést.
Nem sikerült értelmezni. Az egyes emberektől elhangzottak az tipikus kategóriába eső megjegyezések. Én nem mondtam, hogy te az vagy.
A baj az, hogy kb. mintha a falnak beszélne az ember. Amikor a reakció az, hogy "toljad a bringát".
 
M

molnibalage

Guest
A saját jólétemen sokat segít, bevallom. A szar csípőm meg derekam nagyon köszöni, hogy van autóm. Ha valaki biciklire meg BMVre akana kényszeríten, az az én férfi nemi szervemmel verné a csalánt... És kössz a leköcsögözést.
Senki nem kényszerít rá. Attól, mert a Lánchíd csak BKV és bringás lenne, hogyan sikerült abból ezt levezetni?
Senki nem tiltja meg azt, hogy használd a többi hidat vagy a taxit.
Ezzel szemben a tempó az egyesknélk, hogy toljad át a bringát oszt jóvan.

Meg, hogy az autózásnak bármiféle értéke van, mint fokmérő?
Mert én nem értem, hogy mi az érték abban, hogy szennyez, nagy területet foglal a közterületen, szétcseszi az utakat és zajos is azzal szemben, hogy pl. épületen belül, 0 közterület foglalással, csendesen és emisszión nélkül halad.

Szükséges valakinek? Igen.
Használhatja a kocsiját? Igen.
Más kárára teszi? Hát mint az állat.

Nem érzed az, hogy baj van a fejekben?
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: cirqle and kw3v865

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Nem sikerült értelmezni. Az egyes emberektől elhangzottak az tipikus kategóriába eső megjegyezések. Én nem mondtam, hogy te az vagy.
A baj az, hogy kb. mintha a falnak beszélne az ember. Amikor a reakció az, hogy "toljad a bringát".
Hát basszus ez van a szent KRESZben... :) Kerékpározni sem kötelező. Menj BMVvel.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 854
15 215
113
Nemlétező igény miatt van kerékpáros dugó egyes bringautakon?

De értem én, a számok is hazudnak ugye? Adatvesztéssel is trendszerűen nő a forgalom úgy, hogy hálózatbővítés alig van és szakaszosan van egy rakás irányban csak lehetőség "közlekendni"

Én semmilyen "trendszerű növekedést" nem látok, vagy neked van komoly gondod az adatok értelmezésével.

Az utóbbi években egyre több helyszínen mérnek, persze hogy nagyobb lesz a forgalomszámlálás vége, mint amikor egy helyszínen, a Múzeum körúton mértek.

A Múzeum körúton az elmúlt 5 évben mértek 500 000 áthaladást évente, +/- 5%. Itt van trendszerű adat évekre visszamenően.
Hogy ebből mennyi volt a metrópótló busz az egy külön mise. ;) Nem növekszik, hanem éppenséggel stagnál vagy csökken. Aki kerékpárra akart szálni, megtette. Pár százalékról beszélünk, több igény nincs.

A viszonyítás kedvéért - az Erzsébet híd / Rákóczi tengely forgalma kb. 80-100 000 jármű. Mármint naponta.

Az erőszakolt körúti kerékpáros forgalom szinte teljes hiánya megmutta, mennyire hülye ötlet volt nemlétező igényekhez forgalmat szervezni. De a városházán most elszaporodtak a kretének, őket ez nem érdekli, hiába az a visszajelzés hogy nem kellene, ők ebből azt vonják le, hogy de, még jobban kell.
 
M

molnibalage

Guest
Én semmilyen "trendszerű növekedést" nem látok, vagy neked van komoly gondod az adatok értelmezésével.

Az utóbbi években egyre több helyszínen mérnek, persze hogy nagyobb lesz a forgalomszámlálás vége, mint amikor egy helyszínen, a Múzeum körúton mértek.
Meg nézd meg az adatvesztést is, ennek ellenére is nő a forgalom folyamatosan.
A Múzeum körúton az elmúlt 5 évben mértek 500 000 áthaladást évente, +/- 5%. Itt van trendszerű adat évekre visszamenően.
Hogy ebből mennyi volt a metrópótló busz az egy külön mise. ;) Nem növekszik, hanem éppenséggel stagnál vagy csökken. Aki kerékpárra akart szálni, megtette. Pár százalékról beszélünk, több igény nincs.

A viszonyítás kedvéért - az Erzsébet híd / Rákóczi tengely forgalma kb. 80-100 000 jármű. Mármint naponta.
Csudaszép, hogy sikerült összemérni egy 2x3 sávos utat, egy két nyomni bringaúttal, ami együtt egy fél sávot sem tesz ki. Az se folytonos.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 932
19 189
113
Azért 10 évet kibír az a műanyag, és egy fém alkatrész tömegének a tizedét nyomja. Ha nem lenne tele ilyen súlycsökkentésekkel, akkor a kocsi újabb 100 kilóval többet nyomna alsó hangon. Nagyobb gond, hogy tippre a cseréje egy valag pénz, és nincs TMK utasításban a cseréje mondjuk 5 évenként.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 928
48 631
113
Mi az érték az autóhasználatban? A szétcseszett térkő, ami nem bírja a forgalmat? A zaj?
Ne haragudj, de én pl. bringával a hazai autút használó és birtoklók sanszsoan 80%-nál többet keresek.
Ha szerinted az autóhasználat a gazdagok miatt tömeges, akkor el vagy tévedve.
Használati értékről írtam, nem tudom ehhez hogy jön, hogy ki-hogyan keres.
De levezetem - bármit elintézni a városban (vásárlás, ügyintézés, egyéb program) egy nagyságrenddel egyszerűbb autóval (Mindig tudok parkolni):
  • Nem kell koszlott buszokra várnom koszlott megállókban
  • Nem kell végeláthatatlan felújítási programok miatt egy vonalon akár többször is közlekedési eszközt váltanom. Egyébként sem kell “átszállnom”.
  • Nem kell amiatt aggódnom, hogy milyen rejtett erőforrás köt majd belém
  • Nem kell amiatt aggódnom, hogy rágógumiba ülök
  • Télen melegben, nyáron hűvösben, biztonságban, kényelemben jutok el a célomig
  • Ha úgy adódik, hogy valami nagyobb tárgyat kell hurcolnom, azt nem kell a kezemben ölelgetnem utazás közben
  • A fentiek gyerekkel együtt hatványozottan érvényesek


Szerintem te ne vegyél autót, amúgy is írtad, hogy csupa stressz a vezetés.
 
M

molnibalage

Guest
Használati értékről írtam, nem tudom ehhez hogy jön, hogy ki-hogyan keres.
De levezetem - bármit elintézni a városban (vásárlás, ügyintézés, egyéb program) egy nagyságrenddel egyszerűbb autóval (Mindig tudok parkolni):
  • Nem kell koszlott buszokra várnom koszlott megállókban
  • Nem kell végeláthatatlan felújítási programok miatt egy vonalon akár többször is közlekedési eszközt váltanom. Egyébként sem kell “átszállnom”.
  • Nem kell amiatt aggódnom, hogy milyen rejtett erőforrás köt majd belém
  • Nem kell amiatt aggódnom, hogy rágógumiba ülök
  • Télen melegben, nyáron hűvösben, biztonságban, kényelemben jutok el a célomig
  • Ha úgy adódik, hogy valami nagyobb tárgyat kell hurcolnom, azt nem kell a kezemben ölelgetnem utazás közben
  • A fentiek gyerekkel együtt hatványozottan érvényesek


Szerintem te ne vegyél autót, amúgy is írtad, hogy csupa stressz a vezetés.
A felsoroltak hol értékek annak, akitől elveszed a helyet és az orra alá piszkítasz és zajongsz?

Van autóm, örököltem, kb. egy centit se mentem vele, mert újra meg kell tanulnom vezetni, de átlag hétköznap se használnám semmire.
A legnagyobb félelmem az, hogy mivel csak az utcán tudnék parkolni vele, hogy így is lezúzza valaki vagy simán ellopják.
Emiatt dekkol lassan két éve anyámnál a garázsban. Néha bátyus megmozgatja, vagy rokon, amikor hazajött Újeszéjből, akkor ment vele egy kicsit.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 928
48 631
113
A felsoroltak hol értékek annak, akitől elveszed a helyet és az orra alá piszkítasz és zajongsz?
Nem veszem el senkitől se a helyet, az autóval az annak kijelölt parkolóhelyen parkolok.
Zajongok? Piszkítok? A legtöbbet használt kocsim nincs egy éves (mild hybrid, benzines), de a másik is csak idén lett 5 éves és az is benzines.
Meg amúgy Budapesten a Hungárián belüli részen maximum hetente egyszer fordulok elő.

Ja, és természetesen az általam az autómnak tulajdonított használati érték másnak nyilván nem feltétlenül az. Ahogy nekem se az, hogy ő miért biciklizik vagy buszozik.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 699
28 114
113
Nem kell amiatt aggódnom, hogy milyen rejtett erőforrás köt majd belém
És/vagy csoportosan akarják újra felosztani a személyes értékeidet. Ismerőst pár éve fényes nappal raboltak ki a Nyugati villamosmegállónál, aztán persze arra várhat az ember, hogy segítsenek neki. Én is ahol lehet igyekszem azt a részt elkerülni. Konkrétan a Nyugati környéke sötétedés után szerintem rosszabb, mint a Blaha, az aluljáró meg dimenziókapu Mordorba.
Mondjuk még mindig jobb, mint a Népliget környéke, ott tényleg csak durva sztorikat hallani ismerősöktől mi ment mondjuk a metrópótlón esténként.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
A felsoroltak hol értékek annak, akitől elveszed a helyet és az orra alá piszkítasz és zajongsz?

Van autóm, örököltem, kb. egy centit se mentem vele, mert újra meg kell tanulnom vezetni, de átlag hétköznap se használnám semmire.
A legnagyobb félelmem az, hogy mivel csak az utcán tudnék parkolni vele, hogy így is lezúzza valaki vagy simán ellopják.
Emiatt dekkol lassan két éve anyámnál a garázsban. Néha bátyus megmozgatja, vagy rokon, amikor hazajött Újeszéjből, akkor ment vele egy kicsit.
Nem akarok rosszat mondani, de az a budapesti aki használja a kocsiját, az a saját orra alá piszkít. Vagy aki rendel magának házhozszállítással. Vagy vásárol a boltból, ahova szintén nem teleportálják az árut. Vagy szigetelteti a lakását, azt is oda kell vinni. Vagy akármi. Nehogy már én lennék a főbűnös, aki be mer menni valami ügyet intézni Budapestre. Kínáljanak egy olyan autó-alternatívát, ami csak kevéssel több idő/macera, és senki sem fog autót használni. Ez még Budapesten belül csak-csak működik, de aki vidékről (agglomeráció) jönne, annak nagyon macerás lehet, ha nem lehet max. 1 átszállással és 1 km-en belüli gyaloglással elérni a célt vagy kell valamit cipelni.
A közösségi közlekedés 3 fő baja a szardíniásdoboz és a minden megállóban megáll időveszteség és az átszállás szerintem.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 699
28 114
113
Miért kell ezeket egyáltalán oltani az út szélén a prérin? Úgyis reménytelen, hogy bármely részét meg lehetne menteni. Vagy csökkenti a kibocsátott károsanyag-mennyiséget a rálocsolt 45 m3 víz?
Gondolom nem tesz jót az útburkolatnak meg az út szerkezetének az, ha tőle pár centire több ezer fokkal ég valami és ilyenkor nem is magát az autót, hanem magát az útpályát védik ezzel. Vagy lehet az, hogy ne terjedjen tovább az út menti dzsindzsásba.

Egyszer Ausztriában volt az, hogy a buszunk valami 3-4 órás kerülőúttal meg késéssel tudott csak a salzkammerguti tavakhoz eljutni, mivel a Salzburgba vezető autópályán egy üzemanyagszállító kamion balesetezett és kigyulladt. Szerencsére a sofőr még időben ki tudott ugrani (6-7 éve lehetett, nem tudom pontosan a részleteket meg a helyszínt), de szegény Hansnak órákba telt a tüzet eloltania. Aztán mikor a roncsok meg a baleset helyszíne mellett elmentünk konkrétan a felső kopóréteg biztosan, de lehet az alatta lévő részek is megolvadtak. Ilyenkor meg gondolom lehet mit az útpályán cserélni.