• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
9 717
25 287
113
Csak hogy lehűtsem a kedélyeket.
Itthon is vannak kísérletek, csak még bugol a rendszer.
bicikliss.jpg


Meg kicsit még csörög az akkupakk.

Meg az újratöltést kell még kalibrálni.
1a7d1b2ebc16655d0a3719378ff310e8.jpg
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
4 632
21 657
113
Ők valószínű, hogy outi, triatlon versenyzők bolyban, mögöttük általában autó az edzővel.
Nincs autó mögöttük, és nincs “boly” sem. Csak ezek a remek kerékpáros sportemberek vannak, jellemzően egyedül v párosával, a csatornafedeleket és egyéb lyukakat hevesen kerülgetvén a sáv teljes szélességében.
Kurvára nem a forgalomban kéne edzeni.
Én se mehetek bárhova szituációs lövészetet gyakorolni, csak a lőtérre.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
6 161
18 621
113
Nincs autó mögöttük, és nincs “boly” sem. Csak ezek a remek kerékpáros sportemberek vannak, jellemzően egyedül v párosával, a csatornafedeleket és egyéb lyukakat hevesen kerülgetvén a sáv teljes szélességében.
Kurvára nem a forgalomban kéne edzeni.
Én se mehetek bárhova szituációs lövészetet gyakorolni, csak a lőtérre.
Elvileg egyesületnek lehet, magánszemélyként meg megtűrik őket. Sajnos a kerékpáros út sem edzésre való...
 
  • Tetszik
Reactions: Kopi2000

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
5 276
13 180
113
Nincs autó mögöttük, és nincs “boly” sem. Csak ezek a remek kerékpáros sportemberek vannak, jellemzően egyedül v párosával, a csatornafedeleket és egyéb lyukakat hevesen kerülgetvén a sáv teljes szélességében.
Kurvára nem a forgalomban kéne edzeni.
Én se mehetek bárhova szituációs lövészetet gyakorolni, csak a lőtérre.
De akkor az autóversenyzők is edzhetnek a forgalomban, annak a ritmusától gyökeresen eltérő tempóban, gondolom...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
9 717
25 287
113
Azt hiszem, hogy ha valaki meghallja, hogy Moszkvics, nem erre gondol elsőre:

Igaz, jelenleg a Moszkvics név alatt egy átcímkézett kínai autót lehet érteni, aminek csak a végszerelése és a 0 verziója történik az egykori Renault gyárban és kb. egy év alatt akarják a gyártást -minél több orosz alkatrészbeszállítóval felfuttatni. 2024-re készül el a présüzem. Jövőre 50 ezer autót terveznek gyártani, majd évenként ennyi helyben gyártott és még ennyi összeszerelést terveznek. Egyébként a Kamaz leányvállalataként támadt fel a Moszkvics.
Még egy piacvesztés az európai autógyártóknak?


moszkvics4-1-600x800.jpg


 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
2 588
5 471
113
Nincs autó mögöttük, és nincs “boly” sem. Csak ezek a remek kerékpáros sportemberek vannak, jellemzően egyedül v párosával, a csatornafedeleket és egyéb lyukakat hevesen kerülgetvén a sáv teljes szélességében.
Kurvára nem a forgalomban kéne edzeni.
Én se mehetek bárhova szituációs lövészetet gyakorolni, csak a lőtérre.
Miben különbözik akkor az örömautózás a hegyekben attól hogy edzel ott? Az edzés feleslegesebb mint az örömautózás?
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
42 092
62 949
113
Nincs autó mögöttük, és nincs “boly” sem. Csak ezek a remek kerékpáros sportemberek vannak, jellemzően egyedül v párosával, a csatornafedeleket és egyéb lyukakat hevesen kerülgetvén a sáv teljes szélességében.
Kurvára nem a forgalomban kéne edzeni.
Én se mehetek bárhova szituációs lövészetet gyakorolni, csak a lőtérre.
Az országúti kerékpáros hol mozogjon, ha nem országúton?
Azt is felvázolnád, hogy ha hegymenetet kell gyakorolni, akkor az Aföldön ezt hogyan tudod le? Vagy Bp belvárosban?
A KRESZ betartásáig az mehet az úton, akinek az engedi. Ha nem tiltja a kerékpáros mozgást, akkor nem tiltja.

Bocsánat, de elég vicces (inkább röhejes), hogy egyesek számára a KRESZ felett van a saját kényelme.

Figyu, ezen alapon kibaszhatom a városból az összes SUV-ot és nekem nem tersző járművet?
Mert akkora méretűek, hogy letolnak a kerékpárosoknak kijelölt felületről, mert olyan szélesek, hogy nem tudják az oldaltávolságot tartani főleg, ha nem is figyelnek a vezetőik.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
4 632
21 657
113
Az országúti kerékpáros hol mozogjon, ha nem országúton?
Kis forgalmú országúton, de igazából nem érdekel.
Azt is felvázolnád, hogy ha hegymenetet kell gyakorolni, akkor az Aföldön ezt hogyan tudod le? Vagy Bp belvárosban?
Szobabiciklin, akár Bp belvárosában.
A KRESZ betartásáig az mehet az úton, akinek az engedi. Ha nem tiltja a kerékpáros mozgást, akkor nem tiltja.
Ahogy az autóét sem, sőt az autók belvárosi parkolása is OK, ahol azt engedik, emlékszel?
Bocsánat, de elég vicces (inkább röhejes), hogy egyesek számára a KRESZ felett van a saját kényelme.
A saját ügyemet hadd tartsam már fontosabbnak, mint valami bickilisklub felvonulását.
Figyu, ezen alapon kibaszhatom a városból az összes SUV-ot és nekem nem tersző járművet?

Mert akkora méretűek, hogy letolnak a kerékpárosoknak kijelölt felületről, mert olyan szélesek, hogy nem tudják az oldaltávolságot tartani főleg, ha nem is figyelnek a vezetőik.
Érvényes típusengedéllyel, műszaki vizsgával rendelkeznek. A sofőrök meg jogsival. De ha nem, akkor fogja meg a rendőr és tiltsa el.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
2 588
5 471
113
A 11-es út nem “a hegyekben” megy. Ott senki se örömautózik.
Nem, Pisti nem erről beszélt szerintem, ő szeret emlékeim szerint felmenni a Visegrádi-hegységbe emlékeim szerin örömautózni az öregecske Alfával és idegesítik a bringások akik miatt nem tudja csapatani. Mivel előbbre való az mint az egészséges bringázás?
A 11-es meg szégyen, azon van az Eurovelo-6, régen ki kellett volna építeni, máshol a nyugdíjas osztrák-német kerékpáros turistákra egész iparágat lehet felhúzni, itt meg lófasz van.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
42 092
62 949
113
Kis forgalmú országúton, de igazából nem érdekel.

Szobabiciklin, akár Bp belvárosában.
Aha. És a légellenállás, hűtés és hőmérséklet és más hol lesz valós?
Ezzel a szemlélettel pl. a vezetői oktatás forgalomban nem szükséges, elég lenne a szimulátor is...
Ahogy az autóét sem, sőt az autók belvárosi parkolása is OK, ahol azt engedik, emlékszel?
És elviselem az összes szarságot. Ez van.
De te ellenben jól megmondod, hogy ki lehet az utakon, mert te vagy a király itten?
A saját ügyemet hadd tartsam már fontosabbnak, mint valami bickilisklub felvonulását.
Ja értem. Ez az, amit írtam már.
Az átlag "agya" idáig ér. ÉNÉNÉNÉNÉN
De valahogy ez főleg a kormány mögött ülő nagyhangú faszokra igaz.
Érvényes típusengedéllyel, műszaki vizsgával rendelkeznek. A sofőrök meg jogsival. De ha nem, akkor fogja meg a rendőr és tiltsa el.
Gratulálok, sikerül az igazi, vértipikus mentalitású választ adni.
Tied az út és kész a te álláspontod szerint, mert neked az kényelmes.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
5 276
13 180
113
Nem, Pisti nem erről beszélt szerintem, ő szeret emlékeim szerint felmenni a Visegrádi-hegységbe emlékeim szerin örömautózni az öregecske Alfával és idegesítik a bringások akik miatt nem tudja csapatani. Mivel előbbre való az mint az egészséges bringázás?
A 11-es meg szégyen, azon van az Eurovelo-6, régen ki kellett volna építeni, máshol a nyugdíjas osztrák-német kerékpáros turistákra egész iparágat lehet felhúzni, itt meg lófasz van.
A családhoz szoktam arra járni, és idegesítenek a hülye bringások, akik miatt nem hogy nem tudom csapatni, de konkrétan meg akarják öletni maguk. Egyébként bármi ami nekem vagy a családomnak fontos, előrébb való, mint az, hogy ott kerekezzen pár balfasz.
Arra ott van a nagykörút nekik, most csináltak külön sávot nekik.

Ha minden áron nehezebb terepen is akarnak edzeni, akkor vannak olyan utak ahol szintén lehet kerekezni, de jobb a burkolat, kisebb a forgalom, esetleg a forgalomtól is elzártak, illetve lobbizzanak ki kerékpáros napot, illetve tartsák be a forgalomban való részvétel feltételeit: macskaszem, lámpa, prizma a keréken, csengő, stb, vagy legyen felvezető autó mögöttük... és ne kacsázzanak retardált kiszámíthatatlan módon se, mert úgy kilapulnak.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
9 717
25 287
113
Aha. És a légellenállás, hűtés és hőmérséklet és más hol lesz valós?
Az Alpokban, vagy a Kárpátokban. Itthon igazából olyan kiskategóriájú hegyek vannak, hogy aki tényleg versenyezni akar, vagy komolyabban venni a hegymenetre való edzést, annak lehet, hogy érdemesebb menni egy kicsit és komolyabb hegyeken edzhet. Persze, lehet itthon is, arra a viszonylag kevés számú versenyre. Pilisben nem lehet az alpikus körülményeket igazán szimulálni.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
4 632
21 657
113
Aha. És a légellenállás, hűtés és hőmérséklet és más hol lesz valós?
Ezzel a szemlélettel pl. a vezetői oktatás forgalomban nem szükséges, elég lenne a szimulátor is...
Nem érdekel, hogy más ember hol-hogyan végzi a rekreációs tevékenységeit, egész addig, amíg azt nem úgy teszi, hogy utána nekem lesz lelkiismeretfurdalásom, ha lefejeli a lámpaoszlopot az út mellett.
És elviselem az összes szarságot. Ez van.
De te ellenben jól megmondod, hogy ki lehet az utakon, mert te vagy a király itten?
Nem állítottam ilyet. A biciklisek, főleg csordában kurvára zavaróak (és balesetveszélyesek) a 11-es úton - ez volt az alapállításom.
Ja értem. Ez az, amit írtam már.
Az átlag "agya" idáig ér. ÉNÉNÉNÉNÉN
De valahogy ez főleg a kormány mögött ülő nagyhangú faszokra igaz.
Már bocs, de a biciklis nem amiatt megy edzeni a 11-esre, mert az NEKI fontos?
Gratulálok, sikerül az igazi, vértipikus mentalitású választ adni.
Tied az út és kész a te álláspontod szerint, mert neked az kényelmes.
ezt miből szűrted le…
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
42 092
62 949
113
A 11-es út nem “a hegyekben” megy. Ott senki se örömautózik.
Mellette hol van kerékpárút, hol nem. Amin a megengedett sebesség amúgy 30 km/h.

De akkor melyik a biztonságosabb szerinted? Ráereszteni az országúti kerékpárosokat arra a családok és hobbitekerők közé vagy menni bolyban 40 körüli tempóval, amit te 60+szal kényelmesen megelőzől, amikor lehetőség van rá?

De mondom, akkor a te mentalitásoddal fél Bp-ről kibasznám az összes autót, mert NEKEM az lenne a kényelmes.
És ez olyan helyen lenne, ahol a roller bringa és sétáló emberek aránya úgy kb. 100-1000-szeresen múlja felül a kocsit.
Deal? :)

Nem érdekel, hogy más ember hol-hogyan végzi a rekreációs tevékenységeit, egész addig, amíg azt nem úgy teszi, hogy utána nekem lesz lelkiismeretfurdalásom, ha lefejeli a lámpaoszlopot az út mellett.

Nem állítottam ilyet. A biciklisek, főleg csordában kurvára zavaróak (és balesetveszélyesek) a 11-es úton - ez volt az alapállításom.

Már bocs, de a biciklis nem amiatt megy edzeni a 11-esre, mert az NEKI fontos?

ezt miből szűrted le…
Most is írod. NEKED zavaró.
Én meg leírom, hogy nekem mi zavaró?
Hogy a történelmi belváros közepén, ahol 100 sétálóra és 5 bringásra jut 5 autó, oda miért is van általános behajtás?

Aztán a balesetveszélyre is hivatkozol.
Arra is adtam példát, hogy az nem veszélyes, hogy egy boly 40-es tempóval kéne menjen kerékpárúton?
Amit a KRESZ amúgy nem is enged?
 

Kopi2000

Well-Known Member
2022. március 27.
2 985
3 926
113
Aha. És a légellenállás, hűtés és hőmérséklet és más hol lesz valós?
Ezzel a szemlélettel pl. a vezetői oktatás forgalomban nem szükséges, elég lenne a szimulátor is...

És elviselem az összes szarságot. Ez van.
De te ellenben jól megmondod, hogy ki lehet az utakon, mert te vagy a király itten?

Ja értem. Ez az, amit írtam már.
Az átlag "agya" idáig ér. ÉNÉNÉNÉNÉN
De valahogy ez főleg a kormány mögött ülő nagyhangú faszokra igaz.

Gratulálok, sikerül az igazi, vértipikus mentalitású választ adni.
Tied az út és kész a te álláspontod szerint, mert neked az kényelmes.
Jo ez az oldal, kb. tudni lehet, hogy hogyan gondolkodik az atlag t...o az utakon. Eddig csak sejtettem, ma mar biztos ismereteim is vannak felole....
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
4 632
21 657
113
Mellette hol van kerékpárút, hol nem. Amin a megengedett sebesség amúgy 30 km/h.

De akkor melyik a biztonságosabb szerinted? Ráereszteni az országúti kerékpárosokat arra a családok és hobbitekerők közé vagy menni bolyban 40 körüli tempóval, amit te 60+szal kényelmesen megelőzől, amikor lehetőség van rá?
Nem akarom előzgetni őket. Szerintem balesetveszélyes a 11-esen biciklizni. Igen, gyalázat, hogy alig van mellette bicikliút, de erre nem az a megoldás, hogy csakazértis ott edzzenek. Nem edzőterep.
De mondom, akkor a te mentalitásoddal fél Bp-ről kibasznám az összes autót, mert NEKEM az lenne a kényelmes.
Tégy úgy.
És ez olyan helyen lenne, ahol a roller bringa és sétáló emberek aránya úgy kb. 100-1000-szeresen múlja felül a kocsit.
Deal? :)
Kérlek, csináld meg.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
5 418
15 311
113
Szerintem már emlegettem, de a Balaton-felvidéken van egy 7307 számú út Tótvázsony-Barnag-Pécsely vonatkozásában, amit azért rendszeresen szoktunk használni a telekre járás miatt. Avagy drága nyuggerék ha nem az utánfutós cefréshordóval vagy a saját savanyú borukkal csapatják, akkor az ahhoz szükséges munkálatok érdekében érkeznek :D Maga az út főképp a Tótvázsony utáni egyenesben kissé finn rally pályára hasonlít, mivel az átkosban anno nem törődtek a szekérút huplijaival vagy 120 fokos kanyarjaival (ahol télen 20-al menve is ki tudsz csúszni) és csak rákúrták az aszfaltot, hogy jóvanezígy.

Na, sikeresen az elmúlt kb 1-2 évben egyre-másra jelennek meg a biciklis huszárok az említett útvonalon, ami még el is menne ha nem a lehető legöngyilkosabb vagy leginkább lemming módon mennének azon a kurva úton. Amennyiben egynél több ilyen huszár tartózkodik az úton, akkor kötelező szabály a vonatkozó KRESZ rendelkezések megszegése azzal, hogy szigorúan a teljes úttestet betöltve (szembesáv is beleszámít) kell segget kilógatva gyökkettővel kiköpni a tüdőt. Az, hogy a KRESZ szerint tilos egymás mellett haladni? Kit érdekel, plusz pont, ha a kolléga még le is folyik a járműről. Ha ez még nem lenne elég, ismét csak szigorúan mindig a lehető legbeláthatatlanabb kanyarokban/egyéb útszakaszon kell vagy megjelenniük vagy a nullához konvergáló sebességre belassítaniuk. Előzni nem tudsz, mert saját érdekedben nem akarod szegény Golfot összetörni, cserébe haladni sem, mert még kuplungozva is gyorsabb vagy náluk. Ekkor szoktak a kevésbé szívbajos autós kollégák brit módba váltva az út ellentétes oldalán haladni, aminek hála már többször satufékeznem kellett, hogy ne csattanjak velük. Komolyan már inkább traktor vagy pótos IFA legyen előttem, mert azok legalább rendesek és szokták jelezni ha lehet menni, nem pedig még jobban az arcomba nyomják a seggüket. Konkrétan még az út melletti birkák is néha értelmesebbek, mert azok legalább tudják merre lehet meg merre nem lehet menni.

Azt meg már nem is említem, hogy hiába van a komplett Balaton körül teljes bringaút, néhány idiótának csakazértis a 71-esen kell csattognia, ahol megint csak eléggé korlátozottak az előzési lehetőségek.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
4 632
21 657
113
Most is írod. NEKED zavaró.
Én meg leírom, hogy nekem mi zavaró?
Hogy a történelmi belváros közepén, ahol 100 sétálóra és 5 bringásra jut 5 autó, oda miért is van általános behajtás?
Hát ne legyen általános behajtás. Intézed?
Aztán a balesetveszélyre is hivatkozol.
Arra is adtam példát, hogy az nem veszélyes, hogy egy boly 40-es tempóval kéne menjen kerékpárúton?
Amit a KRESZ amúgy nem is enged?
Akkor ne menjenek 40nel a bicikliúton. Ahogy írtam, ez az ő rekreációs tevékenységük, amire hoztam egy másikat (az én rekreációs tevékenységemet) példának, miszerint azt se lehet bárhol művelni.
De van egy galamblelkűbb példám is: amatőrcsillagászkom. Kurvára zavaró tud lenni (a házamnál is!) a közvilágítás. Elkezdek ugrálni, meg ajvékolni, hogy tilcsákbe? Nem. Keresek olyan helyet, ahol zavartalanul tudom csinálni. Ahogy a biciklis sportembereknek is el kéne kotródniuk olyan utakra, ahol normálisan elférnek és nem zavarnak másokat.