Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 812
30 399
113
Őszintén szólva én azt szoktam mondani, hogy annak nagyobb sportélménye van, ha 50 km-t leteker Csepel-Campinggel az ember, mint sem kétszer ennyit valami karbonszálas hájtek cuccal. De ez persze vicc. Mert a valóság, hogy minek sportoljon az ember, ha kapálni is lehet. :D :D :D

Szóval, aki sportol, meg minden, az vegye meg amit meg kell, meg tényleg hozzá ad. De mikor pár (4-5-10) km-es távokat mennek az alföldön sok százezres biciklin, azt egy kicsit feleslegesnek érzem.
Persze. De ha letekersz mondjuk 100-120 kmt, akkor legalább a cuccod legyen fain, ha te már olyan délceg vagy benne, mint a leszúrt disznó... ;)
Amúgy a jó felszerelés 30-50%ot dob a teljesítményen...
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros
K

Kopi2000

Guest
Hát ne legyen általános behajtás. Intézed?

Akkor ne menjenek 40nel a bicikliúton. Ahogy írtam, ez az ő rekreációs tevékenységük, amire hoztam egy másikat (az én rekreációs tevékenységemet) példának, miszerint azt se lehet bárhol művelni.
De van egy galamblelkűbb példám is: amatőrcsillagászkom. Kurvára zavaró tud lenni (a házamnál is!) a közvilágítás. Elkezdek ugrálni, meg ajvékolni, hogy tilcsákbe? Nem. Keresek olyan helyet, ahol zavartalanul tudom csinálni. Ahogy a biciklis sportembereknek is el kéne kotródniuk olyan utakra, ahol normálisan elférnek és nem zavarnak másokat.
Csak poenbol kerdem? Talaltal mar az egen 5 agu, voroset? Marmint csillagot....
 
K

Kopi2000

Guest
Persze. De ha letekersz mondjuk 100-120 kmt, akkor legalább a cuccod legyen fain, ha te már olyan délceg vagy benne, mint a leszúrt disznó... ;)
Amúgy a jó felszerelés 30-50%ot dob a teljesítményen...
30 + eve, szigoruan szorakozasbol, Kropko Petetnek voltam a rovidtavu edzopartnere.... nyilvan tobb masik ember, sporttars mellett. Emellett bejartam akkor bicajjal NYE-at. Az volt a tapasztalatom, hogy nyugaton elso osztalyu, edzesre is alkalmas bicajutak voltak ( nemeteknel, hollandoknal), ha meg valahol nem, hat ott vigyaztak a bicajosokra az autosok. (Olasorszagban is.) Hat itthol ilyem nem volt.... de akkoriban kevesebb volt az auto es igy a kockazat is kisebb volt. Ma mar nem merek orszaguton bicajozni, csak a bun rossz bicajutakon. Persze ha Bp-re kell mennem, akkor is inkabb a tomegkozlekedest valasztom, auto helyett, mint pld. tenni fogom azt holnap is, bar jo 200 km-re lakom a Nepligettol...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
M

molnibalage

Guest
Csak a 11-esről írtam ezt, mert zavaró és balesetveszélyes, amit ott művelnek. Megdöbbentő módon számomra ez fontos, lévén napi szinten járok erre, és eléggé balesetes ez az út.
El nem tudom mondani hány úton balesetveszélyes az, amit az átlagsofőrök művelnek. Mégsem kúrja ki őket senki onnan.
Ezen az elven a Petőfi Sándor utcába és a belvárosba kb. egy autóst sem kéne beengedni?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
M

molnibalage

Guest
Hát ezen a 300-ason múltkor nagyot néztem. Gyerek benyújtotta karácsonyi igényét, egy kerékpár formájában. Hát jó, legyen, azt legalább talán tényleg rendszeresen használja, meg mozog. Cipőt a cipőboltból elv alapján bementünk egy kerékpárboltba. Mondjuk az "igényünket"; elkezdi mutogatni az eladó, ez három ennyi, három annyi, meg amannyi. Mondtuk, hogy jó lesz az olcsóbb is, nem versenyezni fog... ez az olcsóbb. Aztán legyintett a sarokban egyre, ez kettőhetvenakárhány. Jó, lett végül olcsóbb a neten, bár így is kellőképpen drágállom, de azért elég megdöbbentő, hogy olcsóbban vettünk autót, mint egy 12 egy tucat kerékpár, vagy, hogy a legolcsóbb kvázi no-name új kerékpár egy havi minimálbér. És annak ellenére, hogy állítólag itthon lassan mindenki éhezik annyi 300+ -os bicikli van gyerekek alatt, meg a boltban is úgy állnak a félmillió körüli és feletti kerékpárok, hogy tényleg nem is értem, hogy ekkora számban "mibűűű' fussa" ennyi embernek.
Kb. 1,5 éve írtam. Az akkori fiatal munkatársam kb. ugyanazt a bringát vette meg műszaki tartalomban, amit én 2018 augusztusában. Az nekem akkor 190k volt. Neki 340k volt 2021 májusában.

Nekem egy Gepida 300 CRS PRO-m van.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Persze. De ha letekersz mondjuk 100-120 kmt, akkor legalább a cuccod legyen fain, ha te már olyan délceg vagy benne, mint a leszúrt disznó... ;)
Amúgy a jó felszerelés 30-50%ot dob a teljesítményen...
d5mccdj-fabb9f20-0442-4832-8e7e-52e3318481ff.jpg
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
30 + eve, szigoruan szorakozasbol, Kropko Petetnek voltam a rovidtavu edzopartnere.... nyilvan tobb masik ember, sporttars mellett. Emellett bejartam akkor bicajjal NYE-at. Az volt a tapasztalatom, hogy nyugaton elso osztalyu, edzesre is alkalmas bicajutak voltak ( nemeteknel, hollandoknal), ha meg valahol nem, hat ott vigyaztak a bicajosokra az autosok. (Olasorszagban is.) Hat itthol ilyem nem volt.... de akkoriban kevesebb volt az auto es igy a kockazat is kisebb volt. Ma mar nem merek orszaguton bicajozni, csak a bun rossz bicajutakon. Persze ha Bp-re kell mennem, akkor is inkabb a tomegkozlekedest valasztom, auto helyett, mint pld. tenni fogom azt holnap is, bar jo 200 km-re lakom a Nepligettol...
Nem én vagyok az etalon, és csak itthon bicajoztam, és még egyszer sem ütöttek el, mondhatni vigyáztak rám meg én is magamra.
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 410
3 672
113
Falun? Mit spórolsz a parkoláson? :D
A gyerekek meg nem ezzel járnak autó helyett iskolába, hogy a benzinpénzen spóroljon bárki is.

De nem sajnálom senkitől -ha esetleg félreérthető lett volna. Pusztán az árakon döbbentem meg, meg ismerve sokak anyagi helyzetét, illetve, hogy itt is folyamatosan téma, hogy nincs az embereknek pénze. Aztán mégis van rá kereslet.

Ilyen árak mellett én biztosan használtat vennék... Van annak is két kereke meg pedálja, gondolom nem tud sokkal kevesebbet egy 15-20 éves bringa, mint egy mai.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 857
15 243
113
Nem esznek, nem fűtenek, nem vesznek gigalapostévét, nem világítanak, pucéran járnak... Ja és így kinézve az ablakon, nem is autóznak. A 300.000 az alja... Középszinten 600.000-1 misi. Viszont a felszerelés legalább olyan drága még, sisak 20.000-100.000, ruházat 10.000-50.000/db, cipő, mert akkor már az is kell, 30.000-100.000. És csak egy 1 szett. Sikk a bringa no...

Konkrétan hülyének tartom aki ennyit kiad egy nyomorult bicikliért, meg a kacatokért, ha egyébként
nem profi vagy félprofi és ez az élete. Ennyit nem ér, nem egy űrtechnika. De ez kb. is olyan mint a tökig HH ruciban feszülő arcok.
 

kw3v865

Well-Known Member
2022. április 11.
269
821
93
Kb. 1,5 éve írtam. Az akkori fiatal munkatársam kb. ugyanazt a bringát vette meg műszaki tartalomban, amit én 2018 augusztusában. Az nekem akkor 190k volt. Neki 340k volt 2021 májusában.

Nekem egy Gepida 300 CRS PRO-m van.

Nem esznek, nem fűtenek, nem vesznek gigalapostévét, nem világítanak, pucéran járnak... Ja és így kinézve az ablakon, nem is autóznak. A 300.000 az alja... Középszinten 600.000-1 misi. Viszont a felszerelés legalább olyan drága még, sisak 20.000-100.000, ruházat 10.000-50.000/db, cipő, mert akkor már az is kell, 30.000-100.000. És csak egy 1 szett. Sikk a bringa no...

Ez erős túlzás, ezeknek általában több pénzük van, mint eszük. Sokkal kevesbé számít a technika, mint sokan gondolják, ma egy 200 ezres bringa tökéletesen megfelelő a felhasználók 90%-ának (nyilván versenyzőknek nem). A ruházat is túl van értékelve. 30 ezerért már nagyon jó sisakot kapsz. Ez fontos, télen térdmelegítő, aláöltözet, egy egyszerű széldzseki, esőnadrág és kész (amúgy a nadrág tök mindegy milyen). A Decathlonban elég olcsón be lehet vásárolni. A cipő irreleváns, ha nem versenyző vagy.

Jók a Gepidák. Nekem egy 300 CRS-em van, 2010-es, akkor volt 110 ezer. . Egyszer kell megvenni, aztán a váz szinte örök élet, minden más meg aránylag kedvező áron cserélhető. Persze a szakszerő karbantartás alap. Csak munkába több, mint 5000 km-t megyek évente + a szabadidős tekerés. Télen-nyáron -10 és +40 fok között. 30-as utazóval a világból kimegyek vele itt az Alföldön. Igazából nem kell ennél jobb. Talán csak a tárcsafék hiányzik.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 812
30 399
113
Talán csak a tárcsafék hiányzik
Na ugye.... De a cipő 30% teljesítményt hozzáad. A Decathlon ruhában jó... Bringában nem annyira. De nem is ez a lényeg. Egy jó fék+váltószett kell, meg jó köpeny. Lehetőleg defektálló, mondjuk egy Schwalbe Marathon Plus 20.000/db. Most 300.000 kb. egy elfogadható bringa... Csak egy rugós villa 30.000tól...a CRSnek pont az is a gyengéje, valami Suntour alapvilla, nehéz és nem mozog...
 
  • Hűha
Reactions: weasel007
M

molnibalage

Guest
Konkrétan hülyének tartom aki ennyit kiad egy nyomorult bicikliért, meg a kacatokért, ha egyébként
nem profi vagy félprofi és ez az élete. Ennyit nem ér, nem egy űrtechnika. De ez kb. is olyan mint a tökig HH ruciban feszülő arcok.
Semmiféle űrtechnika nincs ebben. Két teleszkók, meg első hátsó tárcsafékben több egy csupas bringánál. De nekem az első hátsó normális defektálló volt 40k-ba. Nem is volt defektem 3+ évig, mikor régen évente volt legalább. Az űrtechnikás bringa egészen máshol kezdődik.

Nem esznek, nem fűtenek, nem vesznek gigalapostévét, nem világítanak, pucéran járnak... Ja és így kinézve az ablakon, nem is autóznak. A 300.000 az alja... Középszinten 600.000-1 misi. Viszont a felszerelés legalább olyan drága még, sisak 20.000-100.000, ruházat 10.000-50.000/db, cipő, mert akkor már az is kell, 30.000-100.000. És csak egy 1 szett. Sikk a bringa no...
Nevetni fogsz, előbb vettem lakást, mint saját TV-t...
De miféle felszerelésről regélsz? Városi bringázáshoz egy sisak kell é csá.
Meg kb. egy nadrág aláöltöző. És vékony futónadrágot teszek a famer alá és csá.
Téli kesztyű kemény 5k és 2 évig jó.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
9 812
30 399
113
Semmiféle űrtechnika nincs ebben. Két teleszkók, meg első hátsó tárcsafékben több egy csupas bringánál. De nekem az első hátsó normális defektálló volt 40k-ba. Nem is volt defektem 3+ évig, mikor régen évente volt legalább. Az űrtechnikás bringa egészen máshol kezdődik.


Nevetni fogsz, előbb vettem lakást, mint saját TV-t...
De miféle felszerelésről regélsz? Városi bringázáshoz egy sisak kell é csá.
Meg kb. egy nadrág aláöltöző. És vékony futónadrágot teszek a famer alá és csá.
Téli kesztyű kemény 5k és 2 évig jó.
Attól függ mennyit mész. 60km napihoz kell a betétes gatya, meg az spd is. Felfelé főleg... De síkon is jobb. Egyenletes a hajtás, hatékony a forgatás... Sisak oszt csá... Tolod?
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 991
32 310
113
Szerencse, hogy ilyen égető problémákkal is foglalkozik a kormányhivatal:

nacirendszam22112602.jpg


Mondjuk az sejthető, hogy milyen arcok lehetnek a "Nyelvtudományi Kutatóközpontban".
 
  • Dühítő
Reactions: fip7

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 340
10 710
113
  • Dühítő
  • Hűha
Reactions: fip7 and enzo