Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1711

Guest
Öngyi vagy csak belemerült az instába?

Kisvárdán azután lett rengeteg ilyen baleset, hogy megépült a sorompó egyik oldalán a körforgalom és bekerült egy éles S kanyar közvetlenül a sínek elé, a sok napon barnult Sumakher meg azt hitte mekkora király a driftelő roncsával, aztán volt, hogy egy nap kettő forgatta be a sínre...
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 928
48 631
113
Kisvárdán azután lett rengeteg ilyen baleset, hogy megépült a sorompó egyik oldalán a körforgalom és bekerült egy éles S kanyar közvetlenül a sínek elé, a sok napon barnult Sumakher meg azt hitte mekkora király a driftelő roncsával, aztán volt, hogy egy nap kettő forgatta be a sínre...
De ez állt...
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 744
4 492
113

Pánikban az európai autóipar.Az EU szigorít, a kínaiak már a spájzban? Németh Balázs InfoRádió Aréna​

 
T

Törölt tag 1711

Guest
Forgalmi vizsga a Győri Főiskolán 1996-ben, terepasztallal amihez a valódi biztosító berendezés mása van kiépítve.

Ehhez képest ma (MÁV/Gysev-nél sem működnek már a terepasztalok, csak dísznek vannak):


Mondjuk nem rossz cucc, komplett vonalakat lehet hálózatban "valós" forgalommal leszimulálni vele, de akkor se az igazi.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 337
10 690
113
Eljutottunk oda, hogy igen erős fenntartásokkal kell kezelni a nagy marketing bezengéseket:
( a "Civil repüléssel kapcsolatos témák" topikból)
Egyszerű a dolguk a marketingeseknek; az információk mennyisége feldolgozhatatlan, a népek meg még műveletlenek és lusták is, így akkorákat lehet lódítani, khm...akarom mondani, állítani, hogy ihaj!:eek:

Találtam egy újabb gyöngyszemet, most ezt fogom más megvilágításba helyezni...

3500 kilométer egy nap alatt? A Toyota megcsinálta!​

Egy Toyota Avalonnal állították fel a japánok az új Guinness világrekordot​



Ugye milyen elképesztően nagy teljesítmény?


...szocskát...


Azért ne essünk már hasra, hogy 2022-ben - 49 évvel(!) a korábbi rekord után, amit egy tervezési elveiben már akkor elavult, nagy légellenállású, szocialista gyártmányú autóval értek el - alig nagyobb teljesítményt nyújtva, töredéknyi időt futva sikerült rekordot dönteni...
Úgy, hogy 1973-ben elképzelhetetlen minőséggel, műszaki megoldásokkal, technikai és technológiai színvonallal érték el.

Arról nem is beszélve, hogy a 20 évvel korábbi rekordertől technikailag alig különb Nagypolszki - akkori mércével mérve - jelentősen nagyobb különbséget ért el úgy, hogy előttük ebbe már belebukott a Ford, a Datsun, a BMC és az akkoriban jelentős sportsikereket elérő Skoda.
https://en.wikipedia.org/wiki/Škoda_Motorsport

1973 Polski Fiat 125p.
1.5 literes, tisztán mechanikus és pneumatikus vezérlésű elektromos gyújtás, karburátoros üzemanyag ellátás, még OHV vezérlésű szelepvezérlés, csak három helyen főtengely csapágyazott 4 hengeres motor, eredetileg 85 lóerő, 115 Nm
50000 kilométer, 361 óra, 36 perc és 39 másodperc, tehát 15 nap 1 óra 36 perc és 39 másodperc, 138,270 km/h átlagsebesség.
Ez naponta 3317,1 kilométer 24 óra alatt, ismételjük: 1973-ban.

https://kreport.blog.hu/2013/06/22/az_elfeledett_rekorder


2022 Toyota Avalon
2.5 literes, teljesen elektronikus kiszolgálású, változó vezérléses DOHC motor, hibrid hajtásrendszer, 178 lóerő, 221 Nm
3465 kilométert és 471 méter, 24 óra, 144,4 km/h átlagsebesség.

https://www.autonavigator.hu/cikkek/3500-kilometer-egy-nap-alatt-a-toyota-megcsinalta/


 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 928
48 631
113
Tankolás téma, a mandineren a főoldalon “némileg” lejjebb görgetve található ez a gyűjtés:

Röviden: sok vidéki városban egyáltalán nincs benzin.
Nekem Óbudán úgy sikerült tankolnom, hogy van egy Shell kút, ahol csak céges benzinkártyával engednek.
De ők is azt mondták, hogy a MOL nemhogy a MOLos standard 95öst nem hozza, de a Shell saját prémiumüzemanyagait sem (amit a MOL csak bértárol Battán!). A következő két napban nem kapnak utánpótlást.

Szentendrei OMVnél láttam autókat, a leányfalusi MOLnál is, gondolom itt még kiszolgáltak.
1973 vibes

oil_shock_1973_74_720x450.jpg
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 409
3 671
113
Nekem Óbudán úgy sikerült tankolnom, hogy van egy Shell kút, ahol csak céges benzinkártyával engednek.
De ők is azt mondták, hogy a MOL nemhogy a MOLos standard 95öst nem hozza, de a Shell saját prémiumüzemanyagait sem (amit a MOL csak bértárol Battán!). A következő két napban nem kapnak utánpótlást.

Szentendrei OMVnél láttam autókat, a leányfalusi MOLnál is, gondolom itt még kiszolgáltak.

Én pénteken kora délután egy Oil kúton 3 literes korlátozásba futottam (továbbmentem), két Shellnél és egy Lukoilnál nem volt semmit, aztán a MOL-on volt minden és 50 literes mennyiségi korlát mellett tudtam tankolni (amúgy 18 litert). Ezen a MOL-on előző este nem volt már gázolaj, éjszaka hoztak, ami délután kettőkor még tartott.

Én azt mondom, ha az ember nagyobb MOL kúton reggel próbálkozik, akkor azért jó esélyei vannak. Nem kell pánikolni, mindenki nyugodjon le a 'csába.