Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
A mentőt HALLOD.
A pirosba behajtó szabálytalan sofőrt meg nem.
Nem feltétlenül hallod. Volt, hogy láttam jó messziről, hogy jön a mentő, de csak akkor hallottam, mikor elkezdte előzni a sort, mert az autók leárnyékolták az alacsonyan lévő "szirénáját". Az autóban van motorzaj, ventillátorzaj, szélzaj, ablaküveg, autórádió, beszélgetőpartner/hisztiző gyerek, akármi, ami kerékpáron nincs és a hallás alapú észlelést nehezíti.
Amúgy tisztelet a kamerás kocsinak, mert kivédte a piroson áthajtót. És kevésbé tisztelet a koccanónak, mert azt sem tudta kivédeni, mikor megállt előtte az autó nemhogy azt észlelte volna, hogy jön a pirosok a "zsenya". Lehetet volna kutya, macska, gyerek akármi miatt is.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
Az, hogy az nem elvárható, hogy arra számíts, hogy valaki szándékosan pirosba hajtson és emiatt valaki úgy fékez, amire nem számítasz.
Mert, ha mindig erre számítana az ember, akkor nem indulna el és közlekedni sem lehetne.

Mindig arra kell számítani, hogy az előtted levő lefékez.
Volt már olyan, hogy az előttem levő autópálya gyorsítósávján satuzott, mert el akarta engedni a kamiont, ahelyett, hogy kényelmesen befértünk volna mindketten elé...
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu
M

molnibalage

Guest
Mindig arra kell számítani, hogy az előtted levő lefékez.
Volt már olyan, hogy az előttem levő autópálya gyorsítósávján satuzott, mert el akarta engedni a kamiont, ahelyett, hogy kényelmesen befértünk volna mindketten elé...
Sanszosan ott sem te lettél volna a hibás, mert a kiGYORSÍTÓ sávban nem kéne ezt csinálni.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 088
113
Sanszosan ott sem te lettél volna a hibás, mert a kiGYORSÍTÓ sávban nem kéne ezt csinálni.
Nem. A gyorsítósávból akkor hajthatsz fel az autópályára, ha nem jön senki. Ha jön és úgy érzed, hogy nem férsz be elé, akkor lassítanod kell vagy megállni. Lehet, nem jól látod és bőven elfértél volna, a hátad mögött lévő meg látja hogy elférsz és teljesen váratlanul érheti a lassításod. De akkor is a hátul jövő a hunyó. De neked is igazságod van (lehet hülye idióta vezetésre alkalmatlan az előtted menő), de ez a kresz-t nem érdekli, neked tilos belemenni.
 
M

molnibalage

Guest
Nem. A gyorsítósávból akkor hajthatsz fel az autópályára, ha nem jön senki. Ha jön és úgy érzed, hogy nem férsz be elé, akkor lassítanod kell vagy megállni. Lehet, nem jól látod és bőven elfértél volna, a hátad mögött lévő meg látja hogy elférsz és teljesen váratlanul érheti a lassításod. De akkor is a hátul jövő a hunyó. De neked is igazságod van (lehet hülye idióta vezetésre alkalmatlan az előtted menő), de ez a kresz-t nem érdekli, neked tilos belemenni.
Nem tudom, nekem azt tanították, ha elfogy a gyorsító sáv, akkor se fékezz, akkor inkább leállósávban próbáld a pár sec-et kibekkelni, mert a nevében ott van, hogy gyorsítósáv. Ha te ott befékezel, akkor az nagyobb baj.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Te programozó vagy ugye? :cool:
Nem 2 évig lesz drágább, hanem amíg el nem éri a B10-et, minden évben a baleset nélkülihez képest drágább lesz. :oops:
Mert - hibásan - beleárazod az opportunity costot is. Ha most balesetet ooztál, mi garantálja, hogy nem okoztál volna hamarosan amúgy is? :)

Balesetnél 2-t romlik a besorolásod, ha te voltál a vétkes, és nem téríted meg a kárt.
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Nem tudom, nekem azt tanították, ha elfogy a gyorsító sáv, akkor se fékezz, akkor inkább leállósávban próbáld a pár sec-et kibekkelni, mert a nevében ott van, hogy gyorsítósáv. Ha te ott befékezel, akkor az nagyobb baj.
Csehországban, Horvátországban lehet ez izgis, ahol nincs utána leállósáv sok helyen, hanem a szalagkorlát jön :D
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 408
113
Mert - hibásan - beleárazod az opportunity costot is. Ha most balesetet ooztál, mi garantálja, hogy nem okoztál volna hamarosan amúgy is? :)

Balesetnél 2-t romlik a besorolásod, ha te voltál a vétkes, és nem téríted meg a kárt.
Ha hamarosan amúgy is okoznál, az csak tovább tolja lefelé bónusz besorolásodat. De ez csak hozzáadódna az eredeti balesethez képest. A jelenben okozott baleset nem befojásolja a jövöben okozható baleseteket.
Opportunity costról akkor beszélhetnénk, ha a baleset miatt a 2 évre elveszítenéd a jogsidat, hogy ne követhess el újabb balesetet, amíg nem egyenlítödik ki a 2 éves bónuszcsökkenés. Különben meg az autód megjavítása után újra okozhatsz balesetet, és csökkentheted a bónuszodat. De az nem anulálja az eredeti baleset -2-es bónuszát.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Csehországban, Horvátországban lehet ez izgis, ahol nincs utána leállósáv sok helyen, hanem a szalagkorlát jön :D

Ja, néztem is Tenerifén, hogy milyen agyatlanul rövidek a gyorsító sávok. És persze sokan nem tudnak/mernek rajta gyorsítani, így aztán kialakul az a gyakorlat, autópálya felhajtónál kb. az egész külső sáv besorol a belsőbe (akkor is, ha amúgy csak 70-el megy), hogy aki 40-50-el felcammog a pályára, az is be tudjon sorolni.
Aki meg a belsőben megy 120-al, az meg meglepődik, hogy besorolnak elé gyök kettővel a külsőből... Elég veszélyes szitukat tud eredményezni.
 

Halfdan

Well-Known Member
2019. január 9.
2 030
2 706
113
A gyorsítósávból akkor hajthatsz fel az autópályára, ha nem jön senki. Ha jön és úgy érzed, hogy nem férsz be elé, akkor lassítanod kell vagy megállni
Ez életveszélyes lenne, meg ne próbáld + a kresz vizsgán sem ez a helyes válasz. Ha nem férsz be akkor továbbmész a leállósávon és ahol tudsz bemész a pályára.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Nem tudom, nekem azt tanították, ha elfogy a gyorsító sáv, akkor se fékezz, akkor inkább leállósávban próbáld a pár sec-et kibekkelni, mert a nevében ott van, hogy gyorsítósáv. Ha te ott befékezel, akkor az nagyobb baj.

Szerintem jól tanították neked, a józan ész is azt diktálja, hogy egy ilyen esetben pár másodpercig a leállósávon gyorsíts tovább. Egyébként aki tud rendesen gyorsítani az autójával (sokan se nem mernek, se nem tudnak), annak minden sávváltás, besorolás sokkal könnyebb.
A könnyű sávváltás titka, hogy minimum annyival menj (inkább picit gyorsabban), mint a sáv ahova be akarsz sorolni. Akkor te választod meg, hova mész be, és nem vagy mások jóindulatára kényszerülve.

Jogilag viszont sajnos tilos a leállósávon menni ilyen esetben is. Ép eszű ember viszont, tudja mikor érdemes a szabályt felrúgni, mikor lenne veszélyesebb a szabályt betűre betartani.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Szerintem jól tanították neked, a józan ész is azt diktálja, hogy egy ilyen esetben pár másodpercig a leállósávon gyorsíts tovább. Egyébként aki tud rendesen gyorsítani az autójával (sokan se nem mernek, se nem tudnak), annak minden sávváltás, besorolás sokkal könnyebb.
A könnyű sávváltás titka, hogy minimum annyival menj (inkább picit gyorsabban), mint a sáv ahova be akarsz sorolni. Akkor te választod meg, hova mész be, és nem vagy mások jóindulatára kényszerülve.

Jogilag viszont sajnos tilos a leállósávon menni ilyen esetben is. Ép eszű ember viszont, tudja mikor érdemes a szabályt felrúgni, mikor lenne veszélyesebb a szabályt betűre betartani.
Na igen, sokkba beleverik az oktatók, hogy egyes indulás, azonnal kettes, hármas 30-tól, 4-es negyventől, 50 felett 5-ös!

Valójában 100 felett tilt hármasban is az átlag kocsi... Ha meleg már a motor, nem lacafacázunk, pirosig forgatjuk, ki van fizetve az a fordulatszám is! :)
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Azt nem, picit előtte váltunk :) szar az amikor 2esben 90nél letilt a motor, és hírtelen mintha belelépnél a fékbe :D
Nekem nem úgy tilt, csak nem húz tovább :)

Öcsém Pandáján volt vicces, egyszer vezettem, Lengyelországba mentünk. Nincs fordulaszám mérő, nem tudom hol tilt, meddig forog, hangról se ismerem, na az úgy vicces volt, de kikormoltuk a kiskocsit rendesen :)
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 603
113
Nekem nem úgy tilt, csak nem húz tovább :)

Öcsém Pandáján volt vicces, egyszer vezettem, Lengyelországba mentünk. Nincs fordulaszám mérő, nem tudom hol tilt, meddig forog, hangról se ismerem, na az úgy vicces volt, de kikormoltuk a kiskocsit rendesen :)
Érzésre az kb olyan :) Odáig gyorsulsz, aztán ott levág :) de amúgy igen, nagyon sokan azt gondolják, hogy 3000es fordulatnál váltani kell.
Ami akkor vicces, amikor rájövöl arra, hogy apám aki ezt nem így tanulta (és le is törte volna a kezem, ha nem a forgalom alapján lépegetek) egy 55 lóerős szívódízellel is sokszor dinamikusabban tudott indulni, mint mellette a 160 lovas bmw
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 395
3 632
113
Ami akkor vicces, amikor rájövöl arra, hogy apám aki ezt nem így tanulta (és le is törte volna a kezem, ha nem a forgalom alapján lépegetek) egy 55 lóerős szívódízellel is sokszor dinamikusabban tudott indulni, mint mellette a 160 lovas bmw

Amikor jogsim lett (2001), a családi 1.3-as kombi Wartburgot kezdtem hajtani. Azzal, ha akartam, a forgalom 90%-át ott tudtam hagyni városban (58Le).
A mostani kocsimmal ez 95%-ra emelkedett... Tippem szerint a forgalomban résztvevő kocsik minimum 1/3-a így is erősebb nálam. De nem minden a teljesítmény, pl. a sárga csajszi hiába ül 50d X6-osban, akkor sem fog fele úgy sem gyorsulni soha... Néha még a csuklós 9-es busz is lehagyja őket... Néha az az érzésem, hogy be vannak oltva vezetés ellen...
A gyors és biztonságos vezetéshez elsősorban ész kell, nem lóerő.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
Érzésre az kb olyan :) Odáig gyorsulsz, aztán ott levág :) de amúgy igen, nagyon sokan azt gondolják, hogy 3000es fordulatnál váltani kell.
Ami akkor vicces, amikor rájövöl arra, hogy apám aki ezt nem így tanulta (és le is törte volna a kezem, ha nem a forgalom alapján lépegetek) egy 55 lóerős szívódízellel is sokszor dinamikusabban tudott indulni, mint mellette a 160 lovas bmw

Valahogy mocskosul nem hiányzik ez a része a vezetésnek.
Normál tempónál 2500-nál feljebb dob az automata, előzésnél meg kb. 1 mp-cel előbb kell padlózni, mint alapból tenném, hogy legyen ideje visszalökni 2-t.
 
  • Tetszik
Reactions: Centquri prime

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 603
113
Valahogy mocskosul nem hiányzik ez a része a vezetésnek.
Normál tempónál 2500-nál feljebb dob az automata, előzésnél meg kb. 1 mp-cel előbb kell padlózni, mint alapból tenném, hogy legyen ideje visszalökni 2-t.
Én eddig csak vezettem automatát, de valahogy nem a világom. Mondjuk engem tanítottak vezetni, nem csak vizsgázni, így az a része, hogy komolyan figyelnem kelljen rá talán az első 10 órában volt. De el tudom fogadni, hogy kényelmes.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 660
27 819
113
Na igen, sokkba beleverik az oktatók, hogy egyes indulás, azonnal kettes, hármas 30-tól, 4-es negyventől, 50 felett 5-ös!

Valójában 100 felett tilt hármasban is az átlag kocsi... Ha meleg már a motor, nem lacafacázunk, pirosig forgatjuk, ki van fizetve az a fordulatszám is! :)
Golffal néha M7-re felhajtásnál (üzemmelegen persze) meghúzatom a gyorsítósávon, és 120-nál váltok négyesbe aztán tovább :D Lassan belemegy a 127 ezer, eddig no problem vele