Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 409
3 671
113
Golffal néha M7-re felhajtásnál (üzemmelegen persze) meghúzatom a gyorsítósávon, és 120-nál váltok négyesbe aztán tovább :D Lassan belemegy a 127 ezer, eddig no problem vele

Városban főúton lámpa után, ha pole pozim volt, jellemzően 2-esből váltok 5-ösbe, mikor elértem az utazótempót. :)
Úgy tudok a legtöbb távot megtenni a gazdaságos sebességfokozatban, ha minél kisebb táv alatt elérem az utazósebességem. Mellesleg az átlagsebességem is így lesz a legnagyobb, és a kereszteződés áteresztő képessége is. Ha 100 méterrel a kereszteződés után belenézek a tükörbe, általában 50-70 méterrel mögöttem van a másodiknak induló... A piros lámpához motorfékkel gurulva persze utolérnek... És sok gázt adok (rövid ideig) és keveset fékezek, a többség inkább fordítva...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
938
2 619
93
Golffal néha M7-re felhajtásnál (üzemmelegen persze) meghúzatom a gyorsítósávon, és 120-nál váltok négyesbe aztán tovább :D Lassan belemegy a 127 ezer, eddig no problem vele
Mazda 3 2.2 SP 110KW(150 Le),2009.10.06. 365ezer km,no problem.Pl. a gyári féktárcsákkal elmentem 240 ezret.Ha egyszer elmegy az autók Elysiumában,a következő is Mazda lesz.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 846
15 171
113
Én eddig csak vezettem automatát, de valahogy nem a világom. Mondjuk engem tanítottak vezetni, nem csak vizsgázni, így az a része, hogy komolyan figyelnem kelljen rá talán az első 10 órában volt. De el tudom fogadni, hogy kényelmes.

Automatánál sokat számít, mennyire van okosan programozva a váltó. Egy "buta" automatára folyton rá kell készülni, egy jól kiosztott automata után viszont tényleg csak nyűgnek érzi az ember a kéziváltót, akármennyire jó manuálist vezetett előtte. Városban különösen.. így utólag nagyon nem hiányzik a bal lábamnak az 50 méteren 50 kuplungolás móka. Sok mai automához adnak obligát "sport" váltófüleket, bár az is inkább csak dísznek van, vagy hogy lejtőn motorfékezzél.
 

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 609
3 251
113
 
M

molnibalage

Guest
A második képen a merci bal hátsó lámpájánál mi az a sárga fény? Ezeken van ilyen? :oops:
Tökéletes lenyomata annak, ami az utakon van.

Mint, amit itt látok.

A héten 5-ből 5 napon a jobbra kanyarodból mentek balra.
Volt olyan furgonos, aki azért araszolt lassan a lámpáig a jobb oldalon, hogy aztán lendületből ő vágjon mindenki elé így.

De a behajtás a ottragadás is 3/5 arányú a Rákóczin.
Mindenki az ÉN ÉN ÉN, és nekem jár alapon közlekedik és szabályszegő faszfej.

De ma is csak azért nem ütött el egy mobilozó picsa, mert én figyeltem és nem ő. De ő legalább még bocsánatot kért.
 
  • Tetszik
Reactions: Filter

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 409
3 671
113
Na meg a teljesen indokolatlan sebességkorlátozások földje.

Az amúgy tényleg durva, hogy vannak olyan szakaszok az én ingázási útvonalamon, ahol hétköznap csúcsidőben igen nagy a forgalom, és mégis az egész kocsisor 20-30 km/h-val megy a megengedett tempó felett. De tényleg mindenki, majdnem egyenletesen. És sosincs baleset, még egyet sem láttam évek alatt.

Hétvégén sokkal kevésbé érzem magam biztonságban az utakon, sokkal kisebb az utakon a rutin és a magabiztosság, félelmetes a szerencsétlenkedés, észnél kell lenni. A haladást is óvatosabbra kell venni ilyenkor, mert tényleg van, hogy fele annyival próbálnak egyesek szerencsétlenkedni, mint körülöttük a rutinosak. (30-35 vs. 65-70 mondjuk)
Hétvégén láthatóan kétfele választhatóak az autósok, feltartók és feltartottak...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 090
113
Az amúgy tényleg durva, hogy vannak olyan szakaszok az én ingázási útvonalamon, ahol hétköznap csúcsidőben igen nagy a forgalom, és mégis az egész kocsisor 20-30 km/h-val megy a megengedett tempó felett. De tényleg mindenki, majdnem egyenletesen. És sosincs baleset, még egyet sem láttam évek alatt.

Hétvégén sokkal kevésbé érzem magam biztonságban az utakon, sokkal kisebb az utakon a rutin és a magabiztosság, félelmetes a szerencsétlenkedés, észnél kell lenni. A haladást is óvatosabbra kell venni ilyenkor, mert tényleg van, hogy fele annyival próbálnak egyesek szerencsétlenkedni, mint körülöttük a rutinosak. (30-35 vs. 65-70 mondjuk)
Hétvégén láthatóan kétfele választhatóak az autósok, feltartók és feltartottak...
Nálunk hét közben is mindenki 65-tel jár 90 helyett... A piros lámpánál az elindulás meg egy siralomvölgy. Olyan az egész, mint a Flinstone család, lábbal hajtós tempó.
 

Tcat

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
2 070
9 190
113
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 925
19 165
113
Bár rohadt nagy dögök ezek az éneklős mozdonyok, de kétségtelenül teszik a dolguk. Könnyebb mozdonyokra nincs szükségünk amúgy?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 925
19 165
113
BZ-k helyett terveznek hidrogénes vonatot gyártani Szolnokon
De az motorkocsi lesz. Konkrétan mozdonyra gondoltam, amit pl. rendező pályaudvaron használnak. Illetve új dízelmozdonyokat tervezünk vajon beszerezni? Van még értelme? Mennyi vonalat kellene még villamosítani, amin "nehéz" szerelvények közlekednek? Teljesen laikusként kérdem ezeket.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 956
26 957
113
De az motorkocsi lesz. Konkrétan mozdonyra gondoltam, amit pl. rendező pályaudvaron használnak. Illetve új dízelmozdonyokat tervezünk vajon beszerezni? Van még értelme? Mennyi vonalat kellene még villamosítani, amin "nehéz" szerelvények közlekednek? Teljesen laikusként kérdem ezeket.
Jaaa, szerintem lassan azokat is kell majd cserélni