Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 090
113
ABS tudtommal nem működik 30 km/h felett, de javítson ki valaki ha tévedek. De amúgy logikus, pályán csúnya eredményt hozna, ha a bal első fékez a jobb első meg éppen nem.

Bár Az ESP már más tészta az működik, és végső soron az is az ABS rendszeréhez hasonló.
Az ABS nem fékezheti különböző módon a 2 oldali kereket, az az ESP dolga. Amúgy darál az ABS rendesen 90nél is :)
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 757
4 687
113

Arra nincsen valami törvény, hogyha egy autóban utazó utas a biztonsági öv bekötetlensége miatt sérül/murdel, akkor a sofőrt is előveszik? Mert ezt illene, kiskorú utasoknál meg pláne.
Egyébként meg minden olyan balesetnél, ahol az öv bekötetlensége miatt "túlsérülés" vagy halál következik be, akkor azt azért a másik, esetleges vétkes oldalnak mindenképpen beszámítanám enyhítő körülménynek. Mondjuk ha a fenti esetnél az jön ki, hogy egyértelműen a levélíró fia hibázott, akkor is csak max olyan büntetést rónék ki rá, amelyet abban az esetben is kapna, ha a száguldozó barom kocsijában mindenki be lett volna kötve, és max 1-2 csonttörés történik. Ha úgy nézem, akkor a halál oka nem az hogy a kocsik ütköztek, hanem hogy a darwindíjas direkt nem kötötte be magát.
És ez valószínűleg így is lesz, hiszen a fiúnál csak a neki felróható cselekedeteket veheti figyelembe a bíróság. A száguldó apa majd megkapja a magáét.

1 nem csak nézni kell a tükröt, látni is kell
2 ha nem szottyog annyira, időben és még 50-el sávot vált valószínűleg nem lett volna semmi

Aha, ha kikanyarodik a gyorshajtó elé, és telibekapják oldalról vagy hátulról, akkor "nem lett volna semmi". Nincsen "szottyogás" a kreszben, és nincs feltételes múlt idő sem (mi lett volna, ha...). Nem értem, miért kell a normalitást kárhoztatni. A gyorshajtó egy kibaszott hülye volt, fittyet hányt a szabályokra, megölte a saját fiát. A "mi lett volna, ha" legfeljebb rá vonatkozhat: ha ő normálisan közlekedik, akkor "nem lett volna semmi".
 
M

molnibalage

Guest
Bocsánat, de Neked is van, pedig láthatóan full parád van a vezetés gondolatától is. És sokszor ez pont annyira veszélyes, mint a túlzott magabiztosság. De nyilván nem csak Te vagy így vele. Legalább Neked van önkontrollod, vagy nem vagy rákényszerülve a vezetésre.
Az, hogy nem kívánok valamit, attól nem jelenti azt, hogy full vaksi vagyok. Még soha nem sikerült előadnom bringával, hogy két embert üssek el 15 méteren belül...

És ez valószínűleg így is lesz, hiszen a fiúnál csak a neki felróható cselekedeteket veheti figyelembe a bíróság. A száguldó apa majd megkapja a magáét.



Aha, ha kikanyarodik a gyorshajtó elé, és telibekapják oldalról vagy hátulról, akkor "nem lett volna semmi". Nincsen "szottyogás" a kreszben, és nincs feltételes múlt idő sem (mi lett volna, ha...). Nem értem, miért kell a normalitást kárhoztatni. A gyorshajtó egy kibaszott hülye volt, fittyet hányt a szabályokra, megölte a saját fiát. A "mi lett volna, ha" legfeljebb rá vonatkozhat: ha ő normálisan közlekedik, akkor "nem lett volna semmi".
Amen. Féléelmetesen ostoba volt gafzhu kommentje. De itt tart a magyar mentalitás.
Az a hibás, aki óvasos és nem az, aki akkora világnagy gyorshastó szabálytalan fasszopó, hogy a KERSZ alapjait sem tartja be.
De hát biztos a véribe volt a vezetés neki is...
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 870
113
Az, hogy nem kívánok valamit, attól nem jelenti azt, hogy full vaksi vagyok. Még soha nem sikerült előadnom bringával, hogy két embert üssek el 15 méteren belül...
Autóvezetés és bringázás nem teljesen egy és ugyan az, leginkább csak ugyan abban a térben történik.
De majd elválik, hogy megkedveled, megszokod-e.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 090
113
És ez valószínűleg így is lesz, hiszen a fiúnál csak a neki felróható cselekedeteket veheti figyelembe a bíróság. A száguldó apa majd megkapja a magáét.



Aha, ha kikanyarodik a gyorshajtó elé, és telibekapják oldalról vagy hátulról, akkor "nem lett volna semmi". Nincsen "szottyogás" a kreszben, és nincs feltételes múlt idő sem (mi lett volna, ha...). Nem értem, miért kell a normalitást kárhoztatni. A gyorshajtó egy kibaszott hülye volt, fittyet hányt a szabályokra, megölte a saját fiát. A "mi lett volna, ha" legfeljebb rá vonatkozhat: ha ő normálisan közlekedik, akkor "nem lett volna semmi".
Igen, a gyorshajtó is hülye volt nagyon, meg aki nem kapcsolta be az övét az is. De az sem semmi, ha lelassítok 25re sávváltás előtt... Aki tud vezetni, az a másik esetleges hülyeségét is figyelembe veszi. Sőt, az óvatos gyalogos is.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger and BJani

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 947
32 188
113
Igen, a gyorshajtó is hülye volt nagyon, meg aki nem kapcsolta be az övét az is. De az sem semmi, ha lelassítok 25re sávváltás előtt... Aki tud vezetni, az a másik esetleges hülyeségét is figyelembe veszi. Sőt, az óvatos gyalogos is.

Kanyarodásra készült, azért váltott sávot.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 090
113
Kanyarodásra készült, azért váltott sávot.
Na de mennyire szerencsétlenkedve? 2 éves jogsival...
Nem akarom bántani egyik felét sem. Ha valaki sebességhatárt meghaladva szenved balesetet, az ettől még nem az ördög. Gyorshajtás azóta van, mióta sebességkorlátozás. Tegye fel a kezét az, aki rendszeresen vezet és még sosem hajtott a megengedettnél gyorsabban!
Véleményem szerint egy balesethez gyakran a "vétlen" is hozzájárul valamennyire. Itt is, ha valamelyik észnél van (és nem azt számolja, hányszor nézett a tükörbe) akkor nincs baleset vagy egy apró koccanás van.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 947
32 188
113
Na de mennyire szerencsétlenkedve? 2 éves jogsival...
Nem akarom bántani egyik felét sem. Ha valaki sebességhatárt meghaladva szenved balesetet, az ettől még nem az ördög. Gyorshajtás azóta van, mióta sebességkorlátozás. Tegye fel a kezét az, aki rendszeresen vezet és még sosem hajtott a megengedettnél gyorsabban!
Véleményem szerint egy balesethez gyakran a "vétlen" is hozzájárul valamennyire. Itt is, ha valamelyik észnél van (és nem azt számolja, hányszor nézett a tükörbe) akkor nincs baleset vagy egy apró koccanás van.

Buszsávban száguldozni azért nem ugyanaz, mint 10 km/h-val esetleg 20-szal a sebességkorlát felett közlekedni. Megfelelő út- és látási viszonyok, gyér forgalom stb. mellett. A leírás szerint állat módjára ment, see 2 éves jogsival se régebbivel nem kötelező arra számítani, hogy a buszsávban molnárricsizik valaki - ott busz, taxi közlekedhet vagy aki lekanyarodásra készül)
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 090
113
Buszsávban száguldozni azért nem ugyanaz, mint 10 km/h-val esetleg 20-szal a sebességkorlát felett közlekedni. Megfelelő út- és látási viszonyok, gyér forgalom stb. mellett. A leírás szerint állat módjára ment, see 2 éves jogsival se régebbivel nem kötelező arra számítani, hogy a buszsávban molnárricsizik valaki - ott busz, taxi közlekedhet vagy aki lekanyarodásra készül)
De kell rá számítani. A hülyét kivédeni csak így lehet. Ha nem szempont a balesetmentes közlekedés, akkor ne számítson rá. Mert voltak, vannak és lesznek hülyék az úton. Nem a szöttyögő vezet óvatosan. És mindenkinek van néha rossz napja...
 
M

molnibalage

Guest
De kell rá számítani. A hülyét kivédeni csak így lehet. Ha nem szempont a balesetmentes közlekedés, akkor ne számítson rá. Mert voltak, vannak és lesznek hülyék az úton. Nem a szöttyögő vezet óvatosan. És mindenkinek van néha rossz napja...
Faszság. A KRESZ alapja a bizalmi elv. Az elején ezzel kezdik.
Ha folyamatosan arra kéne számítanom, hogy 30/50-ers területen valaki 150-nel jön, akkor soha nem kanyarodnék ki, mert arra nem lehet ragálni.
Ez kb. akkora faszág, mint az üllői utas baleset, amit megmutattam,. hogy fékezzél le telizöldnél, mert valaki az egyirányú utcából jobbról 50-nek belehajthat a pirosba. Erre is számítani kéne ennyire erővel...


Életszerű ugye?
Ja.
Nem.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 090
113
Faszság. A KRESZ alapja a bizalmi elv. Az elején ezzel kezdik.
Ha folyamatosan arra kéne számítanom, hogy 30/50-ers területen valaki 150-nel jön, akkor soha nem kanyarodnék ki, mert arra nem lehet ragálni.
Ez kb. akkora faszág, mint az üllői utas baleset, amit megmutattam,. hogy fékezzél le telizöldnél, mert valaki az egyirányú utcából jobbról 50-nek belehajthat a pirosba. Erre is számítani kéne ennyire erővel...


Életszerű ugye?
Ja.
Nem.
Nekem életszerű. Igaz, én még az átkosban szereztem jogsit és létezik a bizalmi elv, de az is, hogy annak van elsőbbsége, akinek megadják. Na meg hogy legyen szemed, a seggeden is. Most nem azt akarom mondani, hogy minden baleset kivédhető.
Ha még még normálisan is mész, ritkán akarnak majd előzni jobbról a buszsávban.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_ and BJani
M

molnibalage

Guest
Basszus, ez nem arról szól, hogy menjünk mint a bolondok, majd a többi vigyáz rám...
A szövegből neked az jött le, hogy a vétlen, ment min a bolond...?
Innen indult ki az egész...
Az nem életszerű, hogy mindenki csodálatosan és szabályosan közlekedik.
És az sem, hogy a világ összes durván szabályszegő fasszopójára fel kell készülni.
Ezért bőszítő ez az eset. Ahol az autóst is kihozták vétkesnek, amikor csakis a motorosnak volt köszönhető az egész.
Ha ő 50-nel ment volt, akkor még bekövetkezte esetén is túlélhette volna. És akkor valóban az autós a hibás. De, ha lakott területen mész ennyivel, akkor örüljön a meghalt fasz, hogy utólag nem verték agyon. Mert nem érdemelme mást, aki mást veszélyeztet. És leszarom, hogy családja volt. Mert az a fasz pontosan más családjának életével játszott.

 
  • Tetszik
Reactions: alali77

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 090
113
A szövegből neked az jött le, hogy a vétlen, ment min a bolond...?
Innen indult ki az egész...

És az sem, hogy a világ összes durván szabályszegő fasszopójára fel kell készülni.
Ezért bőszítő ez az eset. Ahol az autóst is kihozták vétkesnek, amikor csakis a motorosnak volt köszönhető az egész.
Ha ő 50-nel ment volt, akkor még bekövetkezte esetén is túlélhette volna. És akkor valóban az autós a hibás. De, ha lakott területen mész ennyivel, akkor örüljön a meghalt fasz, hogy utólag nem verték agyon. Mert nem érdemelme mást, aki mást veszélyeztet. És leszarom, hogy családja volt. Mert az a fasz pontosan más családjának életével játszott.

Nem érted, mit akarok mondani.
 
  • Tetszik
Reactions: BJani

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 409
3 671
113
Kanyarodásra készült, azért váltott sávot.

A levélíró gyereke nyilvánvalóan mazsola volt, ez már a levélből lejön. Az hogy 2 éves a jogsi, semmit nem jelent, vezethetett ez alatt 10 km-t is.
Sok fogalmatlanon látom, hogy nem merik kanyarodásra használni a buszsávot, pedig arra lehetne, sőt, kell is. Azaz úgy kéne menni, hogy a főút haladási tempójával (40-60) átsorolok a buszsávba, majd a jobbra indexet kinthagyva, lefordulok az elsőn jobbra.
Ez a srác véleményem szerint a lefordulás előtt 10-20 méterrel, már a forduláshoz lecsökkentett sebességgel kezdett sávot váltani. Ezáltal akadályozta a forgalmi sáv haladását, és akaratán kívül "állócélként" megjelent a hülye barom előtt, kiütve azt a buszsávból. Én is azt mondom, hogyha a srác nem mazsola, akkor korábban, normál tempóval átsorolva a külsőbe, majd ott lefékezve, mindenképpen megakadályozta volna a balesetet. Az, hogy nem így történt, az mindenképpen a rutinja hiányának írható fel.
Ez a fenti állítás (amit egyébként gafzhu is mondani akar szerintem), nem áll ellentétben azzal, hogy jogilag-erkölcsileg szerintem is teljesen egyértelműen a buszsávos jaszkarizós a hibás. Alapból úgy kell vezetni, hogy a másik hülyeségét lehetőleg ki tudd védeni, különösen igaz ez akkor, ha az ember szabálytalanul halad. Ő pedig nagyon nem úgy tett a buszsávon jobbról előzéssel, vastag gyorshajtással. A mazsolákra, fogalmatlanokra a rutinosaknak kell vigyázniuk, mert ők nem igazán tudnak magukra.

Az öv nem bekötése, illetve az utasoktól nem elvárása meg nálam olyan szintű felelőtlenség, hogy a gyilkosságot simán az apára verném, és jó nagy médiacsinnadrattát is adnék neki. Meg aztán törvénnyel is megerősíteném, hogy bekötetlen ember ne lehessen vétlen személyi sérüléssel járó balesetben.
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 947
32 188
113
A levélíró gyereke nyilvánvalóan mazsola volt, ez már a levélből lejön. Az hogy 2 éves a jogsi, semmit nem jelent, vezethetett ez alatt 10 km-t is.
Sok fogalmatlanon látom, hogy nem merik kanyarodásra használni a buszsávot, pedig arra lehetne, sőt, kell is. Azaz úgy kéne menni, hogy a főút haladási tempójával (40-60) átsorolok a buszsávba, majd a jobbra indexet kinthagyva, lefordulok az elsőn jobbra.
Ez a srác véleményem szerint a lefordulás előtt 10-20 méterrel, már a forduláshoz lecsökkentett sebességgel kezdett sávot váltani.

A kérdés, hogy hol kezdődött a szaggatott vonal, mert záróvonalat átlépve kisorolni szabálytalan.