Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

csakb

Well-Known Member
2014. március 2.
396
651
93
Mikor lesz már szigorítás?
Mikor fogják ezek jogsiját mérlegelés nélkül bevonni?
Itt nincs mit rágódni, a legelemibb szabályokra is tojik.
De a kocsi legfoglalása is sokat segítene.

Vagy megvárjuk, amíg megöl valakit, mint a köcsögkopasz?
Nem az a baj, hogy nem elég nagy a büntetés, hanem hogy nem elég gyakori.
Magyarországon úgy tudsz bármikor, bárhol szabálytalankodni, hogy szinte teljesen biztos lehetsz benne, hogy nem lesz büntetés belőle. Egyrészt le se szarja senki, másrészt a rendőrségnek erre végképp nincs energiája, személyzete, harmadrészt amit meg lehetne tenni (pl. legalább az autópályákon szakaszos sebességmérés), arra is csesznek, már jogalkotói szinten is.
 
M

molnibalage

Guest
Nem az a baj, hogy nem elég nagy a büntetés, hanem hogy nem elég gyakori.
Magyarországon úgy tudsz bármikor, bárhol szabálytalankodni, hogy szinte teljesen biztos lehetsz benne, hogy nem lesz büntetés belőle. Egyrészt le se szarja senki, másrészt a rendőrségnek erre végképp nincs energiája, személyzete, harmadrészt amit meg lehetne tenni (pl. legalább az autópályákon szakaszos sebességmérés), arra is csesznek, már jogalkotói szinten is.
Addig kell ütni, ameddig mozog. Ha már nem, akkor egy problémával kevesebb.
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 940
19 231
113
Rájöttek hogy baromság volt, bár tény hogy kicsit túlleng az inga az autózás imádásából az autóellenesség felé, majd beáll jó helyre.
Az hogy régen valamit másképpen csináltak, az nem baj, csak tudjunk változtatni, aztán ha szar csináltunk változtatásként, akkor javítsuk azt is.
Persze, csak látni kell, hogy "a nyugati/szovjet tudósok szerint így jó" bizonyítottan nem szentírás.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Totálisan elborult autómánia mentén iszonyatosan hülye dolgokat valósítottak meg.
Hála istennek felismerték azt, hogy a városban emberek és nem autók élnek...
Az emberek viszont gyakran autóval közlekednek, és jelenleg még minden autót ember vezet. Azok is a városban élnek :)
 
M

molnibalage

Guest
Az emberek viszont gyakran autóval közlekednek, és jelenleg még minden autót ember vezet. Azok is a városban élnek :)
A bp-i forgalom 2/3-a a városon kívül érkezik.
A városban élő emberek prioritása, de a kocsival érkezőé is a szintbeli sétálás.
Ennyi. Erre a hiperegyszerű tényre kellett sajnos rájönni.
 
  • Tetszik
Reactions: fulcrum11

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
A bp-i forgalom 2/3-a a városon kívül érkezik.
A városban élő emberek prioritása, de a kocsival érkezőé is a szintbeli sétálás.
Ennyi. Erre a hiperegyszerű tényre kellett sajnos rájönni.
Próbáltál már beérkezni Budapestre tömegközlekedéssel? 30 km személyvonattal (minden állomáson és megállóhelyen megáll) mondjuk 45-60 perc, 3 átszállás BKV-val mondjuk 30-60 perc.
Mindez kocsival?
Előbb lehet beérni Sopronból gyorsvonattal mint városon belül továbbutazni, ha nem jó helyen van a célpont.
Na meg létezik áruszállítás meg egyebek is.
 
M

molnibalage

Guest
Próbáltál már beérkezni Budapestre tömegközlekedéssel? 30 km személyvonattal (minden állomáson és megállóhelyen megáll) mondjuk 45-60 perc, 3 átszállás BKV-val mondjuk 30-60 perc.
Gratulálok, a legszarabb vonalakat húztad rá arra is, ami megy.
De Esztergom felől elfogyott a kapacitás és emeletes vonatokat kell már járatni.
A Körvasút és kapacitásbővítés folyamatban.

De ennek mi köze van a szintbeli gyalogos átkeléshez és a 30-as szűk utcai limithet?
Bocs, de ez a balfék géppuska érvelés. Oda nem illő hülyeségekkel árasztod el az adott témát.

A Corvinnál és máshol is SEMMI OK nem volt arra, hogy ne legyen felszín átkelés, mert ÚGYIS állt a forgalom a Körút, hogy az Üllőinek volt piros.
Lásd itt. Nagyon helyes, hogy végre át lehet menni szintben.

Csak aluljárózhattál. Most meg szépen át lehet sétálni. Blahán ugyanez, és a Ferenciek terénél is a visszaállított eredeti állapot alapvetően formálta át a teret, pozitívan, de az egész PS utca folytatását az Káliv felé. Végre nem egy kibaszott autópálya meg át egy belvárosi téren.

Ha szerinted ez a normális állapot...

és nem ez, akkor az eszmecserének semmi értelme, mert koncepcionális eltérés van aközött, hogy te hogyan képzelsz el egy érhető teret meg aközött, ahogy mások...

2013-ban sem lehetett Szigetszentmiklóst kocsival elhagyni 6:15-kor. Ha csak 10 perccel később érkeztél, Kelenföldre 45-50 perc volt az út. BRINGÁVAL hamarabb beértem, mint a sok kocsival járó. Ja, és nem kellett felkelni csak azért 5:45-kor, hogy az autó határozza meg a napi ritmust. A fene nagy "szabadság" az volt, hogy kelhettem hajnalban, aminél kb. SEMMIT nem utálok jobban.

Áttértem bringára és aludtam 7-ig is akár és 8:20 táján bent voltam. Integettem az álló kocsisornak.
Na meg létezik áruszállítás meg egyebek is.
Ez is irreleveáns a 30-as limit és a szintbeli kereszteződésre is.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Ez is irreleveáns a 30-as limit és a szintbeli kereszteződésre is.
Bevallom, ha Bp.-en vagyok az én prioritásom a minél kevesebb sétálás. A szívbeteg anyámé akit pl. hozok kórháza meg pláne. Ebben a jelenlegi időjárásban meg különösen, egy aluljáró ilyenkor kész felüdülés. Nem vagyok már 20 éves egészséges fiatal sajna. Boccs, többet nem szólok hozzá.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
Csak mert szép.
1992-lancia-delta-integrale-martini-5-evoluzione.jpg
1992-lancia-delta-integrale-martini-5-evoluzione.jpg
1992-lancia-delta-integrale-martini-5-evoluzione.jpg

Néztem én is a "SZ" videót és kicsit rosszul eset, hogy a példánál nem a "Marbis" Lanca volt említve

Ranga László

"Következő évben mentünk ki Lacival Svájcba aláírni egy hosszabb távú szerződést. Ennek inkább marketing előnyei voltak akkor, sok pénzzel nem járt. Azt ugyanis én teremtettem elő. Nyugodtan írjad, vagy 50 kamion csempét hoztam be Olaszországból. Ilyen “gördülékenyen” áru nem nagyon esett át a vámvizsgálaton, mint akkor az én szállítmányaim. Képződött is haszon belőle, és ebből vettem én, Dudás Mihály kettő darab Lanciát Torinóban.” – ismeri el Dudás Misi a közel harminc éve történteket."

ranga5.jpg
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 409
3 671
113
Mai karácsony/niedermüller/pikó autós szivatás:

Ma (is) a Blahán mindkét irányba le volt zárva 1-1 forglami sáv, bazi nagy dugót okozva. A lezárásnak nem volt semmi oka, csak kintfelejtett (előre kirakott?) terelőtáblák jelezték. Hazafele az Erzsébet-hídtól lépésben haladt a sor, ez most este fél8-kor is körülbelül 10 extra perc autózás volt.

Számoljunk kicsit:
Ha azt veszem, hogy az út forgalma legyen átlagosan 15 autó/perc, a dugós táv kerek 1500 méter, az extra fogyasztás pedig +10L/100km, akkor az jön ki, hogy ez autónként kb 70-80Ft extra üzemanyagköltség, és 10 perc idő, amit mondjuk 2000Ft-os óradíjjal számolva is 330Ft.
Az extra környezetszennyezés 350g CO2/autó, plusz az egyéb káros anyagok (NOx, korom, por).
Napi szinten, ha csak reggel 8-tól este 8-ig számolok, akkor 12x60x15 autó az érintett, ez aztmondja majd 11000 autó. Jah, nem, mert a másik irányban is le volt zárva egy sáv ugyanígy... szóval 22ezer autó.
Felszorozva a fenti értékeket ezzel az autószámmal az jön ki, hogy 3666 óra késés és közel 8 tonna CO2 pazarlódik el naponta, a semmiért. Az elégetett üzemanyag értéke még "rezsicsökkentve" is 1,6millió forint, ha pedig a 3666óra késést szorzom fel óradíjjal az már 7 misi fölötti érték...
És hangsúlyozom, ezek napi értékek, a tábla vélhetően hétfőig ott lesz, ha csak nem hajítja őket el egy dühös autós. Ahogy egyébként a befele iránynál estére megtették... a járdaszigeten hevertek a táblák.

Mindezeken felül azt már meg sem említem, hogy a 8. kerületben a JKF igen aktív, mániájuk a vélhetően max 20-30 percekre szabálytalanul parkoló autókat napokra oda kerékbilincselni... Mert hát igazából a bevétel a fontos, nem az a baj, hogy rossz helyen áll mondjuk a forgalmat akadályozva... (mert akkor lopó autóval vinnék el.) A kedvencem a rokihelyre bilincselt autó... Ha az a cél, hogy minél hosszabb időre legyen foglalt egy rokihely, ha akkor jó megoldás a bilincs.
Meg persze jó a bevétel egy 5 perces bilincselésért... a nép az meg le van szarva. Ez manapság Budapest autós szemmel. :mad:

A mellékelt kép a Blahán készült ma este fél8-kor... Sávlezárás a semmiért.
Blaha-2022-08-06.jpg
:mad::mad::mad:
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 409
3 671
113
A Corvinnál és máshol is SEMMI OK nem volt arra, hogy ne legyen felszín átkelés, mert ÚGYIS állt a forgalom a Körút, hogy az Üllőinek volt piros.
Lásd itt. Nagyon helyes, hogy végre át lehet menni szintben.

A szintbeli gyalogos kereszteződések pl. Corvinnál pont azt okozzák, hogy az Üllőin befele jövő, és jobbra kanyarodni akarókat blokkolják a gyalogosok. Ezért aztán azok csak akkor tudnak továbbmenni, mikor a gyalogosoknak pirosra vált, de ekkor már jön is a Boráros felől a sor, akik így megállásra kényszerülnek pont a kereszteződés közepén. Korábban tettél is be erről videót, hogy aztán ezek a kereszteződésbe ragadók, milyen szépen blokkolják az Üllői keresztforgalmát, a következő lámpaváltáskor... Persze az sem segíti a dolgot, hogy a Práter utcánál egy sávosra csökken a körút (köszi karigeri!), mert fontosabb volt 20 parkolóhely meg a biciklis autópálya, mint a város egyik ütőere...
 
M

molnibalage

Guest
A szintbeli gyalogos kereszteződések pl. Corvinnál pont azt okozzák, hogy az Üllőin befele jövő, és jobbra kanyarodni akarókat blokkolják a gyalogosok. Ezért aztán azok csak akkor tudnak továbbmenni, mikor a gyalogosoknak pirosra vált, de ekkor már jön is a Boráros felől a sor, akik így megállásra kényszerülnek pont a kereszteződés közepén. Korábban tettél is be erről videót, hogy aztán ezek a kereszteződésbe ragadók, milyen szépen blokkolják az Üllői keresztforgalmát, a következő lámpaváltáskor... Persze az sem segíti a dolgot, hogy a Práter utcánál egy sávosra csökken a körút (köszi karigeri!), mert fontosabb volt 20 parkolóhely meg a biciklis autópálya, mint a város egyik ütőere...
Ezt a metrópótlás idejére lehetett volna megszüntetni. De, ha az nincs, akkor ez nem probléma. Amúgy meg nem ez volt a gond. Azok a szokásos idióták, akik behajtottak a kereszteződésbe és persze nem tudtak kijönni onnan.
 
  • Vicces
Reactions: Veér Ispán

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
Mármint a kedvenc fényezésükre gondolod?
Szvsz az csak esztétikai szempont, nekem spec első a Martini, utána az Alitalia dekor :rolleyes:

5747fc0c41fb6.jpg
14962546249_755eeeb671_b.jpg
Most már persze ismerem a többi fényezésű HF Integrale Rally autót is, de '90-es években amikor a 2 TV adó volt, melyből az egyiken csak délután voltak műsorok, és hát nem bővelkedtek a nemzetközi rally közvetítésekben, így gyerek fejjel, amikor ott állhattam a "Marbis Lancsa" mellett az örök élmény maradt.
Tudom Vályi Pista nem itt nevelkedett, lehet ő ott kint jobban látta a nemzetközi versenyeket neki az adott maradandó élményt.

A Ferjáncz féle Camelos Audi vagy amikor jövök haza suliból és látom, hogy a "lemezelt ablakos Ikarus" áll a benyakút mellett már dobtam is le a táskát és mentem oda bámulni Kokó volt a Nissan Sunny-t jöttek tesztelni állítgatni, rugót cseréltek, ekkor láttam vörösen izzó turbót is először.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 178
61 045
113
Az a baj, hogy az ember nem mindig csak maga utazik. Akkor valóban jó a tömegközlekedés, sőt két-három kerületnyi rádiuszon belül a bringa is.
De én Újpesten élek, a telkeim meg Csepelen vannak.
Újpest közel van a melóhelyeimhez, de ott nincs is esély felparcellázott földhöz jutni.
Arra csak délen van esély, mint Csepelen.
De Csepelen meg mindent ellopnak, így folyton magammal kell vinnem a 35 kilós szivattyút, a 20 kilós kézi kutat, az ásót, kapát, de a motoros fűkaszát is.
Muszáj autóval mennem, ahogy minden olyan ismerősömnek is, akiknek az autója az egyik irodájuk is. Mondjuk, mert szervizesek.
Szerszámok, felszerelés, miegyéb.
Nekünk az M0 nem opció, hiszen akkora kerülő az egész.
Marad a Hungária, de odáig is el kell jutni.

Ami viszont tényleg nonszensz, az a parkolóházak és mélygarázsok hiánya és az is, hogy egy ilyen városban a céges autó is előmeneteli juttatás. Nem fizetésemelés van, hanem céges autó.
Viszont céges garázs már nincs hozzá, mert a szép irodaházat a Váci úton olcsóbb volt kisebb mélygarázzsal megépíteni.
A sok céges autó meg vagy a környéket terheli túl a parkolással, vagy Újpest lakótelepeit, ha az illető az északi agglomerációból ingázik be.
A városon belül az autókat kéne levinni a föld alá.