Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 339
10 698
113
A bp-i forgalom 2/3-a a városon kívül érkezik.
A városban élő emberek prioritása, de a kocsival érkezőé is a szintbeli sétálás.
Ennyi. Erre a hiperegyszerű tényre kellett sajnos rájönni.
A probléma forrása a nagyváros. Be kell tiltani.
Na jó, nem humorizálok.

Már szinte rögeszmém a "Minden problémamegoldás újabb problémákat vet fel".
Erre kiváló példák a (bel)városok is.
Jellegüknél fogva vonzzák az embereket:
Az ott lakókat is, hiszen ezernyi hátránya ellenére sem hagyják el:
Zaj, tömeg, por, szemét, szennyezett levegő, stressz, a parkolás rémálom, a költözés rémálom, stb., stb.
Nyilván mert vannak előnyei is: Számtalan szórakozási, kikapcsolódási lehetőség koncentráltan, ügyintézési, beszerzési, szolgáltatási lehetőségek szintén. (Bár a netes kereskedelemmel, illetve az "élőszereplős" intézési lehetőségek kitelepülésével (marketek, plázák, ipari, kereskedelmi parkok), azért már nem törvényszerűen kell a belvárosba utazni műszén szakboltba, mint húsz éve...
(Most nézem; hát...

S persze ez vonzza a nem városlakókat is. Nem tilthatod meg nekik, hogy ha valami csak ott kapható/ott van választék, s személyes jelenlét szükséges a kiválasztáshoz, döntéshez, akkor ők ott nem vehetik meg...

Aztán a munkaerő. Ezekhez a szolgáltatásokhoz az is kell. Nyilván ideális lenne kidobni a belvárosi nyugdíjasokat tisztább levegőjű, nyugodtabb lakóhelyekre, s mehetnének a helyükre az aktív munkavállalók, de ez olyan, mint az ideális gáz; nem létezik.

Amikor a kilencvenes években Miskolc (tomboló munkanélküliség, képtelenség volt munkahelyet váltani is) egyik végéből buszoztam nap mint nap kétszer másfél órát, azért elgondolkodtam, hogy reggel az ellenirányba utazó buszra kéne felszállni, s letárgyalni valakivel, hogy cseréljünk munkahelyet:rolleyes:

Pár éve Budapestet keresztül-kasul járva ügyintézni (Tessék: Ez is!:mad:) beszélgettem egy dolgozóval Sashalmon, hogy korábban indul Pilisvörösvárról reggel, mint én Miskolcról, hogy beérjen nyolcra:eek:

Amíg ezt nem tudjuk rábízni egy mesterséges intelligenciára, addig a nagyvárosok egy öngerjesztő problémamágnesek lesznek.

S akkor még Allesmor Obranna telkéről nem is beszéltünk...;)
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
807
2 353
93
Mai karácsony/niedermüller/pikó autós szivatás:

Ma (is) a Blahán mindkét irányba le volt zárva 1-1 forglami sáv, bazi nagy dugót okozva. A lezárásnak nem volt semmi oka, csak kintfelejtett (előre kirakott?) terelőtáblák jelezték. Hazafele az Erzsébet-hídtól lépésben haladt a sor, ez most este fél8-kor is körülbelül 10 extra perc autózás volt.

Számoljunk kicsit:
Ha azt veszem, hogy az út forgalma legyen átlagosan 15 autó/perc, a dugós táv kerek 1500 méter, az extra fogyasztás pedig +10L/100km, akkor az jön ki, hogy ez autónként kb 70-80Ft extra üzemanyagköltség, és 10 perc idő, amit mondjuk 2000Ft-os óradíjjal számolva is 330Ft.
Az extra környezetszennyezés 350g CO2/autó, plusz az egyéb káros anyagok (NOx, korom, por).
Napi szinten, ha csak reggel 8-tól este 8-ig számolok, akkor 12x60x15 autó az érintett, ez aztmondja majd 11000 autó. Jah, nem, mert a másik irányban is le volt zárva egy sáv ugyanígy... szóval 22ezer autó.
Felszorozva a fenti értékeket ezzel az autószámmal az jön ki, hogy 3666 óra késés és közel 8 tonna CO2 pazarlódik el naponta, a semmiért. Az elégetett üzemanyag értéke még "rezsicsökkentve" is 1,6millió forint, ha pedig a 3666óra késést szorzom fel óradíjjal az már 7 misi fölötti érték...
És hangsúlyozom, ezek napi értékek, a tábla vélhetően hétfőig ott lesz, ha csak nem hajítja őket el egy dühös autós. Ahogy egyébként a befele iránynál estére megtették... a járdaszigeten hevertek a táblák.

Mindezeken felül azt már meg sem említem, hogy a 8. kerületben a JKF igen aktív, mániájuk a vélhetően max 20-30 percekre szabálytalanul parkoló autókat napokra oda kerékbilincselni... Mert hát igazából a bevétel a fontos, nem az a baj, hogy rossz helyen áll mondjuk a forgalmat akadályozva... (mert akkor lopó autóval vinnék el.) A kedvencem a rokihelyre bilincselt autó... Ha az a cél, hogy minél hosszabb időre legyen foglalt egy rokihely, ha akkor jó megoldás a bilincs.
Meg persze jó a bevétel egy 5 perces bilincselésért... a nép az meg le van szarva. Ez manapság Budapest autós szemmel. :mad:

A mellékelt kép a Blahán készült ma este fél8-kor... Sávlezárás a semmiért.
Blaha-2022-08-06.jpg
:mad::mad::mad:
A városi közlekedés egy nagyon érzékeny műfaj, amcsiban már bizonyították, hogy nincs az a sávmennyiség ami meg ne telne autóval.
Tehát ha egy útszakaszt megcsinálsz gördülékenyebbre, mint előtte volt, jobban halad rajta a forgalom, az csak napokban mérhető max, mert a forgalomrésztvevői is érzékelik, és több autós fog arra felé haladni, így mondhatni ugyan oda lyukadunk ki, hogy "nem halad a sor".

A tömegközlekedést kellene olyan versenyelőnybe hozni, hogy a melóba járók ne is gondolkozzanak 1autó / 1fő bejárni melózni.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 854
15 218
113
A tömegközlekedés javításával ez lehetetlen küldetés... Az autózás ellehetetlenítésével lehet esetleg.

Akkó’ legalább mind a kettő szar lesz. :D

Ez az ilyen Vitézy/Karácsony/Niedermüller féle belterjes kretének univerzális megoldóképlete az összes közlekedésszervezési problémára, ti. ha az autózást a lehetőségekhez képest elképesztő mértékben, mesterségesen lerontjuk, attól majd a tömegközlekedés jó lesz.

A gond az hogy attól hogy a Rákóczi útra majd kirakunk egy 10 km/h táblát és egy sàv lesz, mert lesz rajta biciklis autópálya a wolt futárnak, középen meg egy sáv ahol elfér egy pad, egy komplett fasor és (lakossági nyomásra) a vilàg leghosszabb holokauszt emlékműve, még egyetlen büdös paraszttal több nem fog tudni felférni sem a hetes buszra, sem a hatos villamosra, sem a négyes metróra, és egyetlen busz, villamossal vagy metrószerelvénnyel nem fog több elférni a menetrendben sem, mert ezek már most is heringüzemben mennek és konkrétan nem lehet többet beszuszakolni a megállókba sem.

Mondjuk nekem is van univerzális megoldóképletem az ilyen Vitézy/Karácsony/Niedermüller féle belterjes kreténekre, ami komolyabb szervezési feladatot nem igényel, és az eszközigénye is csak egy strapabíró baseball ütő.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 604
113
Akkó’ legalább mind a kettő szar lesz. :D

Ez az ilyen Vitézy/Karácsony/Niedermüller féle belterjes kretének univerzális megoldóképlete az összes közlekedésszervezési problémára, ti. ha az autózást a lehetőségekhez képest elképesztő mértékben, mesterségesen lerontjuk, attól majd a tömegközlekedés jó lesz.

A gond az hogy attól hogy a Rákóczi útra majd kirakunk egy 10 km/h táblát és egy sàv lesz, mert lesz rajta biciklis autópálya a wolt futárnak, középen meg egy sáv ahol elfér egy pad, egy komplett fasor és (lakossági nyomásra) a vilàg leghosszabb holokauszt emlékműve, még egyetlen büdös paraszttal több nem fog tudni felférni sem a hetes buszra, sem a hatos villamosra, sem a négyes metróra, és egyetlen busz, villamossal vagy metrószerelvénnyel nem fog több elférni a menetrendben sem, mert ezek már most is heringüzemben mennek és konkrétan nem lehet többet beszuszakolni a megállókba sem.

Mondjuk nekem is van univerzális megoldóképletem az ilyen Vitézy/Karácsony/Niedermüller féle belterjes kreténekre, ami komolyabb szervezési feladatot nem igényel, és az eszközigénye is csak egy strapabíró baseball ütő.
1890-1990ig valahogy megoldották.
Most valahogy nem megy.
Sztem kérdezzük meg a 90 előttieket, hogy hogy sikerült, a maiakat meg basszuk ki mint macskát egészségügyi sétára
 

Shed

Well-Known Member
2016. október 7.
824
4 187
93
1890-1990ig valahogy megoldották.
Most valahogy nem megy.
Sztem kérdezzük meg a 90 előttieket, hogy hogy sikerült, a maiakat meg basszuk ki mint macskát egészségügyi sétára
Töredéke volt akkor a magántulajdonban lévő gépkocsik száma a mainak. Az emberek is sokkal kevesebbet közlekedtek városok között. Még 20 éve is, a városomban a bazinagy lakótelepen simán elfértek szellősen az autók. Most meg már nem. Belváros dettó.

Öngerjesztő folyamatok zajlanak. Pl. csak a gyerekek iskolába vitele. Régen elmentek gyalog, vagy kerékpárral, esetleg busszal. De a nagy forgalom és a felgyorsult élet miatt inkább kocsival viszik. Az sikoláknál emiatt a kezdés idején még nagyobb a forgalom, még veszélyesebb. A sok anyuka aki kocsival hozza-viszi a gyereket nem is fogja fel, hogy ő is egyike annak az oknak, hogy a saját gyerekét nem lehet elengedni iskolába gyalog. Mert a bazinagy forgalom részét képezik a szülők, akik tömegével állják el kocsikkal az iskolák környékét.

De lehetne mondani más dolgokat is. A kistelepüléseken nyilván kevesebb munka van, mint 30 éve. A mezőgazdaság, a helyi kis vállalatok nem szivják fel a munkaerőt. Ezért az adott nagyváros agglomerációjából tömegével ingáznak naponta az emberek. Mivel ingázzanak, busszal? Ahol én lakok jó a tömegközlekedés, de egy vidékinek kétszer is át kellene szállnia, hogy a munkahelyére érjen, ráadásul vesztene egy rakat időt.

A nagy áruházláncok részben kinyirták a kis boltokat. Ha valaki be akar vásárolni, akkor nem nagyon működik hogy lemegy a társasház alagsorában működő kisboltba, vagy a szomszéd kisboltba. Tehát akkor kocsival megy.

Ráadásul megnőttek az "átlag" emberek igényei is. Szórakozás, utazás, sport, kikapcsolódás vonalon is kellhet az autó. Vagy ne legyen, csak akkor minden tevékenységre még rárakódik plusz fél óra, 1 óra utazás.

Vagy lehet úgy is csinálni, mint nagymamám mesélte. Az ötvenes években még dagasztották a kenyeret, azt ették, nem voltak péksütemények, meg minden szir-szar. Boltba csak hetente egyszer mentek, akkor is a téesz teherautójával vitték be az asszonyokat vásárolni. Egyébként meg vagy dolgoztak, vagy otthon voltak.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 932
19 189
113
Amíg ezt nem tudjuk rábízni egy mesterséges intelligenciára, addig a nagyvárosok egy öngerjesztő problémamágnesek lesznek.
Ennyi, csak egy gond van: az emberek nem azt csinálják amit a SZAKÉRTŐK helyettük döntenek (régen így mondták, ma már AI). Az a baj, hogy a sok hülyének van válaszstása, pedig a SZAKÉRTŐK mennyivel jobban tudják mi kell nekik! Város autópálya vagy forgalomlassító terelések, mindegy is, a lényeg, hogy ne úgy legyen, ahogy a pórnép akarja, hanem máshogy!
A városi közlekedés egy nagyon érzékeny műfaj, amcsiban már bizonyították, hogy nincs az a sávmennyiség ami meg ne telne autóval.
Tehát ha egy útszakaszt megcsinálsz gördülékenyebbre, mint előtte volt, jobban halad rajta a forgalom, az csak napokban mérhető max, mert a forgalomrésztvevői is érzékelik, és több autós fog arra felé haladni, így mondhatni ugyan oda lyukadunk ki, hogy "nem halad a sor".

A tömegközlekedést kellene olyan versenyelőnybe hozni, hogy a melóba járók ne is gondolkozzanak 1autó / 1fő bejárni melózni.
A nagyvárosok kell felszámolni. A városi embertípussal együtt.
1890-1990ig valahogy megoldották.
Most valahogy nem megy.
Sztem kérdezzük meg a 90 előttieket, hogy hogy sikerült, a maiakat meg basszuk ki mint macskát egészségügyi sétára
Az autóval 26 percre levő iskolába ahova bejártam tömegközlekedéssel 8:00-i kezdésre 5:50-kor kellett elindulnom otthonról, a fasza átszállások miatt, amikor apám nem tudott elvinni egy szakaszon, amikor kirakott egy útba eső csomópontnál, és úgy 50 perc volt a bejárás. Faszán meg volt oldva. Vagy csak nem volt választási lehetőségük a népeknek jobb iskolába járni, jobb munkahelyre menni, stb. anélkül, hogy ilyen kényelmetlenséget vállalnak.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 932
19 189
113
Vagy lehet úgy is csinálni, mint nagymamám mesélte. Az ötvenes években még dagasztották a kenyeret, azt ették, nem voltak péksütemények, meg minden szir-szar. Boltba csak hetente egyszer mentek, akkor is a téesz teherautójával vitték be az asszonyokat vásárolni. Egyébként meg vagy dolgoztak, vagy otthon voltak.
Ezt a covid #maradjotthon diktatúránál már kipróbálták a SZAKÉRTŐK, és elég jól működött! Nagyon jól tudtam örömautózgatni éjjelente a kijárási tilalomban a filléres üzemanyaggal. Mondom, hogy nem kellene hagyni a sok rohadt embert azt csinálni, amit akarnak, vasököl és SZAKÉRTELEM kell!

Aki mást akar, hátravinni, agyonlőni! ahogy "mifelénk" mondják
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 604
113
Az autóval 26 percre levő iskolába ahova bejártam tömegközlekedéssel 8:00-i kezdésre 5:50-kor kellett elindulnom otthonról, a fasza átszállások miatt, amikor apám nem tudott elvinni egy szakaszon, amikor kirakott egy útba eső csomópontnál, és úgy 50 perc volt a bejárás.
Töredéke volt akkor a magántulajdonban lévő gépkocsik száma a mainak. Az emberek is sokkal kevesebbet közlekedtek városok között. Még 20 éve is, a városomban a bazinagy lakótelepen simán elfértek szellősen az autók. Most meg már nem. Belváros dettó.
Másról beszélünk.
De akkor kifejtem.
Van az első pont, amire reagáltam: a nemlehetnövelniajáratsürüségetésígyistömegnyomor.
Konkrétan nem igaz. Nagyobb népesség mellett, töredék autóból megoldotta az ország tömegközlekedési rendszere a dolgot. Szóval egyszerűen nem igaz, hogy nem lehet.
Van a második pont a kényelem és idő kérdése:
Nagyon sok esetben tényleg sokkal kényelmesebb autóval. Máskor meg nem, ahogy annak lennie is kell. Az idő megint egy másik dolog. Én konkrétan +20 percet vagyok hajlandó tömegközlekedésre áldozni az életemből. Igaz ez így 40 perccel kevesebb idő otthon, de ezt a 40 percet úgyis én időre költeném, mert ennyi szükséges, akkor meg végülis mindegy, hogy héven, vagy otthon olvasok, fórumozok akármi. De ugye mindenkinek megvannak az egyéni preferenciáji.
A harmadik pont a városszervezés:
Nem véletlenül létezik Újpest központ, Szentlélektér, Pünkösdfürdő stb. Az idióta komcsik is tudták, hogy szükség van a több központúságra. Az, hogy ezt a rendszerváltás után elfelejtettük, és minden cég presztizsből belvárosi iroda, meg a belvárosi plázák meg tudomisén még mennyi hülyeség ment a belvárosba irányba fejlesztett, na az valóban megsokszorozta a belső kerületek forgalmát. De erre nem az autósok, hanem a cégek szívtatása lenne a megoldás. Tessék szépen a Pethe Ferenc tér környékén irodát felhúzni. Meg Békáson. Meg Kőbányán. És nem a belvárosban. De ez szigorúan magánvélemény.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 932
19 189
113
Másról beszélünk.
De akkor kifejtem.
Van az első pont, amire reagáltam: a nemlehetnövelniajáratsürüségetésígyistömegnyomor.
Konkrétan nem igaz. Nagyobb népesség mellett, töredék autóból megoldotta az ország tömegközlekedési rendszere a dolgot. Szóval egyszerűen nem igaz, hogy nem lehet.
Van a második pont a kényelem és idő kérdése:
Nagyon sok esetben tényleg sokkal kényelmesebb autóval. Máskor meg nem, ahogy annak lennie is kell. Az idő megint egy másik dolog. Én konkrétan +20 percet vagyok hajlandó tömegközlekedésre áldozni az életemből. Igaz ez így 40 perccel kevesebb idő otthon, de ezt a 40 percet úgyis én időre költeném, mert ennyi szükséges, akkor meg végülis mindegy, hogy héven, vagy otthon olvasok, fórumozok akármi. De ugye mindenkinek megvannak az egyéni preferenciáji.
A harmadik pont a városszervezés:
Nem véletlenül létezik Újpest központ, Szentlélektér, Pünkösdfürdő stb. Az idióta komcsik is tudták, hogy szükség van a több központúságra. Az, hogy ezt a rendszerváltás után elfelejtettük, és minden cég presztizsből belvárosi iroda, meg a belvárosi plázák meg tudomisén még mennyi hülyeség ment a belvárosba irányba fejlesztett, na az valóban megsokszorozta a belső kerületek forgalmát. De erre nem az autósok, hanem a cégek szívtatása lenne a megoldás. Tessék szépen a Pethe Ferenc tér környékén irodát felhúzni. Meg Békáson. Meg Kőbányán. És nem a belvárosban. De ez szigorúan magánvélemény.
A többközpontúsággal egyetértek.

Viszont régen volt ugye a jelenség, hogy vidéki melósok akár 4 órát is vonatoztak naponta Budapestre!!! A vonaton élték (aludták) fél éltetük szinte. Volt erről régen egy dokumentumflim, még a szocializmusban. Ennyire volt jól megoldva az "agglomerációs ingázás probléma" ami egyesek szerint minden rossz oka.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 928
48 631
113
Tessék szépen a Pethe Ferenc tér környékén irodát felhúzni. Meg Békáson. Meg Kőbányán. És nem a belvárosban.
A HR meg az executive branch nem szereti az ilyen félperifériákat, kevés a kávézó, meg nem lehet munka után azonnal - lábon - átszédelegni a romkocsmába.
Az egyik, általad is említett hub környékén dolgozom egy multinál, és a toborzásnál komoly gond már a szub-harmincasoknál is, hogy messze vannak a romkocsmák.
 
M

molnibalage

Guest
1890-1990ig valahogy megoldották.
Most valahogy nem megy.
Sztem kérdezzük meg a 90 előttieket, hogy hogy sikerült, a maiakat meg basszuk ki mint macskát egészségügyi sétára
2010-hez képest van az agglomerációban és Bp-n területtől függően +25 és +40 (!) százalék közötti autó mennyiség.
És mindenki is használni akarja.
Erre nincs semmiféle megoldás, mert a város geometriai mérete adott. Ennyi út fér el, ennyi útfelület van.
Persze lehet minden is leaszfaltozni, akkor a végeredmény egy élhetetlen város lesz.


A baj az, hogy egy ekkora autóvásárlási és költözési boom közösségi közlekedés igényét nem lehet ilyen gyorsan lereagálni, ha a kormányzatok prioritása mindig is más volt. Még 12+ év 2/3 mellett is.
Többek közt azzal, hogy építettek 3 metróvonalat, meg egy rakás más közlekedési infrastruktúrát.
Nem picsogtak, hogy “de hát nincs ejúpályázat”. Ma meg mintha elfelejtenék, hogy van ám adófizetői pénz is…
Dehogy felejtették el, szerinted mit lopnak el?
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 604
113
2010-hez képest van az agglomerációban és Bp-n területtől függően +25 és +40 (!) százalék közötti autó mennyiség.
És vagy vagyis tehát?
2010-hez képest konkrétan sok helyen csökkentek a bevezető utakon a dugók.
De amúgy ezek után végképp jön a kérdés, mi a hipóba áztatott nyilméregbéka az oka, hogy minden iroda a belvárosban van?
Mert ugye, ha teszem azt Aquincum mellett lenne a belvárosi menő irodaház, akkor nem mennének be a dolgozóik a belvárosba...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 915
24 604
113
Viszont régen volt ugye a jelenség, hogy vidéki melósok akár 4 órát is vonatoztak naponta Budapestre!!! A vonaton élték (aludták) fél éltetük szinte.
Tiszta sor, régen sem volt minden tökéletes. Nem is mondtam ilyet.

Az én véleményem amúgy az, hogy mint mindenhol, itt is az arany középutat kellene keresni.
Csak ehelyett ennek nyoma sincs.
Hogy egy klasszikust idézzek: Budapest közlekedése? ezt elkúrtuk, nem kicsit nagyon.
Mert ahhoz, hogy működőképes legyen a rendszer kellene a jó tömegközlekedés (egy Vitézy korszakos rövid fellángolást kivéve egyre rosszabb mióta élek)
És működőképes autós rendszer, amit szintén simán elkúrunk.
Ehhez képest onnan kellene kiindulni, hogy
1.: Az autóknak NE kelljen bemenni a belvárosba (M0, belvárosban iroda stop, ha nem feltétlenül szükséges egy cégnek ott telephelyet fenntartani 1000%-os büntetőadó stb)
2.: NE öljük meg azokat a folyosókat, amik a közlekedéshez kellenek. Jó móka a Duna parton sétálni, de akkor tessenek szépen kiépíteni a rakpartokkal párhuzamos autófolyosókat
3.: Ne szigetüzemben működtessük a tömegközlekedést (neeem, Budapesten SOHA nem lesz közösségi közlekedés, ott TÖMEGKÖZLEKEDÉS van) hanem hálózatban, lehetőleg úgy, hogy minél kevesebb átszállással lehessen eljutni A-ból B-be.
Mert a fonódónak sem az a lényege, hogy tömegeket szállítson a Vörösvári úttól Albertfalvára, hanem az, hogy a Zsigmond tértől mondjuk a Móriczig ne kelljen 3-szor átszállni.
4. Egységes, Agglomerációt is a rendszerbe vonó tömegközlekedés.

Ha ez megvan, na utána lehet elkezdeni bohóckodni a belvárosi forgalomcsökkentésen. Csak ugye, akkor már kb nem lesz rá szükség.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 925
113
2010-hez képest van az agglomerációban és Bp-n területtől függően +25 és +40 (!) százalék közötti autó mennyiség.
És mindenki is használni akarja.
Erre nincs semmiféle megoldás, mert a város geometriai mérete adott. Ennyi út fér el, ennyi útfelület van.
Persze lehet minden is leaszfaltozni, akkor a végeredmény egy élhetetlen város lesz.


A baj az, hogy egy ekkora autóvásárlási és költözési boom közösségi közlekedés igényét nem lehet ilyen gyorsan lereagálni, ha a kormányzatok prioritása mindig is más volt. Még 12+ év 2/3 mellett is.

Dehogy felejtették el, szerinted mit lopnak el?
Az egész agglomerációs boom egy katasztrófa. Semmi nincs kint a prérin, csak minimál befektetéssel, max profittal felhúzott lakóövezet, se iskola, se közösségi közlekedés, se melóhely, semmi. Ja, és víz se nagyon. Fóton már gond a vízellátás, de sebaj, épül a további lakópark.
Húsz éve, Veresegyházra kiköltözött a GE. De nem csak a gyár, hanem rögvest utána az egyre bővülő irodista nép, tele a sok szub-harmincas városlakókkal. A romkocsma kultusz még épp csaknem indult be. Ingázás céges busszal, a gyakornok már nem fér fel, volt az alapszabály. A gyakornok utazott a Volánbusszal, vagy a jószándékú (hátsó szándékú) autós kollegával. Az irodista a kötetlen munkaidő miatt maradt, amíg maradt, sebaj, céges busz van utolsó 22:10-kor és még utána mintha lenne egy Volán is. Ezután már csak a hajnali busz marad hazáig, majd egy (fél) nap off.
Nem volt semmi gond, működött a dolog, hiszen 2015-ig az országban a "megszoksz, vagy megszöksz" munkaadói monopólium uralkodott.
Romkocsmázás is inkább csak hétvégén.
De aztán eltört valami. A munkavállalók már nagyobb urak lettek, a munkaerő piacra meg beléptek a milleniálok, akik előbb megsértődnek, aztán követelőznek, bárhogy is van, a cégnek kell menni Mohammedhez, bocsánat, a belvárosba, ha akar magának fogni munkavállalót. És meg tudja tartani?
Hála a low bugdet munkastruktúrának és az amerikai típusú mindenkit könnyen pótolhatóságnak, a figyelemzavaros és eleve motiválatlan fiatalok nulla lojalitás mellett cirkulálnak a tökegyforma melóhelyek között. De szigorúan a Váci úton, vagy attól csakis befelé. Az kényelmes.
Szóval a cégek drága pénzen beköltöznek, visszaköltöznek a városba, csak, hogy eggyel jobb pozícióba legyenek annak a munkaerőnek az elhalászásánál, aki amúgy meg se tartható, semmiféle módon se. De sebaj, ha már fizettük a kisvezetői manager fizetést, fizessük a cégesautót is. Ahhoz terheljük a nem is létező mélygarázs slotokat, vagyis inkább a környező lakótelepek parkolóit.
Élhetetlen a város? Élhetetlen a lakótelep is.
Autóáradat van a belvárosban? A külvárosban is. Mindenki minden órában megy valahová. Ingázik, szupermarketezik, iskolából úszodába gyereket diszlokál, vagy csak parkolóhelyet vadászik.

Ott van a baj, hogy rengeteg az autó, mert az autóiparnak is élni kell valamiből. Vannak agglomerációs lakóparkok és irodaházak, mert az építőiparnak is élni kell valamiből.
Zúglóban a foghíj telkekre meg a lakótelepek parkolóiba, meg mentsvárként funkcionáló zöld ligetekbe besúvasztott lakóparkok és totál indokolatlan Burger King miatt képtelenség parkolóhelyet találni. Pláne úgy, hogy egy családnak már több autója is van.
Közben meg a csepeli, zúglói, ferencvárosi, kőbányai rozsdaövezetek parlagon hevernek. Drága a rekultiváció.

Tudatos szervezéssel ezeket a rozsdaövezeteket az egykori ellátási infrastruktúráik (vasút) nyomvonalán összektve lehetne kombinált adminisztratív és lakóövezetté szigetesíteni, akár autópályás szintű kapcsolatokkal kifelé és integrált közösségi közlekedéssel a belváros irányába. Plusz rá lehetne fűzni őket egy közelekedési körgyűrűre, de a belvárosból elbontanám az irodaházakat és akkor lehetne száműzni/jelentősen redukálni a nem közösségi közlekedést is.
 
M

molnibalage

Guest
És vagy vagyis tehát?
2010-hez képest konkrétan sok helyen csökkentek a bevezető utakon a dugók.
Hol? Mutasd már meg ezeket, mert én ilyet nem ismerek.

Akkor személyes tapasztalat.
2001, egyetem első félév. Volt, hogy a 6:50-kor indultam otthonról és 7.55-kor már az AUD-MAX-ban ültem bent.
2002. egyetem harmadik félév. Ugyanarra a buszra szálltam felé s 7:55-ig a CSEPELI HÉV végállomásig sikerült eljutni.
Onnantól fogva reggel 8:15-ös órára HÉV-vel kellett menni, mert ott nincs dugó.

Ez volt HÚSZ ÉVE MÁR.
És ehhez képes van vagy kétszer több kocsi.

Bátyámmal jártam kocsival dolgozni. 5:45-kor keltünk, hogy 6:05 táján már húzzuk a belünket. Volt, hogy elszórakoztuk picit az időt és 6:12-kor indultunk csak. Az eredmény egy 15 km-es távon 20 perc helyett 45+ perces út lett. Ez volt 2010 magasságában.

És azóta ez csak rosszabb lett.
Amikor elköltöztem, akkor ez volt az átlagos utcakép itt és sok helyen.

Na, most hazamegyek és VÉGIG autók állnak mindenhol. Nem túzlás, szó szerint. A képen amit látsz, saroktól sarokig autó és gyepen is két oldalt.
Karókat kellett leverni, hogy ne álljanak a sarokra, mert nem tud befordulni a szemetes az utcákba.

Erre semmilyen megoldás nincs az úthálózat felőle. A megoldás az lett volna, hogy 20+ éve elkezdik a HÉV és elővárosi vasút projektet.
Ehelyett 600 mrd lett elbaszva egy olyan M4-re, ami villamos és buszvonalakat váltott ki részben és variált át. Mert a belváros szélét sem éri el egyik oldalán, a másikon meg éppenhogy.

De amúgy ezek után végképp jön a kérdés, mi a hipóba áztatott nyilméregbéka az oka, hogy minden iroda a belvárosban van?
Mert ugye, ha teszem azt Aquincum mellett lenne a belvárosi menő irodaház, akkor nem mennének be a dolgozóik a belvárosba...
Mert a dolgozók egy része budapesti, nekik nem annyira fájdalmas a történet, meg a múlt öröksége. Képzeld el, hogy a munkavállalók fele fővárosi, a többi megy tegyük fel egyenletesen minden irányban valamilyen agglo vagy város széle. Te hol létesítenél irodát? Valahol a Hungária táján vagy Vecsésen és Budaörs külsőn? Nem találnál munkavállalót, főleg úgy, hogy a HO itthont egyesek mint valami ellenséget kezelik.


De pl. ahol dolgozom, annak korábban a Andor utca táján volt XI. kerben az irodaháza, most Újpesten. Az Érd és DNy-i agglomerációban dolgozók nagy része home officeban van folyamatosan, mert ő közölték, hogy nem fognak napi 2x 1,5 órát ingázni. Van akivel kb. eddig egyszer találkoztam 6 hónap alatt. Mert kocsival az élhetetlen és drága is ez a fajta ingázás. Így most van egy olyan iroda, ahol 50%-nál több ember soha nem volt, de volt, hogy kb. a helyek 10%-án ülnek csak.

Csak itthon a HO sokaknál ellenség, amikor a tapasztalat azt mutatja, hogy működik. A projektek elkészülnek, az ügyfelek is ki vannak szolgálva. Még, ha nem 100% időarányos a HO, akkor is jobb lenne. Én szeretek többnyire tekerni, és közben tartalmat fogyasztok, ezért az, hogy naponta 18 km-et tekerek nem fogom fel tragédiának. Ha vezetnem kéne drágán és holtidő lenne az egész, akkor zavarna.

Itthon a mentalitás minden téren nagyon le van maradva, munkáltaló, munkavállaló és életvitel szinten. 30+ éves elavult dolgokat majmolunk, mint pl. az AUTÓ, AUTÓ, AUTÓ, amikor Bp-n a kopakt város funkciója megvalósítható lenne. És tudod mi a szomorú, hogy még a kibaszott cuculizmusban is sikerült. Az akkor épült lakótelepeknek saját iskola, óvóda, körzeti orvos és minden alapszolgáltatás séta távra volt. De ezt b*meg nem sikerül megugrani a XXI. század 3. évtizedében és olyan projekteket fejeznek meg és VESZIK MEG (!), mint a Tópart lakópark. A semmi közepén egy lakótelep. Kocsi nélkül el sem lehet menni. Kb. az US és CAN suburbia összes hátrányával, és még csak nem is családi ház.

Ameddig itthon ez megy, addig reménytelen.
A Vágóhíd táját végre elkezdték beépítein, csak normális szabályozás híján olyan nem emberléptékű megoldások születnek és olyan áron, hogy az átlagembernek megfizethetetlen. 70-75 nm-es 2+2 fél szobás lakás...
... 120M + garázs még mellé pénz.

A város n+1 területe valamiért üres, rozsdaövezet és pusztul és semmit nem kezdtünk vele.
Nehéz megérteni magyarázat híján, hogy miért épülnek a sárga vonalon túl is messze ki a libalegelő szélére 0 infrával és közel 100% autófüggéssel "családi házak" (sokszor jobban egymás arcában, mint egy fővárosi utca két homlokzata szemben), de a városban levő belvárostól 2-6 km eső területek meg üresen állnak.


Pl. a Vágódhíd tája is ilyen még a mostani építések után is. A HÉV végállomás és a Soroksári út keleti oldala.
N+1 ilyen területről úgy szeretném tudni, hogy miért nincs beépítve vagy miért nem lehet....
.... de a 6-os új mellé 5-10 méterre meg épül egy "lakópark". Kinek van erre igénye...???????

De lehetek egészen szentségtörő?
Normális az, hogy a belvárosban egy 6,5 km2-es köztemető van, de az emerek meg kiköltöznek 26 km-re...?
Akkora, mint az V, VI és VII kerület együttvéve.
Bár az legalább zöld terület, csak a temető akkor sem szabadidős közpark.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 037
10 077
113
2010-hez képest van az agglomerációban és Bp-n területtől függően +25 és +40 (!) százalék közötti autó mennyiség.
És mindenki is használni akarja.
Erre nincs semmiféle megoldás, mert a város geometriai mérete adott. Ennyi út fér el, ennyi útfelület van.
Persze lehet minden is leaszfaltozni, akkor a végeredmény egy élhetetlen város lesz.


A baj az, hogy egy ekkora autóvásárlási és költözési boom közösségi közlekedés igényét nem lehet ilyen gyorsan lereagálni, ha a kormányzatok prioritása mindig is más volt. Még 12+ év 2/3 mellett is.

Dehogy felejtették el, szerinted mit lopnak el?
Minden igaz, kivéve a 12 évezés.
Ez nem CSAK a Fidesz kormányzás hibája, ez inkább elmúlt 20 év hibája, azzal hogy megszűntek az átgondolt állami lakóterület beépítések
Valamint minden agglomerácios település hibája, ahol bármit felparcelláztak a befektetők kénye-kedvére, hiába mondták az ott lakók hogy nem kérnek több betelepülőt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7