Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Azt hiszem itt merült fel,hogy drasztikusan le kell építeni a személyautók értelmetlen és kihasználahatatlan képesséit(feleslegesen nagyok,gyorsak stb).Na itt az első példa
https://hvg.hu/cegauto/20200427_Volvo_180_maximum_sebesseg
A Volvo már régóta ezt a vegán arculatot tolja, nagyon biztonságos, nagyon megbízható, nagyon ... Lesznek olyan márkák, akikben lehet majd bízni a jövőben is ;) A németeknél szerintem maradnak a korlátozás nélküli pályaszakaszok, és a korlátozás nélküli német autók.
 

Ooorky

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
9 779
44 959
113
Ezt hogyan kell csinálni?Amúgy vicces olvastam másik topikban molni ezzel kapcsolatos hozzászólását és nekem is feltűnt,hogy vagy 2 hete akarja a fészbuk,hogy megvegyek egy olyan cipőt amit amúgy már megvettem. :D

ui.:Szegény Marknak valamiből etetni kell a pulit szóval akkor sem fogom törölni ha tudom, hogy hogyan kell. :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:

?fbc - vel kezdődő részt törlöd
 
  • Tetszik
Reactions: dudi

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
Nah üljetek le mielőtt ezt a cikket elolvassátok!!! (már aki vezet)
Még a cikk címe optimista, mert sok helyen 30-ra meg 20-ra.

Karácsony 50-re csökkentené a sebességhatárt egész Budapesten

https://index.hu/belfold/2020/04/27/karacsony_50-re_csokkentene_a_sebesseghatart_egesz_budapesten/

A fő-, és gyűjtőút-hálózati szerepkört betöltő útvonalak esetében általánosan az 50 km/óra, a mellékúthálózat esetében a 30 km/óra, a lakópihenő övezetekben 20 km/óra maximális sebesség alkalmazásával
csökkenthető a közúti balesetek gyakorisága és kimenetelük súlyossága.

Hosszú a cikk, nem másolom be, fent a link, de ezek betarthatatlan szabályok lesznek.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Gumicsont

Karácsony 50-re csökkentené a sebességhatárt egész Budapesten

https://index.hu/belfold/2020/04/27/karacsony_50-re_csokkentene_a_sebesseghatart_egesz_budapesten/

Bulvársajtós részletek:

Megszűnnének a 70-es sebességhatárok a gyorsutakon a fővárosban, a nem főutakon pedig egységesen 30 km/óra lenne a legnagyobb megengedett sebesség.
[...]
Javasolt a lakott területen belül lévő fő- és tömegközlekedési utakon a sebességet egységesen 50 km/órára csökkenteni, még a különszintű csomópontokkal rendelkező szakaszokon is, mivel az emelt sebességű szakaszok fokozott területi elválasztó hatást, balesetveszélyt, zaj- és levegőszennyezést jelentenek, írják.

M3 bevezetőn, Szentendrei úton, Budaörsi úton várom majd a gyalogosok által visszavett tereket, meg hogy csinálja ez vissza azok az utak városrész elválasztó hatását.
A javaslat azt is kifejti, hogy a belvárosba tartó közúti forgalom lehetőségeinek szűkítésével (általános forgalom- és sebességcsökkentés, a parkolásszabályozás) egyidejűleg szükséges a belvárosba vezető nagy sugárutak keresztmetszetének átalakítása, a felesleges, túlméretezett közúti kapacitások csökkentése, a közösségi közlekedés előnyben részesítésével (buszsávok kialakítása), a gyalogos közlekedés feltételeinek javításával és a megosztott mobilitási megoldások („shared mobility”) támogatásával.
Szűkebb utakon lassabban... Végülis, ha az agglomerációba kiköltözöttek munkaerőpiacról leválasztása a cél, vagy a városba visszaköltöztetésük, hogy kiszorítsák a szociális lakóhelyet kereső baristákat, az is megoldás... Vagy a cégek kijebb mennek a belvárosból. Ezzel a vasúti közlekedéssel (hisz a buszokat is érinti a lassítás) nem fogja kapacitással bírni ezt a tervet a "közösségi" közlekedés. Shared mobility rollerek ide vagy oda.

Persze semmi konkrétum, néha az a gyanúm, hogy az Index Karigeri ellen van, mert már hergel ellene, pedig még csak egy elé rakott terv az egész.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Nah üljetek le mielőtt ezt a cikket elolvassátok!!! (már aki vezet)
Még a cikk címe optimista, mert sok helyen 30-ra meg 20-ra.

Karácsony 50-re csökkentené a sebességhatárt egész Budapesten

https://index.hu/belfold/2020/04/27/karacsony_50-re_csokkentene_a_sebesseghatart_egesz_budapesten/

A fő-, és gyűjtőút-hálózati szerepkört betöltő útvonalak esetében általánosan az 50 km/óra, a mellékúthálózat esetében a 30 km/óra, a lakópihenő övezetekben 20 km/óra maximális sebesség alkalmazásával
csökkenthető a közúti balesetek gyakorisága és kimenetelük súlyossága.

Hosszú a cikk, nem másolom be, fent a link, de ezek betarthatatlan szabályok lesznek.
Szeretne valami nagyszabásút és progresszívet, amit aztán lesöpörnek, vagy megpróbálja, és nem sikerült, de hiába 10 millió fasisztával nem lehet zöldforradalmat csinálni.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Nah üljetek le mielőtt ezt a cikket elolvassátok!!! (már aki vezet)
Még a cikk címe optimista, mert sok helyen 30-ra meg 20-ra.

Karácsony 50-re csökkentené a sebességhatárt egész Budapesten

https://index.hu/belfold/2020/04/27/karacsony_50-re_csokkentene_a_sebesseghatart_egesz_budapesten/

A fő-, és gyűjtőút-hálózati szerepkört betöltő útvonalak esetében általánosan az 50 km/óra, a mellékúthálózat esetében a 30 km/óra, a lakópihenő övezetekben 20 km/óra maximális sebesség alkalmazásával
csökkenthető a közúti balesetek gyakorisága és kimenetelük súlyossága.

Hosszú a cikk, nem másolom be, fent a link, de ezek betarthatatlan szabályok lesznek.
A 30-as övezetek bővítséének látnám értelmét, pl. a környékünkön a panelek közt sok helyen lenne értelme. Valami fura okból itt nincs 30-as zóna (vagy a tábla nincs kint sehol? Waze néhány utcára random 30-at mond).

Az utcák, egérutak egyirányúsítása is jó ötlet lehet, ésszel csinálva. Vannak itt olyan utcák, amik papíron kétirányúak, de a parkoló autók miatt nem fér el szemből két autó.

A 70-es utak lelassítása, és kapacitás csökkentése viszont csak egy dologra jó: az agglomerációban élő képzett munkaerő külföldre költözését motiválni. (Én pl. a város határán élek, és már innen is pokol a tömegközlekedés néha, és igaziból ha nem tudok vidékről távdolgozni, akkor igaziból másik Mordorban is lehetek ehelyett, ahol többet fizetnek ;))
 
M

molnibalage

Guest
Nah üljetek le mielőtt ezt a cikket elolvassátok!!! (már aki vezet)
Még a cikk címe optimista, mert sok helyen 30-ra meg 20-ra.

Karácsony 50-re csökkentené a sebességhatárt egész Budapesten

https://index.hu/belfold/2020/04/27/karacsony_50-re_csokkentene_a_sebesseghatart_egesz_budapesten/

A fő-, és gyűjtőút-hálózati szerepkört betöltő útvonalak esetében általánosan az 50 km/óra, a mellékúthálózat esetében a 30 km/óra, a lakópihenő övezetekben 20 km/óra maximális sebesség alkalmazásával
csökkenthető a közúti balesetek gyakorisága és kimenetelük súlyossága.

Hosszú a cikk, nem másolom be, fent a link, de ezek betarthatatlan szabályok lesznek.
A finneknél is csináltak hasonlót és sok más és tavaly 0 ember halt meg közúti balesetekben. De annak mértékét nem ismerem, hogy pontosan mit csináltak.
https://www.smartcitiesworld.net/ne...n-fatalities-in-helsinki-traffic-in-2019-5002

A cikkből nem derül ki számomra példákkal, hogy mi a főútvonal és mi a "nem főút".

Persze bele lehet ragadni posványba és hagyni mindent, ahogy van...
A városlakó alá meg tolják amit tolnak, meg 70-es tempó út mellett állva minden, csak nem csendes.

Kicsit finomhangolni kéne azt, de az alapötlet nem mission impossible. Csak nem kőagy mentalitás kéne hozzá. És elfogadni azt, hogy a város nem azért van, hogy valaki azt gondolja, hogoy 70-nel száguoldozhat benne, mert NEKI kényelmes. Ami valójában a sok gyorshajtó és trafikimaxoló miat 80+ km/h.

A 30-as övezetek bővítséének látnám értelmét, pl. a környékünkön a panelek közt sok helyen lenne értelme. Valami fura okból itt nincs 30-as zóna (vagy a tábla nincs kint sehol? Waze néhány utcára random 30-at mond).

Az utcák, egérutak egyirányúsítása is jó ötlet lehet, ésszel csinálva. Vannak itt olyan utcák, amik papíron kétirányúak, de a parkoló autók miatt nem fér el szemből két autó.

A 70-es utak lelassítása, és kapacitás csökkentése viszont csak egy dologra jó: az agglomerációban élő képzett munkaerő külföldre költözését motiválni. (Én pl. a város határán élek, és már innen is pokol a tömegközlekedés néha, és igaziból ha nem tudok vidékről távdolgozni, akkor igaziból másik Mordorban is lehetek ehelyett, ahol többet fizetnek ;))

A belváros egy rakás utcájában 50-es tempóval mennek az emberek, ahol a parkoló autók vagy a járda mellett van 20 centi. Embertelen. És persze szart sem látni a zebrára lépő emberből sem, mert a parkoló autók takarnak. Mert csakazértis becsűrünk még oda 1 autót...
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
A finneknél is csináltak hasonlót és sok más és tavaly 0 ember halt meg közúti balesetekben. De annak mértékét nem ismerem, hogy pontosan mit csináltak.
https://www.smartcitiesworld.net/ne...n-fatalities-in-helsinki-traffic-in-2019-5002

A cikkből nem derül ki számomra példákkal, hogy mi a főútvonal és mi a "nem főút".

Persze bele lehet ragadni posványba és hagyni mindent, ahogy van...
A városlakó alá meg tolják amit tolnak, meg 70-es tempó út mellett állva minden, csak nem csendes.

Kicsit finomhangolni kéne azt, de az alapötlet nem mission impossible. Csak nem kőagy mentalitás kéne hozzá. És elfogadni azt, hogy a város nem azért van, hogy valaki azt gondolja, hogoy 70-nel száguoldozhat benne, mert NEKI kényelmes. Ami valójában a sok gyorshajtó és trafikimaxoló miat 80+ km/h.



A belváros egy rakás utcájában 50-es tempóval mennek az emberek, ahol a parkoló autók vagy a járda mellett van 20 centi. Embertelen. És persze szart sem látni a zebrára lépő emberből sem, mert a parkoló autók takarnak. Mert csakazértis becsűrünk még oda 1 autót...
Mert a belvárosban lakók ingyen parkolnak... és az agglomerációban lakókat hibáztatják a problémáért. Aki a belvárosban él, annak sem jár alanyi jogon az ingyen parkolás, ahogy az oda ingázónak sem. ;) Hisz ott van nekik a kiváló tömegközlekedésük, ami miatt olyan jó a városban élni! És ott eleve minden közel van, nem kell úgysem semmiért messze menni ;)
 
M

molnibalage

Guest
Mert a belvárosban lakók ingyen parkolnak... és az agglomerációban lakókat hibáztatják a problémáért. Aki a belvárosban él, annak sem jár alanyi jogon az ingyen parkolás, ahogy az oda ingázónak sem. ;) Hisz ott van nekik a kiváló tömegközlekedésük, ami miatt olyan jó a városban élni! És ott eleve minden közel van, nem kell úgysem semmiért messze menni ;)
Semmit nem írtál, amivel nem értek egyet.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 660
27 819
113
Nah üljetek le mielőtt ezt a cikket elolvassátok!!! (már aki vezet)
Még a cikk címe optimista, mert sok helyen 30-ra meg 20-ra.

Karácsony 50-re csökkentené a sebességhatárt egész Budapesten

https://index.hu/belfold/2020/04/27/karacsony_50-re_csokkentene_a_sebesseghatart_egesz_budapesten/

A fő-, és gyűjtőút-hálózati szerepkört betöltő útvonalak esetében általánosan az 50 km/óra, a mellékúthálózat esetében a 30 km/óra, a lakópihenő övezetekben 20 km/óra maximális sebesség alkalmazásával
csökkenthető a közúti balesetek gyakorisága és kimenetelük súlyossága.

Hosszú a cikk, nem másolom be, fent a link, de ezek betarthatatlan szabályok lesznek.
Szűkítsük be az utcákat na meg lassítsunk is a tempón, majd csodálkozunk, hogy kurva nagy dugók lesznek mindenfele. Még többet fog állni a jónép a dugóban meg szidnak mellé minket. Ja és ha meg állunk a dugóba mert nincsen csak egy-egy sáv akkor hova is kerül a kipufogógáz? Jah hát izé. Édes Istenem én tényleg veszek a végén egy kivénhedt T-55-t, hogy ezt fogd meg Gerike...
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Szűkítsük be az utcákat na meg lassítsunk is a tempón, majd csodálkozunk, hogy kurva nagy dugók lesznek mindenfele. Még többet fog állni a jónép a dugóban meg szidnak mellé minket. Ja és ha meg állunk a dugóba mert nincsen csak egy-egy sáv akkor hova is kerül a kipufogógáz? Jah hát izé. Édes Istenem én tényleg veszek a végén egy kivénhedt T-55-t, hogy ezt fogd meg Gerike...
Jó lesz ez, remélem a cégek remélem mennek vidékre ;)
 
M

molnibalage

Guest
Szűkítsük be az utcákat na meg lassítsunk is a tempón, majd csodálkozunk, hogy kurva nagy dugók lesznek mindenfele. Még többet fog állni a jónép a dugóban meg szidnak mellé minket. Ja és ha meg állunk a dugóba mert nincsen csak egy-egy sáv akkor hova is kerül a kipufogógáz? Jah hát izé. Édes Istenem én tényleg veszek a végén egy kivénhedt T-55-t, hogy ezt fogd meg Gerike...
Az engedélyezett nagy sebesség káros hatása a "pumpálás". Kapaszkodj meg az összességében kisebb csúcssebesség mellett a forgalom egyenletesebb tud lenni = kisebb dugó.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 847
18 961
113
Az engedélyezett nagy sebesség káros hatása a "pumpálás". Kapaszkodj meg az összességében kisebb csúcssebesség mellett a forgalom egyenletesebb tud lenni = kisebb dugó.
Ez a lámpák beállításán múlik. Szentendrein pl. konkrétan piroshullámba vannak a lámpák hangolva a városba befelé menet. Nem a 70-es tempó a gond.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 691
113
Nah üljetek le mielőtt ezt a cikket elolvassátok!!! (már aki vezet)
Még a cikk címe optimista, mert sok helyen 30-ra meg 20-ra.

Karácsony 50-re csökkentené a sebességhatárt egész Budapesten

https://index.hu/belfold/2020/04/27/karacsony_50-re_csokkentene_a_sebesseghatart_egesz_budapesten/

A fő-, és gyűjtőút-hálózati szerepkört betöltő útvonalak esetében általánosan az 50 km/óra, a mellékúthálózat esetében a 30 km/óra, a lakópihenő övezetekben 20 km/óra maximális sebesség alkalmazásával
csökkenthető a közúti balesetek gyakorisága és kimenetelük súlyossága.

Hosszú a cikk, nem másolom be, fent a link, de ezek betarthatatlan szabályok lesznek.

Ezekből épül a következő 2/3...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 762
14 691
113
Tudom,hogy hogyan működik de igazaból meg sosem figyeltem tudatosan így nagyon eszre sem vettem.

Pedig egyszerű, ha rámész a hirdetés mellett a ... ikonra, lesz egy olyan opció hogy ‘miért látom a hirdetést’. Ott megjelenik hogy milyen érdeklődési kör alapján céloztak meg a hirdetéssel. Plusz amit messengeren chatelsz.

Havernak ajánlottam chaten pát hete AT fülhallgatót a kommersz gagyi helyett, mit ad Isten, ma tolta is az arcomba az aquás AT füles akciót.
 
M

molnibalage

Guest
Akkor ezzel értelmes mennyiségű töltés (10 kWh) veszteség nélkül (azt is gondolom ki kell fizetni...) 1300 HUF. Ezzel el lehet menni kb. 55 km-re nagyon idealizált esetben, ha nem kell fűteni, hűteni és 0 km autópálya. 20 kWh kell kb. a 100 km-hez. Az 80*20+500 = 2300 HUF / 100 km üzemanyag költség.
Ez utóbbi is 115 Ft/kWh.

Ma nincs 300 HUF/liter sem a benzin. Autópálya tempó mellett a céges autó Paksra menet evett 6 litert/100 km. Ez 1800 HUF. Még 400 Ft-os benzinár mellett is kb. 0 üzemanyag költség spórolás van, ha nem tölthető otthon a kocsi.

És autópályán kívüli átlagos idealizált fogyasztást mértem autópálya tempóhoz...

Az igen, drágább áramot tankolni még akkor is, ha messzebbre mész...


Na ez akkor hatásfok nélkül 0.83 kWh/perc --> 1 kWh = 96 HUF/kWh.


No comment.
Hogyhogynem, amikor a töltők ára és lehetséges megtérülésről írtam számokat, akkor a villanypápák kb. ignorálni tudták. Na, most a valóság pofáncsap...
Ja, és ezek a számok úgy jönnek ki, hogy itthon Európában az egyik legolcsóbb az áram...
Németországban a kisfogyasztói áramár a magyar kb. háromszorosa...

Ezekből épül a következő 2/3...
Az anélkül is maradna...
Viszont sajnos pont ez a probléma. Az átlag gyök2 ennyire gyökér. Foggal körömmel ragaszkodik ahhoz, hogy neki jár az, hogy száguldozzon a városban. Vastagbőrős.

Az agglomerációban lakó elviselné, hogy előtte száguldozzanak 85-tel? Nem.
Akkor milyen alapon gondolja, hogy neki alanyi jogon jár az, hogy a Üllőin vagy a Vácin tolja neki 80-nal...? Ezt válaszolja meg már valaki...
 
M

molnibalage

Guest
Karácsony a gyorsutakon 70-ről 50-re csökkentené a sebességhatárt Budapesten, a nem főutakon pedig egységesen 50-ről 30-ra
"A gyalogosok, kerékpárosok sokkal biztonságosabban közlekedhetnének"
https://index.hu/belfold/2020/04/27/karacsony_50-re_csokkentene_a_sebesseghatart_egesz_budapesten/
70-ről 50-re nagyon helyes, 30 viszont már mellélövés, csak a légszennyezést és a frusztrációt növeli. Inkább traffipax-ok és exponenciálisan emelkedő büntetések kellenének, hogy betartsa a parasztja az 50-et.
Egész egyszerűen nem derül ki belőle,hogy ez pontosan mit jelentene melyik útszakaszon. Legalább egy munkaközi térképet kiadhatnának erről, hogy véleményezni lehessen.

Az alapötlettel semmi baj nincs. A finomhangolással már annál inkább. Itthon mintha a lassú átmeneti megoldásokat nem szeretné senki. Nem értem miért. A behajtási korlátozás és dugódíjat is tesztelték, pl. svédeknél is. Megcsinálták, asszem fél évig. Aztán visszaállították a korlátozás nélküli rendszer és mikor látszott, hogy a régi szar, akkor lett dugódíj. Véglegesen.