Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 339
10 698
113
K

kamm

Guest
Sőt, a villanyautók megjelenéséig, csak vészhelyzetben avatkozott be az állam, mint amikor a Trianon által megcsonkított vasutakat beolvasztotta a MÁV-ba...
Azon kivül maximum olyan adminisztrációs segítséget kaptak, mint a 2008-9 környékén a budapesti szmogriadó alatt a hibridek mentesültek a páros/páratlan kitiltás alól.
Hat, a lovasutnal nem volt valos veszely, hogy loszarba fullad a vilag (ti. "manure" story), de most kenytelenek vagyunk minel elobb felszamolni a fosszilis belsoegesu motorokat, hogy valahogy megprobalnuk visszarangatni a klimat az osszeszakadas szelerol.
 
K

kamm

Guest
Anyamnesirass, Voltswagen... :D


Persze csak PR trukk volt, amit egybol sejteni lehetett - latszik, hogy az amerikai sajto kukkot nem ert a nemet ill az europai tradíciók ertekebol, itt minden eldobhato, igy kepesek voltak komolyan venni ezt a marhasagot (raadasul harom nappal aprilis elseje elott): https://www.wsj.com/articles/messag...agenheadquarters-says-not-so-fast-11617120111
 
M

molnibalage

Guest
Hat, a lovasutnal nem volt valos veszely, hogy loszarba fullad a vilag (ti. "manure" story), de most kenytelenek vagyunk minel elobb felszamolni a fosszilis belsoegesu motorokat, hogy valahogy megprobalnuk visszarangatni a klimat az osszeszakadas szelerol.
Ez dumának jó, de ameddig szénné van dotálva - pun intended - az összes "zöld" erőmű és a villamos részénél pótcselekvések vannak jelenleg az egyik lószart a másikra cseréljük csak. Ameddig a világ tekintélyes hányada atomenergia ellenes addig és csak röhögök / dühöngök ezen.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
T

Törölt tag 1711

Guest
Hat, a lovasutnal nem volt valos veszely, hogy loszarba fullad a vilag (ti. "manure" story), de most kenytelenek vagyunk minel elobb felszamolni a fosszilis belsoegesu motorokat, hogy valahogy megprobalnuk visszarangatni a klimat az osszeszakadas szelerol.

Nemzetközi hajózás olyan mennyiségű kén-dioxidot (igen KÉN) tol a légkörbe amihez képest az összes szárazföldi jármű csak kerekítési hiba.
Nem véletlenül a szén-dioxidra szálltak rá amit intenzív erdősítéssel meg lehetne fogni, a hajóknak menniük kell különben nem lenne iphone, ződ energia, vegán kaja...
 
K

kamm

Guest
Nemzetközi hajózás olyan mennyiségű kén-dioxidot (igen KÉN) tol a légkörbe amihez képest az összes szárazföldi jármű csak kerekítési hiba.
Nem véletlenül a szén-dioxidra szálltak rá amit intenzív erdősítéssel meg lehetne fogni, a hajóknak menniük kell különben nem lenne iphone, ződ energia, vegán kaja...
Ez nem egeszen igy van. Valoban az is nagy szam, de egyreszt peldaul az airline industry siman ugyanannyit szennyez, masreszt a ketto egyutt is max 5-6% az egesznek, mig pl az emberek altal okozott kibocsatas 10-12% korul van.
 
M

molnibalage

Guest

Komolyan mondom annyi Darwin díja pályázó bringást, mint futárt keveset látni...
Ok, hogy nem szállt le a bringáról áttekerés közben, de bazdmeg te hülye ezért kéne MEGÁLLNI előtte. Az, hogy meg úgy ment át, hogy jobbra sem nézett az isten barma...

Nem véletlenül van az, hogy ha futár van a közelemben, akkor próbálom elkerülni őket, félelmetesen mit művelnek az úton és járdán is.
Elvileg egy területre beosztva dolgoznak, de basszák meg egyet nem láttam volna, aki ismerné az utca hálózatot amerre dolgozik. Jönnek szembe minden utcán, ahol nem lenne szabad. Láttam olyan idiótát, aki fogta a telefonját és úgy tekert a JÁRDÁN.

Ennyire szellemi hadirokkant, hogy nem tudja a legközelebbi utca alapján megjegyezni, hogy hova kell menni?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 339
10 698
113
Hat, a lovasutnal nem volt valos veszely, hogy loszarba fullad a vilag (ti. "manure" story), de most kenytelenek vagyunk minel elobb felszamolni a fosszilis belsoegesu motorokat, hogy valahogy megprobalnuk visszarangatni a klimat az osszeszakadas szelerol.

Nem a belsőégésű motor a probléma, hanem az üzemelő nagyságrend.
Az üzemelő nagyságrend pedig a fogyasztó emberek lélekszáma miatt probléma.
Nem volt probléma - legfeljebb helyi szinten - az 1900-as évek első évtizedeiben, s nem lenne probléma hétmilliárd emberrel sem - lásd még emlős állatfajok össz egyedlétszáma - ha az emberiség az ipari forradalom előtti életmódon élne.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 854
15 215
113
Nem a belsőégésű motor a probléma, hanem az üzemelő nagyságrend.

Azért vessünk már egy pillantást arra is, hogy milyen szabványoknak is kell ma megfelelni, meg minek kellett 1990 körül... három évtized töredékére csökkent a károsanyag kibocsátás, végtelenbe közelítő munkaóra és pénzt öltek bele, erre a barmok irreális limiteket szabva olyan hasraütésszerűen megállapított határértékeket szabnak, ami belsőégésű motorral egyszerűen nem teljesíthető... és ezzel nem csak az autóipart nyírják ki, de az egyéni közlekedési lehetőségéket is, mert rengetegen nem fogják tudni megfizetni az árát (vagy Mad Max szerű kendácsolás kezdődik a még forgalomban lévő, megfizethető járművek életben tartására).

euronormen.png
 
K

kamm

Guest
Nem a belsőégésű motor a probléma, hanem az üzemelő nagyságrend.
Az üzemelő nagyságrend pedig a fogyasztó emberek lélekszáma miatt probléma.
Nem volt probléma - legfeljebb helyi szinten - az 1900-as évek első évtizedeiben, s nem lenne probléma hétmilliárd emberrel sem - lásd még emlős állatfajok össz egyedlétszáma - ha az emberiség az ipari forradalom előtti életmódon élne.
A valaszom arra az ostobacska whatabout kommentre volt valasz, hogy bezzeg a lovasutrol nem kellett allami osztonzo a belsoegesu mmotorra - nem, mert nem fenyegetett, hogy loszarba fulladunk, viszont a motorok kibocsatasa konkretan azzal fenyeget, hogy megdoglunk (es ennek resze a mennyiseguk is, igen.)
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 037
10 077
113
A valaszom arra az ostobacska whatabout kommentre volt valasz, hogy bezzeg a lovasutrol nem kellett allami osztonzo a belsoegesu mmotorra - nem, mert nem fenyegetett, hogy loszarba fulladunk, viszont a motorok kibocsatasa konkretan azzal fenyeget, hogy megdoglunk (es ennek resze a mennyiseguk is, igen.)
Ez hiányos ismeretekre utal, a nagyvárosok fuldoklottak a lószarban:
 
  • Tetszik
Reactions: misinator
K

kamm

Guest
Ez hiányos ismeretekre utal, a nagyvárosok fuldoklottak a lószarban:

...nem, nem hianyosak, hanem nagyon is pontosak, olvasd ujra, direkt emlitettem a peldat - ugyanis nem fuldoklottak, maximum kepletesen, mert sok volt belole es pont erre utaltam ti. hogy a ICE autoktol viszont konkretan megfulladnank a vegere (gy.k.: nem direkt a kipufogogaztol, hanem a klimavaltozas kapcsan.)


Itt szinte mindenkinek egeszen fundamentalis ertelmezesi problemai vannak?
Komolyan, mintha valami altalanosban kellene elmagyaraznom a derivalast...
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 037
10 077
113
...nem, nem hianyosak, hanem nagyon is pontosak, olvasd ujra, direkt emlitettem a peldat - ugyanis nem fuldoklottak, maximum kepletesen, mert sok volt belole es pont erre utaltam ti. hogy a ICE autoktol viszont konkretan megfulladnank a vegere (gy.k.: nem direkt a kipufogogaztol, hanem a klimavaltozas kapcsan.)


Itt szinte mindenkinek egeszen fundamentalis ertelmezesi problemai vannak?
Komolyan, mintha valami altalanosban kellene elmagyaraznom a derivalast...
Urine, of course ... soaked the streets. There was an experiment in Piccadilly with wood paving in the midcentury and it was abandoned after a few weeks because the sheer smell of ammonia that was coming from the pavement was just impossible. Also the shopkeepers nearby said that this ammonia was actually discoloring their shop fronts as well.
 
K

kamm

Guest
Urine, of course ... soaked the streets. There was an experiment in Piccadilly with wood paving in the midcentury and it was abandoned after a few weeks because the sheer smell of ammonia that was coming from the pavement was just impossible. Also the shopkeepers nearby said that this ammonia was actually discoloring their shop fronts as well.

Which is still not suffocating or dying (and especially not at a global scale, due to tsunamis or the lack of food or even oxygen after the vegetation died out due to a sharp rise in temperature, thanks to CO2, CH4 etc emissions and the resulting greenhouse effect.)
 

csakb

Well-Known Member
2014. március 2.
396
651
93
hogy a ICE autoktol viszont konkretan megfulladnank a vegere (gy.k.: nem direkt a kipufogo
A villanyautó előállításának semmivel sem kisebb a karbonlábnyoma, mint a belsőégésűnek. Üzemeltetés detto. Volt már itt a topikban is több számolás, hogy egy villanyautó hány 100 ezer km után kezd jobb lenni ebben, mint egy belsőégésű.

Borzasztóan naiv elgondolás, hogy majd azzal mentjük meg a seggünk, hogy egyfajta termék fogyasztásáról átállunk egy másikéra.

A klímaváltozás nem egy leküzdendő, külső hatás, hanem a fogyasztás következménye. Ezt nem lehet fogyasztással mérsékelni, csak a céges marketing szerint.
 
K

kamm

Guest
A villanyautó előállításának semmivel sem kisebb a karbonlábnyoma, mint a belsőégésűnek. Üzemeltetés detto. Volt már itt a topikban is több számolás, hogy egy villanyautó hány 100 ezer km után kezd jobb lenni ebben, mint egy belsőégésű.
Egen, ezeket a nagy kavarasokat mindig csak atugrom, mert nincs energiam minden zoldseget kijavitani... mit szeretnel levezetni, hogy mennyi CO2 vagy mennyi CH4 jon ki mondjuk evi 50 millio uj ICE kocsibol illetve mennyi ugyanannyi uj elektromosbol, plane utana a kovetkezo 10 ev alatt ebbol-abbol?
Nosza.

Borzasztóan naiv elgondolás, hogy majd azzal mentjük meg a seggünk, hogy egyfajta termék fogyasztásáról átállunk egy másikéra.

Az meg egyenesen hulyeseg, hogy akkor inkabb meg se probaljuk.

A klímaváltozás nem egy leküzdendő, külső hatás, hanem a fogyasztás következménye. Ezt nem lehet fogyasztással mérsékelni, csak a céges marketing szerint.

Ez az "egyetlen silver bullet a megoldas" a tipikus laikus elkepzeles. Szo nincs ilyenrol, mint minden komplex problemanak, ennek is multi-prone megoldasa van, annak egyik eleme az ICE autok eltuntetese.
 
M

molnibalage

Guest
Which is still not suffocating or dying (and especially not at a global scale, due to tsunamis or the lack of food or even oxygen after the vegetation died out due to a sharp rise in temperature, thanks to CO2, CH4 etc emissions and the resulting greenhouse effect.)
A kocsiktól sem fulladunk meg. Nem jó, de nem fulladunk meg.

Az elmúlt 30 évhez képest a városi levegőben a fő szennyező gyak. a szálló por maradt.
Ehhez képest a régi házak tudod, hogy mitől lettek feketék? Na? Segítsek?

A villanyautó jelen formájában gyakorlatilag semmire sem megoldás.