Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 205
33 612
113
Megnezed a mereteit akkor egybol eszrevehogy ez inkabb kerteszeteknek parkgondozonak onkormanyzatoknak vagy telephelyi kisautonak valo. Nem aruszallitmamyozo kisteherauto. Funyirokat funyirokistraktorokat viragokat vagy konnyebb sulyu dolgokat kiszallitani valo. Esetleg kukasautonak utcaiseket uriteni zoldhulladekot begyujteni melosok utan hasonlok. /ilyen telepuleseni kisugyes./ egyebkent meg a honvedsegnek is jol jonne helyorsegbe loteren kisebb sulyu terhek szallitasara
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 344
10 725
113
A Renault a jövőre megjelenő modelljeiben 180, míg a 2022-es Megane esetében 160 km/h-ban limitálja a maximális sebességet. Az európai piacon forgalomba álló modelleknél a fokozatosan szériafelszeretség részévé váló Safety Coach rendszer keretében a táblákat és geolokációt alapul véve az autó menet közben is automatikusan limitálja az adott szakaszon a maximális sebességet.

Egyrészt nem adok pár hónapot, míg ügyes sufnituningosok az egészet szépen meghackelik, másrészt ezután sicher nem fog kelleni Renault. Lényegében Európa boldogabbik felén népszokás kinn hagyni az építkezések után a random 30-50-es táblákat a semmi közepén. A táblafelismerés továbbra sem tökéletes, gondoljunk bele belemész egy ilyen kinnfelejtett táblába, az autó besatul és rosszabb esetben a mögötted lévő a csomagtartóból fog beköszönni. Nem elegek az EU-s agymenések, ezek még rá is tesznek egy lapáttal.
Nemhogy Renault, de más márka sem lesz vonzó egy darabig a magánvásárlók többségének, úgy hirtelen az első találat:

A flottaüzemeltetők továbbra is fogják venni a személyautókat, de gyanítom, hogy a jó nép egy része meg elfogja halasztani az autóvásárlást; akinek van 2022 május előtt forgalomba helyezett autója, az megtartja, aki meg szeretné megvenni élete első használt autóját, annak meg ki fog kerekedni a szeme, amikor meg fogja látni az elszabadult használt autó árakat.
Amúgy még azt el tudom képzelni, hogy azokban az európai országokban, ahol most is km/h-ra betartatják a sebességhatárokat (no meg van közlekedési, meg táblakihelyezési/visszavonási kultúra, ott ez nem lesz annyira gond.
De a vadbalkáni mentalitású országokban!?
Igen, sajnos Magyarország is az; na most képzeld el, hogy pl. a Szentendrei úton akarsz közlekedni egy ilyen sebességkorlátozós autóval...
A legszebb az, hogy - az írás szerint -, ha nem kapcsoltad ki akkurátusan, akkor padlógázzal deaktiválható lesz átmenetileg a korlátozás. Padlógázzal...
Szóval szüttyögsz a a külső sávban hetvenkével az "éles" sebességkorlátozóban felejtett, 2022 nyarán átvett autóval, majd be akarsz jutni a balra kanyarodó sávhoz, tehát padlógázt adsz a (Tour de Hongrie szakszóval) mezőnyben egy 160 lovas benzines turbós autónak (Ne hörögj, egy új, 2021-es 1.5-ös Kia Ceed is már ennyi...) s így ráugrasz a belső sávban a forgalom ritmusában mondjuk kilencvenkével haladó autóra, amire persze az FCA (Ráfutásos ütközéselkerülő támogatás -autók, gyalogosok) beleáll a fékbe...
...zseniális lesz!
Persze majd jön a szokásos magyar okosba' tempó, mert nem akar minden indításnál klimpírozni a nyomógombokon, vagy az érintős menüben egy Liszt zongoraversenyt, így kiütteti.
Ha meg ugye nem használta, s balesetet okoz a sebességtúllépésével, még az is súlyosbító körülmény lesz.

De van egy jó hírem!
Amióta minden autógyárnak Európában az a német piac a legfontosabb, ahol még vannak autópálya szakaszok, ahol nincs sebességkorlátozás, tehát a futóműveket úgy hangolják, hogy maximális sebességnél is stabil legyen, azóta szinte minden autó úgy rugózik, mint a szekér.
Érdekes módon az (VII) e-Golf a maga 150 km/h óra maximális sebességével tud kifejezetten komfortosan rugózni...
Szóval, ha a Renault, meg a többi autógyár lekorlátozza az autóit 160-180 km/h órára, akkor végre megint nem társzekér rugózásúak lehetnek az autók.
Aki nem ült Volgában, 80-as évekbeli Merciben, Volvóban, francia autókban, annak nincs összehasonlítása, hogy a mai sportos családi (éééérted!?) autók a peres gumijaikkal milyen botrányosan rugóznak.

Szóval az egyik szemem sír, a másikat meg csak csípi a hagyma...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 338
54 934
113

misinator


Japánban régóta 180 km/h a limit , a németeknél meg 250 km/h az új kocsikban.
Nekem a Japó limittel sincs semmi bajom. Nagyon ritkán mentem 180 km/h-nál gyorsabban és a szar magyar utakon veszélyes is!
Viszont ez a tábla felismeréses sebesség limites baromság még egy ok arra, hogy ne vegyek új autót.
Nehéz helyzet.... :(
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 344
10 725
113

misinator


Japánban régóta 180 km/h a limit , a németeknél meg 250 km/h az új kocsikban.
Nekem a Japó limittel sincs semmi bajom. Nagyon ritkán mentem 180 km/h-nál gyorsabban és a szar magyar utakon veszélyes is!
Viszont ez a tábla felismeréses sebesség limites baromság még egy ok arra, hogy ne vegyek új autót.
Nehéz helyzet.... :(
Na látod? Pont rólad beszéltem.:D:confused::(
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 338
54 934
113
Na látod? Pont rólad beszéltem.:D:confused::(

Igen én is bele tartozom a kőrbe. Engem néha még az ESP is zavar.
Erre akárhányszor beülök egy "modern" pár éves kocsiba, mindig fél órás indulás előtti rituálét kell végrehajtanom ahhoz, hogy minden pittyegő, berregő N+1 módon buzeráló, a motort indokolatlanul leállítgató szartól megszabaduljak. Halálra idegesítenek!
A másik az, hogy a mai kocsik motorjának szar hangja van, még a benzineseknek is.
Az én 15+ os kocsimat bezzeg le lehet pörgetni 6000 fölé is és nagyon szépen szól. (Japán szívó benzin)
Közép korú vagyok mégis így érzek. Képzelem mit gondolhat az aki nálam idősebb és nem nagypapi....
 

kamov

Well-Known Member
2018. augusztus 17.
242
688
93
Aki arra idegződött be hogy a nyomatékot és a gyorsulást az erőforrás drámázása előzi meg, azt már nehéz áthuzalozni.

Az elektromos hajtásláncon szocializálódó fiataloknak meg, pont annyira fog hiányozni mint a szénlapátolás...

Műszaki szemmel nézve minél hangosabb egy autót hajtó erőforrás, annál kevésbé hatékony. Az üzemanyagból származó energiának ugyanis a levegő rezgetése helyett a hajtásban volna a helye.
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
359
558
93
Mit nem értesz az alatt, hogy nem lehet BEKAPCSOLNI sem az Autopilotot
a felfestés nélkül?

Ha a villanyborotvádat nem tudod bekapcsolni áram nélkül, akkor ugye nem fogsz tartani attól, hogy belenyírsz vele a pajeszodba?
A hasonlat azért nem pontos, mert az autopilot nem bekapcsolása maximum az aktuális környezet függvénye, ha a környezet megfelel a követelmény rendszernek, onnan kezdve a Tesla elindul. De az, hogy az úton mikortól szűnik meg a felfestés vagy az érzékelők mikor nem ismerik fel az útszélét az egy összetett dinamikus folyamat eredménye. Így szépen elindul a verda, majd egyszer csak egy olyan részhez érkezik ahol már nem tud mit kezdeni a helyzettel. Olyan mint egy kezdő vezető aki normál körülmények között jól működik, de ha valami gond merül fel akkor kérdésessé válik a helyzetfelismerése.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 064
113
Aki arra idegződött be hogy a nyomatékot és a gyorsulást az erőforrás drámázása előzi meg, azt már nehéz áthuzalozni.

Az elektromos hajtásláncon szocializálódó fiataloknak meg, pont annyira fog hiányozni mint a szénlapátolás...

Műszaki szemmel nézve minél hangosabb egy autót hajtó erőforrás, annál kevésbé hatékony. Az üzemanyagból származó energiának ugyanis a levegő rezgetése helyett a hajtásban volna a helye.
Elméleti síkon, az ideális motorban a terjeszkedési ütemben minden hőenergia mechanikai munkává alakul, így ha mindent jól csináltunk, a kipufogó szelepeken csak annyi túlnyomás marad, hogy a teljesen kimerített égésgázok távozni bírjanak, Legalább onnan. Utána akár lehülhetnek és ha még makro korom sem maradnak utánuk, csak elemi atomok, azoknak elég lenne összeállni valami molekulává a kipufogó rendszerbe beiktatott filteren.
Ez a zajhatás is valószínű egy nagyságrenddel kisebb lenne, mint a kerekek surlódásának zaja.
Sőt, még abban sem vagyok biztos, hogy egy ilyen motor átszellőzése ennyire alacsony kilépő energiaszint mellett megvalósítható lenne.
Tegyük fel, hogy annyi szufla még maradna az égésgázokban, hogy legalább becsülettel a hengert el tudják hagyni.

A másik nagyon fontos dolog meg az lenne, hogy a sűrítési ütemben a sűrítendő gáz ellenállása a lehető legkisebb legyen, hogy a motor sűrítési munkája kontra terjeszkedési ütem energia felszabadulásának mérlege a lehető legkedvezőbre jöjjön ki.
Ez volna a nagyon szép dolog.

Namost, ehhez képest van az Atkinson-, vagy Miller ciklus, ahol - ha nagyon is szőr mentén - de ezt próbálják meg közelítőleg elérni.
Ehhez elméletben az kellene, hogy a sűrítési munka úthossza a lehető legkisebb legyen, a terjeszkedési ütemé meg a lehető leghosszabb.
A dugattyú lehetőleg ne dolgozzon semmit, de nagyon sok energiát tudjon transzferálni.
Ez lenne a váltakozó lökethossz, aminek a himbás-áttételes elvi motor konstrukciója adott, de józanul gyárthatatlan.
Ezt áthidalandó "csalnak" úgy a motorgyártók, hogy a sűrítési ütemben a motor által beszívni képes keverék egy részét a kinyitott szívószelepne visszanyomják oda, ahonnan az jött, majd csak egy kisebb részét sűrítik ténylegesen össze. Viszont a terjeszkedési ütemben a dugattyú útja az alsó holtpontig ugyanúgy jó nagy, hiszen a végül sűrítendő keverékhez képest egy relatíve túlméretes lökethossz tartozik. Ezen az arányaiban nagyobb lökethosszon aztán lényegesen jobban ki tudják zsigerelni az égésgázok energiáit.
Ha ehhez pedig applikálnak még egy, a szerényebb maradvány energiára méretezett turbófeltöltőt, akkor aztán tényleg kizsigerelik a kipfogó gázokat, hiszen azok még "haláluk után" is dolgoznak, ha máshol nem, hát a turbinán. Ami pedig a motor szvóütemének energiaigényét egészíti ki a kompresszora elősűrítésével.
Ezeken felül már csak annyi van, hogy meg kell nézni a szerkezet belső súrlódásának és a lengő tömegeinek energiaigényét, a fordulatszám függvényében és ehhez kell megnézni azt, hogy esetleg az autó fékezéséből visszatáplált akkumulátorban, a benne letárolt elektromos árammal meghajtott villanyturbóval még hogyan lehet mégjobban elősűríteni a benzin-levegő keveréket.
És még extraként lehetne egy túlméretes indítómotorral rádolgozni a főtengelyre is akár, szigorúan a fékezések energiáiból merítkezve.

Igazából semmi olyat nem írtam, amin mostanában ne dolgoznának az autógyártók.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 431
46 328
113
A hasonlat azért nem pontos, mert az autopilot nem bekapcsolása maximum az aktuális környezet függvénye, ha a környezet megfelel a követelmény rendszernek, onnan kezdve a Tesla elindul. De az, hogy az úton mikortól szűnik meg a felfestés vagy az érzékelők mikor nem ismerik fel az útszélét az egy összetett dinamikus folyamat eredménye. Így szépen elindul a verda, majd egyszer csak egy olyan részhez érkezik ahol már nem tud mit kezdeni a helyzettel. Olyan mint egy kezdő vezető aki normál körülmények között jól működik, de ha valami gond merül fel akkor kérdésessé válik a helyzetfelismerése.
Nem érted?
Az elindulástól számított párszáz méteren belül történt a baleset, ami alatt SEHOL nem volt felfestés!
Ha a kezdő vezetőnek nincs a kocsijában benzin (vagy méginkább nincs kulcsa a kocsihoz), akkor nem tud launch assist-tal kilőni, és súlyosan gyorshajtva felkenődni az első fára.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Nem érted?
Az elindulástól számított párszáz méteren belül történt a baleset, ami alatt SEHOL nem volt felfestés!
Ha a kezdő vezetőnek nincs a kocsijában benzin (vagy méginkább nincs kulcsa a kocsihoz), akkor nem tud launch assist-tal kilőni, és súlyosan gyorshajtva felkenődni az első fára.

Ezek szerint hátsó ülésen ülve nyomta a gázt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
T

Törölt tag 1711

Guest
Még az is egy nagyságrenddel valószínűbb! :cool:
Mondjuk tesla gyártási minőségét elnézve simán belefér, hogy elől nem is volt ülés.

Mondjuk érdekes, hogy a a hatóságok és az összes nagy hírügynökség úgy hozta le önvezetés miatt ütköztek, ezzel áll szemben a szektavezér és hivői tweet-je eddig.

Mark Herman, the Harris County Precinct 4 constable, said that physical evidence from the scene and interviews with witnesses led officials “to believe no one was driving the vehicle at the time of the crash.”
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 207
67 091
113
Nemzetközi szinten is versenyképes lehet a Budapesti Műszaki és Gazdasági Egyetem (BME) kutatóinak új fejlesztése, az önvezető járművekben alkalmazható automatikus mozgásszabályozó rendszer - közölte az egyetem az MTI-vel.
Forrás: https://kuruc.info/r/58/227558/
 

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
359
558
93
Nem érted?
Az elindulástól számított párszáz méteren belül történt a baleset, ami alatt SEHOL nem volt felfestés!
Ha a kezdő vezetőnek nincs a kocsijában benzin (vagy méginkább nincs kulcsa a kocsihoz), akkor nem tud launch assist-tal kilőni, és súlyosan gyorshajtva felkenődni az első fára.
Be tudsz linkelni egy google street view-t az eset helyszínéről ?
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 344
10 725
113
Csak neked!


Elon Musk: NEM volt bekapcsolva az Autopilot a Teslában.
Képtelenség bekapcsolni felfestés nélkül, és a baleset színhelyén (és az odáig vezető úton) nem volt felfestés!
De ezt már vagy 3-4 napja mindenki tudja.
Mit nem értesz az alatt, hogy nem lehet BEKAPCSOLNI sem az Autopilotot
a felfestés nélkül?

Ha a villanyborotvádat nem tudod bekapcsolni áram nélkül, akkor ugye nem fogsz tartani attól, hogy belenyírsz vele a pajeszodba?
Nem érted?
Az elindulástól számított párszáz méteren belül történt a baleset, ami alatt SEHOL nem volt felfestés!
Ha a kezdő vezetőnek nincs a kocsijában benzin (vagy méginkább nincs kulcsa a kocsihoz), akkor nem tud launch assist-tal kilőni, és súlyosan gyorshajtva felkenődni az első fára.
Előre hangsúlyozom, hogy nem tudom, hogy be volt e kapcsolva a balesetnél az AUTOPILOT, de te egyfolytában azt nyomod, hogy nem lehetett bekapcsolva.
Na most két eset lehetséges:
  • Nem tudod/rosszul tudod, de azért tolod magabiztosan a véleményed abszolút igazságként.
  • Tudod, hogy be lehet kapcsolni, csak valamiért fétised a notóriusan khm. füllentő bálványod középszerű konzumcikkének a megvédése, akár még azt is megkockáztatva, hogy sánta kutya esete meg minden...

 
  • Tetszik
Reactions: fip7

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 431
46 328
113
Előre hangsúlyozom, hogy nem tudom, hogy be volt e kapcsolva a balesetnél az AUTOPILOT, de te egyfolytában azt nyomod, hogy nem lehetett bekapcsolva.
Na most két eset lehetséges:
  • Nem tudod/rosszul tudod, de azért tolod magabiztosan a véleményed abszolút igazságként.
  • Tudod, hogy be lehet kapcsolni, csak valamiért fétised a notóriusan khm. füllentő bálványod középszerű konzumcikkének a megvédése, akár még azt is megkockáztatva, hogy sánta kutya esete meg minden...

Olvasd már el ezt a cikket!
A benne linkelt videóbejátszásból teljesen egyértelműen meg lehet határozni a Google Maps segítségével a baleset helyét.
Nem tudni, hogy az utcában melyik háztól indultak, de az utca végi körforgalom a baleset színhelyétől (becsapódás) 140m-re van. (méregesd ki a távolságmérővel!)
Szerinted ez alatt meg lehet tenni azt, hogy olyan sebességre felgyorsuljon az autó, ami ekkora balesetet okozott, miközben véghez viszik az Autopilot átveréséhez szükséges procedúrát (amit felezővonal nélkül nem lehet bekapcsolni, és az a bejátszásban nyilvánvaló, hogy az egész mellékutcában nincsen), és még hátra is mászik a 60-as sofőr?

Feltenném a kérdést:
Szerinted mi értelme lenne annak, hogy akár Musk, akár bármelyik Tesla alkalmazott hazudjon egy ilyen ügyben, amikor 2 - tőlük teljesen - független szervezet + a rendőrség vizsgálja az esetet? Minden Tesla rögzít mindent a fekete dobozban.
Nem gondolod, hogy sokkal egyszerűbb lenne a Teslanak azt mondani, hogy a szerencsétlen vén hülye kimászott az ülésből, miközben megpróbálta szándékosan átverni az Autopilot-ot? Használd már a fejedet! Egyik esetben sem terheli a Teslát semmilyen felelősség.
Az Autopilot szolgáltatás megvásárlásakor többszörösen bebiztosítja magát a cég az ellen, hogy nekik bajuk legyen a dologból, azzal hogy aláíratnak egy igen részletes tájékoztatót az ügyféllel.
Ebben az esetben mindenki legyint egyet és kész - egy hülyével kevesebb. Mert aki az Autopilot szolgáltatás mellett elhagyja a vezetőülést, az simán ebbe a kategóriába tartozik.
Ehhez képest Musk tweetben kerek-perec kijelentette, hogy nem volt bekapcsolva az Autopilot.
De nyugodj meg, nyilvánosságra fogja hozni az összes a vizsgálatban részt vevő szervezet a vizsgálat eredményeit!
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ehhez képest Musk tweetben kerek-perec kijelentette, hogy nem volt bekapcsolva az Autopilot.
De nyugodj meg, nyilvánosságra fogja hozni az összes a vizsgálatban részt vevő szervezet a vizsgálat eredményeit!

A linkelt tweet-ben az is benne volt, hogy a kormányon kell tartania a kezét ami nettó hazugság.