1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Aviaagregat / KB SzAT SzR-10

Diskurzus a(z) 'Kiképző repülőgépek' témában - boki által indítva @ 2015. december 31..

  1. boki

    boki Well-Known Member

    Új orosz kétuléses konnyu reaktív kiképzo repulogép.
     
  2. boki

    boki Well-Known Member

    Az elso proto
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    A gép érdekessége, hogy magáncégek terméke. A hajtomuve Al-55 vagy AI-25TL.
    További képek
    http://kb-sat.ru/projects/cp10.shtml
     
  3. boki

    boki Well-Known Member

    A gép elso felszállása dec. 25-én
    https://www.youtube.com/watch?v=o5vek4J-86E
     
  4. sequadon

    sequadon Active Member

    Ahogy ránéztem egyből az jutott eszembe, hogy mennyire zavarhatja a pilótát a kilátásban a kabintető kerete. Aztán megnéztem és a Jak-130-on és az Albán is hasonló helyen van a keret.
     
  5. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Az előrenyilazott szárny miért jó?
    Úgy értem a Szu-47-esnek is megcsinálták aztán maradt csak technológiai demonstrátor állítólag a pont a szárnyból adódó gondok miatt.
    Mostanra sikerült megoldani a kérdést? Vagy az ehhez a géphez (teljesítményszinthez) tartozó terhelési értékeket még bírja a konstrukció?
     
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az előrenyilazott szárny repülési jellemzők terén nagyon jó viszont strukturális szempontból rémálom mert nagyon erősre kell tervezni.
     
  7. emel

    emel Well-Known Member

    Aerodinamikailag jó az ilyen szárny, mert az áramlás nem a szárnyvég felé csúszik le róla, így nincs a szárnyvégen örvénylés, indukált ellenállás. Szilárdságilag erősebbre és merevebbre kell építeni, mint egy hátranyilazott szárnyat, mert bármilyen állásszögű repülésnél a hátranyilazott szárnyat a légáramlat a kereszt-tengely körül vissza akarja téríteni alaphelyzetbe, az előrenyilazottat meg még jobban "ki akarja csavarni" helyzetéből, ezért kell erősebbre építeni. Egy komolyabb súly vagy manőverezési túlterhelésre épített gépnél ezért az előrenyilazás nem túl előnyös, de egy alapkiképző gépnél nincs fegyver-terhelés, nem követelmény a bonyolult és nagy túlterhelésű műrepülés, így az aerodinamikailag jó, kisebb ellenállású szárny előnyös is lehet. Minden repgép-tervezés egyben kompromisszum-keresés is, és ha a gépnek nem célja a bármilyen szempontból elérendő nagy teljesítmény, akkor könnyebb lehet megtalálni a jó kompromisszumot.
     
    gacsat likes this.
  8. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Értem, köszönöm.
     
  9. maiden67

    maiden67 New Member

    Az amcsik is kipróbálták sikerrel...Az igazság az,hogy a náci németek minden ötlete jó volt..
     
  10. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Ez azért így elég meredek :))

    Sejtem hogy haditechnikai értelemben írod, de úgy sem igazán áll meg.

    Volt nekik rengeteg jó ötletük, de nagy része szerintem abból fakad, hogy rengeteg irányba elindultak, szó szerint kísérleteztek mindenfélével. Aztán volt amit gyorsan/később az idő igazolt volt amit nagyon nem.
    De ez itt nagyon off úgyhogy nem is mennék bele igazán.
     
  11. akagi

    akagi Well-Known Member

    Ez azért így elég meredek :))

    Sejtem hogy haditechnikai értelemben írod, de úgy sem igazán áll meg.

    Volt nekik rengeteg jó ötletük, de nagy része szerintem abból fakad, hogy rengeteg irányba elindultak, szó szerint kísérleteztek mindenfélével. Aztán volt amit gyorsan/később az idő igazolt volt amit nagyon nem.
    De ez itt nagyon off úgyhogy nem is mennék bele igazán.

    </blockquote>
    Nagyon nem igaz, amit itt írogatsz! Egy dolog igaz, hogy itt nagyon off!
     
  12. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    Ez azért így elég meredek :))

    Sejtem hogy haditechnikai értelemben írod, de úgy sem igazán áll meg.

    Volt nekik rengeteg jó ötletük, de nagy része szerintem abból fakad, hogy rengeteg irányba elindultak, szó szerint kísérleteztek mindenfélével. Aztán volt amit gyorsan/később az idő igazolt volt amit nagyon nem.
    De ez itt nagyon off úgyhogy nem is mennék bele igazán.

    </blockquote>
    Nagyon nem igaz, amit itt írogatsz! Egy dolog igaz, hogy itt nagyon off!

    </blockquote>

    Mi nem igaz, hogy voltak jó ötleteik? Volt pár: tankhadviselés. Sugárhajtómű alkalmazása (amcsiknak előbb volt működő hajtómű, de nem használták fel), összfegyvernemi hadviselés alkalmazása. Irányított siklóbombák, radar elleni önirányító bombák. Radarral koordinált légvédelem, radarral segített légvédelmi irányzás?

    Hogy minden ötletük jó lett volna? Volt pár szar ötletük is: Maus, Ratte, óriáságyúk, egyéb őrült megaprojektek erőltetése?
     
  13. akagi

    akagi Well-Known Member

    Ez azért így elég meredek :))

    Sejtem hogy haditechnikai értelemben írod, de úgy sem igazán áll meg.

    Volt nekik rengeteg jó ötletük, de nagy része szerintem abból fakad, hogy rengeteg irányba elindultak, szó szerint kísérleteztek mindenfélével. Aztán volt amit gyorsan/később az idő igazolt volt amit nagyon nem.
    De ez itt nagyon off úgyhogy nem is mennék bele igazán.

    </blockquote>
    Nagyon nem igaz, amit itt írogatsz! Egy dolog igaz, hogy itt nagyon off!

    </blockquote>

    Mi nem igaz, hogy voltak jó ötleteik? Volt pár: tankhadviselés. Sugárhajtómű alkalmazása (amcsiknak előbb volt működő hajtómű, de nem használták fel), összfegyvernemi hadviselés alkalmazása. Irányított siklóbombák, radar elleni önirányító bombák. Radarral koordinált légvédelem, radarral segített légvédelmi irányzás?

    Hogy minden ötletük jó lett volna? Volt pár szar ötletük is: Maus, Ratte, óriáságyúk, egyéb őrült megaprojektek erőltetése?</blockquote>
    Bocsika!
    Félreértettél!
    "Sejtem hogy haditechnikai értelemben írod, de úgy sem igazán áll meg."
    Én erre reagáltam!
     
  14. emel

    emel Well-Known Member

    Igen, a próba sikeres volt (mindenki túlélte), az eredménye meg az volt, hogy a gyakorlatban az előrenyilazott szárny nem igazán praktikus. Azóta sincs ilyen szárnnyal repülő gépük.
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Juj... A németek egy tonnányi iszonyatos ökörséggel próbálkoztak kétségbeesésük közepette...
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Igen, a próba sikeres volt (mindenki túlélte), az eredménye meg az volt, hogy a gyakorlatban az előrenyilazott szárny nem igazán praktikus. Azóta sincs ilyen szárnnyal repülő gépük.</blockquote>
    Sőt senkinek annak ellenére, hogy a szerkezeti anyagok fejlődésében is eltelt 30 év...
     
  17. Panzerfaust

    Panzerfaust Well-Known Member

    Olyan, mintha a Jak-130-on csináltak volna egy szárnycserét. Kíváncsi leszek, beválik-e nekik.
     
  18. kalapacs

    kalapacs New Member

    Hatulrol inkabb AMX
     
  19. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    De legalább repül :)
     
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Azóta már rájöttek, hogy sokkal hatékonyabb az a fajta trapéz szárny, ahol a hátranyilazott belépőél mellé a kilépőélet nyilazzák előre. Nagy állásszögeken az erősen előrenyilazott kilépőélű trapéz szárnyak hasonló előnyökkel rendelkeznek, mint az előre nyilazott szárnyak, de azok minden más hátránya nélkül.
    Az ilyen szárnyak dugóhúzóba perdülési hajlama kicsi, hátrányuk, hogy a rajtuk elhelyezett irányfelületek hatékonysága a megfúvási irányra vetített kisebb ellenállás miatt kisebb. Még kis állásszögeken is igénybe kell venni más felületek (vízszintes vezérsík) kitérítését.
    Ugyanakkor érdekes plusz előny, hogy a jelentősen előrenyilazott kilépőél miatt a fékszárny (ami a modern, ötödik generációs gépeken már eleve kettős funkciójú flaperon), de akár a csűrő is a kereszttengely mögé kerül, így magassági kormányként is funkcionálhat. Hasonlóan a deltaszárnyú gépek elevonjaihoz.
    Flapelevon? Akár.
     

Ezen oldal megosztása