1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

AVIC JL-600/Dragon-600/TA-600

Diskurzus a(z) 'Légtérellenõrzõ, felderítő, ELINT, tengeralattjáró' témában - AIM-120 által indítva @ 2014. augusztus 5..

  1. AIM-120

    AIM-120 Member Szerkesztőségi tag

    A világ legnagyobb amfíbiája Kínából.
     
  2. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Fél méternél nagyobb hullámokon nem tudnak leszálni a vizirepülők.
     
  3. borisz

    borisz Well-Known Member

    Ez amfíbia, nem hidroplán.
     
  4. sondor961

    sondor961 New Member

    Ezt neked ki mondta...?
    http://www.shinmaywa.co.jp/aircraft/english/us2/us2_world.html
    Forrás: Jane's encyclopedia of Aviation
    Mint látod, ebben a paraméterben a Be-200 a leggyengébb, csak 1,2 méter magas hullámokkal bír el....

    "a nemzetközi piacon pedig 100 példány értékesítésére van kilátás"
    A kínaiak álmaiban!!! DDD
    A legnépszerűbb Bombardier 415-ből 20 év alatt összesen 88 darabra volt kereslet....
     
  5. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Lehet ők is 20 éves távlatban gondolkodnak.
     
  6. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Árban valószínűleg elég jó ajánlatokat tudnak majd adni.
     
  7. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ezt neked ki mondta...?
    http://www.shinmaywa.co.jp/aircraft/english/us2/us2_world.html
    Forrás: Jane's encyclopedia of Aviation
    Mint látod, ebben a paraméterben a Be-200 a leggyengébb, csak 1,2 méter magas hullámokkal bír el....

    "a nemzetközi piacon pedig 100 példány értékesítésére van kilátás"
    A kínaiak álmaiban!!! DDD
    A legnépszerűbb Bombardier 415-ből 20 év alatt összesen 88 darabra volt kereslet....
    </blockquote>

    Én is csak olvastam valahol, én sem vagyok vizipilóta. Különben köszi a linket.
    Gondolom a csájníz sokkal olcsóbb lessz.
     
  8. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ezt neked ki mondta...?
    http://www.shinmaywa.co.jp/aircraft/english/us2/us2_world.html
    Forrás: Jane's encyclopedia of Aviation
    Mint látod, ebben a paraméterben a Be-200 a leggyengébb, csak 1,2 méter magas hullámokkal bír el....

    "a nemzetközi piacon pedig 100 példány értékesítésére van kilátás"
    A kínaiak álmaiban!!! DDD
    A legnépszerűbb Bombardier 415-ből 20 év alatt összesen 88 darabra volt kereslet....
    </blockquote>
    Nézd meg egy perc körül, miről is beszélünk:
    https://www.youtube.com/watch?v=WKVy_ytzn1o

    A gyári pilóta egyszer megcsinálta üres repülővel. Azt hiszem egy régi BOAC menetrendben vagy ismertetőben olvastam.
     
  9. sondor961

    sondor961 New Member

    Az oroszok is jó áron és nyugati hajtóművel kínálták a Be-200-at, de így sem tudták exportálni...!
     
  10. sondor961

    sondor961 New Member

    Gacsatnak:
    Az ilyen módon beillesztett videókat sajna az én gépem nem tudja lejátszani. Linkeld be a lelőhelyét, ott tán sikerülni fog. Előre is köszönöm!

    Amúgy láttam már videókat a US-2 fel- és leszállásáról erős hullámzásban. /Jó a gyomrom, de inkább nem próbálnám ki!!! DDD/
     
  11. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Mondjuk az oroszok rengeteg mindent kínáltak nyugati hajtóművel és elektronikával és nem tudták eladni. Ebből nem indúlnék ki.
     
  12. Fade

    Fade Well-Known Member

    Sokszor meg csak avval tudták eladni.
     
  13. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Az oroszok is jó áron és nyugati hajtóművel kínálták a Be-200-at, de így sem tudták exportálni...!</blockquote>
    A Berijevvel lassú repülés közbeni instabilitás volt a kanadai tenderen a baj (vagy a kifogás?) és ez tűzoltásnál nem éppen előny.
    Én a linket tettem be, a többit a blogmotor intézte. A jútúbos US-2 promő videó saccra 1-1,5 m-es hullámokon. Ennél többet csak akkor hinnék el, ha élőben látnám.
     
  14. sondor961

    sondor961 New Member

    Ám oka van annak, hogy az amfíbia gépek nem terjedtek el. Ilyen pl. a költséghatékonyság! Ugyanis drágák és nehezek, a megerősített masszív törzs /hajótest/ miatt. /Pl. a US-2 törzsének alsó része méhsejtszerkezetű acél, de kell is a 3 méteres hullámokkal szemben Tehát jóval kevesebb hasznos terhet tudnak szállítani jóval magasabb üzemanyagfogyasztás mellett. /Ja, az orosz hajtóművek végképp nem a gazdaságosságukról híresek./

    Tűzöltásban viszont verhetetlenek, mert nem kell leszállniuk oltóanyagért! A Bombardier pl. ennek köszönheti a 88 darabos sikerét. Berjevék a bő húsznak is örülnek. A US-2 "karrierje" talán csak most - az exporttilalom feloldásával - kezdődik, de 88 darabról nem is álmodhatnak....
    A kínaiak álmáról már írtam, melynek semmi köze sincs a realitásokhoz....

    Szerintem ezeknek a gépeknek csak a tüzoltásban van és lesz jövőjük.
    A többi "amfíbia" feladatot 1 tiltrotoros gép is el tudja látni. Ráadásul az utóbbi jóval több dologra használható...!
     
  15. sondor961

    sondor961 New Member

    T. gacsat!
    A Berjevre is turboprop hajtómű kellene...!

    Megtaláltam a Youtube-os videót. A hullámokat tényleg nehéz megbecsülni. De a felszálláshoz szükséges 280 méteres vizes adat több, mint figyelemre méltó...!
     
  16. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Nem tudom mit modnjak, ha rendszeresítik, majd elválik. Szerintem a leginkább attól fog függeni, hogy ők mennyit rendszeresítenek.
     
  17. sondor961

    sondor961 New Member

    Igaz, mert a marketingszövegben szereplő "akár 60 példányos kínai igény" is álomszerűnek tűnik.
    A jóval nagyobb szárazföldi és tengeri területtel rendelkező oroszoknak bő 20 Berjev is elég. A Kínánál kisebb szárazföldi, de nagyobb tengeri területtel rendelkező India 15 US-2 iránt érdeklődik. Tehát Kína esetében maximum 20 db JL-600 tűnik reálisnak....

    Csak 20 példány legyártása szerintem még Kínában sem olcsó, mely valószínűleg nyomot fog hagyni az "árcédulán" is....

    Végezetül én nem a kétéltű gépek ellenzői közé tartozom, csak próbáltam reálisan nézni az amfíbiák piaci esélyeit! Annál is inkább, mert a világ legtöbb országában elsősorban tűzoltásra használják ezeket a ritka masinákat, melyhez méretben a Bombardier tűnik ideálisnak....
     
  18. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    " A US-2 "karrierje" talán csak most - az exporttilalom feloldásával - kezdődik, de 88 darabról nem is álmodhatnak...."
    Csak D-Európába kéne vagy 20 db. Vagy Mi-26os. Egy évben nagyobb károkat okoz az erdőtűz, mint 100 ilyen gép ára. Nem tudom, mit csóróskodnak.
     
  19. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    <i>" csak próbáltam reálisan nézni az amfíbiák piaci esélyeit! "</i> Az Amazonason is elférne néhány. Ott száll le, ahol akar. Embrarerekre lehetne cserélni.
     
  20. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Jó, hát akkor reklámfogás a 100 darabos megrendelés:) Mondjuk többet fogunk tudni, ha mejd lesz 20 példány legalább.
     

Ezen oldal megosztása