1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

AVIC JL-600/Dragon-600/TA-600

Diskurzus a(z) 'Légtérellenõrzõ, felderítő, ELINT, tengeralattjáró' témában - AIM-120 által indítva @ 2014. augusztus 5..

  1. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Nekik ott az a rengeteg vitatott szigetecske. Nem lehet mindegyiket feltölteni, hogy rendes repülőtere legyen.
     
  2. szittya88

    szittya88 New Member

    Igen hadi célokra a szigetecskék ellátásara nagyon jo megoldás számukra akár békázást is nagyban megkonyitheti ha nagyon nagy a gáz. Vagy hadiállapotban amikor a kikotok repterek szétkapva eggyik vagy másik fél részérol. A sok partmenti nagyváros légi osszekottetesét is megknnyti ha a partkozelbe vezeto beosztásu emberek uzleti utaznának nem kell egy 7-10-15 millos városon átverekednie magát a kinai forgalmi stilusba egy zsufolt reptérre. Ezekben a városokban némileg tehermentesitheri is a reptereket mert van forgalom de a végtelenségig nem bovitheto es korlátozott számu gépet fogadhat indithat. Szukség esetén az ország szivébe lévo kisvárosok 1-2-millios városok melyek nem rendeljeznek normális reptérrel mert van ilyen de folyoval toval majd mindeggyik rendelkezik Is megoldhato a légikozkekedés szállitás vagy katasztrófa helyzetben a segitség gyorsaságát fokozhatja.
     
  3. formosa

    formosa New Member

    Az a rengeteg szigetecske valójában egy, zátonyok egymáshoz közeli csoportja. Nem véltlenül töltöttek fel párat, hogy egyáltalán használni és birtokolni lehessen őket. A többivel meg már nem érdemes foglalkozni, mert a haszon nem a zátonyokon, hanem a körülöttük található tengerfenék alatt valószínűsíthető - olaj formájában.
    És mivel a védelmet és az utánpótlást biztosító reptér már megépült, így arra a "szigetcsoportra" nem fog 1 normál géphez képest gazdaságtalan amfíbia kelleni.

    Kína környékén persze még több vitatott zátony és szigetcsoport található, ám az USA Japán közelében már jelezte, hogy nem lesz több kínai szigetrablás. - Tehát amfíbia sem fog kelleni.
     
  4. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Akkor szerinted miért fejlesztik?
     
  5. szittya88

    szittya88 New Member

    Formosa nem minden az olajkorul forog azok a szigetek a dkinai tengerrol valo kijutás kapui
     
  6. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Szerintem sem az olaj a lényeg. Ennél sokkal fontosabb, hogy azok a szigetcsoportok, mint egy öv körbeveszik a Kínát a tenger felől. Aki azokat a szigeteket birtokolja, az a hajózási útvonalakat tudja ellenőrizni.
     
  7. formosa

    formosa New Member

    Tengerészeti járőrözésre, kutatás-mentésre, tűzoltásra - az elődjét /Harbin SH-5-öt/ is erre használták. Persze használhatják szállítási feladatokra is. /Azt viszont a térképen láthatod, hogy Kínának nem sok távoli "szigetecskéje" van./

    De szittya88 civil hasznú ötletét is jónak tartom, mert sok városnak van távoli, a zsúfoltság miatt nehezen megközelíthető reptere. Persze itt nem az amfíbiáké, hanem a tiltrotoros gépeké a jövő, hiszen nekik vízfelületre sincs szükségük.

    Kínában tudtommal még nincs tiltrotoros gép, de hatalmas a fejlődés. - És ki tudja, hogy holnap vagy holnapután mi fog kigurulni valamelyik gyár hangárjából?

    De ennek az ambiának az exportjára, továbbra sem látok komoly esélyt.
     
  8. formosa

    formosa New Member

    szittya88, Mackensen! Off:
    Épp ellenkezőleg, mert szerintem minden az olaj és a /belőle származó/ pénz körül forog.
    Mert az, hogy Kína mit ellenőriz stratégiailag, az csak háború esetén fontos. De ki a kórság akar háborúzni?!?.
    Ám az olaj - háborúban és békében - egyaránt NÉLKÜLÖZHETETLEN ! Ráadásul Kína a föld egyik legnagyobb olajimportőre....

    On: De ennek már nem sok köze van a szóban forgó amfíbiához.
     
  9. szittya88

    szittya88 New Member

    Valojában azok a sigetek alatt lévő olaj nagyon intenzív kitermelésl is csak 2-3% át teszik ki Kina jelenlegi olajigényének és azt a szintu kitermelést is csak pár évig birnák tartani feltéve ha az összes olajkút egyszerre épulne és mukodne... nekunk 20-30-50 évre elegendo lenne az az olaj de mi nem vagyunk kina...
    Kinának az az oajmennyiség bagatel pláne békében tobb lenne a hus mint a leves mert nincs annyi szakképzett olajmunkás és tapasztalat kínaba hogy gazdaságossá váljona kitermelés az importhoz képest. Hidd el hogy a kijáratoknak a szabad tengerekre békében is igen nagy szerepe van ha csak a révpénzt vagy egyébb áthaladási adokat nézed kalauzok stb.
     
  10. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ez a gép arra kell, amit te is elmondták: katasztrófavédelem (tűzoltás), mentés, szállítás esetleg.
    Export meg eléggé kétséges, viszont nekik kell majd akkora mennyiség, hogy gazdaságos legyen a gyártása.
     
  11. szittya88

    szittya88 New Member

    És hozzátenném hogy az az olaj nagyon nem egy Libiai konyűolaj de még a brant szintjétol is elég messze van a vulkanikus tevékenységnek koszonhetoen és a techtonikus mosgásoknak repedéseknek koszonhetien elég kénes a cucc és mint mondtam nem könnyű olaj hanem inkább nehéz. De erről molni a gázipari átfedő tapasztalataival tobbet tudna neked mesélni
     
  12. formosa

    formosa New Member

    Erről nem vagyok meggyőződve, mert a Bombardier kivételével a kényszer szüli az amfíbiagyártást, nem pedig a piaci igények. Kb. 20 gép legyártása szerintem csak magas eladási ár mellett lehet "gazdaságos", mely nem kedvez vásárlóknak. - És akkor még nem beszéltünk a fejlesztési költségekről!

    Azt meg nem hinném, hogy Kínának több amfíbia kell, mint Oo-nak /20 db/. A Harbinból 7 db is elég volt /melyből 3 prototípus/. - Akkor meg mire használnának mondjuk 50-et?!?

    Egy pici remény azért maradt: Kanada komolyan érdeklődött 1 nagyobb teljesítményű tűzoltógép iránt /mely erthető a sok erdőtűz miatt/. Ám a "túl gyors" Berjev nem felelt meg. A kínai gépnek /egyenes szárny, turboprop hajtóművek/ viszont remélhetőleg nem lesznek olyan problémái.
    És ha beválik, akkor meg bármi lehet!

    Szittya88 olajos offtémájára majd a Kína topicban reagálok.
     
  13. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    https://youtu.be/MWxlyRkYUNA
     
  14. boki

    boki Well-Known Member

    https://www.youtube.com/watch?v=MDjgKUpFCp8
     
  15. formosa

    formosa New Member

    Azt jó lenne tudni , hogy mit jelentenek az alábbi betűjelek: AG, TA vagy JL. Lehet, hogy csak a különböző /pl. kutató-mentő, tűzoltó/ változatokat jelzik, vagy talán még a kínaiak sem tudják, hogy hogyan nevezzék a gépet...?
     
  16. chimera

    chimera New Member

    Lehet az új szigeteiket akarják ellátni ezekkel a gépekkel! Vagy tengeri járőr és vizi kutató-mentő változatban is gondolkodnak! Így már megérheti nekik.
     
  17. formosa

    formosa New Member

    A szigeteket /valójában 1 "zátonycsoport"/ fentebb már kitárgyaltuk. A nemzetközi tiltakozás ellenére ott már megépült az utánpótlást és a védelmet biztosító reptér /a műholdképeken 2 reptér látható./ Így oda nem éri meg, tehát nem érdemes amfíbiát küldeni.

    A légtérellenőrzés, a járőrözés és a kutatás-mentés meg már eddig is az elvárások között szerepelt - így nem jelent plusz igényt.

    /De ha már itt tartunk: A világ tengerparti országai ilyen feladatokra NEM amfíbiát használnak (- kivéve Kínát, Japánt és Oo-ot). Még Kanada sem, pedig ott gyártják a világ legsikeresebb (tűzoltó) amfíbiáját!
    Tényleg, miért kéne 1 légtérellenőrző-járőr gépnek a vízre szállnia?!?

    Kutatni és menteni meg nem igazán napsütéses, szélcsendes és hullámmentes tengeren kell, ahol le tud szállni 1 amfíbia. Vagy szerinted...?!? - Szerintem rossz időben ilyen célra helikoptert, (normál) repülőt és a mentőhajót érdemes használni./
     
  18. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Most olvastam, hogy India vesz kettőt Japántól.
    Légtérellenőrzésre tuti, hogy nem fogják használni.
    80% tűzoltás lesz a feladata a fennmaradó 20% az összes többi.
     
  19. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    https://en.wikipedia.org/wiki/Martin_JRM_Mars
    ez 74,8 t :)
     
  20. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    A legnagyobb ez volt
    https://en.wikipedia.org/wiki/Hughes_H-4_Hercules
     

Ezen oldal megosztása